Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,208,657 views

Freja

Posts: 8,774

#481 • • Freja Sihteeri

Dj Jaques, 17.2.2006 11:08:

linkitys



Noi oli yhet mitä kattelin toissapäivänä, mutta eteen tuli sellainen ongelma kuin joku ip-luokitus, eli ei ole testattu/ei suositella kosteissa tiloissa käytettäväksi. No eihän tuo keittiö nyt ihan kylpyhuone ole, mutta on siellä vesihanoja, vesihöyryjä.. Myyjät eivät suositelleet näitä minulle vaikka ite olisin tahtonut ne, sanomalla "no jos saat sähkärin ni se ei oo meidän vika". Ei oikee houkuttanu sitten ottaa riskiä *uuh* Tyhmää.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jaques

Posts: 1,390

#482 • • Jaques HUGC / So Nice!

Freja, 17.2.2006 11:21:
---
Dj Jaques, 17.2.2006 11:08:

linkitys

---


Noi oli yhet mitä kattelin toissapäivänä, mutta eteen tuli sellainen ongelma kuin joku ip-luokitus, eli ei ole testattu/ei suositella kosteissa tiloissa käytettäväksi. No eihän tuo keittiö nyt ihan kylpyhuone ole, mutta on siellä vesihanoja, vesihöyryjä.. Myyjät eivät suositelleet näitä minulle vaikka ite olisin tahtonut ne, sanomalla "no jos saat sähkärin ni se ei oo meidän vika". Ei oikee houkuttanu sitten ottaa riskiä *uuh* Tyhmää.



Mä olen käyttänyt vastaavia kyl keittiössä. Pitää vain muistaa laittaa ne sellaiseen paikkaan että eivät ole suoran vesipisteen yläpuolella. Toinen vaihtoehto ovat nämä. Helppo asentaa ja huomaamattomat. http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15579&catalogId=10103&storeId=15&productId=11158&langId=-13&parentCats=15579*15748*16082

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Freja

Posts: 8,774

#483 • • Freja Sihteeri

Dj Jaques, 17.2.2006 11:27:
--



Noi ois kans mukavat, mut valaiseeko ne tarpeeksi? Inhoon käydä lamppuostoksilla kun siellä aina palaa miljoona valoa samaan aikaan, niin ei saa kunnolla selvää valaistuksen määrää/suuntaa. Tyhmää sekin. *hmph*

Hemmetti, en ois kyl ees laittanut niitä ihan hanojen läheisyyteen, tosin hellan viereen mutta silti, ny rupes ärsyttää ku en ostanu niitä..

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jaques

Posts: 1,390

#484 • • Edited Jaques HUGC / So Nice!

Freja, 17.2.2006 11:36:
---
Dj Jaques, 17.2.2006 11:27:
--

---


Noi ois kans mukavat, mut valaiseeko ne tarpeeksi? Inhoon käydä lamppuostoksilla kun siellä aina palaa miljoona valoa samaan aikaan, niin ei saa kunnolla selvää valaistuksen määrää/suuntaa. Tyhmää sekin. *hmph*

Hemmetti, en ois kyl ees laittanut niitä ihan hanojen läheisyyteen, tosin hellan viereen mutta silti, ny rupes ärsyttää ku en ostanu niitä..



Jos ne tulevat hellan viereen niin voit ottaa ihan hyvin noi spotit. Led-valaisimet ovat kyllä tehokkaat ja hyvä vaihtoehto. Halpoja spotteja saa myös Clas Ohlsonilta. Siellä pitää vaan muistaa valita sopiva muuntaja spoteille ja löytää jonkun osaavan henkilön asentamaan valot.

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Freja

Posts: 8,774

#485 • • Freja Sihteeri

Dj Jaques, 17.2.2006 11:40:
klipklap



Olimpas ton CO:nkin unohtanut kokonaan. Kiitos vinkeistä! *hihu*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#486 • • Edited Annakins Guest

Dj Jaques, 17.2.2006 11:40:
---
Freja, 17.2.2006 11:36:
---
Dj Jaques, 17.2.2006 11:27:
--

---


Noi ois kans mukavat, mut valaiseeko ne tarpeeksi? Inhoon käydä lamppuostoksilla kun siellä aina palaa miljoona valoa samaan aikaan, niin ei saa kunnolla selvää valaistuksen määrää/suuntaa. Tyhmää sekin. *hmph*

Hemmetti, en ois kyl ees laittanut niitä ihan hanojen läheisyyteen, tosin hellan viereen mutta silti, ny rupes ärsyttää ku en ostanu niitä..

---


Jos ne tulevat hellan viereen niin voit ottaa ihan hyvin noi spotit. Led-valaisimet ovat kyllä tehokkaat ja hyvä vaihtoehto. Halpoja spotteja saa myös Clas Ohlsonilta. Siellä pitää vaan muistaa valita sopiva muuntaja spoteille ja löytää jonkun osaavan henkilön asentamaan valot.



