Firefoxista entistäkin nopeampi ja tehokkaampi!

111 posts, 6 pages, 34,260 views

cosmic

Posts: 389

#81 • • cosmic :D

GoA:
http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html

Tuollapa testi selainten nopeuserosta. Windows puolella opera omistaa. Tosin nuo ovat vakioasetuksilla mutta nyt kun itse taas vertailee eroja niin vakio opera on nopeampi kuin tweekattu firefox.



Firefox on käynnistettäessä aika hidas, mun koneella menee about 10 sekuntia. Mozilla Suitessahan on sellainen ominaisuus, että voi pitää sitä koko ajan muistissa ja se näkyy system trayssä ja kun sitä klikkaa niin se aukeaa yleensä heti. Mutta toisaalta eihän sitä selainta kovin usein tarvi käynnistellä. Surffailu sen sijaan on mulle ihan tarpeeks nopeaa Firefoxilla, sitä paitsi eikös Opera ole maksullinen?


climate:
Tollanen uutinen

---
FIREFOXISTA LÖYTYI RAAHAUSAUKKOJA
Mozilla Firefox -selaimesta on löytynyt kolme html-elementtien
raahaustoimintoon (drag and drop) liittyvää haavoittuvuutta. Näiden avulla
hyökkääjä voi tehdä cross site scripting -hyökkäyksen tai vakavimmillaan
saada tietokoneen hallintaansa.
http://www.digitoday.fi/showPage.php?uk=1&page_id=14&news_id=40428
---

...just kun meinasin että pitäisköhän asentaa firefoxi... *hymy*
[/Q]

cosmic:
Tietääkö muuten kukaan miten noi voi paikata? Seurasin niitä Bugzilla linkkejä mutta ei siellä mitään korjausohjeita ollu. *ding*



Uusimmassa versiossa paikkaukset on näemmä tehty.

--
:D is an unproductive condition.

Avatar
#82 • • GoA Guest

cosmic:
Firefox on käynnistettäessä aika hidas, mun koneella menee about 10 sekuntia. Mozilla Suitessahan on sellainen ominaisuus, että voi pitää sitä koko ajan muistissa ja se näkyy system trayssä ja kun sitä klikkaa niin se aukeaa yleensä heti. Mutta toisaalta eihän sitä selainta kovin usein tarvi käynnistellä. Surffailu sen sijaan on mulle ihan tarpeeks nopeaa Firefoxilla, sitä paitsi eikös Opera ole maksullinen?



Onhan se mutta ei se pieni palkki niin paljoa hairitse. *vink*

Ja tuo nopeusero nyt onkin tarkeaa vain tammosella himovirittajalle. *nauru* Mutta eroa kuitenkin on niin ett' sen huomaa selvasti.

Ja tiedan etta skandit puuttuu.
Apo

Posts: 1,574

#84 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
If you are into fur and lot's of bling, this is the theme for you: pimpzilla.

pimpzilla.jpg
sapeli

Posts: 11,768

#86 • • sapeli jokukukamikä?

Apo, 11.3.2005 01:49:
If you are into fur and lot's of bling, this is the theme for you: pimpzilla.



Täähän on kun luotu Icemanille *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sts

Posts: 7,969

#88 • • sts Sama pyynti aitta!
en tiedä ovatko muut huomanneet mutta Firefoxin 1.5 beta 1 tekee sen tykimmin, varsinkin hyvin monimutkaisten css virityksien kohalla nopeutta on tullut 20x... css2 viritykset ovat nykyään yhtä kevyitä kuin css1, css3 virityksiä en ole vielä testannu, nekin ovat kuulema täystuettuja
sts

Posts: 7,969

#89 • • sts Sama pyynti aitta!

sapeli, 31.1.2005 09:08:
Koitin FireFoxia ja on yhä koneella nettisivujen testausta varten, mutta ylipäänsä toimi mulla hitaammin kuin Mozilla 1.7.1, ja monet toiminnot ei oikein natsanneet. Tavaran lataaminen netistä (kuvat, tiedostot) oli epäkäytännöllisempää ja linkin avaaminen uuteen ikkunaan tai tabiin ei myöskään ollut hyvin toteutettu imo. Tottumuskysymyksiä varmasti, mutta nyt olen sitä mieltä että vanhassa vara parempi. *joo*



ettei vaan ollu joku nightly buildi... Tuo haiskahtaa aika palaneelta että ollu firefox hitaampi kuin mozilla :D
sts

Posts: 7,969

#90 • • sts Sama pyynti aitta!

GoA, 15.2.2005 10:13:
http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html

Tuollapa testi selainten nopeuserosta. Windows puolella opera omistaa. Tosin nuo ovat vakioasetuksilla mutta nyt kun itse taas vertailee eroja niin vakio opera on nopeampi kuin tweekattu firefox.



tuo oli sinänsä hyvin vääristävä testi, koska esimerkiksi operasta käytetiin uusinta versiota mikä oli sillä hetkellä mutta firefoxista vain 1.0 vaikka 1.0.5 oli olemassa.
sapeli

Posts: 11,768

#91 • • sapeli jokukukamikä?

sts, 5.10.2005 17:13:
ettei vaan ollu joku nightly buildi... Tuo haiskahtaa aika palaneelta että ollu firefox hitaampi kuin mozilla :D



Versio 1.0.3 oli FireFoxista käytössä, Mozillasta 1.7.1 *hymy* Tuo hitauden kokemus oli täysin subjektiivinen efekti satunnaisilta sivuilta, ei mikään täysvaltainen testaus erityyppisistä sivustoista. Pitänee jossain vaiheessa taas kokeilla FireFoxin uudempia versioita, mutta se on niin pirun mälsää vaihtaa selainta kun on yhteen tottunut *nauru* Varsinkaan jos erot eivät ole kovin suuret.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sts

Posts: 7,969

#92 • • sts Sama pyynti aitta!

sapeli, 5.10.2005 17:18:
---
sts, 5.10.2005 17:13:
ettei vaan ollu joku nightly buildi... Tuo haiskahtaa aika palaneelta että ollu firefox hitaampi kuin mozilla :D

---


Versio 1.0.3 oli FireFoxista käytössä, Mozillasta 1.7.1 *hymy* Tuo hitauden kokemus oli täysin subjektiivinen efekti satunnaisilta sivuilta, ei mikään täysvaltainen testaus erityyppisistä sivustoista. Pitänee jossain vaiheessa taas kokeilla FireFoxin uudempia versioita, mutta se on niin pirun mälsää vaihtaa selainta kun on yhteen tottunut *nauru* Varsinkaan jos erot eivät ole kovin suuret.



1.0.3 oli hidas, koska se oli väliaikainen tietoturvaaukkopatchausbuildi, taisi melkei heti tulla 1.0.4 perään :)
sts

Posts: 7,969

#94 • • sts Sama pyynti aitta!

a, 5.10.2005 17:21:
-clips-



Firefox on 1.5 betalla 1 versiossa nopeampi ainaki allekirjoittaneella (giganen PIII mobile) nopeampi. (ja tämä sikäli huvittavaa että asennettuna on päälle vielä 20 eri plugairia)
sts

Posts: 7,969

#95 • • sts Sama pyynti aitta!
don't care sivut on valmiiks renderöity ja ladattu 0.950s :)
nethr

Posts: 763

#96 • • nethr !!
Hei olisko vinkkiä tohon Firefoxin pluginien hanskaamiseen? Quicktimen asennettua niin ladattavat setit ym aukeaa selaimeen kun ne pitäis saada seivattua koneelle. "Save link as.." ei pelitä *eiei*

--
xD

Avatar
#97 • • Annakins Guest

nethr, 8.10.2005 15:07:
Hei olisko vinkkiä tohon Firefoxin pluginien hanskaamiseen? Quicktimen asennettua niin ladattavat setit ym aukeaa selaimeen kun ne pitäis saada seivattua koneelle. "Save link as.." ei pelitä *eiei*



Mulla on ihan sama ongelma enkä ainakaan vielä oo löytäny ratkaisua. Kaikki asetukset näyttävät olevan niinku pitää, mutta jos esim. tuolla chartseissa klikkaan kuuntele, niin "save as"in sijaan firefox alkaa soittamaan biisiä QuickTimellä. Ongelma hävisi kun poistin QuickTimen, mutta kun tartten sitä niin ei se niinkään toimi.

auttakaa mua :D
Miksan

Posts: 1,464

#98 • • Miksan

Annakins, 8.11.2005 15:09:
---
nethr, 8.10.2005 15:07:
Hei olisko vinkkiä tohon Firefoxin pluginien hanskaamiseen? Quicktimen asennettua niin ladattavat setit ym aukeaa selaimeen kun ne pitäis saada seivattua koneelle. "Save link as.." ei pelitä *eiei*

---


Mulla on ihan sama ongelma enkä ainakaan vielä oo löytäny ratkaisua. Kaikki asetukset näyttävät olevan niinku pitää, mutta jos esim. tuolla chartseissa klikkaan kuuntele, niin "save as"in sijaan firefox alkaa soittamaan biisiä QuickTimellä. Ongelma hävisi kun poistin QuickTimen, mutta kun tartten sitä niin ei se niinkään toimi.

auttakaa mua :D


Tools --> Options --> Downloads --> Plug-Ins
Sieltä saa valittua mitkä tiedostot firefox avaa suoraan jne.
Avatar
#99 • • Annakins Guest

Miksan, 8.11.2005 15:20:
---
Annakins, 8.11.2005 15:09:
---
nethr, 8.10.2005 15:07:
Hei olisko vinkkiä tohon Firefoxin pluginien hanskaamiseen? Quicktimen asennettua niin ladattavat setit ym aukeaa selaimeen kun ne pitäis saada seivattua koneelle. "Save link as.." ei pelitä *eiei*

---


Mulla on ihan sama ongelma enkä ainakaan vielä oo löytäny ratkaisua. Kaikki asetukset näyttävät olevan niinku pitää, mutta jos esim. tuolla chartseissa klikkaan kuuntele, niin "save as"in sijaan firefox alkaa soittamaan biisiä QuickTimellä. Ongelma hävisi kun poistin QuickTimen, mutta kun tartten sitä niin ei se niinkään toimi.

auttakaa mua :D

---

Tools --> Options --> Downloads --> Plug-Ins
Sieltä saa valittua mitkä tiedostot firefox avaa suoraan jne.



Dänks, nyt toimii. Tosin hassu juttu toikin, koska siellä plug-ins listassa mp3 oli Winamp tiedostoina, ei QuickTimena mutta silti QuickTime alko soittaa niitä vaikka se ei oo default mp3 soitin.. noh, ongelma selvis :D
Avatar
#100 • • Edited Annakins Guest
Päivitin tänään Firefoxin (tai se teki sen itsestään) ja nyt se ei toimi. Kaikki alkoi siitä, että Firefox suostui koneen käynnistämisen jälkeen avaamaan vain yhden ikkunan (tabeja sai niin monta ku halus) eikä sen jälkeen enää uutta vaikka mitä yritti. Äsken kun koitin avata käynnistämisen jälkeen, ikkuna kyllä aukesi, mutta jumitti saman tien ja nyt en saa sitä enää auki.

Auttakee auttakee!

Edit: Kokeilin äsken uninstallia, mutta vastasin ei kun se kysyi haluanko poistaa ja nyt sain taas yhden ikkunan auki, mutta toista ikkunaa se ei suostu avaamaan.

edit 2: asensin Firefoxin uudestaan, nyt taas toimii. Tais olla se downthemall joka sekotti pakan.