Sitten pitäisi myös valkata valokuvista sopivat suurennettavaksi ja etsiä kätköistä sopivia tyynykankaita.
Projekti näin-teet-opiskelija-asunnosta-persoonallisen-kodin nytkähtää taas eteenpäin.
1,944 posts, 98 pages, 1,251,314 views
Lauri, 15.8.2006 13:48:
Kerro puulaji jossa ei ole punertavaa? :)
ville, 15.8.2006 14:43:
---
Lauri, 15.8.2006 13:48:
Kerro puulaji jossa ei ole punertavaa? :)
---
Vaaleista vaikka kuinka moni, tammi ja koivu nyt aluksi. Molempia voi tummentaa haluamaansa asteeseen pintakäsittelyllä
Keskitummista zebrano, cho-chi
Tummista eben, wenge, taukkyan
Näiden ongelma usein on, että niitä ei löydy valmistajilta eli pitää ostaa viilua+levyä ja teettää puusepällä tai sitten massiivia ja teettää puusepällä. Toisaalta viilu+teettäminen on usein halvempaa kun kaupasta ostaminen jos puhutaan laadukkaista viiluhuonekaluista. Sama saattaa päteä myös masiiviin.
Tässä kaikki puukeskuksen myymät puulajit
Vaavun kanssa pidetään ihan älyttömästi Zebranosta, varsinkin tummemmaksi petsattuna. Lattiana olisi aika päheä, hinta vaan estää.
hardikaveri, 15.8.2006 15:41:
meillä on trifloorin : alloc ***** wenge
ei oo kyl tippaakaan punasta.. ajan kanssa on kyl vaalentunu ihan skidisti niin että täyteläinen ruskea on tullut paremmin näkyviin..
Dorka, 15.8.2006 13:10:
Jos olisin sinä niin en missään nimessä laittaisi pähkinäparkettia enkä harkitsisi edes tummia kalusteita - ihan vain sisustuksellisista syistä. Itse siis kaikesta huolimatta rakastan tummia kalusteita (tumma petsattu tammi ).
Jos olisin sinä niin en missään nimessä laittaisi pähkinäparkettia enkä harkitsisi edes tummia kalusteita - ihan vain sisustuksellisista syistä. Itse siis kaikesta huolimatta rakastan tummia kalusteita (tumma petsattu tammi ).
ville, 16.8.2006 08:51:
---
Tässä täytyy kyllä olla aikaa samaa mieltä. Esim meillä tummahko lattia, pähkinäpöytä ja tummat tuolit ja tuossa tuolit pitäisi ehdottomasti olla vaaleat. Budjettisyistä vaan haluttiin tietyt tuolit ja niiden vaalea versio oli ruma vaalea, joten otettiin tummat. Tällaisessa "tummaa tummalla" sisustamisessa ongelmaksi tulee se, että mikää ei erotu mistään vaan kaikki on yhtä tummaa massaa.
Lattiamateriaaleissa toi pähkinä voi tietysti olla ainoa vaihtoehto jos puhutaan järkevähintaisista lattioista. Erikoisemmat puulajit alkaa helposit 100e/neliö ylöspäin ja siten voi tulla turhan kalliiksi. Mutta jos sulla on lattia pähkinää niin mä todellakin suosittelen, että katsot vaihtoehtopuulajeja huonekaluihin. Muuten sulla käy niin, että huonekalut vaan näyttää "nousevan" lattiasta ja siten madaltaa ja pienentää huonetta aika rankalla tavalla.
Nyrkkisääntöjä on tietyti paha sanoa, mutta yhdessä huoneessa ei varmaan hirveän montaa puusävyä kannata olla. Sanoisin että kolme on aika maksimi jos ottaa lattian värin mukaan.
Lauri, 16.8.2006 09:55:
---
---
En ymmärrä ristiriitaisuuttasi :D
---
ville,
Mä veikkaan et seuraava juttu lattioissa on vaaleus
PoisoN, 18.8.2006 02:04:
Ehkä hieman väärä topic, mut en löytänyt sopivampaa.
Mahtaako kukaan tietää mistä sais ostettua pleksiä suht halvalla. Ainakin lähialueiden lasifirmat pyytää siitä tyyliin 85/m2 mikä on mun mielestä "pikkasen" liikaa. Muualta (esim. rakennuskaupat) en ole edes löytänyt.
PoisoN, 18.8.2006 02:04:
Mahtaako kukaan tietää mistä sais ostettua pleksiä suht halvalla. Ainakin lähialueiden lasifirmat pyytää siitä tyyliin 85/m2 mikä on mun mielestä "pikkasen" liikaa.
ville, 25.8.2006 09:26:
Seinien värissä kannattaa mahdollisesti harkita kevyttä savenharmaata jos tuohon valkoiseen kyllästyy. Saattaisi sopia sulle jos ja kun et halua mitään lämmintä sävyä koko asuntoon. Meillä oli samalla tavalla muuttaessa kaikki seinät maalarin valkoiset, mutta todettiin se jotenkin "pliisuksi".
Ootko muuten ajatellut duunata millaiset suojat noille pattereille, saattaisi sopia sun asunnon ilmeeseen.
Dorka, 25.8.2006 10:26:
...ja jos teillä oli maalarinvalkoiset seinät niin ne ovat kyllä vielä paljon kellerävämmät kuin nuo seinät, siis tuo seinä on aivan vitivalkoista eikä millään tavalla sekoitettu kuin tuo maalarinvalkoinen on (itseasiassa tuon seinän rinnalla jos katsoi vielä vanhaa maalattua seinää rinnakkain niin maalarinvalkoinen näytti kellerävältä ja kananmunankuoren väriseltä).
Nyt kun koko kämpän on suunnittellut niin pakko myöntää et pari asiaa olisin tehnyt eri tavalla, mutta eivät ole kovinkaan isoja asioita. Joitain pieniä detaili juttuja joista sitten enemmän kun kunhan koko kämppä on valmis.
Dorka, 24.8.2006 20:42:
Remppa on melkein ohi, tänään parketti laitettu loppuun