Päivän uutinen

2,987 posts, 150 pages, 1,224,029 views

Jinx

Posts: 2,615

#2041 • • Jinx Superfeminine
No joo toivotaan nyt todella et toi roskapankki perustetaan.

--
Pyllykkä

%

Posts: 568

#2043 • • Edited %
DNA:n mainokset loppuvat tähän viikkoon:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200810028351887_uu.shtml

Kyllä ihmiset osaa olla pikkumaisia kitisijöitä, itse on tullut repeiltyä noille mainoksille hemmetin usein.

Siis mainos joka tarjoaa viihdettä aikuisille ja valistaa lapsia ja nuoria samalla ahdistelevista sedistä, tällaisen mainoksen tulisi voittaa palkintoja. Kuka lähtee mun kanssa barrikaadeille, järkätään mielenosoitus?!

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Wolverine

Posts: 1,860

#2045 • • Wolverine

Anselmi, 30.9.2008 09:47:
Tulee mielenkiintoinen viikko. Saas nähdä paljon korot tulee ylöspäin.

Roskalainalaki kaatui – Wall Street romahti

Yhdysvaltain kongressin edustajainhuone kaatoi maanantai-iltana Suomen aikaa yllättäen hallituksen ja kongressin johtajien neuvotteleman lain pankkien pelastamiseksi. Osakekurssit lähtivät Wall Streetilla syöksyyn äänestystuloksen selvittyä.

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2008/09/30/roskalainalaki-kaatui--wall-street-romahti/200825380/170



nyt vaan toivotaan että roskapankkilaki kaatuu uudestaan että saadaan talouteen joku järki eikä pankit voi käyttää rahaa ihan miten haluaa. veronmaksajaa saattaa vituttaa maksaa 700 miljardia dollaria pankkien sähläämiä rahoja + nyt uudessa esityksessä reilun 100 miljardin arvosta lahjusrahaa jotta saataisiin ostettua tarpeeksi ääniä jotta laki menisi läpi. tekisi taloudelle ihan hyvää käydä kunnolla pohjalla jotta saataisiin talouteen jonkinlainen realismi takaisin eikä lainoja annettaisi ihan miten sattuu.
ludde

Posts: 148

#2046 • • ludde Anna

%, 2.10.2008 13:31:
DNA:n mainokset loppuvat tähän viikkoon:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200810028351887_uu.shtml

Kyllä ihmiset osaa olla pikkumaisia kitisijöitä, itse on tullut repeiltyä noille mainoksille hemmetin usein.

Siis mainos joka tarjoaa viihdettä aikuisille ja valistaa lapsia ja nuoria samalla ahdistelevista sedistä, tällaisen mainoksen tulisi voittaa palkintoja. Kuka lähtee mun kanssa barrikaadeille, järkätään mielenosoitus?!



Siis mitä??Jengi kyl jaksaa valittaa ihan käsittämättömistä asioista. "antaa väärän kuvan partiotoiminnasta" yms. No huhhuijakkaa *nauru* Musta noi on ollu kans tosi hauskoja! Meitsi lähtee sun kanssa barrikaadeille!! *tirsk*
Umbala

Posts: 769

#2047 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

crissy, 3.10.2008 12:33:
Vuokrayhtiö kielsi natsilipun parvekkeella
http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1597919


Ohhoh, aika tiukka päätös. Nyt pitääkin sitten varmaan lähteä kiikareiden kanssa metskaa saton kämppiä, joltain partsilta aivan varmasti löytyy jokin uskonnollinen tunnus. Katotaan otetaanko se alas. Ja ihan vaan periaatteen takia.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

sapeli

Posts: 11,768

#2048 • • sapeli jokukukamikä?

Umbala, 3.10.2008 13:52:
---
crissy, 3.10.2008 12:33:
Vuokrayhtiö kielsi natsilipun parvekkeella
http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1597919
---
Ohhoh, aika tiukka päätös. Nyt pitääkin sitten varmaan lähteä kiikareiden kanssa metskaa saton kämppiä, joltain partsilta aivan varmasti löytyy jokin uskonnollinen tunnus. Katotaan otetaanko se alas. Ja ihan vaan periaatteen takia.



Niinpä. Sitä voi itse kukin alkaa laskemaan kumman nimissä on esim. tapettu enemmän ihmisiä, kristinuskon vai natsi-Saksan. Vähän luulen että jos Sato tuolle kaverille häädön antaa ja jos tuo kaveri sen jaksaisi oikeuteen viedä, katsoisi oikeus kyllä että Sato ei voi tuollaista asukkailtaan vaatia.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Kon-tiki

Posts: 1,936

#2049 • • Kon-tiki The Unsinkable

sapeli, 3.10.2008 13:55:
---
Umbala, 3.10.2008 13:52:
---
crissy, 3.10.2008 12:33:
Vuokrayhtiö kielsi natsilipun parvekkeella
http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1597919
---
Ohhoh, aika tiukka päätös. Nyt pitääkin sitten varmaan lähteä kiikareiden kanssa metskaa saton kämppiä, joltain partsilta aivan varmasti löytyy jokin uskonnollinen tunnus. Katotaan otetaanko se alas. Ja ihan vaan periaatteen takia.

