Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 623,963 views

Epailija

Posts: 5,636

#281 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

boy-cut, 8.11.2006 14:10:
ymmärrän että pc:tten käyttäjistä saattaa tuntua pahalle kun levollinen ja onnellinen mac käyttäjän tulee naama aurinkoisena kysymään mitne menee kun toinen on sorvannut koko yön puuceeta ja poistellut vakoilu yms muuta sontaa yrittäen etsiä jtn ihme ajureita joita ei koko universumista löydy ja kun löytyy niin virustorjunt aei toimi ja palomuuri estää niiden lataamisen ja ja ja ja



Mac ja sen tietoturva on muuten yksi hauskimmista myyteistä. Mac:lla ei nimittäin surffaa juuri sen turvallisemmin kuin pc:lläkään. Ip-osoite se on Maceillakin. Viruksia ei Maceille ehkä olla tehtailtu samaan tahtiin kuin pc:lle, mutta niitäkin on samoin kuin muitakin haittaohjelmia. Huolimaton käyttäjä saa siis ennemmin tai myöhemmin näpeilleen, vaikka alla olisikin valkoisena kiiltelevä omenamoottori (now available with Intel-processors <3).

TJEU: http://www.macvirus.org/

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ETJ

Posts: 1,229

#282 • • ETJ Failed specimen
Meiksil on sentäs Lidlistä ostettu pc, minkä ostin 4-5 vuotta sitten. Ainoan kerran, ku se on kaatunut on, kun poistin muutaman ylimääräsen kortin sisuksista ja takalaidasta pääsi kertymään 3 vuoden aikana pölyä sen verran, että aiheutti jotain häikkää. Imuroinnin jälkeen ei ole kaatunut kertaakaan viimisen kahden vuoden aikana. Hyvin on officet ja kuvankäsittelyt toimineet.

On mulla myös 750 euron acerin läppäri, enkä sitäkään ole saanut kaadettua. Ja pesee specseillään vanhat ibookit. Enemmän prossutehoa, enemmän kovalevytilaa ja tupla muisti.

Mut oon pahoillani, et mulla on pieni muna, alhainen itsetunto, windows ja liian vähän rahaa macciin.
nostatus

Posts: 343

#283 • • Edited nostatus
Windows-käyttäjät voivat kohta onneksi itse todeta mitä Mac käyttäjät tarkoittavat hyvällä käytettävyydellä, kunhan saavat asennettua Vistan koneelleen. Vistassahan on demojen mukaan monta OS X:stä kopioitua ominaisuutta mukana. Katsotaan kuinka moni haluaa Vistan jälkeen tehdä XP:llä yhtään mitään... Tosin saa nähdä miten microsoft nekin toiminnot sitten toteuttaa... :)

Esim. Macissa ohjelmien välillä vaihtaminen on tehty todella monipuoliseksi ja tehokkaaksi, koska Applella on ymmärretty, että se vaikuttaa käytettävyyteen tehokkuuden osalta merkittävästi. Ja sen huomaa myös käytännössä: kun ensin tekee töitä Macillä ja sen jälkeen XP:llä, tulee tuskan hiki otsalle pelkästään useiden ohjelmien välillä liikkumisesta...

Mulle on sinäänsä ihan sama mitä muut käyttää, mutta kummallista kyllä mac vs. windows -keskusteluihin ei juuri koskaan osallistu windows-käyttäjiä, jotka ovat käyttäneet maccia (siis oikeaan työhön, ei vain pientä testailua). Tilanne on sama kuin jos neitsyt väittelisi pelimiehen kanssa siitä kumpi on parempaa, seksi (mac) vai itsetyydytys (windows)... tais olla vähän huono vertaus, tai no, eikä ollut! :)

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

Air

Posts: 319

#284 • • Air
Kumma juttu kun mun XP on toiminut yli kaksi vuotta lähes moitteetta, kaatumisia on ollut ehkä pari hassua. Ja on tullut kyllä asenneltua kaikenmaailman deecee plusplussaa ja monia muita hieman kyseenalaisia softia. Virustorjuntakaan ei ole aina ollut ajantasalla, mutta spywaresta nyt pääsee eroon kun silloin tällöin ajaa ad-awaren, jonka voi laittaa jauhamaan vaikka samalla kun käy suihkussa. Vistaa odotellessa.
Wert

Posts: 3,386

#286 • • Wert Varapalkkaliukuja
Mulla ei muuta ollukaa ku hampaiden kiristelyä koko ajan XPn kans. Ensimmäisenä närästystä aiheutti SP2. Yksinkertaisesti se asentui jotenki vituillee monta kertaa peräkkäin ja "windowsista tuli epävakaa" koneen ilmoitusten perusteella.
Seuraavaksi sain bluescreeniä verkkokortin ajurin takia. welho toimi mutta kun vaihdoin saunalahteen, ei enää jostain syystä toiminu. ihmettelyn jälkeen sain hetkeksi toimimaan.
Syystä tai toisesta XP asennettiin uusiksi 3kk välein.
Xp toimi hyvin mulla sillon ku siihen ei asentanu mitään muuta ku wintoosan päivitykset.

