Päivän uutinen

2,987 posts, 150 pages, 1,223,789 views

hallucinogen

Posts: 8,190

#981 • • hallucinogen Edain

Hyzenthlay, 30.10.2007 19:28:
mitäää.. leipäjuustohan on suurta herkkua! en oo kyllä muutenkaan koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka arvostelevat ruokaa sen ulkonäön perusteella (tässä tapauksessa mämmi).


Mä en ymmärrä miten joku mikä ei käytännössä maistu yhtikäs miltään voi olla herkkua? :D. Ei leipäjuusto pahaa ole mutta se ei maistu miltään joten ei se ole hyvääkään. Narskuu vaan hampaissa ja ei se niin halpaakaan ole.

Suomalaiset jouluruuat on aivan järkyttäviä, jouluna pitäis olla herkkuja. Laatikot, rosolli, lipeäkala ja kinkku ei sitä todellakaan ole :D.

--
pikku-*possu*

CM

Posts: 1,507

#982 • • CM

Zapa, 30.10.2007 15:35:
---
No ei nyt ole faktaa heittää kenelle on tarjottu, mutta mitä nyt lehdistö kirjoittaa, niin aika usein saa lukea miten nämä "perinneruuat" saavat aina täystyrmäyksen ulkomaisilta vierailta



Berlusconi ainakin joskus availi suutaan suomalaisista perinnesafkoista jossain kokouksessa. Tosin se äijä on muutenkin aika trolli.
tbo

Posts: 935

#983 • • tbo budhisattva

hallucinogen, 30.10.2007 11:39:
---
Zapa, 30.10.2007 11:34:
... leipäjuusto saavat noin ankaran tuomion. Onhan ne ihan helvetin pahan makuisia.

...leipäjuusto on tosiaan mautonta kumia. Karjalanpiirakat munavoilla on ihan ok mutta ei ne mitään ihmeellisiä ole.



Voitte vaikka hypätä laiturilta mereen molemmat, leipäjuusto on hyvää, teillä on makuaistissa vaan vikaa. Toisekseen, leipäjuusto ei eroa maultaan paljoakaan esim. mozzarellasta tai vielä parempana esimerkkinä halloumista, joka on vielä rakenteeltaankin aika tarkkaan 1:1 leipäjuuston kanssa. Kuitenkin ne on jotain mukaihmesupergurmeeta kun ne kerran tulee jostain mukahienostagurmeemaasta (mikä kyllä sinällään ei haittaa, hyviä nekin on) . Ja mitä tulee karjalanpiirakkaan ja munavoihin, niin siinäkin ootte väärässä, mutta se on anteeksiannettavaa sikälimikäli kokemus perustuu johonkin eineshirvitykseen tai leipomotuotteeseen. Oikee karjalanpiirakka tulee _Karjalasta_, ja alkaa tätä nykyä olla harvinaisuus. Itsehän olen toki sikäli etuoikeutetussa asemassa että Salmesta kotoisin oleva mummo on vielä hengissä ja niin hyvässä kunnossa että jaksaa vielä leipoa piirakat itse *plur**sydän*

Sitäpaitsi, mitä Ramsayhin tulee, äijä on tv-ohjelmansa ja parin lehtijutun perusteella säälittävä pienimunainen ilkimys jonka mielipiteitä ja "ammattitaitoa" lähinnä halveksin. Todellakaan en antais äijän ravintolaan latiakaan rahaa, vaan veisin ne jollekkin joka osaa oikeasti arvostaa hyvää ruokaa eikä tee sitä sen takia että on tehnyt siitä jonkun statusjutun.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Zapa

Posts: 1,393

#984 • • Edited Zapa Mr Wrangler

tbo, 30.10.2007 22:55:
---
hallucinogen, 30.10.2007 11:39:
---
Zapa, 30.10.2007 11:34:
... leipäjuusto saavat noin ankaran tuomion. Onhan ne ihan helvetin pahan makuisia.

