toni:
Jottei kokemattomalle remonteeraajalle pääse tulemaan virheitä, niin kannattaa tosiaan harkita kaikki tarkkaan ja suunnitella jokainen työvaihe huolellisesti.
Ja pitää varmaan konsultoida sellaisia, jotka osaa asian.
Onneksi ainakin mun isä on tehnyt paljon remonttia itse, joten kannattaa varmaan kuunnella paljon neuvoja sieltä suunnalta.
Yksi ihan yleinen asia, mitä tässä olen miettinyt, on tarvittavat työkalut. Mitkä ovat sellaisia peruskamoja, joita joka tapauksessa tarvitaan remontin aikana? Pora, tikkaat, vasarat, taltat, ruuvimeisselit, sahoja...?
Joop. Itse parketin asennus on helppo homma, mutta alla olevan laatan mahdollinen suoristus ei niinkään. Mutta kyllä sekin toki itse tehden onnistuu.
Ymmärsin, että olette asentamassa uutta lattiaa vanhan päälle? Itse olen ollut laittamassa useita lattioita, mutta aina on edellinen purettu alta...
Todennäköisesti puretaan kaikki vanha pois alta - puretun parketin päälle tulee uusi parketti ja puretun laattalattian päälle uusi laatta. Voi kyllä olla, että laattalattian alta pitää vielä tasoittaa erikseen, ennen kuin uusi laattalattia laitetaan päälle.
Miten tuo lattian tasoittaminen parhaiten onnistuu? Laitetaan jokin tasoitusaine ja annetaan kuivua?
---
Seuraavaksi pitäisi löytää, joku jolla on timattileikkuri, jotta saadaan toi seinä matalaksi.
---
Siis rälläkkä? Löytyy toki :) Myös johtojen ja putkien etsintään tarkoitettu metallinpaljastin voisi kenties olla hyödyksi.
Ai että ihan rälläkälläkin saisi seinää kaadettua? Kuinka siistiä reunaa sellaisella saa? Miten sitä reunaa saisi siistittyä?
Jep, tota metallinpaljastinta me ollaan joskus käytetty, kun seinään on pitänyt porata reikiä. Olisi vähän huonompaa hiihtokenkää, jos onnistuisi poraamaan vaikkapa vesiputkeen reikää tehdessään. :(