---


Niinpä. Sitä voi itse kukin alkaa laskemaan kumman nimissä on esim. tapettu enemmän ihmisiä, kristinuskon vai natsi-Saksan. Vähän luulen että jos Sato tuolle kaverille häädön antaa ja jos tuo kaveri sen jaksaisi oikeuteen viedä, katsoisi oikeus kyllä että Sato ei voi tuollaista asukkailtaan vaatia.



Itse asiassa asunto-osakeyhtiöissä on Suomessa aivan tavallinen käytäntö (vai olisko peräti laki?), että talon ulkoseinät, ikkunalasien ulkopinnat ja parveke kuuluvat taloyhtiön hallintaan yhtiön myös maksaessa niiden tilojen kunnossapidon pääpiirteissään. Talon ulkoseinien sisäpuoliset tilat taas ovat asunnon haltijan paljon vapaammassa hallinnassa/kunnossapitovastuussa, kunhan eivät toistuvasti riko järjestyssääntöjä ja maksavat asumiskustannuksensa. Siitä seuraa, että taloyhtiö voi mm. kieltää parvekkeella grillauksen ja parveketupakointikin (mutta ei asunnon sisällä tupakointi) on joissain yhtiöissä kielletty. Näissä kielloissa on vedottu erilaisiin esim. paloturvallisuuslakeihin, joten on loogista että taloyhtiö voi periaatteessa soveltaa kiihotus kansanryhmää vastaan -lakia parvekkeella tapahtuvaan "kiihotukseen".

Nokkela natsi siirtää lipun tietysti parvekkeelta asunnon sisäpuolelle verhoksi. Asunnon sisällä tapahtuviin, ei melua aiheuttaviin asioihinhan taloyhtiöllä on huomattavasti vähemmän määräysvaltaa.

Kaikista nokkelin natsi tietysti asuisi jossakin muualla kuin ei-valkoisten keskellä lähiössä, mutta sen lajin fasistista tässä uutisessa ei hyvin ilmeisesti ole kysymys ollenkaan.
sapeli

Posts: 11,768

#2050 • • sapeli jokukukamikä?

Kon-tiki, 3.10.2008 14:21:
(lakipointteja)

Nokkela natsi siirtää lipun tietysti parvekkeelta asunnon sisäpuolelle verhoksi. Asunnon sisällä tapahtuviin, ei melua aiheuttaviin asioihinhan taloyhtiöllä on huomattavasti vähemmän määräysvaltaa.



Oikeassa taidat olla, muistelin itse tuota "omassa kodissa saat tehdä mitä vain" juttua, mikä taisi tosiaan päteä ikkunan sisäpuolen asioihin.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Umbala

Posts: 769

#2051 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Kon-tiki, 3.10.2008 14:21:

Itse asiassa asunto-osakeyhtiöissä on Suomessa aivan tavallinen käytäntö (vai olisko peräti laki?), että talon ulkoseinät, ikkunalasien ulkopinnat ja parveke kuuluvat taloyhtiön hallintaan yhtiön myös maksaessa niiden tilojen kunnossapidon pääpiirteissään. Talon ulkoseinien sisäpuoliset tilat taas ovat asunnon haltijan paljon vapaammassa hallinnassa/kunnossapitovastuussa, kunhan eivät toistuvasti riko järjestyssääntöjä ja maksavat asumiskustannuksensa. Siitä seuraa, että taloyhtiö voi mm. kieltää parvekkeella grillauksen ja parveketupakointikin (mutta ei asunnon sisällä tupakointi) on joissain yhtiöissä kielletty. Näissä kielloissa on vedottu erilaisiin esim. paloturvallisuuslakeihin, joten on loogista että taloyhtiö voi periaatteessa soveltaa kiihotus kansanryhmää vastaan -lakia parvekkeella tapahtuvaan "kiihotukseen".

Nokkela natsi siirtää lipun tietysti parvekkeelta asunnon sisäpuolelle verhoksi. Asunnon sisällä tapahtuviin, ei melua aiheuttaviin asioihinhan taloyhtiöllä on huomattavasti vähemmän määräysvaltaa.

Kaikista nokkelin natsi tietysti asuisi jossakin muualla kuin ei-valkoisten keskellä lähiössä, mutta sen lajin fasistista tässä uutisessa ei hyvin ilmeisesti ole kysymys ollenkaan.


Miten mä muistelisin, että aiemmin kun samasta aiheesta oli juttua, ei asiaan voitu puuttua, koska lippu ei tullut parvekekaiteen yli. Itse parvekkeella olemisesta en ole ennen mitään sääntöä kuullut. Ja siis nythän kiellettiin kaikki tunnukset jotka näkyvät parvekekaiteen yli (harvinaisen hämärä sanamuoto).

