Bileet olivat ainakin mulle erittäin positiivinen yllätys. Porukkaa oli paikalla todella paljon, mutta ei kuitenkaan niin paljoa, että kulkuväylät olisivat menneet tukkoon. Järjestelyt toimivat monessakin suhteessa erinomaisesti, esim. narikan suhteen monet muut isot bileet voisivat ottaa oppia. Pääsalin äänet oli saatu toimimaan yllättävänkin hyvin hankalasta tilasta huolimatta, ääni kuului mutta ei mennyt ruvelle (ehkä ihan loppuillan proteuksen settiä lukuunottamatta) ja kaiutkin oli eliminoitu nätisti viivelinjoilla. Erityisesti M.I.K.E.n setti kuulosti omaan korvaan kivalta saundilta, oikein menevää ja munakasta matskua.
Niistä lasereista... Kyllä se vaan on niin, että laserit toimivat sata kertaa paremmin merikaapelihallin kaltaisessa pitkässä tilassa kuin esim. vanhalla. Vaikka laserit eivät olleet ihan yhtä näyttäviä kuin joskus on nähty (TJEU
vuoden 2003 piirtävä laser), niin oli toikin oikein kivan näköistä. Mun käsittääkseni ainoa ero esim. vuoteen 2003 oli piirtävien kuvioiden puuttuminen, muutenhan tuolla oli sekä värillistä että vihreää laseria tarjolla.
Itse vertailin useaankin otteeseen tuota bilettä esimerkiksi labyrintin vuosien 2000 ja 2001 bileisiin. Toki labyjen mittakaava oli vieläkin astetta isompi, ihan jo kävijämäärien ja esimerkiksi budjetin puolesta. (Kyllä Laby 2001 on esimerkiksi merikaapelihallin ylöspanon puolesta vieläkin se isoin ja kaunein suomessa koskaan.) Mutta lauantaina päästiin jo aika lähelle sellaista settingiä kuin labyissa oli. Ehkä aika on taas pikkuhiljaa muuttumassa kypsäksi tämänkaltaisille tapahtumille, mene ja tiedä.
Omalta osaltamme ilta meni lähinnä kuvaamisen parissa. Muistikortti tuli kuvattua täyteen jo turhankin aikaisessa vaiheessa, ja tilaa piti raivata sitten useaankin otteeseen. Ikävä juttu kuitenkin oli, että lähtiessämme kaapelilta unohdimme ottaa lavan takana latautumassa olleen akun ja laturin mukaan. Sen siitä saa kun hösää niin ison tavaramäärän kanssa.
Niinpä kuvia ei saa nyt edes purettua tietokoneelle, kun kameraan ei saa vaihdettua ladattua akkua sisään.