...leipäjuusto on tosiaan mautonta kumia. Karjalanpiirakat munavoilla on ihan ok mutta ei ne mitään ihmeellisiä ole.

---


Voitte vaikka hypätä laiturilta mereen molemmat, leipäjuusto on hyvää, teillä on makuaistissa vaan vikaa. Toisekseen, leipäjuusto ei eroa maultaan paljoakaan esim. mozzarellasta tai vielä parempana esimerkkinä halloumista, joka on vielä rakenteeltaankin aika tarkkaan 1:1 leipäjuuston kanssa. Kuitenkin ne on jotain mukaihmesupergurmeeta kun ne kerran tulee jostain mukahienostagurmeemaasta (mikä kyllä sinällään ei haittaa, hyviä nekin on) . Ja mitä tulee karjalanpiirakkaan ja munavoihin, niin siinäkin ootte väärässä, mutta se on anteeksiannettavaa sikälimikäli kokemus perustuu johonkin eineshirvitykseen tai leipomotuotteeseen. Oikee karjalanpiirakka tulee _Karjalasta_, ja alkaa tätä nykyä olla harvinaisuus. Itsehän olen toki sikäli etuoikeutetussa asemassa että Salmesta kotoisin oleva mummo on vielä hengissä ja niin hyvässä kunnossa että jaksaa vielä leipoa piirakat itse *plur**sydän*

Sitäpaitsi, mitä Ramsayhin tulee, äijä on tv-ohjelmansa ja parin lehtijutun perusteella säälittävä pienimunainen ilkimys jonka mielipiteitä ja "ammattitaitoa" lähinnä halveksin. Todellakaan en antais äijän ravintolaan latiakaan rahaa, vaan veisin ne jollekkin joka osaa oikeasti arvostaa hyvää ruokaa eikä tee sitä sen takia että on tehnyt siitä jonkun statusjutun.



Joo no karjalanpiirakoista en ole puhunut mitään, sen sijaan mämmi ja leipäjuusto on kammottavaa! Oikeesti yrjänä meinas tulla kylään kun leipäjuustoa oon joutunut muutaman kerran syömään. Mämmiä pystyy syömään gägimättä mutta onneks sen kanssa ei oo tullut tilannetta, että pitäisi syödä samaan tapaan illallistilaisuuksissa kuin leipäjuustoa. Eli mämmin oon saanu vapaaehtoisesti jättää rauhaan.

Ja kyllähän nuo Ramsayn ravintoloilla jotain statusta on, kun ne ovat saaneet Michelin-tähtiä.
tbo

Posts: 935

#985 • • tbo budhisattva

Zapa, 30.10.2007 23:06:

Ja kyllähän nuo Ramsayn ravintoloilla jotain statusta on, kun ne ovat saaneet Michelin-tähtiä.



ja se todistaa...mitä? Ei varsinaisesti sitä että ruoka olisi _oikeasti_ hyvää, vaan sitä että raflan kokonaisuus vastaa Michelin-tähdille asetettuja standardeja (joka ei aina ole ihan sama asia). Michelin-tähdellä varustetussa ravintolassa syöneenä voin kertoa sen että kokemus oli lähinnä paljolti yliarvostettu - ruoka oli kyllä hyvää, mutta ei varsinaisesti niin hyvää että se olisi oikeuttanut a) hypen tai b) hintalapun. Kysymys koko jutussa oli pitkälti nimenomaan siitä että ko. raflasta oli tehty Michelin-tähtien myötä statusjuttu, joka taas vie ruokanautinnosta paljon pois.

Oon saanu huomattavasti merkittävämpiä ateriaelämyksiä kun safka on tehty oikeasti rakkaudella ja se on nautittu oikeessa seurassa.

ja vielä kerran leipäjuustosta: Et Vaan Tajuu :D

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Zapa

Posts: 1,393

#986 • • Zapa Mr Wrangler

tbo, 30.10.2007 23:26:
---
Zapa, 30.10.2007 23:06:

Ja kyllähän nuo Ramsayn ravintoloilla jotain statusta on, kun ne ovat saaneet Michelin-tähtiä.

