Päivän uutinen

2,987 posts, 150 pages, 1,224,237 views

KooKie

Posts: 4,338

#481 • • KooKie aka. Petress Pan
Ja takaisin aiheeseen:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/05/525752

"Presidentti Tarja Halonen kiistää näkemykset, että Suomi olisi jotenkin sotilasliitto Naton eteisessä. Hän korostaa, että Suomi on Naton kumppani."

Kertoisiko joku fiksumpi, että mitä termi "eteisessä" tässä yhteydessä tarkoittaa?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

hallucinogen

Posts: 8,190

#482 • • hallucinogen Edain

KooKie, 8.5.2007 13:08:
Kertoisiko joku fiksumpi, että mitä termi "eteisessä" tässä yhteydessä tarkoittaa?


Odotellaan, että isäntä pyytää peremmälle? :D

--
pikku-*possu*

KooKie

Posts: 4,338

#483 • • KooKie aka. Petress Pan

hallucinogen, 8.5.2007 13:09:
---
KooKie, 8.5.2007 13:08:
Kertoisiko joku fiksumpi, että mitä termi "eteisessä" tässä yhteydessä tarkoittaa?

---

Odotellaan, että isäntä pyytää peremmälle? :D



Joo no toivoa sopii. (...siis, ettei olla "eteisessä".)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

hallucinogen

Posts: 8,190

#484 • • Edited hallucinogen Edain

KooKie, 8.5.2007 13:11:
Joo no toivoa sopii. (...siis, ettei olla "eteisessä".)


Ei nato-jäsenyyttä mun mielestä kannata kokonaan sulkea pois. Ainoa uhka oikeastaan johon mun mielestä nato-jäsenyys sopii on Venäjän luoma uhka. Tällä hetkellä ei siihen mun mielestä oo tarvetta mutta olis hyvä, että asiaa pohdittaisiin tarkoin ja katsottaisiin mitä jäsenyys maksaa ja mitkä hyödyt ja haitat siitä olisi. Tosin viimeaikainen meininki Venäjällä tukee sitä, että kova linja haluaa lisää valtaa ja sen mukana voi aina tulla suurVenäjä mielikuvia. Ovi on hyvä pitää avoinna ja lähellä jos jäsenyydelle tulee oikea tarve.

--
pikku-*possu*

KooKie

Posts: 4,338

#485 • • KooKie aka. Petress Pan

hallucinogen, 8.5.2007 13:16:
Ei nato-jäsenyyttä mun mielestä kannata kokonaan sulkea pois. Ainoa uhka oikeastaan johon mun mielestä nato-jäsenyys sopii on Venäjän luoma uhka. Tällä hetkellä ei siihen mun mielestä oo tarvetta mutta olis hyvä, että asiaa pohdittaisiin tarkoin ja katsottaisiin mitä jäsenyys maksaa ja mitkä hyödyt ja haitat siitä olisi. Tosin viimeaikainen meininki Venäjällä tukee sitä, että kova linja haluaa lisää valtaa ja sen mukana voi aina tulla suurVenäjä mielikuvia. Ovi on hyvä pitää avoinna ja lähellä jos jäsenyydelle tulee oikea tarve.



No, mun mietteitä aihetta sivuten löytyy tosta pari sivua edeltä.
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=34437;pid=955357#955357

Mutta totta, tuntemattomia ovat suurvaltojen poliittisten intressien tiet ja tän tiedostaen on hyvä elää varpaillaan.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Sallakat

Posts: 2,220

#486 • • Sallakat jungle, baby !
päivän uutinen on mun mielestä se ettei sen eilisen kaatuneen rekan alle jääneen henkilöauton kuljettaja kuollu *jiihaa*
Avernian

Posts: 7,451

#487 • • Avernian Kerettiläinen

Sallakat, 8.5.2007 13:41:
päivän uutinen on mun mielestä se ettei sen eilisen kaatuneen rekan alle jääneen henkilöauton kuljettaja kuollu *jiihaa*



Mitä sille sitten kävi? Onko tiedossa vielä?

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Sallakat

Posts: 2,220

#488 • • Sallakat jungle, baby !

Avernian, 8.5.2007 13:55:
---
Sallakat, 8.5.2007 13:41:
päivän uutinen on mun mielestä se ettei sen eilisen kaatuneen rekan alle jääneen henkilöauton kuljettaja kuollu *jiihaa*

---


Mitä sille sitten kävi? Onko tiedossa vielä?



metrolehdessä sanottiin, ettei ees mitää vakavaa sattunut sille kuskille! eli ei mitää intensive care tai mitää, ehkä naarmuja yms perussettiä kai. Vtu mikä munkki, oikeesti!
Avernian

Posts: 7,451

#491 • • Avernian Kerettiläinen

Sallakat, 8.5.2007 14:00:
metrolehdessä sanottiin, ettei ees mitää vakavaa sattunut sille kuskille! eli ei mitää intensive care tai mitää, ehkä naarmuja yms perussettiä kai. Vtu mikä munkki, oikeesti!



Ah, no kiva *plur* Ajattelin heti irtoraajoja ja liikuntakyvyttömyyttä yms.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Epailija

Posts: 5,636

#492 • • Epailija Physicist, 2nd class.

satumetsä, 8.5.2007 12:46:
Mua itseäni vituttaa enemmän sellaiset, joille isi maksaa kaiken, mitään ei tarvitse tehdä vaan isi maksaa kaiken-->ehkä olen vaan kateellinen, koska eroaako tuo nyt sitten juurikaan siitä tuilla huvikseen elävistä. Ei kai. Jotenkin vaan tuntuu, että persoonassa täytyy olla jotain häikkää, jos on niiiiin laiska.



