Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,222,804 views

Jutu

Posts: 3,054

#1301 • • Jutu Blondi
Millä saa ison baaripeilin seinälle kiinni? Siis sellaisen mikä on yleensä baarissa tiskin takana seinällä. Sain siskolta sellasen peilin mut nyt on ongelmana, että millä hitolla sen saa pysymään seinällä. Siinä näyttää olevan neljä ruuvin paikkaa, mutta onko niihin mahdollisesti saatavana jotain erikoisempia kiinnitys härveleitä? Ei oo kivaa jos tollanen rysähtää yöllä alas :P

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Freja

Posts: 8,775

#1302 • • Freja Sihteeri
Mistä hemmetistä saa kivoja sivupöytiä ja kukkatelineitä? Alkaa palaan jo käpy kun mistään ei löydy mieleistä.

Myös seinien suhteen mulla on ongelmia, koska mulla on 7 isoa tyhjää seinää, ja haluaisin edes jollekin niistä jotain kaunista. Probleema on vaan siinä, etten ole löytänyt mistään "mun näköistä" taulua tai julistetta tai mitään, mitä haluaisin ripustaa seinilleni.

Ollaan sit ilman, prkl *igor*

ahistaa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

ville

Posts: 3,780

#1303 • • ville olen oikeasti ujo

Jutu, 20.11.2007 17:05:
Millä saa ison baaripeilin seinälle kiinni? Siis sellaisen mikä on yleensä baarissa tiskin takana seinällä. Sain siskolta sellasen peilin mut nyt on ongelmana, että millä hitolla sen saa pysymään seinällä. Siinä näyttää olevan neljä ruuvin paikkaa, mutta onko niihin mahdollisesti saatavana jotain erikoisempia kiinnitys härveleitä? Ei oo kivaa jos tollanen rysähtää yöllä alas :P



tekemällä reijät seinään ja laittamalla ruuvit niistä ruuvinreijistä *ding*

Jos seinä on esim jotain cyprokkia, niin sitten pitää valita sopivat proput. näissä asioissa auttaa esim k-rauta :)
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1304 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Jaahas..Meilläkin olis asunnon osto edessä. Laitettiin just miehekkeen asunto myynti ja nyt olis hakusessa isompi parvekkeellinen kaksio suurin piirtein näiltä kulmilta päin missä nyt asustellaan (Vallila). Suurin ongelma taitaa tällä hetkellä olla, että tällä alueella asunnot ovat lähes kaikki 30-40 luvulla rakennettuja, joten 90% asunnoista on tulossa putkiremppa lähimmän kahden vuoden sisällä. Itse taas olemme lähdössä omaa putkiremonttia karkuun, eli ei haluta ostaa toista asuntoa, jossa sama olisi edessä!

Asuntojen hinnan takia aletaan kääntyä sille kantille, että ostetaan täysin remontoitava kämppä, eli siis tyylillä pommi sisään ja rempataan kaikki mieleiseksemme. Laskimme, että tämä tulee meille kaikista edullisimmaksi. Ja vielä kun isällä ja veljellä on rakennusliikkeet, niin saamme työt ja tavarat todella hyvään hintaan, eikä tarvitse itsekään rehkiä niin kamalasti. *pepsodent* Tosiaan löytyisi vaín jostain asunto, mihin putket on jo tehty tai putkiremppa on tulossa vasta joskus 10-15 vuoden päästä! Niin ja se parveke, iso keittiö ja muutenkin kelpo pohjaratkaisu! Niin helppoa! *justjoo**nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Cremo

Posts: 117

#1305 • • Edited Cremo sinkku
Teen tällä hetkellä pientä pintaremonttia Tapiolassa Nallenpolulla josta sain kaksion parvekkeella. Asunnossa erikoisuutena se, että keittöstä pääsee myös suoraan kylpyhuineeeseen. *nauru*
Maalasin toissa päivänä olohuoneen sekä käytävän katon valkoiseksi. Seinät olisi tarkoitus myös maalata valkoiseksi Tikkurilan Harmonylla. Keittiön maalaan keltaiseksi sekä katon valkoiseksi. Ikkunalaudoille olisi tarkoitus laittaa kivilaattaa tms.
Keittiöön hankin Bauhausista vielä työtasoa uunin viereen. Sekä myös muutamia kodinkoneita pitää hankkia. Sisustamista olen miettiny, että makuuhuoneeseen laitan sängyn sijasta ruokapöydän, kirjahyllyn, tietokoneen sekä sohvan. Ja olohuoneeseen tulisi kirjahylly (kotiteatteri), sekä Futonin sohvasänky.

