Lahti

463 posts, 24 pages, 196,790 views

Juhgu

Posts: 7,921

#221 • • Juhgu Virnistelijä

Zeni-, 22.3.2007 10:31:
Ja jos joku kysyy mistä oon ni pakko vastaa LAHEST.



Mä joskus yritän vastata että "Lahdesta" mutta se D:n änkeminen sinne sekaan tuntuu kovin väkinäiseltä ja teennäiseltä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

noemi

Posts: 535

#222 • • Edited noemi
Juu...lapsuuteni teh City *iloinen*

Harmaan betonin ja värikkäiden tuulipukujen, amisautojen ja toriteinien sekä suppeiden palveluiden ja rokkiräkälöiden luvattu kaupunki, paikka jossa voi saada ostarilla (TRIO, anyone?) turpiinsa keskellä päivää ja Kirjaston kahvilassa tullaan tarjoamaan piriä (yes, been there done that & didn't like it much). *justjoo*

Onneksi kaiken ankeuden vastapainoksi Lahti tarjoaa jotain positiivistakin; kyvykkäitä artisteja ja raivoisia jytämusiikkijuhlia - kiitos ETANAn väsymättömän possen - jopa alaikäisille. *hihu*

Speakin' of which... Ois vähättelyä sanoa että ETANA muutti elämäni, koska ennen Kasisalin teinireivejä mulla ei ees ollu elämää mitä muuttaa. Kiitos Etana, kiitos; KASISALILLA tehdään uusia ihmisiä! *plur* (Never mind Ikaalisten kylpylä here's ETANA!)

p.s. "Mä tulin tos kahen aikaan Lahest, mä jätin mun auton tonne taakke parkkikselle." (Sori oli pakko...) *hih*

--
Oikeutta koneille!

Heli

Posts: 1,489

#223 • • Heli vai kuka se oli

crissy, 22.3.2007 10:26:
---
Wispy, 22.3.2007 09:59:

1)TAAKKE-sanan käyttö. 2)


Se liikenneratkasu missä on kaistoja joka suuntaan ja kukaan, ei edes Lahdessa asuvat, tiedä miten siitä pitäis virallisesti mennä.


---



toi taakke-sana särähtää mullakin korvaa joka kerta! Se on taakSe!

Parkkari=parkkipaikka on kans aika mystinen sana näin tälläselle wasalandia-ihmeelle=)

pian 3v lahti on ollu mun koti



lisänä LUOKKE! eikö voi puhuu suomee *nauru*

--
ei se väärin ole.

Lauruska

Posts: 821

#224 • • Lauruska nihkee

H3li, 26.3.2007 17:48:
---
crissy, 22.3.2007 10:26:
---
Wispy, 22.3.2007 09:59:

1)TAAKKE-sanan käyttö. 2)


---



toi taakke-sana särähtää mullakin korvaa joka kerta! Se on taakSe!

Parkkari=parkkipaikka on kans aika mystinen sana näin tälläselle wasalandia-ihmeelle=)

pian 3v lahti on ollu mun koti

---


lisänä LUOKKE! eikö voi puhuu suomee *nauru*



Luojan kiitos en ole törmännyt noihin sanoihin vielä missään. Siinä vaiheessa minä oisin lähteny ja äkkiä täältä *nauru*
Gleba

Posts: 549

#226 • • Gleba

wishwa,
paikka jossa voi saada ostarilla (TRIO, anyone?) turpiinsa keskellä päivää ja Kirjaston kahvilassa tullaan tarjoamaan piriä



*lmao*

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Miinapiina

Posts: 3,494

#227 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

H3li, 26.3.2007 17:48:

lisänä LUOKKE! eikö voi puhuu suomee *nauru*



painu sinne vaasaan jos ei miellytä!! *grr*

--
pinkki on pop!!!

Cloud

Posts: 2,162

#229 • • Edited Cloud Game Freak
Ei aivan tarpeeksi suuri, muttei liian pienikään. Välillä vähän liian kaikki tuntee kaikki kylä fiilis, mutta silti tarpeeksi iso jotta saa olla rauhassa.

Ei järin kaunis kaupunki, ja kesällä turhan vähän paikkoja oleilla järkevästi.
Tosin plussaa kyllä ylivoimaisesti parhaasta oikeasti "torilla" olevasta terassista. Santun terassi on vain juuri oikeassa kohtaa.

Ei siitä pääse mihinkään, että lahti on hivenen periferiaa, mutta yhä enemman ja enemman lahti on vain keskeisellä paikalla.
45minuuttia lahdesta helsingin keskustaan pendolla on vain nopeampaa kuin aamuruuhkissa autolla kehien luota ja sehän ei voi olla kuin plussaa :)

Jossain vaiheessa takaisin sinne kyllä ja mieluusti pysyvästi, mutta vasta kun sen aika on. Ja takaisinhan palataan hivenen paremmille alueille järven rantaan. Ei silti kyllä aina välillä tarvitsee päästä sukuloimaan ja hei ei ole suomessa pkp:n voittanutta pelikauppaa edelleen. Joten tämäkin ihanuus on lähtöisin lahdesta :).

Bileitä on lahdessa kiitettävästi ja nähtävästi määrä on kasvanut. Ja kuten useammat muutkin ovat jo huomauttaneet muuallekin pääsee helposti.

Sopivan kokoinen kaupunki kasvattaa skidejä joskus mahdollisesti. Kunhan nyt tuosta hivenen isontuisi ja kasvaisi vielä niin hyvä tulisi. Lähtisi ne pahimmat jäljessä kehityksestä ja ajasta menot pois, mitkä lahdella kuuluissi ollakin menneet jo kauan sitten pois.

