Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,209,984 views

Jone

Posts: 8,258

#461 • • Jone Archibald Haddock

ville, 5.2.2006 17:26:
Kuulostaa kyllä aika hankalata ... veikkaisin, että noin matalaa pesukonetta voi olla liki mahdottomuus löytää.



Itseasiassa ei se ollut sit kuitenkaan mikään ongelma. Gigantissa oli moniakin teoreettisesti sopiva malleja, joista löytyi sitten mieleinen. Noi edelliselle sivulle postatut mallit meni nyt sitten kuitenkin vaihtoon, koska vaikka ne musta näyttikin kuvissa ihan hyvältä niin paikan päällä katsottuna niissä oli vähän turhan raskas suurkeittiöfiilis.

ville, 5.2.2006 17:26:
Eikö keittiötä pysty järjestelemään niin, että kone ei mene ikkunan alle vaan siinä on esim kaapistoja?



Valitettavasti keittiön koko (se on pieni), muoto, lämpöpatteri ja putket rajoittavat tosi tehokkaasti nimenomaan pesukoneen paikkaa. Sen voi oikeastaan laittaa ainoastaan siihen missä se nytkin on ja siinä on tosiaan toi matalalla oleva ikkuna.
hrdkvr

Posts: 3,929

#462 • • hrdkvr KURGO
mites muuten vinyylli tapetti keittiön välitilaan??

olis idea et kaapin ja puutason väliin tulis vinyylitapeti ja ehkä kans rosteri levy tasosta joku 20 cm ylöspäin..

vinyylli tapetti olis siksi aika kova sana kun se on roiske tiivis ja helppo puhdistaa jos roiskuu..
tietty hellan kohdalle sitä ei tulis mut vesipisteen ylle kyllä..

eli jos ton nyt tohon nakkais niin pärjääkö vaan vedeneristysmassan alle laittamisella??



katteltiin olkkariin noita ulf moritzin tapettei mut maksoivat hemmetti 250 eur rulla!!
joutuu kattoo jotain vähän halvempaa

tos viel linkki


http://www.tapkor.fi/pages/ekaraami.html

--
-keep it hard-

Oliwer

Posts: 799

#463 • • Oliwer

hardikaveri, 8.2.2006 16:14:
mites muuten vinyylli tapetti keittiön välitilaan??



Onhan aikaisemmin työtason ja tiskipöydän takana ainakin seinälle sopivaa muovimattoa käytetty enemmänkin. En mä mitään kovin ohutta tapettia tiskipöydän taakse kyllä laittais.
Eihän se laatoitus ole turhaan yleistynyt tuossa kohdassa. Lasitettu laatta on kestävä, pestävä ja laadukkaamman oloinen materiaali, kuin monet matot, muovit jne. Laattaahan saa vaikka minkä väristä, näköistä ja kokoista nykyään.
Mutta sulla taitaa olla joku idea, niin voithan kokeilla kuin sun tapettis siellä elämää kestää, ja jos ei, vaihtaa matskun vahvempaan sit.
hemuz

Posts: 2,178

#464 • • hemuz kätevä emäntä

hardikaveri, 8.2.2006 16:14:
mites muuten vinyylli tapetti keittiön välitilaan??



Luulis niitten Rautias tms. osaavan kertoo.
hrdkvr

Posts: 3,929

#465 • • hrdkvr KURGO

Oliwer, 8.2.2006 16:40:
---
hardikaveri, 8.2.2006 16:14:
mites muuten vinyylli tapetti keittiön välitilaan??

---


Onhan aikaisemmin työtason ja tiskipöydän takana ainakin seinälle sopivaa muovimattoa käytetty enemmänkin. En mä mitään kovin ohutta tapettia tiskipöydän taakse kyllä laittais.
Eihän se laatoitus ole turhaan yleistynyt tuossa kohdassa. Lasitettu laatta on kestävä, pestävä ja laadukkaamman oloinen materiaali, kuin monet matot, muovit jne. Laattaahan saa vaikka minkä väristä, näköistä ja kokoista nykyään.
Mutta sulla taitaa olla joku idea, niin voithan kokeilla kuin sun tapettis siellä elämää kestää, ja jos ei, vaihtaa matskun vahvempaan sit.



me ei kauheasti kyl läträillä .. meil ei ole edes tiskipöytää vaan pieni pyöreä vesipiste..
meil on näet tiskikone :D

mut kuitenkin

--
-keep it hard-

Verano

Posts: 4,649

#466 • • Verano Merituuli
Noi rosteripinnathan on siitä vittumaisia, että niitä on hankala pitää puhtaina. Sitä sormenjälkien määrää! Ei tartte kun vähän hipaista niin pintaan jää jälki, joka ei ihan tavallisella rätillä lähde pois.