Kuvia remontista löytyy Flickristä:
http://www.flickr.com/photos/cremo/sets/72157603241875951/
Daniel Braun

Posts: 1,626

#1306 • • Daniel Braun wednesday?
Eiii helvetti :D
Muutto takana, eka ilta uudessa kämpässä.
Totuttelua vielä uudenkarheisiin pintoihin ja ja...
Mut toi tavaran määrä, vessasta makkariin joutuu kipuamaan pahvilaatikkovuoren yli.
Kodinhoituhuoneeseen päästäkseen sama juttu...
Ei tää o hauskaa...

Ens viikolla hieman väriä seiniin, uus ruokapöytä & tv-taso pitäis kans tulla.
Sänky menee vuodenvaihteen jälkeen uusiksi.
Kyl tää tästä...
pirpeli

Posts: 5,533

#1307 • • pirpeli
16.12. muutto isompaan, vuokrakämppä tosin. Vois laittaa kuvia tännekin, kunhan sais jostain kameraa lainaksi. Keittiöstä on tarkotus tehdä sellanen oleskelukeittiö, sinne pitäs mahduttaa keittiön pöydän (ehkis punaset tuolit ja punajalkanen harmaa tai valkonen pöytä) lisäksi mun punanen sohva ja kirjahylly, johon tulee...kirjoja! :D ja mun vanhoja värikkäitä Sarvis- muoviastioita ja vanhoja purkkeja. Coca-colakyltti pääsee hyllyn päälle. ipe on luvannu sisustaa olohuoneen(mä saan auttaa) ja Kiian huoneesta tulee neidin toiveiden mukaan keijukaishuone :) Meidän makkarista sitte ihan vaan nukkumispesä.

Pikkuvessasta tulis kans sellanen värikäs, puna-keltalinjaa ja kylppäristä raikas, pitää vähän fiksailla valoja ja tekstiilejä sinne(lattiana on hieman yäk tummanharmaa muovimatto).

Parvekkeesta sitte kesällä semmonen pienoispuutarha<3

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Verano

Posts: 4,649

#1308 • • Verano Merituuli
Osaisko joku heittää arviota siitä kuinka iso työ on repiä tapetit irti? Kyseessä olis about reilu 20 neliön huone. Jos oikein olen ymmärtänyt niin se repiminen on työläämpi juttu kuin maalaaminen siihen perään. Mut ei nyt varmaan kauhean kauan kuitenkaan yhden huoneen osalta veis koko homma? Huonekorkeus on kyllä sen verran huima, että pitää ihan kunnon tikkaat olla.
Avatar
#1309 • • Annakins Guest

Verano, 30.12.2007 13:37:
Osaisko joku heittää arviota siitä kuinka iso työ on repiä tapetit irti? Kyseessä olis about reilu 20 neliön huone. Jos oikein olen ymmärtänyt niin se repiminen on työläämpi juttu kuin maalaaminen siihen perään. Mut ei nyt varmaan kauhean kauan kuitenkaan yhden huoneen osalta veis koko homma? Huonekorkeus on kyllä sen verran huima, että pitää ihan kunnon tikkaat olla.



Riippuu kuin hyvin tai huonosti ne tapetit on siinä seinässä kiinni ja onko niitä yks vai useampi kerros. Meillä kesti muutaman ihmisen voimin muistaakseni yks päivä kahen 16m2 huoneen tapettien repimiseen. Toiseen huoneeseen meni melkeen koko päivä ja toisesta ne lähti todella helposti, koska tapettia oli ainakin 3 kerrosta ja ne lähti kaikki kerralla irti.