Mulla on keittiössä just Clas Ohlsonin spotit jotka tädin ex-mies kävi ähisemässä paikalleen samalla kiroillen.. Ei siis ihan helpot asentaa ilmeisesti.

Sit ku meni eka lamppu ni piti käydä Ohlsonilla kysyy et miten sen saa vaihdettua. Olin kyllä ihan oikeilla jäljillä mut en vaan ollu uskaltanu käyttää tarpeeks voimaa.
Esko2223

Posts: 3

#487 • • Esko2223
Ostin kaksion vuoden alussa. Oikean laista asuntoa sai etsiä aika kauan, mutta lainojen kilpailuttaminen ja lainapäätökset tulivat nopeesti. Sain alkaa tekeen remonttia jo pari viikkoa aikaisemmin. Kylpyhuoneessa oli remonti tehty juuri valmistuneen putkiremontin yhteydessä. Asunnossa tarvitsi ”vain” hioa ja lakata parketit, repiä vanhat tapetit pois, vähän kittailla ja laittaa lasikuitutapetit ja maalata ne sekä vaihtaa uudet listat. No tähän ”pieneen remonttiin” olin varannut ihan liian vähän aikaa, mutta ystävien ja ulkopuolisen parketin kuntoonlaittajan ansiosta sain juuri ajallaan remontin tehtyä. Tosin aikaa olisi voinut olla tuplasti enemmän. Rahaa olin varannut tarpeeksi ja arvioin kustannukset oikein….niihin kannattaa varata ylimääräistä ihan hyvin. Paperihommia oli oletettua vähemmän…pankissa hoitui lähes kaikki. Mutta vitun paljon stressiä ja hikeä koko projeksti toi. Eikä yhtään helpottanut, että tuossa kuukausi sitten tuli sellainen yllätys et toi keittokomerokin piti laittaa uusiksi. Siihen sai palaan rahaa tosi mukavasti. Ens viikonloppuna kaikki on valmista (TOIVOTTAVASTI) ja sitten voi pitää sen kunniaksi etkot *jiihaa* ja hippailla kunnolla*tanssittel* Itse vanhempien ja ystävien avustuksella parketin hiomista ja lakkausta lukuun ottamatta kaikki tein tosiaan. Eipä se kovin vaikeeta ole vaikka en ole ennemmän kun vaan avustanut jossain tapettien laitossa.
r2d2

Posts: 286

#489 • • r2d2 Droid from Naboo

vaavu, 12.1.2006 11:59:
---
purrr-, 11.1.2006 20:19:
---
http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/29Olohuone_Tasot.htm
---

Ai hitto, en tullutkaan ajatelleeksi tuota verhojuttua. Haluan ehdottomasti pitkät verhot, joten joutuu ilmeisesti jotain tuontyyppistä väsäämään.

---



Tämän päivän Hesarissa oli Puukeskuksen mainos, jossa mainostettiin todella halpaa liimapuulevyä, puulajina taisi olla nyatoh.



WCMC:n (World Conservation Monitoring Center) mukaan se on luokiteltu haavoittuvaiseksi luontaisella kasvualueellaan Filippiineillä tiettyjen lajien osalta.

R2d2
[Nuclear]

Posts: 5,855

#491 • • [Nuclear] el aprendiz

r2d2,
Vautsi! Hyvä, että nämä tulee Suomeenkin!


Miksei tää voinu tulla kaks vuotta myöhemmin.. :D

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

rainy

Posts: 208

#492 • • rainy
Tulipa tässä mieleeni että olisiko jollain jotain niksiä miten pienessä yksiössä voisi huonekalut järjestellä järkevästi kun on vain yksi huone käytettävissä? Kaikelle muulle olen mielestäni mielekkään paikan keksinyt mutta sänky tuottaa aina ongelmia. Näyttää mielestäni hölmöltä kun sänky tulee puoliksi olkkariin ja on näkyvillä. Tosin olen yrittäny huonetta jakaa suurella hyllyllä, mutta siinä ongelmana on taas se että tavaraa ei vain riitä hyllyille tarpeeksi joten sänky näkyy silti joka kulmasta katsottuna. *eiei* *ding* Eli jos jollain jotain ideaa miten tän ongelman voisi halvalla hoitaa niin kertokoon minullekin. *tirsk*
Freja

