Firefoxista entistäkin nopeampi ja tehokkaampi!

111 posts, 6 pages, 34,286 views

Late

Posts: 3,441

#61 • • Late team Lasse
Ei toimi vaikka autoscroll on päällä.
IE:llä toimii tuo vallan mainiosti.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#62 • • [Nuclear] el aprendiz

Late:
Ei toimi vaikka autoscroll on päällä.
IE:llä toimii tuo vallan mainiosti.


Jaa, mulla toimi ihan hyvin. Tosin lätkäsin Logitechin ajurit koneeseen...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

sapeli

Posts: 11,768

#63 • • sapeli jokukukamikä?
Koitin FireFoxia ja on yhä koneella nettisivujen testausta varten, mutta ylipäänsä toimi mulla hitaammin kuin Mozilla 1.7.1, ja monet toiminnot ei oikein natsanneet. Tavaran lataaminen netistä (kuvat, tiedostot) oli epäkäytännöllisempää ja linkin avaaminen uuteen ikkunaan tai tabiin ei myöskään ollut hyvin toteutettu imo. Tottumuskysymyksiä varmasti, mutta nyt olen sitä mieltä että vanhassa vara parempi. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#64 • • Jussi Soro choon!

[Nuclear]:
---
Late:
Ei toimi vaikka autoscroll on päällä.
IE:llä toimii tuo vallan mainiosti.
---

Jaa, mulla toimi ihan hyvin. Tosin lätkäsin Logitechin ajurit koneeseen...


Joo kyl mullakin toimii, logitechin hiiri + ajurit.
Jone

Posts: 8,258

#65 • • Jone Archibald Haddock
Kiitoksia tästä threadistä. Oon skipannut lukemisen tähän saakka arvellen, että kyseessä on joku täydellinen paskanmaku-thread ohjeineen, mutta itseasiassa ton hyvin nopsan säätämisen jälkeen webin plarailu on nyt käsittämättömän paljon nopeampaa. Lovely. *sydän*
Avatar
#66 • • GoA Guest
Opera on kyllä edelleen nopeampi ainakin minun koneellani. Tosin suurin syy miksi siihen miksi siltikin käytän firefoxia on paaljon kätevämpi tapa blokata mainokset adblockilla. Operaankin on tosin olemassa adfilter mutta se ei ymmärrä flash mainoksia joten ei jäänyt koneelle pitemmäksi aikaa. Firefoxin kehittäjät voisivat kyllä lisätä selaimeen sellaisen ominaisuuden että se pitää kokonaan välimuistissa viimeisen sivun. Mutta sitten ihan aiheeseen että tekivät nuo jonkinlaisen eron, tosin pienen sellaisen.
Jone

Posts: 8,258

#67 • • Jone Archibald Haddock

GoA:
Tosin suurin syy miksi siihen miksi siltikin käytän firefoxia on paaljon kätevämpi tapa blokata mainokset adblockilla.



Mun mielestäni toi on edelleen ihan sama kuin menis jonkun saitin ylläpitäjän lompakolle ja varastaisi sieltä rahaa.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#68 • • Jussi Soro choon!

Jone:
Mun mielestäni toi on edelleen ihan sama kuin menis jonkun saitin ylläpitäjän lompakolle ja varastaisi sieltä rahaa.


Hmm, miten toi systeemi toimii? Eli siis saako nykyään rahaa näkyvästä mainoksesta, ja jos saa, niin estääkö Ad-Block sen siten, ettei sitä näy tilastoissa? Mä oon aina ymmärtänyt, että noita tarvii klikata sen eteen, että saitti saa rahaa noista. Itse en niitä klikkaile kun satunnaisesti vahingossa (onks muuten toi nykytapa, et mainokset sijoitetaan scrollbarin viereen tarkotuksellinen just tosta syystä ;)
Jone

Posts: 8,258

#69 • • Jone Archibald Haddock

JussiS:
Eli siis saako nykyään rahaa näkyvästä mainoksesta, ja jos saa, niin estääkö Ad-Block sen siten, ettei sitä näy tilastoissa?



Näin olen ymmärtänyt. Saa toki korjata jos oon väärässä.

JussiS:
Mä oon aina ymmärtänyt, että noita tarvii klikata sen eteen, että saitti saa rahaa noista. Itse en niitä klikkaile kun satunnaisesti vahingossa (onks muuten toi nykytapa, et mainokset sijoitetaan scrollbarin viereen tarkotuksellinen just tosta syystä ;)



Jea, en mäkään mainoksia juuri klikkaile ja on ne munkin mielestäni aika perseestä. Kuitenkin niin kauan kuin elän siinä uskossa, että niistä maksetaan sivuston ylläpitäjälle näyttökertojen lukumäärän mukaan, niin en aio lähteä moisia blokkaamaankaan.
Avatar
#70 • • Edited GoA Guest

Jone:
---
GoA:
Tosin suurin syy miksi siihen miksi siltikin käytän firefoxia on paaljon kätevämpi tapa blokata mainokset adblockilla.

---


Mun mielestäni toi on edelleen ihan sama kuin menis jonkun saitin ylläpitäjän lompakolle ja varastaisi sieltä rahaa.



Juu, tästä on puhuttu ennenkin joten turhaan avataan keskustelua uudelleen. :)

EDITTIÄ: Sellainen pieni lisäys että välillä jos surffaa ilman adblockkeria niin huomaa kuinka sivusto jää jumittamaan kesken avaamisen. Monesti tuolloin olen katsonut mikä sivusto jumittaa niin se on ollut juuri erilaiset mainossivut joiden kautta noita bannereita haetaan. Ainakin oma surffailu nopeutuu siis paljon enemmän ilman mainoksia jolloin päästään paljon parmepaan lopputulokseen kuin noiden tuuninkien avulla.
anqqa

Posts: 4,035

#71 • • anqqa tirehtööri

JussiS:
Hmm, miten toi systeemi toimii? Eli siis saako nykyään rahaa näkyvästä mainoksesta, ja jos saa, niin estääkö Ad-Block sen siten, ettei sitä näy tilastoissa? Mä oon aina ymmärtänyt, että noita tarvii klikata sen eteen, että saitti saa rahaa noista. Itse en niitä klikkaile kun satunnaisesti vahingossa (onks muuten toi nykytapa, et mainokset sijoitetaan scrollbarin viereen tarkotuksellinen just tosta syystä ;)



toi klikkailiusysteemi oli pop sillon joskus vuosituhannen vaihteessa, mutta nykyään lienee melko pitkälle näkyvyyden mukaan. näin ainaki klubituksessa, eli mitä enemmän banneri saa näkyvyyttä, sitä enemmän mainostaja siitä on valmis maksamaan. portaattomastihan toi ei mee, vaan pari kertaa vuodessa lasketaan kävijämäärät ja sen perusteella sitten taas uudet hinnat.

mainoksia ei siis oo erheklikkailujen toivossa laitettu skrollin viereen, vaan ja ainoastaan siitä syystä että ne sais mahdollisimman siististi 'eroon' oikeesta kontentista :)

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

cosmic

Posts: 389

#72 • • Edited cosmic :D

GoA:
Firefoxin kehittäjät voisivat kyllä lisätä selaimeen sellaisen ominaisuuden että se pitää kokonaan välimuistissa viimeisen sivun. Mutta sitten ihan aiheeseen että tekivät nuo jonkinlaisen eron, tosin pienen sellaisen.



SessionSaver on kätevä esim. jos pitää asentaa joku ohjelma jolloin tietysti pitää sulkea muut ohjelmat. Tällä laajennuksella voi tallentaa koko session ei siis pelkästään yhtä sivua vaan kaikki tabit.

Clone Window-laajennuksella voi kloonata sivun uuteen ikkunaan, ihan kuten IE:llä.

Lisää laajennuksia löytyypi täältä. Tuolta voi olla tosin hankala löytää jotain tiettyä. Esim. en löytänyt tuolta ollenkaan Clone Windowta vaan jouduin etsimään sen googlella.

Syy, miksi IE:ssä ei ole laajennuksia, on se, että se ei ole vapaan lähdekoodin ohjelma, kun taas Firefox on, mikä mahdollistaa sen, että kuka tahansa voi tehdä laajennuksia, jos vaan osaa. Siksi niitä onkin niin pirusti.

climate:
Tollanen uutinen


---
FIREFOXISTA LÖYTYI RAAHAUSAUKKOJA
Mozilla Firefox -selaimesta on löytynyt kolme html-elementtien
raahaustoimintoon (drag and drop) liittyvää haavoittuvuutta. Näiden avulla
hyökkääjä voi tehdä cross site scripting -hyökkäyksen tai vakavimmillaan
saada tietokoneen hallintaansa.
http://www.digitoday.fi/showPage.php?uk=1&page_id=14&news_id=40428

---


...just kun meinasin että pitäisköhän asentaa firefoxi... *hymy*



Tietääkö muuten kukaan miten noi voi paikata? Seurasin niitä Bugzilla linkkejä mutta ei siellä mitään korjausohjeita ollu. *ding*

--
:D is an unproductive condition.

Avatar
#73 • • GoA Guest

cosmic:
---
GoA:
Firefoxin kehittäjät voisivat kyllä lisätä selaimeen sellaisen ominaisuuden että se pitää kokonaan välimuistissa viimeisen sivun. Mutta sitten ihan aiheeseen että tekivät nuo jonkinlaisen eron, tosin pienen sellaisen.

---


SessionSaver on kätevä esim. jos pitää asentaa joku ohjelma jolloin tietysti pitää sulkea muut ohjelmat. Tällä laajennuksella voi tallentaa koko session ei siis pelkästään yhtä sivuaa vaan kaikki tabit.

Clone Window-laajennuksella voi kloonata sivun uuteen ikkunaan, ihan kuten IE:llä.

Lisää laajennuksia löytyypi täältä. Tuolta voi olla tosin hankala löytää jotain tiettyä. Esim. en löytänyt tuolta ollenkaan Clone Windowta vaan jouduin etsimään sen googlella.

Syy, miksi IE:ssä ei ole laajennuksia, on se, että se ei ole vapaan lähdekoodin ohjelma, kun taas Firefox on, mikä mahdollistaa sen, että kuka tahansa voi tehdä laajennuksia, jos vaan osaa. Siksi niitä onkin niin pirusti.


---
climate:
Tollanen uutinen


---
FIREFOXISTA LÖYTYI RAAHAUSAUKKOJA
Mozilla Firefox -selaimesta on löytynyt kolme html-elementtien
raahaustoimintoon (drag and drop) liittyvää haavoittuvuutta. Näiden avulla
hyökkääjä voi tehdä cross site scripting -hyökkäyksen tai vakavimmillaan
saada tietokoneen hallintaansa.
http://www.digitoday.fi/showPage.php?uk=1&page_id=14&news_id=40428

---


...just kun meinasin että pitäisköhän asentaa firefoxi... *hymy*

---


Tietääkö muuten kukaan miten noi voi paikata? Seurasin niitä Bugzilla linkkejä mutta ei siellä mitään korjausohjeita ollu. *ding*



Joo kyllä session saver on kä'ytössä. Tarkoitin sitä että kun klikkaat operassa bakc nappulaa niin sivu tulee samantien kokonaan välimuistista kun taas firefox hakee sen uudelleen tai tarkastaa onko se muuttunut tjsp joka on hitaampaa kuin suoraan levyltä hakeminen. Ja niin, ei niitä ohjelmia tartte sulkea jos pitää joku toinen asentaa. Aina on toiminut myöa moniajossa asentaminen. Ajuritkin olen monesti laittanut vaikka pyöriikin ohjelmia taustalla.
evvk

Posts: 1,918

#74 • • evvk
FireFox rocks!
antonsonin

Posts: 2,712

#75 • • antonsonin laserpoint.

climate:
Tollanen uutinen


---
FIREFOXISTA LÖYTYI RAAHAUSAUKKOJA
Mozilla Firefox -selaimesta on löytynyt kolme html-elementtien
raahaustoimintoon (drag and drop) liittyvää haavoittuvuutta. Näiden avulla
hyökkääjä voi tehdä cross site scripting -hyökkäyksen tai vakavimmillaan
saada tietokoneen hallintaansa.
http://www.digitoday.fi/showPage.php?uk=1&page_id=14&news_id=40428

---


...just kun meinasin että pitäisköhän asentaa firefoxi... *hymy*



joo mutta jos käytät IE:tä nii siinä on monta kertaa enemmän tietoturva-aukkoja.
cosmic

Posts: 389

#76 • • Edited cosmic :D

GoA:
Joo kyllä session saver on kä'ytössä. Tarkoitin sitä että kun klikkaat operassa bakc nappulaa niin sivu tulee samantien kokonaan välimuistista kun taas firefox hakee sen uudelleen tai tarkastaa onko se muuttunut tjsp joka on hitaampaa kuin suoraan levyltä hakeminen.



Mä ainakin haluan sivusta mieluummin päivitetyn version. Ja jos siinä nyt menee pari sekuntia enemmän aikaa niin ei haittaa.


Ja niin, ei niitä ohjelmia tartte sulkea jos pitää joku toinen asentaa. Aina on toiminut myöa moniajossa asentaminen. Ajuritkin olen monesti laittanut vaikka pyöriikin ohjelmia taustalla.



Noh, kukin tyylillään. Mutta silti siitä voi olla haittaa.

--
:D is an unproductive condition.

Avatar
#77 • • GoA Guest

cosmic:
Mä ainakin haluan sivusta mieluummin päivitetyn version. Ja jos siinä nyt menee pari sekuntia enemmän aikaa niin ei haittaa.



Jep, makunsa kullakin. Itse kun selaa esim. foorumeita niin vilkasee nopsaa jotain topikkia ja sit palaa taaksepäin niin ei ole niin kriittistä saada päivitettyä versiota vaan haluaa mielummin nopeasti sen sivun siihen. Ja joo, ei siihen nytkään mene edes sekuntia mutta siltikin. :P
siveys

Posts: 2,492

#78 • • siveys lovely

GoA:
Jep, makunsa kullakin. Itse kun selaa esim. foorumeita niin vilkasee nopsaa jotain topikkia ja sit palaa taaksepäin niin ei ole niin kriittistä saada päivitettyä versiota vaan haluaa mielummin nopeasti sen sivun siihen. Ja joo, ei siihen nytkään mene edes sekuntia mutta siltikin. :P


Vika on selkeästi sun selauskäytännöissäsi *nauru*

Jos itse haluan katsoa nopeasti jotain topiccia niin mä avaan sen taustalla tabiin ja luen sieltä, jolloin takaisin palatessani ei tarvitse ladata sivua uudelleen.

Tämä ei ehkä yksittäisen sivun kohdalla ole mitenkään merkittävä käyttöliittymällinen parannus, mutta siinä tapauksessa kun sivulla on useita linkkejä, joita haluat selata niin se on äärimmäisen kätevää kun voi sivua eteenpäin lukiessaan availla niitä linkkejä yksi toisensa perään taustalle, jolloin päästessäsi nykyisen sivun loppuun ovat taustalle avaamasi linkit jo usein latautuneet kokonaan. Näin tarvitsee huomattavasti harvemmin odottaa sitä, että linkistä avaamasi sivu latautuu ja alkuperäisen sivun lukeminen ei keskeydy (ja ajatus katoa) linkissä käymisen takia.
Avatar
#79 • • GoA Guest
Tabit on kyllä täälläkin käytössä mutta kyllä perussurffailu perkele yhdessä ikkunassa tehdään. *joo*
Avatar
#80 • • GoA Guest
http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html

Tuollapa testi selainten nopeuserosta. Windows puolella opera omistaa. Tosin nuo ovat vakioasetuksilla mutta nyt kun itse taas vertailee eroja niin vakio opera on nopeampi kuin tweekattu firefox.