Onko muualla maailmankaikkeudessa elämää?

163 posts, 9 pages, 39,779 views

Epailija

Posts: 5,636

#141 • • Epailija Physicist, 2nd class.

*Stardust*, 31.3.2007 14:07:
Toinen vaihtoehto on se johon uskon itse (ilman minkäänlaista akateemista koulutusta); elämä ei ole syntynyt maapallolle, se on tullut tänne meteorien kantamien bakteerien muodossa ja alkanut kehittymään suotuisissa olosuhteissa.



No eihän tämä panspermiaksi kutsuttu teoria toisaalta muuta tee kuin siirrä kysymyksen kohteen toisaalle. Miten elämä syntyi sinne, mistä se ajautui tänne? Lisäksi jos taas elämä on ihan yhtä hyvin voinut syntyä täällä, ei Ockhamin periaatteen mukaisesti ole syytä olettaa, että se olisi kantaunut tänne muualta.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

*Stardust*

Posts: 202

#142 • • *Stardust*

Epailija, 31.3.2007 15:29:

No eihän tämä panspermiaksi kutsuttu teoria toisaalta muuta tee kuin siirrä kysymyksen kohteen toisaalle. Miten elämä syntyi sinne, mistä se ajautui tänne? Lisäksi jos taas elämä on ihan yhtä hyvin voinut syntyä täällä, ei Ockhamin periaatteen mukaisesti ole syytä olettaa, että se olisi kantaunut tänne muualta.



Mutta se siirtää "vastuuta", mikä sopii kaltaiselleni konofrmistille enemmän kuin hyvin *lmao* Ei vaan ajattelen itse elämän olevan eräänlainen looginen kokonaisuus, joka ei vain ole syntynyt tänne, vaan johonkin muualle. Se, onko kyseistä elämää levitetty eteen päin tietoisesti on taas toinen kysymys. Pidän vain niin monia asioita epäselvinä etten pysty enää uskomaan pelkästään evoluutioon ja luonnonvalintaan selitettäessä elämän monimuotoisuutta.

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

Epailija

Posts: 5,636

#143 • • Epailija Physicist, 2nd class.

*Stardust*, 1.4.2007 05:04:
Pidän vain niin monia asioita epäselvinä etten pysty enää uskomaan pelkästään evoluutioon ja luonnonvalintaan selitettäessä elämän monimuotoisuutta.



Eli uskot jonkinlaiseen intelligent design-teoriaan?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avernian

Posts: 7,451

#144 • • Edited Avernian Kerettiläinen
Mycon spore colony :p

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

alphamagic

Posts: 3,628

#145 • • alphamagic
Aivan varmasti on. Pitäähän sitä jotain mietittävää olla... *joo*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Syce

Posts: 1,649

#146 • • Syce
Totta hemmetissä on! *hihu* Uskon siihen enemmän kuin mihinkää jumalaan ym. härpättimiin..*nauru*
xandra

Posts: 281

#147 • • xandra bambi
Blondin logiikalla: Jos avaruus on ääretön ja planeettoja ja tähtiä melkein yhtä äärettömästi, niin silloin on biljardeja triljardeja mahdollisuuksia siihen, että jossain päin olisi tapahtunut samanlainen sattumien ketju kuin täällä Telluksella. Olisi melkeinpä itsekästä ajatella, että olemme ainoita täällä.

Toinen asia mitä en ole vielä sisäistänyt, on hokema, ettei muualla (maan lähellä) ole yhtä hyviä edellytyksiä elämälle. Elämä täällä on sopeutunut juuri näihin olosuhteisiin jotka täällä vallitsevat; veteen, happeen, tiettyyn lämpötilaan jne. Miksei siis muualle voisi kehittyä sinne soveltuvaa, täysin toisenlaista fysiologiaa noudattavaa elämää?

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall

Avatar
#148 • • Equalizer Guest
Alin vaihtoehto taas kasvanu kahella*whaat*
Sssan*

Posts: 651

#149 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa
On on ja on!mutta mä uskon että ne muut tuolla jossakin ei ainakaan oo ilkeämielisiä *sydän*

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

Strobocop

Posts: 161

#150 • • Edited Strobocop Skenepoliisi
Kyllä tuolla pitäisi olla ainakin pakastettuja säteilynkestäviä ja kaasukehien vesipisaroissa eläviä mikro-organismeja. Mitä älylliseen xenoelämään tulee, aika-tilat ei toistaiseksi oikein natsaa yhteen nykyisen sivilisaatiomme kanssa kontakteja ajatellen. Lienee kuitenkin ennenaikaista väittää näin, Area 51:n kylmän sodan aikaiset varastot kuuluvat piilottelevan kommunistien kanssa liittoutuneen marsilaisen puna-armeijan jäämistöjä, mikä kyllä taitaa paljastua vasta sitten kun al-Qaida tekee sinne ratsian. Seuraavana syyskuun 11.päivänä onkin odotettavissa että järjestö iskee Pentagoniin sen omalla ufolla.

--
Three strikes and you are out!

Miinapiina

Posts: 3,494

#151 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
aiheeseen liittyvä ohjelma tulee kakkoselta nyt....

--
pinkki on pop!!!

Avatar
#153 • • Edited SE7EN Guest
"Ihmiskunnan suurin synti on oletus, että olemme yksin.."*joo*
Samu81

Posts: 1,224

#155 • • Samu81 kokolihaa

Sssan*, 8.4.2007 11:15:
On on ja on!mutta mä uskon että ne muut tuolla jossakin ei ainakaan oo ilkeämielisiä *sydän*



Ahahahaa, tää oli hyvä :D Selkeä sinisilmäisen tyttölapsen hyväuskoinen kommentti :) Ei siis pahalla!! *piis* *sydän*
Mutta mistä luulet että nämä muut älylliset edes omaavat käsitteitä hyvä ja paha? :)

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

RiD

Posts: 2,817

#156 • • RiD Nukemi
Mä ainakin uskon että tuolla kaukana jossain on OAFJJFLDSAKJRFPAFKSADA:XD planeetta jossa on sodomiahemadrofiittikääpiöponeja jotka kävelee kahdella jalalla ja on tulossa vallottamaan koko galaksin niiden fallosmuotosella XYZPLUR avaruuspojottimella.

--
*super* *possu*

Karski

Posts: 6,049

#157 • • Karski Pomon kätyri

Sssan*, 8.4.2007 11:15:
mä uskon että ne muut tuolla jossakin ei ainakaan oo ilkeämielisiä *sydän*



Eihän ne ilkeitä oo. Sen enempää kuin
pikkulinnun pyydystävä kissa.
Ne on saalistajia ja me ollaan riistaa

review_scarpred_3.jpg

*joo*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

¡ Previous post a couple of years ago !
ValaX

Posts: 3,891

#159 • • ValaX
äänestin vaihtoehtoa Toivon niin...