Myin pc:n ja ostin macbookin. Tykkään.. toistaseksi ainakin :P
littlebig

Posts: 753

#287 • • littlebig aaat-chi kung

JussiS, 8.11.2006 16:21:
---
Mitäs laitteita oot pistäny mäkkiis?

Mun PC:ssä on ollu kiinni 2 kameraa, 2 puhelinta, 2 midikiipparia (USB), 2 midikontrolleria (USB), n. 10 muistitikkua, USB-WLAN, 2 printteriä, skanneri ja veikkaan että vielä jotain muitakin USB-hässäköitä.

Kaikki muut paitsi toi mun toinen midikiippari on toiminu suoraan heittämällä kiinni, ilman ulkopuolisia ajureita. Ja veikkaan että toi toisen midikiipparin ongelma oli siinä et se on a) halpa b) paska. Ja voin ihan anytime testata, et meneeks se jonkun mäkkiin kiinni ilman ajureita.

Ei mun elämäni oo PC:n kanssa noin vaikeeta. Voisko siis kyse olla vaan siitä ettet osaa käyttää PC:tä?



hah, tää pc simahti kun olin kirjoittanut pitkän vastauksen *nauru* *nauru* *nauru*
tässä lyhyt vastaus

käytän molempia koneita ja teen töitä niiden kanssa, luki myös siinä kommentissa jota quottasit.
Kiinni on ollut kortin lukijoita, printtereitä, skannereita, kameroita, puhelimia, näyttöjä, antenneja, telkkareita, modeemeja, muita koneita ja muuta mitä en muista.
Pc:n kanssa ongelmia tuottaa nettiyhteydet, tietoturva, palomuurit, printterit, näppikset, hiiret, modeemit, näytöt, ääni, ajurit... ja muuta mitä en muista. Acer on yksi helvetin pesä, en suosittele kenellekään.
Monen vuoden kokemuksen perusteella; mac on helpompi ympäristö. Palkka juoksee kun puuceita näprää mutta macin kanssa tarvii keksiä tekemistä että saan samat tunnit kasaan.

--
straight ______

gay ^______^

Jussi Soro

Posts: 6,385

#288 • • Jussi Soro choon!

boy-cut, 9.11.2006 10:00:
Acer on yksi helvetin pesä, en suosittele kenellekään.


Totta, Acer on ihan helvetin huono. En oo muutenkaan tajunnu, et minkä takia läppäritoimittajien on pakko esiasentaa jotain omia hardisrajapintoja kun omien kokemusten mukaan aniharva niistä parantaa asiaa mihinkään suuntaan. Omassa duuniläppärissä (IBM) suurimmat ongelmat aiheuttaa iki-ihana IBM access connections, joka omasta mielestään älykkäästi halitsee useita eri IP-osoitteita eli toisin sanoen jumittaa koneen n. kerran viikossa.

Edelleen - suurin osa noista ongelmista johtuu käyttäjän omista toimista tai huonoista ulkopuolisista rajapinnoista.
Jone

Posts: 8,258

#290 • • Jone Archibald Haddock

Turan Palloseura, 8.12.2006 10:14:
hehe no ei mun puolesta toki ainakaan tarvi mitään roskiin heitellä. kunhan halusin vähän nälväistä tekijää aiheesta. ;) ja sen jälkeen joutui kiistelemään asiasta sokean graafikon kanssa, joka ei suostunut näkemään idean samankaltaisuutta. :p



En käsittääkseni missään vaiheessa ole sanonut etten ymmärtäisi designien ilmiselvää samankaltaisuutta. Toisin kun monista töistäni voisi uskoa en kuitenkaan ole täysin umpisokea. Musta on vaan suhteellisen turhaa ruveta nälvimään yhtään ketään designien samankaltaisuudesta niiden teeman ollessa yleiselläkin tasolla aivan uskomattoman käytetty - vastaavia designeja (käsiase yhdistettyä kukkiin, sydämiin, mehiläisiin, Jimeihin ja pääkalloihin) on tehnyt käytännössä jokainen tuntemistani alan duunareista jossain vaiheessa joko huvikseen, hyödykseen, vakavissaan tai läppänä juuri sen takia, että kaikki tietävät homman olevan niin käytetty.