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Kon-tiki

Posts: 1,936

#2052 • • Kon-tiki The Unsinkable

Umbala,
3.10.2008 14:51:
Miten mä muistelisin, että aiemmin kun samasta aiheesta oli juttua, ei asiaan voitu puuttua, koska lippu ei tullut parvekekaiteen yli. Itse parvekkeella olemisesta en ole ennen mitään sääntöä kuullut. Ja siis nythän kiellettiin kaikki tunnukset jotka näkyvät parvekekaiteen yli (harvinaisen hämärä sanamuoto).



Nää on just näitä taloyhtiö/asunnonhaltija-pilkkusääntöjä yhdistettynä Suomen rikoslain tulkintaan, joista kyllä saa väännettyä kaikenlaista surkuhupaisaa. Sellaista muistan esim. lukeneeni myös, että taloyhtiö korvaa asunnolle aiheutuneen vesivahingon jos vahinko johtuu putkiston vioista, mutta jos syyllinen on huoneiston puolella sijaitsevan hanan tai tiivisteen rikko, asunnon omistaja joutuu korvaamaan. Näitähän riittää. Miettikää jos jossain kohtaa putkia tai hanaa olis tukkeena hakaristilippu.
Jutu

Posts: 3,054

#2053 • • Jutu Blondi
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id103875.html

Täytyy varmaan siirtyä siihen vanhan ajan saunasynnytykseen, jos on sairaaloissa tuon säästön jälkeen ruuhkaa.

Ja mä en nyt usko, että toi "ensisynnyttäjät yhden yön jälkeen kotiin" homma toimis kovin hyvin. Kyllä mulla ainakin olis varmaan aika orpo olo himassa yksin/ kaksin sen lapsen kanssa, jos ei oikeesti oo saanut kunnolla ohjausta ja tukea niiltä hoitajilta. Noh, saa nähä miten käy :/

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Avatar
#2054 • • REivaaja Guest

Jutu, 8.10.2008 20:41:
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id103875.html
Kyllä mulla ainakin olis varmaan aika orpo olo himassa yksin/ kaksin sen lapsen kanssa, jos ei oikeesti oo saanut kunnolla ohjausta ja tukea niiltä hoitajilta. Noh, saa nähä miten käy :/



No eikös se ole jo siinä vaiheessa vähän liian myöhäistä opastaa? Tai, no siis eihän se myöhäistä ole...
Miinapiina

Posts: 3,494

#2056 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Jutu, 8.10.2008 20:41:
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id103875.html

Täytyy varmaan siirtyä siihen vanhan ajan saunasynnytykseen, jos on sairaaloissa tuon säästön jälkeen ruuhkaa.

Ja mä en nyt usko, että toi "ensisynnyttäjät yhden yön jälkeen kotiin" homma toimis kovin hyvin. Kyllä mulla ainakin olis varmaan aika orpo olo himassa yksin/ kaksin sen lapsen kanssa, jos ei oikeesti oo saanut kunnolla ohjausta ja tukea niiltä hoitajilta. Noh, saa nähä miten käy :/



en mäkään tohon niin kovin luottais. vaikka tääkin "Lisääntyneiden sairaalainfektioiden vuoksi äidit ja vauvat olisi hyvä kotiuttaa sairaaloista mahdollisimman nopeasti" on ihan totta, ni kyllä ite ainakin olin ihan tyytyväinen, ettei ihan yhden yön jälkeen tarttenut ekan synnytyksen jälkeen lähteä kotiin. siellä saa kuitenkin sitä apua ja tukea, ja onhan se aika uus tilanne kuitenkin, pieni vauva *hymy* tokan jälkeen oisin lähtenytkin ihan mielellään yhen yön jälkeen, mut kaks meni ennen ku päästiin. tosin sai sit hetken levähtää *hymy*

--
pinkki on pop!!!

Avernian

Posts: 7,451

#2059 • • Avernian Kerettiläinen

LiiNa, 9.10.2008 10:39:
Hyssälä rajoittaisi ravintoloiden aukioloaikoja

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Hyss%C3%A4l%C3%A4+rajoittaisi+ravintoloiden+aukioloaikoja/1135240085121?ref=rss

Toivottavasti ei mee läpi, kun tuntuu muutenkin aina siltä, että ilta loppuu kesken *känni*



Mulle sopisi hyvin, että baarit menisi kiinni kahdelta. Ehkä sinne silloin tulisikin ihmisiä ennen aamuyötä.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Lost-Soul

Posts: 3,107

#2060 • • Lost-Soul los pallos

Avernian, 9.10.2008 12:27:
---
LiiNa, 9.10.2008 10:39:
Hyssälä rajoittaisi ravintoloiden aukioloaikoja

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Hyss%C3%A4l%C3%A4+rajoittaisi+ravintoloiden+aukioloaikoja/1135240085121?ref=rss

Toivottavasti ei mee läpi, kun tuntuu muutenkin aina siltä, että ilta loppuu kesken *känni*

---


Mulle sopisi hyvin, että baarit menisi kiinni kahdelta. Ehkä sinne silloin tulisikin ihmisiä ennen aamuyötä.


taksijonot olis jo kahdelta paljon pidemmät mitä ne on nyt.. eli huonompaan suuntaan menis..

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis