Lash!, 11.4.2006 10:33:
Meikäläisen suosikkeja on tuo Henna ja Timppa johtunee heidän tyylistään ja mausta mikä on hyvin samanlainen kuin minun ja mukava huomata että heillä on siltikin Budjetti kondiksessa ku vertaa muiden..
IMO h&t tyyli on mennyt aika överiksi ja tyyli on tehty liian halvalla.
Sinänsä tollainen linna/mikäliehardistyyli on näyttävää, mutta toteutus hieman ontuu. Mulle pistää tosi pahasti silmään halvin mahdollinen laminaatti, vessan muovilaatat, lasikutuiset "tiilet", cyprok levystä tehdyt holvikaaret, muovikasvit ja monet muut tosi halvan näköiset ja oloiset tuotteet.
Mä en voi olla miettimättä, kuka haluaa ostaan 350 000 asunnon, jossa tuotteet ovat kyllä aika näyttävän näköisiä, mutta kuitenkin selvästi "halpoja". Luulisi, että tuon hintaluokan asunnonostajat ovat vaativia ja siten tuota asuntoa voi olla erittäin hankala myydä.
Nyt tulee fiilis, että asunnon pitäisi näyttää antiikkisen arvokkaalta, jossa modernia tekniikkaa, mutta lopputulos on kodin anttilan kalusteilla tehty pitsabaari, jossa pirusti televisioita.
Budjetti tolla parilla on kyllä pysynyt hanskassa, siitä suuri kunnioitus. Loppupeleissä tämä sarja on hyvin osoittanut, että 50 000e on aika pieni raha, kun pitää sisustaa ja remontoida 100 neliötä lattiasta kattoon.
Se mikä tuohon kiireeseen tulee niin omasta mielestäni se johtuu enemmän siitä että ammattitaidottomille annetaan ammattilaisten aikatauluja eikä noissa olla otettu kunnolla huomioon eden kuivumis aikoja kuten huomattiin eräässä osassa missä yritettiin tasoittaa lattiota..
Mä sanoisin, et noi ei ole sellaisia aikatauluja, joilla edes ammattilaiset tekisi. 8-16 pitää olla töissä ja yöllä ei saa pitää ääntä. Työmatkat päälle, hankintareissut, syöminen, nukkuminen jne .... 1-2vko pitäisi tehdä kokonainen kylpyhuoneosasto, keittiö, suuri huone jne. Tossa ei kovin montaa tuntia per päivä ole aikaa ....
Luultavasti vanhukset voittavat tämän koska heillä on paras tilan jako ja ehkä ammattimaisimmat otteet mutta Henna ja Timppa taas tekevät kämpästä sellaisen Amerikkalaisen unelman mikä tulee iskeen moniin. Pojilla on hieman erilainen kämppä mikä oli odotettavissakin mutta onko heillä ollut liikaa ongelmia jotta mahdollinen ostaja uskaltaa ostaa sitä Nuoriso kaksikolla taa on ehkä liian tyypillinen kämppä nyky nuorille mikä ei erotu riittävästi
Mä kans veikkaan, että rovaniemeläiset voittaa. Asunnon on selvästi suunnittelut ex-kiinteistövälittäjä, joka ymmärtää että hyvässä asunnossa yleensä on:
- Paljon kaappitilaa
- Upea saunaosasto
- Selkeä pohja
- Toimiva eteinen
- Kunnollinen kodinhoitohuone
- Laadukas keittiö (vielä tulossa, mutta eiköhän tule hyvä)
Se mikä mua muissa pareissa ihmetyttää on esim. kaappitilat. Hardiksilla vaan yksi naurettavan pieni vaatehuone, alexilla ja harrilla vaatehuone, jonka pohja ehkä maailman kummallisin ja saritalla ja tanelilla ei kaappeja missään? Millä ihmeellä asunto myydään "nautiskelijapariskunnalle", jos tällaisilla henkilöillä on yleensä tarvetta jättimäiselle vaatehuoneelle?
Jos olisin unelmakämpässä osallisena, lähtisin tähtäämään vain ja ainoastaan kokonaiskisan voittoon. Välietapeilla ei ole mitään väliä, niitä rahoja sä et koskaan itsellesi saa. Siten panostaisin kiintokalusteisiin (laadukkaat kaapit ja massiivipuutasoja), lattiaan (aitoa lankkua), keittiöön (esim maalattu korkeakiilto, täyspuu), saunaan (huippuluokan laatat) ja muihin asioihin, joihin tuleva asukki ei voi kovin helposti vaikuttaa. Pidemmän päälle tällainen voisi olla järkevää, sillä henkilö joka maksaa asunnosta yli 300 000e tuskin haluaa sen mukana halvalta näyttäviä huonekaluja ...