Toinen asia mikä kantsii huomioida on se, et niitä seiniä saattaa joutua vähän tasottamaan maalausta varten.
Verano

Posts: 4,649

#1310 • • Verano Merituuli

Annakins, 30.12.2007 13:46:
Toinen asia mikä kantsii huomioida on se, et niitä seiniä saattaa joutua vähän tasottamaan maalausta varten.



Toki näin. Mä luulen ettei siinä kauhean monta kerrosta ole, saattaapi olla just se yks. Noh, sithän sen näkee.. Ja kattoo nyt et aletaanko niitä pintoja tehä uusiks. Taitaa siinä huoneessa joku 25 neliötä olla. Tuli myös mieleen, et keittiöstä vois yhden seinän maalata jollain kivalla värillä, nyt siellä on valkoset. Mikä on parempi ku tapetit. Kylläpä tässä alkaa sisustella päässään uutta kotia. Huonekaluja tarvii ostaa vaatekaappi sekä keittiönpöytä ja tuolit. Ekaa kertaa mulla on kunnon pöytä niin että voi oikein vastatusten syödä muitten kanssa ^^ Ja pakastin myös ekaa kertaa näin neljän kämpän jälkeen. Hienoo!
Freja

Posts: 8,775

#1311 • • Freja Sihteeri

Verano, 30.12.2007 13:54:
---
Annakins, 30.12.2007 13:46:
Toinen asia mikä kantsii huomioida on se, et niitä seiniä saattaa joutua vähän tasottamaan maalausta varten.

---


Toki näin. Mä luulen ettei siinä kauhean monta kerrosta ole, saattaapi olla just se yks. Noh, sithän sen näkee.. Ja kattoo nyt et aletaanko niitä pintoja tehä uusiks. Taitaa siinä huoneessa joku 25 neliötä olla. Tuli myös mieleen, et keittiöstä vois yhden seinän maalata jollain kivalla värillä, nyt siellä on valkoset. Mikä on parempi ku tapetit. Kylläpä tässä alkaa sisustella päässään uutta kotia. Huonekaluja tarvii ostaa vaatekaappi sekä keittiönpöytä ja tuolit. Ekaa kertaa mulla on kunnon pöytä niin että voi oikein vastatusten syödä muitten kanssa ^^ Ja pakastin myös ekaa kertaa näin neljän kämpän jälkeen. Hienoo!



Remppatalkoot pystyyn! \\o/

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Verano

Posts: 4,649

#1312 • • Edited Verano Merituuli

Freja, 30.12.2007 13:58:
Remppatalkoot pystyyn! o/



Jee! Ihana oot *hihu*

Siel on kyl asunnon omistaja sen verran noita hommia tehnyt, et toimii varmaan työmestarina muiden auttaessa :) Ellei jopa itse tee.
Garo

Posts: 446

#1313 • • Edited Garo #jake
Tietääkö kukaan mistä löytäisin kotiini "japanilaista" sermiä? Eli sermiä joka koostuu puukehikosta jonka välissä on paksua valkoista paperia. Korkeutta saisi olla noin kaksi metriä (tai vähän yli) ja leveyttä yhdellä palasella noin 1.5m. Tarvitsisin kaksi palasta jotka liitetään yhteen saranoilla.

Allaolevan linkin takaa löytyy kuva, jossa näkyy palanen tuollaista sermiä kukan takana. Kuva on otettu kaverilla, jotka saivat pari tuollaista sermisettiä edelliseltä asukkaalta, eivätkä he tiedä mistä sitä saisi lisää. http://blog.juhonkoti.net/gallery2/main.php?g2_itemId=179

- Garo
Avatar
#1314 • • Annakins Guest

Garo, 2.1.2008 12:03:
Tietääkö kukaan mistä löytäisin kotiini "japanilaista" sermiä? Eli sermiä joka koostuu puukehikosta jonka välissä on paksua valkoista paperia. Korkeutta saisi olla noin kaksi metriä (tai vähän yli) ja leveyttä yhdellä palasella noin 1.5m. Tarvitsisin kaksi palasta jotka liitetään yhteen saranoilla.