Jos saatankin olla sokea, niin mielestäni et kyllä ole ihan asioiden tasalla ellet näe tätä asiaa kanssani samalla tavalla.
Turan Palloseura

Posts: 562

#291 • • Turan Palloseura LU

Jone, 8.12.2006 10:36:
---
En käsittääkseni missään vaiheessa ole sanonut etten ymmärtäisi designien ilmiselvää samankaltaisuutta. Toisin kun monista töistäni voisi uskoa en kuitenkaan ole täysin umpisokea. Musta on vaan suhteellisen turhaa ruveta nälvimään yhtään ketään designien samankaltaisuudesta niiden teeman ollessa yleiselläkin tasolla aivan uskomattoman käytetty - vastaavia designeja (käsiase yhdistettyä kukkiin, sydämiin, mehiläisiin, Jimeihin ja pääkalloihin) on tehnyt käytännössä jokainen tuntemistani alan duunareista jossain vaiheessa joko huvikseen, hyödykseen, vakavissaan tai läppänä juuri sen takia, että kaikki tietävät homman olevan niin käytetty.

Jos saatankin olla sokea, niin mielestäni et kyllä ole ihan asioiden tasalla ellet näe tätä asiaa kanssani samalla tavalla.



Juu täytyy myöntää, etten sitten varmaan ole asioiden tasalla, koska itse en muista törmänneeni logoihin, joissa samankaltasta ideaa olis käytetty. En tietenkään kiistä, etteikö sellaista varmasti voi joku muukin keksiä. Eri asia on tietty logot, joissa on ase ja "jokin muu elementti", kuten sanoit tuolla itse threadissä, mutta tässä nyt ei ihan pelkästään siitä ole kyse. Tässä tapauksessa "jollain muulla elementillä" on vähän muutakin yhteistä kuin se, että molemmat ovat "elementtejä".

Siinä vaiheessa kun tämän uuden logon designeri on samasta ystäväpiiristä, varsinkin tuolta ajalta kun logoa on käytetty paljon, niin logojen yhteneväisyys ei tunnu olevan pelkkää sattumaa. Tässä asiassa sä et kuitenkaan itse voi olla täysin asioiden tasalla.
Anselmi

Posts: 2,578

#292 • • Anselmi And sell me
OT:n OT:nä se että Tuon pyssyjutskan tyylisiä juttuja oli kovasti paljon uuden Bondin alkuteksti jutussa. Harmi etten löytänyt kuvaa mistään.

--
sen pituinen se

Jone

Posts: 8,258

#293 • • Jone Archibald Haddock

Turan Palloseura, 8.12.2006 10:55:
Tässä asiassa sä et kuitenkaan itse voi olla täysin asioiden tasalla.



...ja tässä asiassa olet täysin oikeassa. Tiedän Marin ja Mikaelin kyllä olevan toisilleen tuttuja, mutta siihen se sitten rajoittuukin.

Anyway, eiköhän tämä ole tässä? *hymy*

Mun omasta paitakaupastani vois helposti nostaa esille vastaavana (vastaavana siinä mielessä, että sellaisia näkee ympäriinsä todella paljon) designina esiin ton AK47-leikkauksen. Niitä on nähty, tullaan näkemään ja ne ovat omaperäisyyden alimmalla tasolla varsinkin silloin kun niihin ei ole edes yhdistetty mitään sen kummallisempaa. Kuitenkin jos joku kyseiseen designiin voisi oikeudet sanoa omaavansa, niin kyseessä olisi lähinnä Mikhail Kalashnikov - keneltä muulta tahansa väite olisi aika korkealentoinen.

*piis* ja viikonloput
Jone

Posts: 8,258

#294 • • Jone Archibald Haddock
Täältä jatkoa.

ezzy, 5.1.2007 16:35:
Olen aika varma, että väität AITS-bileiden flabassa jonkun soittajista olevan DJ :D bad bad marketing.



Juups, olihan esim. viime vuoden tavattoman kaupallisessa ja tuhansilla painetuilla flyereillä mainostetussa tapahtumassa soittamassa lineup, josta olisi liioittelua kutsua DJ:ksi ketään noiden ensimmäisen kahden täysammattilaisen lisäksi.

You got me.
tumpsi

Posts: 2,553

#295 • • tumpsi rekisteröitymätön

GateWay, 8.1.2007 20:36:
---
tumpsi, 8.1.2007 18:40:
ei tost satasest oo kyl yhtää mihinkää.

---


Kun kerran lähit tolle linjalle niin kerro ihmeessä miksi. Vaikka offtopiikkipuolella? :)


siks että se on paska soitin.
pitch on epätarkka ja jogi liian pieni ja paska.