Ihan knoppi tietona. Lahteen on myös keskittynyt suhteellisen iso määrä kuuroja. Kuuroilla on hyvin tiiviit piirit ja Lahti on hyvin tuttu kaupunki kuuroille ja lahdessa varsinkin puu:n kanssa työskentelee hyvin paljon kuuroja. Mikä ei ole ollenkaan huono juttu :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

sonni

Posts: 180

#230 • • sonni
amatöörit. kaikki tiet vievät lahteen!

metro ounaa santun terassit koska tahansa, eikä torvea päihitä yksikään pubi. uusi junarata rokkaa isolla kädellä: maitotölkilläkin tunnissa tzadiin.
Zeni-

Posts: 1,104

#231 • • Zeni- Funky Little Man

Morrowe, 26.3.2007 21:45:
---
Zeni-, 22.3.2007 10:31:
Täällä on asuttu sen 23v ja se taakse juttu todellakin on TAAKKE ja jos joku kysyy mistä oon ni pakko vastaa LAHEST.

---


ja LINKKU on LINKKU eikä mikää ****n dösä :D


Paitsi että mä sanon aina dösä! :P

--
Jos on korviaan myöten kusessa, kannattaa pitää suunsa kiinni.

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Stylet vittuun!

phear

Posts: 804

#232 • • phear <X>
Enpä muista koskaan sanoneeni taakse, vaikka olenkin ihan muualta kotoisin. Vastaan nykyään lahest, koska lahdesta on vaan liian kankea sanoa.
lilius

Posts: 719

#233 • • lilius

poro, 26.3.2007 23:33:
metro ounaa santun terassit koska tahansa, eikä torvea päihitä yksikään pubi.



..ja Oldin terassi ounaa metron terassin (päiväsaikaan kaupungin HOTein terassi).
Sallakat

Posts: 2,220

#234 • • Sallakat jungle, baby !

migizz, 22.3.2007 11:06:
Lahti on pienisuurikaupunki, täällä on kaikkea mutta silti täällä ei oikeastaan ole mitään!

olen lapsuudessani vanhempien kanssa ollut sukulaisten luona Lahdessa vähän väliä. Jotenkin kun sitä kasvoi aikuisemmaksi ja kävi niissä samoissa nurkissa pyörimässä niin tajusin juurikin tuon lauseen sisällön. Siellä tuntuis olevan vaik mitä, mutta tarkemmin ajateltuna ja tarkasteltuna siellä ei kuitenkaan oo mitään.


Toiseksi pahin asia on sitten se kauhea väkivalta, kun morat viuhuu ja pyssyt paukkuu.



Joo siis Lahtihan on täynnä keskustassa hilluvia rokkareita ja hoppareita, ketkä kaiken ymmärryksen mukaan uhkailee/puukottelee/ampuilee toisiaan ilman sen kummempaa syytä (paitsi ett kun toinen edustaa eri genreä tms).
crissy

Posts: 1,958

#235 • • crissy
Nii ja sit tarttee lisätä se ylimääränen i-kirjain esim. sanaan ainakiiiiiii, vieläkiiiiiiiiii....
crissy

Posts: 1,958

#236 • • crissy

D, 26.3.2007 19:52:
---
H3li

lisänä LUOKKE! eikö voi puhuu suomee *nauru*

---


Onneks tuo ei ole Lahtelaisten tapa puhua. huh.




no en oo muiden suusta tota kuullu ku lahtelaisen/sten
Miinapiina

Posts: 3,494

#237 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 27.3.2007 13:40:
Nii ja sit tarttee lisätä se ylimääränen i-kirjain esim. sanaan ainakiiiiiii, vieläkiiiiiiiiii....



joo-o, ainakii on dösäsetti ja mennään linkulla, istutaan taakke koska ollaa lahest. mennään mettään tai parkkikselle, ni tulee puukostakii, ku vieläkii ollaa lahest!!!

haahaa *nauru*

nii ja tulkaa h3lin kaa joskus munkii luokke!! *pepsodent*

--
pinkki on pop!!!

crissy

Posts: 1,958

#238 • • crissy

Miinapiina, 27.3.2007 21:59:
---
crissy, 27.3.2007 13:40:
Nii ja sit tarttee lisätä se ylimääränen i-kirjain esim. sanaan ainakiiiiiii, vieläkiiiiiiiiii....

---


joo-o, ainakii on dösäsetti ja mennään linkulla, istutaan taakke koska ollaa lahest. mennään mettään tai parkkikselle, ni tulee puukostakii, ku vieläkii ollaa lahest!!!

haahaa *nauru*

nii ja tulkaa h3lin kaa joskus munkii luokke!! *pepsodent*




joo tullaan sunkiii luokke ja jätetään auto parkkarille ja ollaan ainakiiiiii monta tuntia... mä en vaa osaa..
Miinapiina

Posts: 3,494

#239 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 28.3.2007 12:04:

joo tullaan sunkiii luokke ja jätetään auto parkkarille ja ollaan ainakiiiiii monta tuntia... mä en vaa osaa..



paree ois tullakiiiiiii.... lov u *sydän*

--
pinkki on pop!!!

bellaella

Posts: 6

#240 • • bellaella
Noniin, eka postaus ja jotenkin tämä paikka tuntui omimmalta...

Ensinnäkin jengi sanoo olevansa LahDesta, wtf???? Se on LAHESTA!! Okei okei, en ihan kaikkia kommentteja jaksanut lukea läpi mut silti...

Kolme hyppyrimäkee, kaks tornii, Lahti!