Pintoja on kyllä vähän erilaisia, osa puhdistunee helpommin. Joittenkin kodinkoneiden yms mukana tulee spesiaali mikrokuituliina, jolla pitäis olla helppoa pitää puhtaana, mutta kuulemma jengi on käyttänyt jotain autonvanteiden kiillotusaineita, ikkunanpesuaineita jne. Itse tullut aikoinaan hinkattua muistaakseni järjestyksessä ensin kostealla rätillä, sit erikoispesuainetta kuivaan rättiin ja lopuksi talous- tms paperilla. Ja ne sormenjäljet tosiaan loistaa siitä pinnasta aika hyvin, että vaikkei mikään siivousintoilija olisikaan niin aika rumalta näyttää, jollei ole puhdistelemassa koko ajan.
hrdkvr

Posts: 3,929

#467 • • hrdkvr KURGO
MIKROKUITULIINA IS TEH BEST!!

meil on myös rosterinen liesituuletin... mikrokuituliinalla lähtee erihelposti!
edelleenkään en kyl meinaa kauheasti kosketella sitä rosteria siel seinässä :D
se on ainoastaan "kosmeettinen " lisä ja samalla turva vedeltä jos tapahtuu kauheita..
muuten keittiötyöt tehdään kaukana rosterista

--
-keep it hard-

pirpeli

Posts: 5,533

#468 • • pirpeli
Ihan joo sellanen huomautus rosterista, että frendi osti italialaisen ihan tuskasen siistin keittiön, jossa mm. sellainen saareke. Pääliosa kokonaan rosteria, ja nyt siinä ei voi tehdä mitään, koska pinta näyttää heti ihan hurjalta. No, tyyli ennen tarkoitusta*nauru* Tosin säämiskällä ja kalliilla erikoispuhdistusaineilla homman saa hoidettua (jos kärsivällisyyttä riittää).

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

hemuz

Posts: 2,178

#469 • • hemuz kätevä emäntä

pirpeli, 8.2.2006 17:03:
Ihan joo sellanen huomautus rosterista, että frendi osti italialaisen ihan tuskasen siistin keittiön, jossa mm. sellainen saareke. Pääliosa kokonaan rosteria, ja nyt siinä ei voi tehdä mitään, koska pinta näyttää heti ihan hurjalta. No, tyyli ennen tarkoitusta*nauru* Tosin säämiskällä ja kalliilla erikoispuhdistusaineilla homman saa hoidettua (jos kärsivällisyyttä riittää).



"täs on tää mun ihana keittiö. Ruokaa tosin laitan olohuonees, ettei se likaannu" *lmao*
hrdkvr

Posts: 3,929

#470 • • hrdkvr KURGO

hemuz-, 8.2.2006 17:28:
---
pirpeli, 8.2.2006 17:03:
Ihan joo sellanen huomautus rosterista, että frendi osti italialaisen ihan tuskasen siistin keittiön, jossa mm. sellainen saareke. Pääliosa kokonaan rosteria, ja nyt siinä ei voi tehdä mitään, koska pinta näyttää heti ihan hurjalta. No, tyyli ennen tarkoitusta*nauru* Tosin säämiskällä ja kalliilla erikoispuhdistusaineilla homman saa hoidettua (jos kärsivällisyyttä riittää).

---


"täs on tää mun ihana keittiö. Ruokaa tosin laitan olohuonees, ettei se likaannu" *lmao*



OUTCH!!

kauneus ennenkaikkea! käytettävyys on toissijainen seikka...
mut onhan sitä sit kiva näyttää kavereille ;D

--
-keep it hard-

ville

Posts: 3,780

#471 • • ville olen oikeasti ujo
rosterille voi hommata suoja-ainetta joka ainakin jonkuverran estää sormenjälkien tarttumista.

tietysti kaikkein parasta on hommata niin paljon integroituja kodinkoneita kun vaan voi. Henk koht mielipide on, että parhaita ovat aina pelkät kaapin ovet, jotka mielellään aseteltu mahdollisimman symmetrisesti muihin kalusteisiin nähden.