Tai sitten sitä arvostaa vapaa-aikaa niin paljon, että ei tee töitä jos ei kerran tarvitse tehdä. Voihan sitä sitten ahkeroida vaikkapa jonkun harrastuksen parissa, joka nyt ei vain satu tuomaan leipää talon pöytään, eikö? Itse sanoisin, että hölmöähän se on työelämässä pyöriä, jos siitä ei kerran ole mitään muuta hyötyä kuin se, että sinua ei leimata laiskaksi.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

oooo

Posts: 1,249

#493 • • oooo

Epailija, 8.5.2007 16:34:
Tai sitten sitä arvostaa vapaa-aikaa niin paljon, että ei tee töitä jos ei kerran tarvitse tehdä. Voihan sitä sitten ahkeroida vaikkapa jonkun harrastuksen parissa, joka nyt ei vain satu tuomaan leipää talon pöytään, eikö? Itse sanoisin, että hölmöähän se on työelämässä pyöriä, jos siitä ei kerran ole mitään muuta hyötyä kuin se, että sinua ei leimata laiskaksi.



Niinpä niin, siksi just mietinkin tuolla aiemmin, että mikä sitten on laiska ja mikä ei. Että miten voidaan sanoa, kuka elää pelkän laiskuuden takia tuilla. Koska tosiaan, sitä voi jollain muulla elämän alueella olla kaikkea muuta kuin laiska. Eli pitäiskö sitten sanoa "laiska työ/opiskelu elämässä". Mutta opiskellakkin voi kotona. Onko väärin hakea jotain tukea, jos on ahkera opiskelija kotonaan.

Edelleenkään en jotenkin usko, että ilman syytä käydään sossussa. Aina siihen on joku syy. Ja mikäs siinä, jos ei kykene sitten vaikka sen laiskuuden (mitä koskaan meinaakaan) takia töihin menemään, onhan siinäkin syy; este työnteolle, koska on niin laiska ettei kykene mitenkään töihin tai vaikka mihinkään. Ei kai sellaisenkaan elämä helppoa ole, jos tälläinen laiska haluaisikin olla ei laiska.

Pitäisi alkaa oikein kunnolla miettimään, ketkä niitä tukia sitten tarvitsevat ihan oikeasti ja ketkä ei. Olis mielenkiintoista kuulla ihmisiltä tää jaottelu; ketkä ansaitsee tuet ja ketkä ei ja millä perusteilla. Eli miksei sellaisen, kuka opiskelee koko ajan kotonaan pitäisi saada tukia; miksi hän on heti leimattu laiskaksi, koska ei ole kirjoilla missään koulussa.. miksi taas virallisesti jossain opiskelevan pitäisi saada tukea, jos hän ei tee koulussa mitään.

Haluaisin niin kuulla ihmisiltä, että mitä tää "pelkkää laiskuuttaan elää tuilla" ihan tarkalleen tarkoittaa. Sitäkö, että ihmiseltä puuttuu kiinnostus, motivaatio.. ei niitäkään väkisin saa.
Epailija

Posts: 5,636

#494 • • Epailija Physicist, 2nd class.

satumetsä, 8.5.2007 19:39:
Edelleenkään en jotenkin usko, että ilman syytä käydään sossussa. Aina siihen on joku syy. Ja mikäs siinä, jos ei kykene sitten vaikka sen laiskuuden (mitä koskaan meinaakaan) takia töihin menemään, onhan siinäkin syy; este työnteolle, koska on niin laiska ettei kykene mitenkään töihin tai vaikka mihinkään. Ei kai sellaisenkaan elämä helppoa ole, jos tälläinen laiska haluaisikin olla ei laiska.



Itselleni tulee nyt mieleen tarina rekkakuskista (olisiko jostain ircquotes.comista tai jopa täältä jostain toisesta topikista jäänyt mieleen - siis taattua faktaa), joka kävi sossun luukulla, koska silloin jäi enemmän rahaa käteen kuin tekemällä niitä ajohommia, joita oli tarjolla. Koska hän ei kuitenkaan jaksanut myöskään päivät pitkät lokoilla kotonaan, hän kävi silloin tällöin hoitamassa ajon tai pari _ilmaiseksi_. Lienee selvää, että syitä kuitenkin voi olla monia, eikä aina varmasti ole kyse siitä etteikö ihminen tekisi mielellään töitä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

DJ Rx

Posts: 2,527

#498 • • DJ Rx FINRG Recordings
Hanna Pakarinen ei voittanut euroviisuja *pepsodent*

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

m1kk3

Posts: 5,560

#499 • • m1kk3 no-life

DJ Rx, 13.5.2007 01:07:
Hanna Pakarinen ei voittanut euroviisuja *pepsodent*


*pepsodent*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Hitchhiker

Posts: 1,754

#500 • • Edited Hitchhiker

DJ Rx, 13.5.2007 01:07:
Hanna Pakarinen ei voittanut euroviisuja *pepsodent*


olipas taasen "yllätyksellinen" tuo Suomen sijoitus (mutta ei oltu sentään viimeisiä *pepsodent*, noh jätän kyllä sanomatta sen mitä haluaisin tuosta Pakarisesta).