"efektit" tuo oman pikantin lisänsä tähän leluun.
kilobitti

Posts: 2,419

#296 • • kilobitti 1-2-3 techno

tumpsi, 8.1.2007 21:11:
siks että se on paska soitin.
pitch on epätarkka ja jogi liian pieni ja paska.

"efektit" tuo oman pikantin lisänsä tähän leluun.



No tässä jo _jotain_ yritystä, mut tää on edelleen hyvä määritelmä paskasta arviosta. Jaa miksi? Koska se on paska.

...ja sen vuoksi että;

Tommonen halventamiseen perustuva kuulostaa lähinnä siltä että sulla on jotain selittämättömiä henk.koht. antipatioita em. soitinta kohtaan. Jotta arviostasi olisi lukijalle edes jotain hyötyä, olisi hyödyllistä jos kykenisit kertomaan esim. mikä tekee jog-wheelistä paskan. Falsaako se vai mitä? Ottaen huomioon että näit jo sen verran vaivaa että kirjoitit tästä jo montakin kommentia, vois kuvitella että riittäis ajatusta siihen että saisit kirjoituksiisi sisältöäkin.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Gateway

Posts: 1,391

#297 • • Gateway Club Therapy

tumpsi, 8.1.2007 21:11:
---
GateWay, 8.1.2007 20:36:
---
tumpsi, 8.1.2007 18:40:
ei tost satasest oo kyl yhtää mihinkää.

---


Kun kerran lähit tolle linjalle niin kerro ihmeessä miksi. Vaikka offtopiikkipuolella? :)

---

siks että se on paska soitin.
pitch on epätarkka ja jogi liian pieni ja paska.

"efektit" tuo oman pikantin lisänsä tähän leluun.



Mun mielipide taas on se että kyllähän tolla soittelee vaikka keikoillakin, ei mitään ongelmaa. Pitchi on kyllä "epätarkka" koska on vain +/-0.1 mutta kyllähän tuolla jo lähelle saa kunhan muistaa korjailla aina välissä :) Efekteistä en kyllä itekkään tuossa perusta, ei ne muistaakseni tosin mitään huonoja ole verrattuna vaikka esim. DJM500:n flangeriin :) Jogi on kyllä mun mielestä hyvä, ei todellakaan pahaa sanaa siitä. Poltettuja ja naarmuisiakin levyjä se soittaa kuin enkeli, koskaan ei ole cd hyppinyt, skippaillut tjsp. Tuon ikäisistä ja tuossa hintaluokassa varmasti hyvä soitin... toki itsekin olen jossain vaiheessa nämä vaihtamassa CDJ-200:iin joten jotain vikaahan niissä on oltava :D
Jussi Soro

Posts: 6,385

#298 • • Jussi Soro choon!

GateWay, 8.1.2007 22:22:
Mun mielipide taas on se että kyllähän tolla soittelee vaikka keikoillakin, ei mitään ongelmaa. Pitchi on kyllä "epätarkka" koska on vain +/-0.1 mutta kyllähän tuolla jo lähelle saa kunhan muistaa korjailla aina välissä :)


Kyllähän sitä millä vaan soittelee, mut ei 100 / 200 oo IMO mitään klubilaatua. Toi pitchin karkailu on aika rajua hetkittäin (pitchi heittelehtii itsestään), ja jogwheelin tuntuma vaihtelee ihan miten sattuu.
tumpsi

Posts: 2,553

#299 • • tumpsi rekisteröitymätön

JussiS, 8.1.2007 22:25:
---
GateWay, 8.1.2007 22:22:
Mun mielipide taas on se että kyllähän tolla soittelee vaikka keikoillakin, ei mitään ongelmaa. Pitchi on kyllä "epätarkka" koska on vain +/-0.1 mutta kyllähän tuolla jo lähelle saa kunhan muistaa korjailla aina välissä :)
---

Kyllähän sitä millä vaan soittelee, mut ei 100 / 200 oo IMO mitään klubilaatua. Toi pitchin karkailu on aika rajua hetkittäin (pitchi heittelehtii itsestään), ja jogwheelin tuntuma vaihtelee ihan miten sattuu.


what he said.
thomas

Posts: 5,618

#300 • • thomas
musta taas cdj-100 vs. cdj-200 kiistely on oikeestaan ihan yhtä tyhjän kanssa. ensimmäinen cd-soitin millä pioneerilla pystyy soittamaan keikkoja järkevästi on cdj-800. kotisoittelussa cdj-100 voi mennäkin ihan nätisti, kun kuulee ja pystyy korjaamaan oikeaan suuntaan tarkemmin.