jone: ootko muuten ajatellut liitumaalia? Sun kämppään saattaisi sopia liitutaulun värinen keittiö ja liitutauluoviin voisi taiteilla mitä haluaa ja pyyhkiä aina pois. Jossain vanhassa deko lehdessä oli kuva ja oli tosi päheän näköinen.
Verano

Posts: 4,649

#472 • • Edited Verano Merituuli

ville, 8.2.2006 17:38:
jone: ootko muuten ajatellut liitumaalia? Sun kämppään saattaisi sopia liitutaulun värinen keittiö ja liitutauluoviin voisi taiteilla mitä haluaa ja pyyhkiä aina pois. Jossain vanhassa deko lehdessä oli kuva ja oli tosi päheän näköinen.



Toi liitumaali on tosiaan aikasta makea. Ystävä maalas vähän aikaa sitten sillä osan yhtä keittiön seinää, ihan about joka seinään en sitä pistäs, mutta sopivassa määrin tosiaan hyvännäköistä.

Kun frendillä oli synttärit, niin oli hienoa kun pitkä (ja erittäin maistuva) menu oli kirjotettu kauniisti seinälle.
pirpeli

Posts: 5,533

#473 • • Edited pirpeli

hardikaveri, 8.2.2006 17:34:
kauneus ennenkaikkea! käytettävyys on toissijainen seikka...
mut onhan sitä sit kiva näyttää kavereille ;D



Tätä keittiöitä todella on....isot kaappi- ja laatikkopinnat viiteen kertaan lakattua kirkkaanpunaseksi maalattua puuta, saareketaso rosteria, muu pöytätaso tummaa kiveä. Lavuaarit sellaset neliskanttiset rosteriunelmat, hana ihan friikki(korkea kaareva, hanoja ei väännetä vaan niitä vedetään itseen päin..)...Smegin Union Jack- kuvioinen jääkaappi, Smegin kaasuliesi..*kuolaa**kuolaa*

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

ville

Posts: 3,780

#474 • • ville olen oikeasti ujo
mä en kyllä tiedä meneekö se niin et ne jotka ostaa kalliita keittiöitä ei sit tee niissä ruokaa. Voihan olla, että jotkut tekee näin, mut yleensä jengi tekee välittömästi oletuksen

hieno ja kiiltävä keittiö == eihän tossa oikeesti ruokaa tehdä

esim tollaseen asenteeseen saa itse törmätä jatkuvasti, vaikka keittiö ei mikään kovin erikoinen ole ... ja me vaavun kanssa syödään vain itse tehtyä safkaa eli keittiötä käytetään pirun paljon ....
pirpeli

Posts: 5,533

#475 • • pirpeli

ville, 8.2.2006 17:58:
mä en kyllä tiedä meneekö se niin et ne jotka ostaa kalliita keittiöitä ei sit tee niissä ruokaa. Voihan olla, että jotkut tekee näin, mut yleensä jengi tekee välittömästi oletuksen

hieno ja kiiltävä keittiö == eihän tossa oikeesti ruokaa tehdä

esim tollaseen asenteeseen saa itse törmätä jatkuvasti, vaikka keittiö ei mikään kovin erikoinen ole ... ja me vaavun kanssa syödään vain itse tehtyä safkaa eli keittiötä käytetään pirun paljon ....



Kyllä Anttikin ruokaa tuolla unelmassaan tekee*hymy*Siinä saa sitten vaan olla kovin reippaana jälkien siivoamisessa*tirsk* Ja se sai ton ihan törkeen halvalla vielä, kun se oli esittelymalli :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Oliwer

Posts: 799

#476 • • Oliwer

Verano
Noi rosteripinnathan on siitä vittumaisia, että niitä on hankala pitää puhtaina. Sitä sormenjälkien määrää!



pirpeli
Pääliosa kokonaan rosteria, ja nyt siinä ei voi tehdä mitään, koska pinta näyttää heti ihan hurjalta. No, tyyli ennen tarkoitusta*nauru* Tosin säämiskällä ja kalliilla erikoispuhdistusaineilla homman saa hoidettua



Rosteripinnat pitäis lähtee puhtaaksi sormenjäljistä ihan alkoholilla. Se onko alkoholi nyt erikoispuhdistusaineita halvempaa, riippuu varmasti viinan laadusta ;)
Mut esimerkiksi pullo jäänestoo ei huoltiksel hirveitä maksa, ja rosteripinta ei ole niin arka kokeilujenkaan suhteen..
Freja

Posts: 8,774

#477 • • Freja Sihteeri
Pimeä keittiö. Siellä tietty tiskialtaan ja lieden päällä pienet valot, ja katossa edelliseltä asukilta jäänyt wanha lamppu (eli johto on ruskee kierre ja korkeutta saa säätää).