Posts: 8,774

#493 • • Freja Sihteeri

RINY, 17.2.2006 16:37:
Tulipa tässä mieleeni että olisiko jollain jotain niksiä miten pienessä yksiössä voisi huonekalut järjestellä järkevästi kun on vain yksi huone käytettävissä? Kaikelle muulle olen mielestäni mielekkään paikan keksinyt mutta sänky tuottaa aina ongelmia. Näyttää mielestäni hölmöltä kun sänky tulee puoliksi olkkariin ja on näkyvillä. Tosin olen yrittäny huonetta jakaa suurella hyllyllä, mutta siinä ongelmana on taas se että tavaraa ei vain riitä hyllyille tarpeeksi joten sänky näkyy silti joka kulmasta katsottuna. *eiei* *ding* Eli jos jollain jotain ideaa miten tän ongelman voisi halvalla hoitaa niin kertokoon minullekin. *tirsk*



Parvi?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#494 • • Reetta Guest
Mulla on aivan ihana kämppä tässä kalliossa,mutta jos joku on valmis tarjoamaan mulle hyvän hinnan tästä,niin voidaan keskustella kaupanteosta.....*nauru*
ezzy

Posts: 8,060

#495 • • Edited ezzy Droid-pappa
Hitto ku jostain sais värkättyä tän tyyliset työpisteet tietokoneita varten. Muutenkin hienoja hifihyllyjä noi, tuli just ilmeisesti verkkokauppa.comin valikoimaan.


ag54lcd.jpg


TFT ton pystytolpan päälle ja näppis jne lasihyllylle. Jäis paljon enemmän lattiatilaa, kun sais koneet vaatehuoneeseen pois lattialta ja ison atk-pöydän pois ja kaksi tollasta tilalle molempien koneille. Sopishan tohon alas joku pienempikin hylly missä vois olla koneet jossakin pienessä tyylikkäässä kotelossa...
rainy

Posts: 208

#496 • • rainy

Freja, 17.2.2006 16:41:
---
RINY, 17.2.2006 16:37:
Tulipa tässä mieleeni että olisiko jollain jotain niksiä miten pienessä yksiössä voisi huonekalut järjestellä järkevästi kun on vain yksi huone käytettävissä? Kaikelle muulle olen mielestäni mielekkään paikan keksinyt mutta sänky tuottaa aina ongelmia. Näyttää mielestäni hölmöltä kun sänky tulee puoliksi olkkariin ja on näkyvillä. Tosin olen yrittäny huonetta jakaa suurella hyllyllä, mutta siinä ongelmana on taas se että tavaraa ei vain riitä hyllyille tarpeeksi joten sänky näkyy silti joka kulmasta katsottuna. *eiei* *ding* Eli jos jollain jotain ideaa miten tän ongelman voisi halvalla hoitaa niin kertokoon minullekin. *tirsk*

---


Parvi?



Se toki olisi fiksu vaihtoehto. Mutta siinäkin on taas se että jos kuitenkin joskus parin vuoden päästä muuttaa kaksioon niin sellainen sänky on kovin hassua sitten makuuhuoneessa. Mutta ainahan sen voi myydä ja ostaa uuden sopivamman tilalle. Enemmän ehkä halunnu ajatella silleen että vois nyt jo vähän miettiä sitä kun jonakin päivänä varmasti isompaan täsät muutan. *ding* Pitänee varmaan noita hintoja katsella ja ihmetellä jos se olisi sittenkin fiksumpaa se parvi hankkia. *hymy*
$

Posts: 1,802

#499 • • Edited $ Destination weekend!
Kämpän uusi säilytystila on pian valmis. Tilaa melkein kuutio. Ontto tila löytyi koputtelemalla seinää vessan oven yläpuolelta. Aukon muoto johtuu viistosti vedetystä bitumiputkesta, jossa kulkee sähköt olkkariin.
Lallu

Posts: 356

#500 • • Lallu .·:*¨`*:·.·:*¨`*:·.
En tiiä kuuluuko tää nyt varsinaisesti tänne, mut tääl keskustelus tuntuu olevan ihmisii ketkä vois ehkä tietää jotain helppii mun pikku onkelmaan!! Muutettiin 97 rakennettuun pienkerrostaloon ja alusta alkaen meiän kaksios on ollu hajuongelmia. Entinen asukas polttanu sisällä röökiä viim. 7 vuotta.. Tää kyseinen järkyttävä lemu saatiin jo pois maalipintojen ja tapettien uusimisilla ennen muuttoa.

Mut nyt mun rupee todellisesti menemään hermo tän koko talon kanssa.. Asunnoissa on koko ajan paha haju, siis tunkkainen haju kun ilma ei vaihdu yhtään. Remonttireiskat on tehny ties mitä mittauksia, puhdistanu, säätäny kaiken mitä voi ja mitään vaikutusta sillä ei oo ollu..
Tän takia ei ketään viitti pyytää ees kylään ku asunto haisee aina!!! Tietääkö kukaan mist tää vois johtuu ja mitä ehkä avuksi?