---


ja se todistaa...mitä? Ei varsinaisesti sitä että ruoka olisi _oikeasti_ hyvää, vaan sitä että raflan kokonaisuus vastaa Michelin-tähdille asetettuja standardeja (joka ei aina ole ihan sama asia). Michelin-tähdellä varustetussa ravintolassa syöneenä voin kertoa sen että kokemus oli lähinnä paljolti yliarvostettu - ruoka oli kyllä hyvää, mutta ei varsinaisesti niin hyvää että se olisi oikeuttanut a) hypen tai b) hintalapun. Kysymys koko jutussa oli pitkälti nimenomaan siitä että ko. raflasta oli tehty Michelin-tähtien myötä statusjuttu, joka taas vie ruokanautinnosta paljon pois.

Oon saanu huomattavasti merkittävämpiä ateriaelämyksiä kun safka on tehty oikeasti rakkaudella ja se on nautittu oikeessa seurassa.

ja vielä kerran leipäjuustosta: Et Vaan Tajuu :D



No onhan Michelin-tähdet kyllä maailman mittakaavassa jonkunlainen osoitus ravintolalle, että sieltä saa laadukasta ateriaa. Sitä en ole väittänyt, saako sieltä rahalleen vastinetta. Olen itse syönyt kahdessa eri Michelin ravintolassa ja omia rahoja en ikinä laittaisi sinne. Mutta puhunkin nyt ainoastaa statuksesta, en siitä saako mahan täyteen ja millä hinnalla.
Avatar
#987 • • Annakins Guest

CM, 30.10.2007 19:38:
---
Zapa, 30.10.2007 15:35:
---
No ei nyt ole faktaa heittää kenelle on tarjottu, mutta mitä nyt lehdistö kirjoittaa, niin aika usein saa lukea miten nämä "perinneruuat" saavat aina täystyrmäyksen ulkomaisilta vierailta

---


Berlusconi ainakin joskus availi suutaan suomalaisista perinnesafkoista jossain kokouksessa. Tosin se äijä on muutenkin aika trolli.



Berlusconi kommentti liittyi muistaakseni keskusteluun EU:n elintarvikeviraston sijoituspaikasta (vastakkain olivat Suomi ja Italia). Chiracin vastaava kommentti taas oli, että ainoastaan Suomessa syödään huonommin kuin Isossa-Britanniassa.

Kummallakaan kommentilla ei siis ollut mitään tekemistä sen kanssa, mitä herroille on Suomessa vieraillessaan tarjottu, eikä käsittääkseni kumpikaan mukissut Suomen EU-puheenjohtajuuskaudella mm. ASEM- tai Euromed-kokouksissa tarjotuista ruoistaan.

=D
sadesola

Posts: 409

#989 • • sadesola Kettu mikä kettu
Eilisessä hesarissa kerrottiin
saksalaisitävaltalaisen tutkijaryhmän
tuloksesta: nuoret miehet painavat
kaasua kuullessaan maskuliinisia
sanoja kuten parta.

Jutun uutisarvo ei päivässä kuole. *joo*

--
KABOOM!

Individual

Posts: 10,942

#991 • • Individual HYPNO!
YLE vetäytyy Musiikkitalohankkeesta syynä kohonneet rakennuskustannukset ja oma heikentynyt taloudellinen tilanne. YLE pyrkii sen sijaan pääsemään taloon vuokralaiseksi. 25 miljoonan euron siivu, jolla YLE:n piti osallistua hankkeeseen, on nyt lähempänä 50 miljoonaa.

