unitarina, 10.5.2007 10:33:
Joopa joo. Sinun kissojasi en ole nähnyt, mutta ainakin olen nähnyt monia hermostuneita ja turhautuneita sisäkissoja, jotka ovat omistajansa mielestä vain "ihanan energisiä" tai joskus jopa "ihme levottomia". Tottakai se kissa oppii olemaan sisällä, oppisit varmasti sinäkin. Ja tuo vertaus koiraan... ymmärrät varmaankin että koira on jalostettu hiukan kauemmas siitä petoeläimestä mitä se joskus on ollut. (Ja niin, mielestäni koiraakaan ei saisi pitää sisätiloihin lukittuna.)
Eihän kukaan kuvittele, että OMAT rakkaat lemmikit olisivat jotenkin onnettomia kaikesta rakkaudesta ja hellimisestä huolimatta. "Kyllä ne pärjää kun on vaan tarpeeksi virikkeitä" ja "Minun kissani ainakin pääsevät ulkoilemaan, ja onhan niillä seuraa toisistaan" -tyyppiset argumentit on kuultu näiden selvästi surkeidenkin kissojen omistajilta. Tämä on tosin hävitty taistelu jo nyt; sisäkissa-asiaa on puitu ikuisuuksia ja mihinkään tulokseen siinä ei päästä. Oma pointtini oli vain se, että minun tekee pahaa nähdä kissoja suljettuna kaupunkikämppään.
Ja mun on taas tehnyt hyvin usein pahaa katsoa sitä kakkakikkaretta ja pientä lasta kohtaamassa iltapäivän auringossa. Kai se laatikko olisi vain poistettava, koska kissat menevät lasten tarpeiden ohitse. Samoin inhottaa kun niitä samoja kissoja on aina tunkemassa meidän Hyvin allergisen kotimme parvekkeen ovesta sisään levittämään hilsettään.