Työtasovalaisimia ei ole ollenkaan, ja nyt olisi sellaiset haussa.
Ikeassa oli pari mukavaa valaisinta jotka meinasin jo ostaa, mutta kysyttyäni apua, että pitääkö näitä nyt ruuvailla vai miten homma hoituu, tuli ilmi, että niissä ei ole jotain ip-/is-/JOTAIN luokitusta, eli niitä ei ole tarkoitettu kosteisiin tiloihin, ja nämä sällit arvelivat, ettei ne ole hyviä keittiön työtason valaisimiksi jos kerran aion sitä ruokaakin laittaa.

Sen tason päällä, missä teen siis ruokaa, on kaapisto jonka alle haluaisin valoa. Ruokaa on ärsyttävää laittaa pimeässä. Mistä löydän ratkaisun tähän? Tietenkin kattolampunkin aion vaihtaa, heti kun löytyisi joku kiva roikkulamppu(kattoon mahdoton poraa mitään ikea-lampun ruuvejakaan) jostain. Ei, en vain löydä. Alkaa jo pikkuhiljaa masentaa. Ja todennäköistä on että aiotaan tässä paikassa kuitenkin hetki viipyä, ja haluaisin tämän näyttävän enemmän kodilta kuin joltain vuokra-asunnolta mitä ei muka vaivautuisi sisustamaan mieleisekseen. Nyt on meidänkin perheessä kaksi tienaavaa tyyppiä niin on pikkuhiljaa varaa siihen sisustamiseenkin.

Mutta mun isoin ja ärsyttävin huoli on tällä hetkellä nuo työtasojen valot.

Anyone?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#478 • • Annakins Guest

Oliwer, 9.2.2006 19:02:
---
Verano
Noi rosteripinnathan on siitä vittumaisia, että niitä on hankala pitää puhtaina. Sitä sormenjälkien määrää!
---



---
pirpeli
Pääliosa kokonaan rosteria, ja nyt siinä ei voi tehdä mitään, koska pinta näyttää heti ihan hurjalta. No, tyyli ennen tarkoitusta*nauru* Tosin säämiskällä ja kalliilla erikoispuhdistusaineilla homman saa hoidettua
---


Rosteripinnat pitäis lähtee puhtaaksi sormenjäljistä ihan alkoholilla. Se onko alkoholi nyt erikoispuhdistusaineita halvempaa, riippuu varmasti viinan laadusta ;)
Mut esimerkiksi pullo jäänestoo ei huoltiksel hirveitä maksa, ja rosteripinta ei ole niin arka kokeilujenkaan suhteen..



Mikrokuituliina toimii kanssa erittäin hyvin rosteripintojen puhdistukseen.
Freja

Posts: 8,774

#479 • • Freja Sihteeri

Freja, 16.2.2006 11:20:
Pimeä keittiö.

isoin ja ärsyttävin huoli on tällä hetkellä nuo työtasojen valot.

Anyone?



Eilen kävin myös perus kodinykköset ja stockmannit läpi, enkä löytänyt mitään. En mitään. En oikein tiedä edes mistä etsis. Pitääkö mun ettiä joku hemmetin Puustelli vai mistä mä saisin normit kivat spotit tai valoputket meidän keittiöön? En varmaa mistään *hmph*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jaques

Posts: 1,390

#480 • • Jaques HUGC / So Nice!

Freja, 17.2.2006 11:00:
---
Freja, 16.2.2006 11:20:
Pimeä keittiö.

isoin ja ärsyttävin huoli on tällä hetkellä nuo työtasojen valot.

Anyone?

---


Eilen kävin myös perus kodinykköset ja stockmannit läpi, enkä löytänyt mitään. En mitään. En oikein tiedä edes mistä etsis. Pitääkö mun ettiä joku hemmetin Puustelli vai mistä mä saisin normit kivat spotit tai valoputket meidän keittiöön? En varmaa mistään *hmph*



http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15579&catalogId=10103&storeId=15&productId=47550&langId=-13&parentCats=15579*15748

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!