Että näin. Saa nähdä näkeekö talo päivänvalon ihan lähitulevaisuudessa. Toisaalta näitä korkeakulttuurin monumenttejä on jo vieri vieressä aika läjä, joskin taas on aika noloa, ettei klassisen musiikin yhdellä huippumaista ole kansainväliset mitat täyttävää konserttipaikkaa.
Samu81

Posts: 1,224

#993 • • Samu81 kokolihaa
Oikeastaan jo eilisen päivän uutinen, mutta..

http://www.iltasanomat.fi/autot/autovero.asp?m=156

-Eli autoverotus muuttuu kertaheitolla ja mitäänsanomattomien koirankoppien hinnat halpenee, isomoottorisien erikoisuuksien hinnat nousevat jopa useilla kymmenillä tuhansilla.. *eiei*
Oishan tää uudistus voitu toteuttaa hieman fiksumminkin.. *justjoo*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

zaler

Posts: 1,545

#994 • • zaler e h k i s

Samu*, 2.11.2007 14:52:
Oikeastaan jo eilisen päivän uutinen, mutta..

http://www.iltasanomat.fi/autot/autovero.asp?m=156

-Eli autoverotus muuttuu kertaheitolla ja mitäänsanomattomien koirankoppien hinnat halpenee, isomoottorisien erikoisuuksien hinnat nousevat jopa useilla kymmenillä tuhansilla.. *eiei*
Oishan tää uudistus voitu toteuttaa hieman fiksumminkin.. *justjoo*


vittu mitä paskaa

--
let´s eat to the beat!

CM

Posts: 1,507

#995 • • CM
Lohdutuksena, että ei se sit vituta enää niin paljoa, kun teini-ikä on ohi ;)
tbo

Posts: 935

#996 • • Edited tbo budhisattva

zaler, 2.11.2007 14:58:
---
Samu*, 2.11.2007 14:52:
Oikeastaan jo eilisen päivän uutinen, mutta..

http://www.iltasanomat.fi/autot/autovero.asp?m=156

-Eli autoverotus muuttuu kertaheitolla ja mitäänsanomattomien koirankoppien hinnat halpenee, isomoottorisien erikoisuuksien hinnat nousevat jopa useilla kymmenillä tuhansilla.. *eiei*
Oishan tää uudistus voitu toteuttaa hieman fiksumminkin.. *justjoo*

---

vittu mitä paskaa



ai niinku se on paskaa et jos saastuttaa vähemmän saa maksaa vähemmän, jos saastuttaa enemmän saa maksaa enemmän. Hyvä jätkät, ansaitsette tästä kyllä golfaplodit.

"paitti et pitäähän mun nyt päästä ajamaan mun hummerilla kun SE ON KERRAN NIIN SIISTII JA IHQUU, ja ne kynäniskaviherhipit voi mennä imemään niitä itujaan"

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

tbo

Posts: 935

#998 • • tbo budhisattva

Putte, 2.11.2007 15:24:
En mä löydä tuosta autoverotuksen uudistuksesta oikeastaan mitään muuta huonoa kuin se, että dieselin käyttövoimavero ilmeisesti säilyy ennallaan.



jos diiselillä ajaminen hinta kauhistuttaa, seuraavassa hetkeksi ajattelemisen aihetta:

http://youtube.com/watch?v=GOFbsaNeZps

Tämän jälkeen voikin kurvata lähimmälle snägärille hieromaan diiliä.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

zaler

Posts: 1,545

#999 • • zaler e h k i s

tbo, 2.11.2007 15:23:

"paitti et pitäähän mun nyt päästä ajamaan mun hummerilla kun SE ON KERRAN NIIN SIISTII JA IHQUU, ja ne kynäniskaviherhipit voi mennä imemään niitä itujaan"



nii just!

--
let´s eat to the beat!

Avatar
#1000 • • Annakins Guest

Samu*, 2.11.2007 14:52:
Oishan tää uudistus voitu toteuttaa hieman fiksumminkin.. *justjoo*



Esim. miten?