Allaolevan linkin takaa löytyy kuva, jossa näkyy palanen tuollaista sermiä kukan takana. Kuva on otettu kaverilla, jotka saivat pari tuollaista sermisettiä edelliseltä asukkaalta, eivätkä he tiedä mistä sitä saisi lisää. http://blog.juhonkoti.net/gallery2/main.php?g2_itemId=179

- Garo



Kodin Anttilassa olen nähnyt vastaavia, kantsii sielt kysyä josko löytyis vielä.
hemuz

Posts: 2,178

#1315 • • hemuz kätevä emäntä

Garo, 2.1.2008 12:03:
Tietääkö kukaan mistä löytäisin kotiini "japanilaista" sermiä? Eli sermiä joka koostuu puukehikosta jonka välissä on paksua valkoista paperia. Korkeutta saisi olla noin kaksi metriä (tai vähän yli) ja leveyttä yhdellä palasella noin 1.5m. Tarvitsisin kaksi palasta jotka liitetään yhteen saranoilla.

Allaolevan linkin takaa löytyy kuva, jossa näkyy palanen tuollaista sermiä kukan takana. Kuva on otettu kaverilla, jotka saivat pari tuollaista sermisettiä edelliseltä asukkaalta, eivätkä he tiedä mistä sitä saisi lisää. http://blog.juhonkoti.net/gallery2/main.php?g2_itemId=179

- Garo



Hobbyhallissa oon nähny jotain sermejä.
Jos ei muuten, nii vasara paukkumaan *hih*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1316 • • Jussi Soro choon!

Verano, 30.12.2007 13:37:
Osaisko joku heittää arviota siitä kuinka iso työ on repiä tapetit irti? Kyseessä olis about reilu 20 neliön huone. Jos oikein olen ymmärtänyt niin se repiminen on työläämpi juttu kuin maalaaminen siihen perään. Mut ei nyt varmaan kauhean kauan kuitenkaan yhden huoneen osalta veis koko homma? Huonekorkeus on kyllä sen verran huima, että pitää ihan kunnon tikkaat olla.


Itse revein koko kämpästä tapetit yhdessä päivässä. Tosin mulla kävi sikäli tuuri, että tapettia oli vain yksi kerros, sekin melko vanhaa paperitapettia joka lähti siististi irti.

Jokatapauksessa, mikäli kyseessä on paperitapetti, niin käy ostamassa kunnon sumutinpullo (paineella toimiva, pumpattava). Kastele tapetit 2-3 kertaa runsaalla vedellä, odota välissä aina 10 minuuttia että ehtii kunnolla imeytyä. Tosiaan veden määrässä ei kannata säästellä, on huomattavasti helpompaa luututa lattiat kuin repiä tapettia sentin paloina irti.

Tapetinpoiston jälkeen yleensä joutuu tasoittamaan seiniä, jos ne haluaa maalata (kannattaa varmaan tehdä muutenkin). Säkkimallinen Vetonit LR+ on hyvää matskua, helppo hioa kuivumisen jälkeen 120-karkeisella hiekkapaperilla. Todella leveä liippa ja muutama pienempi, joilla saa hankalat paikat, niin tasoite menee tasaisesti seinään. On melkeinpä helpompi vetää koko seinään ohut kerros, kuin vain paikata suurimmat naarmut. Tasoittaminen on sikäli ärsyttävää hommaa, että tekniikan oppimiseen menee hetki, mutta lopulta se on suhteellisen helppoa. Vatupassisuoraksi seiniä ei todennäköisesti saa ikinä, eli ideana on tehdä mahdollisimman näkymättömiä luiskia.

Jos taas kämpässä on esimerkiksi maalattua lasikuitutapettia, kannattaa melkein harkita päällemaalausta uudestaan, noiden poistaminen on ikuisuusprojekti, johon menee terveys ja kaikki vapaa-aika.
Garo

Posts: 446

#1317 • • Edited Garo #jake

Garo, 2.1.2008 12:03:
Tietääkö kukaan mistä löytäisin kotiini "japanilaista" sermiä? Eli sermiä joka koostuu puukehikosta jonka välissä on paksua valkoista paperia. Korkeutta saisi olla noin kaksi metriä (tai vähän yli) ja leveyttä yhdellä palasella noin 1.5m. Tarvitsisin kaksi palasta jotka liitetään yhteen saranoilla.



Kiitokset Hemuzille ja Annakinsille ehdotuksista, mutta ainakaan nopean verkkokauppojen läpikäynti ei tuottanut toivottua tulosta. Kodin anttilasta löytyi jotain sermejä, mutta ilmeisesti ei löydy puun värisenä, mitä itse nimenomaan kaipaisin.

EDIT: Kiitos myös Zandylle vinkistä. Tarkennetaan vielä, että haussa on sermi, jonka sisällä olevat puukehykset olisivat neliön muotoisia ja mahdollisimman isoja. Kaikissa toistaiseksi löydetyissä sermeissä kehykset ovat verrattain ohuita mutta korkeita :(

- Garo
Zandy

Posts: 273

#1318 • • Zandy

Garo, 2.1.2008 12:42:

Kiitokset Hemuzille ja Annakinsille ehdotuksista, mutta ainakaan nopean verkkokauppojen läpikäynti ei tuottanut toivottua tulosta. Kodin anttilasta löytyi jotain sermejä, mutta ilmeisesti ei löydy puun värisenä, mitä itse nimenomaan kaipaisin.

- Garo



Haagan Kaluste myy sermejä, ainakin 2 vuotta sitten myynnissä oli monia erilaisia malleja.
_amy_

Posts: 95

#1319 • • _amy_ kaaospallo

JussiS, 2.1.2008 12:23:
---
Itse revein koko kämpästä tapetit yhdessä päivässä. Tosin mulla kävi sikäli tuuri, että tapettia oli vain yksi kerros, sekin melko vanhaa paperitapettia joka lähti siististi irti.

Jokatapauksessa, mikäli kyseessä on paperitapetti, niin käy ostamassa kunnon sumutinpullo (paineella toimiva, pumpattava). Kastele tapetit 2-3 kertaa runsaalla vedellä, odota välissä aina 10 minuuttia että ehtii kunnolla imeytyä. Tosiaan veden määrässä ei kannata säästellä, on huomattavasti helpompaa luututa lattiat kuin repiä tapettia sentin paloina irti.

Tapetinpoiston jälkeen yleensä joutuu tasoittamaan seiniä, jos ne haluaa maalata (kannattaa varmaan tehdä muutenkin). Säkkimallinen Vetonit LR+ on hyvää matskua, helppo hioa kuivumisen jälkeen 120-karkeisella hiekkapaperilla. Todella leveä liippa ja muutama pienempi, joilla saa hankalat paikat, niin tasoite menee tasaisesti seinään. On melkeinpä helpompi vetää koko seinään ohut kerros, kuin vain paikata suurimmat naarmut. Tasoittaminen on sikäli ärsyttävää hommaa, että tekniikan oppimiseen menee hetki, mutta lopulta se on suhteellisen helppoa. Vatupassisuoraksi seiniä ei todennäköisesti saa ikinä, eli ideana on tehdä mahdollisimman näkymättömiä luiskia.

Jos taas kämpässä on esimerkiksi maalattua lasikuitutapettia, kannattaa melkein harkita päällemaalausta uudestaan, noiden poistaminen on ikuisuusprojekti, johon menee terveys ja kaikki vapaa-aika.



hei herra Lumberjack-Soro..*uros* Wanna come wax my floors?*hihu*
Lost-Soul

Posts: 3,107

#1320 • • Lost-Soul los pallos

Garo, 2.1.2008 12:42:

EDIT: Kiitos myös Zandylle vinkistä. Tarkennetaan vielä, että haussa on sermi, jonka sisällä olevat puukehykset olisivat neliön muotoisia ja mahdollisimman isoja. Kaikissa toistaiseksi löydetyissä sermeissä kehykset ovat verrattain ohuita mutta korkeita :(

- Garo


Viime kesänä olin näkevinäni tuollaiset jossain hyvin pienessä liikkeessä (oli paljon kaikkea japanilaista/kiinalaista tavaraa) Yrjönkadun ja Eerikikadun läheisyydessä, eli aivan Forumin tuntumassa.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis