Onko muualla maailmankaikkeudessa elämää?

163 posts, 9 pages, 41,020 views

remotion

#81 • • remotion nostatus guru

Ana-5000:
---
olliS:
Ana, syö lisää kinkkua ja lue vähemmän klubbaria ;)

---

En mä syö punasta lihaa :(

voihan sen värjätä vaikka siniseks.
Aziz Combat Fighter

#82 • • Aziz Combat Fighter

remotion:
---
Ana-5000:
---
olliS:
Ana, syö lisää kinkkua ja lue vähemmän klubbaria ;)
---
En mä syö punasta lihaa :(
---
voihan sen värjätä vaikka siniseks.

*rimshot*
LauraLine

#83 • • LauraLine
No kuvitelkaas, jos maailmankaikkeus on rajaton, niin eihän me mitättömät ihmiset VOIDA olla ainoita täällä!! Näin mä ainakin uskon. Jos me ei olla nähty niitä niin sehän ei todista mitään.. nehän voi vaikka ajatella samoja siellä jossain..jos ne ajattelee... hmm*ding*
Vprobe

#84 • • Edited Vprobe goa-head
Voi olla - en tosin sitä tiedä. Mutta ei välttämättä riittävän älykästä näkyäkseen meille asti. Pidän jonkinasteisen maan ulkopuolisen elämän jopa hyvin todennäköisenä.

Mutta mikäli älykästä elämää löytyy, kuulevatko he, ja jos kuulevat, niin millasta musaa ne kuuntelis? *nauru*
Nacu

#85 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Elokuvassa "Mothman - sanansaattaja" oli hyvä läppä aiheeseen. Se meni jotenkin näin:

Jos tuolla jossain on viisaampaa elämää, niin miksi ne tulisvat siitä meille kertomaan. Emmehän mekään juttele torakoille ja kerro elämästämme *hymy*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Mellu-

#86 • • Mellu-
ihan varmasti on, ei me tääl yksin olla *ufopluristeluhymiö*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Keskiyon Keisari

#87 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Mä kyllä luulen et elämä jos sitä muualla on, on aivan erilaista kuin mihin olemme tottuneet.. *hymy* emme sit ehkä edes tunnistaisi elämäksi sitä kun näkisimme sen mitä ikinä onkaan *vink*

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

silencio

#88 • • silencio el
Vastaan kysymyksellä kysymykseen.
On tai ei (todennäköisesti on ainakin jossain muodossa).
Mutta oli miten oli, niin mitä merkitystä sillä on, niin kauan kun me ei siitä tiedetä mitään, emmekä siihen elämään törmää?
Kaikki tämän miettiminen, ja tutkiminen, taitaa johtua lähinnä siitä että ihmiskunta kokee jotenkin itsensä niin pirun yksinäiseksi tässä äärettömässä avaruudessa, ja siksi toivoo kovasti löytävänsä (älyllistä) elämää myös jostain muualta.

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

Procyo

#90 • • Edited Procyo
No, aivan varmasti löytyy.

Ellei tietenkin meitä oo koijattu ja tää koko "todellisuus" onki joku The Truman Show_Matrix_Kääminpolttaja_Virtuaalitodellisuushäsmäkkä.

Epäjärjestelmällistyttämättömyydelläänsäkään sitä ei selvitä...
Juhgu

#91 • • Juhgu Virnistelijä
Onhan tuolla avaruudessa aika paljon noita planeettoja, taitaa olla jopa useita kymmeniä. Eiköhän sieltä yksi tai kaksi maan kaltaistakin planeettaa löydy.

Eli ei pelkästään elämää, mutta myös meidän planeettamme kaltaista elämää löytynee.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

#92 • • ^Pinski^ Guest
mä oon jostain muualta maailmankaikkeudesta *igor*
#93 • • Juzba Guest
Tätäkin asiaa olen miettiny niin vitun paukuissa ja tulin siihen tulokseen että siellä on pakko olla elämää.. *nauru*
or_neon

#94 • • or_neon mr2090
Todellakin on elämää! Jossain tuolla on samanlainen maapallo ja elämä kuin täällä, mut ne on vaan kopio meistä.. tai me niistä.. *ding* aika hullua kylläkin! Mutta totta!*joo*

--
[pieni]-Nico*iloinen*[/pieni]

Cloud

#95 • • Cloud Game Freak
Niin olen kyllä juhgun ja monen muun kanssa samaa mieltä. Se että me olisimme ainut elämä tai edes meidänkaltainen elämänmuoto koko universumissa tuntuu universumin ja kehityksen vähättelyltä. Ei sitä elämään meidän galaksissa tarvitse olla, mutta galaxeja on monia joista miellä ei ole suurtakaan tietoa, kuin että niitä on. Olisikin siis hölmöä sanoa ettei muita ole. Toiseksi meidän planeettamme on suhteellisen uusi ja me olemme suhteellisen uusi käsite. ONhan mahdollista että elämää on ollut aikaisemmin mutta osa on jo kuollut poiskin.

Kaiken jaarittelun jälkeen vastaus on Kyllä tuolla jossain on elämää ja mahdollisesti jopa kehittyneempää kuin me

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Ova

#96 • • Ova
Meiän mökkitiellä on ufojen laskeutumispaikka (ainakin liikennemerkin mukaan), et kai ne jotain oottelee tuolta kauempaa kylään... *nauru*

--
Mielummin liikaa kuin liian vähän!

placiq

#97 • • placiq Jorkki

Nacu:
Elokuvassa "Mothman - sanansaattaja" oli hyvä läppä aiheeseen. Se meni jotenkin näin:

Jos tuolla jossain on viisaampaa elämää, niin miksi ne tulisvat siitä meille kertomaan. Emmehän mekään juttele torakoille ja kerro elämästämme *hymy*

Heh, niimpä..

Toki tulta jostain elämää löytyy ja paljon, tiedä siitä sitten onko kehittyneempää elämää kun täällä vai ei (luulis olevan ;) )
#99 • • hyperventilaatio Guest
Eiköhän jonkinlaista. Jopa älyllistä, uskoisin, johtuen siitä että potentiaalisia mestoja on aika paljon..
John

#100 • • John Lauma

Samu:
---
Ana-5000:
Pitäisikö rajapyykiksi määritellä tietoisuus, vai pelkkä pyrkimys jakaantua ja lisääntyä? Tossa mielessä viruksetkin ovat oikeastaan sitten eläviä.

---

Aikanaan lukion biologian opettaja, aivan erinomainen sellainen, korosti, että AINEENVAIHDUNTA on elävän organismin tuntomerkki. Tosin, virukset sattuvat siis tämänkin määritelmän mukaan sille harmaalle alueelle. Niilläkin tosin menee meininki enempi tai vähempi vi..uiks, jos isäntäsolun aineenvaihdunta lakkaa..

<offtopic pilknus>
Ainakin biokemistin näkökulmasta eläväksi voi katsoa orgaanisista (eli hiilen ja vedyn) yhdisteistä koostuva eliö jolla on oma aineenvaihdunta ja pystyy itsenäisesti lisääntymään. Näin ollen esimerkiksi virukset eivät ole eläviä, koska niillä ei ole aineenvaihduntaa, ja tarvitsevat lisäksi isäntäsolun voidakseen lisääntyä.
</offtopic pilknus>

Ja kyllä, uskon että muualla maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää. Reilut kymmenen vuotta sitten pystyttiin ensimmäistä kertaa epäsuorasti todistamaan että muidenkin tähtien ympärillä on planeettoja, ja vähän aikaa sitten tehtiin ensimmäinen suora havainto tällaisesta niin kutsutusta exoplaneetasta. Syyskuussa 2004 tunnettiin noin 120 planeettaa aurinkokuntamme ulkopuolelta, joista noin kymmenen uskotaan olevan maankaltaisia. Jo tämä antaa mielestäni riittävästi aihetta olettaa että muualla maailmankaikkeudessa on (älyllistä) elämää.

--
Fancy some cheese, Gromit?