111 posts, 6 pages, 34,802 views
[Nuclear]:
---
Late:
Ei toimi vaikka autoscroll on päällä.
IE:llä toimii tuo vallan mainiosti.
---
Jaa, mulla toimi ihan hyvin. Tosin lätkäsin Logitechin ajurit koneeseen...
Jone:
Mun mielestäni toi on edelleen ihan sama kuin menis jonkun saitin ylläpitäjän lompakolle ja varastaisi sieltä rahaa.
JussiS:
Eli siis saako nykyään rahaa näkyvästä mainoksesta, ja jos saa, niin estääkö Ad-Block sen siten, ettei sitä näy tilastoissa?
JussiS:
Mä oon aina ymmärtänyt, että noita tarvii klikata sen eteen, että saitti saa rahaa noista. Itse en niitä klikkaile kun satunnaisesti vahingossa (onks muuten toi nykytapa, et mainokset sijoitetaan scrollbarin viereen tarkotuksellinen just tosta syystä ;)
Jone:
---
GoA:
Tosin suurin syy miksi siihen miksi siltikin käytän firefoxia on paaljon kätevämpi tapa blokata mainokset adblockilla.
---
Mun mielestäni toi on edelleen ihan sama kuin menis jonkun saitin ylläpitäjän lompakolle ja varastaisi sieltä rahaa.
JussiS:
Hmm, miten toi systeemi toimii? Eli siis saako nykyään rahaa näkyvästä mainoksesta, ja jos saa, niin estääkö Ad-Block sen siten, ettei sitä näy tilastoissa? Mä oon aina ymmärtänyt, että noita tarvii klikata sen eteen, että saitti saa rahaa noista. Itse en niitä klikkaile kun satunnaisesti vahingossa (onks muuten toi nykytapa, et mainokset sijoitetaan scrollbarin viereen tarkotuksellinen just tosta syystä ;)
GoA:
Firefoxin kehittäjät voisivat kyllä lisätä selaimeen sellaisen ominaisuuden että se pitää kokonaan välimuistissa viimeisen sivun. Mutta sitten ihan aiheeseen että tekivät nuo jonkinlaisen eron, tosin pienen sellaisen.
climate:
Tollanen uutinen
---
FIREFOXISTA LÖYTYI RAAHAUSAUKKOJA
Mozilla Firefox -selaimesta on löytynyt kolme html-elementtien
raahaustoimintoon (drag and drop) liittyvää haavoittuvuutta. Näiden avulla
hyökkääjä voi tehdä cross site scripting -hyökkäyksen tai vakavimmillaan
saada tietokoneen hallintaansa.
http://www.digitoday.fi/showPage.php?uk=1&page_id=14&news_id=40428
---
...just kun meinasin että pitäisköhän asentaa firefoxi...
cosmic:
---
GoA:
Firefoxin kehittäjät voisivat kyllä lisätä selaimeen sellaisen ominaisuuden että se pitää kokonaan välimuistissa viimeisen sivun. Mutta sitten ihan aiheeseen että tekivät nuo jonkinlaisen eron, tosin pienen sellaisen.
---
SessionSaver on kätevä esim. jos pitää asentaa joku ohjelma jolloin tietysti pitää sulkea muut ohjelmat. Tällä laajennuksella voi tallentaa koko session ei siis pelkästään yhtä sivuaa vaan kaikki tabit.
Clone Window-laajennuksella voi kloonata sivun uuteen ikkunaan, ihan kuten IE:llä.
Lisää laajennuksia löytyypi täältä. Tuolta voi olla tosin hankala löytää jotain tiettyä. Esim. en löytänyt tuolta ollenkaan Clone Windowta vaan jouduin etsimään sen googlella.
Syy, miksi IE:ssä ei ole laajennuksia, on se, että se ei ole vapaan lähdekoodin ohjelma, kun taas Firefox on, mikä mahdollistaa sen, että kuka tahansa voi tehdä laajennuksia, jos vaan osaa. Siksi niitä onkin niin pirusti.
---
climate:
Tollanen uutinen
---
---
---
Tietääkö muuten kukaan miten noi voi paikata? Seurasin niitä Bugzilla linkkejä mutta ei siellä mitään korjausohjeita ollu.
climate:
Tollanen uutinen
---
---
GoA:
Joo kyllä session saver on kä'ytössä. Tarkoitin sitä että kun klikkaat operassa bakc nappulaa niin sivu tulee samantien kokonaan välimuistista kun taas firefox hakee sen uudelleen tai tarkastaa onko se muuttunut tjsp joka on hitaampaa kuin suoraan levyltä hakeminen.
Ja niin, ei niitä ohjelmia tartte sulkea jos pitää joku toinen asentaa. Aina on toiminut myöa moniajossa asentaminen. Ajuritkin olen monesti laittanut vaikka pyöriikin ohjelmia taustalla.
cosmic:
Mä ainakin haluan sivusta mieluummin päivitetyn version. Ja jos siinä nyt menee pari sekuntia enemmän aikaa niin ei haittaa.
GoA:
Jep, makunsa kullakin. Itse kun selaa esim. foorumeita niin vilkasee nopsaa jotain topikkia ja sit palaa taaksepäin niin ei ole niin kriittistä saada päivitettyä versiota vaan haluaa mielummin nopeasti sen sivun siihen. Ja joo, ei siihen nytkään mene edes sekuntia mutta siltikin. :P