Onko muualla maailmankaikkeudessa elämää?

163 posts, 9 pages, 39,298 views

Keskiyon Keisari

Posts: 643

#1 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Jos tätä aihetta on joskus jo puitu niin sorry, mut mua kiinnostais tietää mitä jengi täällä ajattelee maan ulkopuolisesta elämästä.
Onko muualla universumissa, toisissa ulottuvuuksissa, ylipäätään missään älyllistä elämää, esim. Ihmiseen verrattavaa? Vai ollaanko yksin?
Itse haluan uskoa JOTAIN JOSSAIN olevan, mitä, sitä en osaa kuvitella..

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Avatar
#2 • • RINY Guest
On. *joo*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3 • • Aziz Combat Fighter
Jaa-a kuule. En oo keksiny viel vastausta. Todennäkösesti.
sapeli

Posts: 11,768

#4 • • sapeli jokukukamikä?
Kyyyllä minä ainakin siihen uskon. Olenhan huuhaa-ukko. *hihu* Uskon henkien olemassaoloon (sekä luonnon- että kuolleiden), ja jo matemaattisten todennäköisyyksienkin mukaan jossain päin maailmankaikkeutta on luultavasti jotain elämää; ei ehkä älyllistä elämää, mutta elämää kuitenkin. *joo* Ufotarinoihin en oikeastaan usko, mutta toisaalta jos jossain päin olisi älyllistä elämää kehittynyt, se olisi luultavasti meitä tuhansia vuosia edellä kehityksessä.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Keskiyon Keisari

Posts: 643

#5 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Ufotarinat nyt yleensä kyllä vaikuttaa höpöhöpöltä ja joukkohallusinaatioilta, mutta luulisi että joskus täällä joku on vieraillut, jos nyt ylipäätään se joku on edes olemassa.. *hymy* tai jotkin..

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Samu

Posts: 517

#6 • • Samu Bodhisattva

sapeli:
mutta toisaalta jos jossain päin olisi älyllistä elämää kehittynyt, se olisi luultavasti meitä tuhansia vuosia edellä kehityksessä.



Miten perustelet, että olisivat meitä edellä? Yhtä suuri todennäköisyys on, että olisivat meitä jäljessä.
Itse en usko älylliseen elämään muualla universumissa. Olis jo riittävän käsittämätöntä, että ihmiskunta löytäisi minkäänlaisia elollisia soluja mistään maaplaneetan ulkopuolelta!

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Keskiyon Keisari

Posts: 643

#7 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Ehkei ihmiskunta löydä, mutta universumi/maailmankaikkeus on käsittämättömän laaja..

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

sapeli

Posts: 11,768

#8 • • sapeli jokukukamikä?

Samu:
---
sapeli:
mutta toisaalta jos jossain päin olisi älyllistä elämää kehittynyt, se olisi luultavasti meitä tuhansia vuosia edellä kehityksessä.
---
Miten perustelet, että olisivat meitä edellä? Yhtä suuri todennäköisyys on, että olisivat meitä jäljessä.
Itse en usko älylliseen elämään muualla universumissa. Olis jo riittävän käsittämätöntä, että ihmiskunta löytäisi minkäänlaisia elollisia soluja mistään maaplaneetan ulkopuolelta!


Kuten sanoin, on todennäköistä että jossain päin on elämää - muttei välttämättä älyllistä elämää. Älyllistä elämää on ollut tälläkään planeetalla vain hyvin hyvin lyhyen aikaa, verrattuna koko planeetan (saatika sitten maailmankaikkeuden) elinkaareen. Viittasin siis tuolla siihen että jos jossain on älyllistä elämää (minkä määritelmästä voitaisiin tietysti kiistellä, muttei viitsitä, eihän), niin minusta ainakin vaikuttaa todennäköisemmältä että se on riittävän edistynyttä pitääkseen itsensä ja planeettansa hengissä, kuin että se olisi yhä kivikaudella.

Toisaalta, mitäpä minä tuosta tiedän, kunhan heitin mielipiteeni ja vaikutelmani. *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Individual

Posts: 10,942

#9 • • Edited Individual HYPNO!

Samu:
---
sapeli:
mutta toisaalta jos jossain päin olisi älyllistä elämää kehittynyt, se olisi luultavasti meitä tuhansia vuosia edellä kehityksessä.

---


Miten perustelet, että olisivat meitä edellä? Yhtä suuri todennäköisyys on, että olisivat meitä jäljessä.
Itse en usko älylliseen elämään muualla universumissa. Olis jo riittävän käsittämätöntä, että ihmiskunta löytäisi minkäänlaisia elollisia soluja mistään maaplaneetan ulkopuolelta!



Toi on muutes hyvä pointti. Koko ajan tunnutaan olettettavan, että se mahdollinen vieras sivilisaatio joka ehkä joskus löytyisi olisi automaattisesti meitä edellä ja vielä aika huimasti edellä. Mutta en usko meidän ihmisten olevan ainuita älyllisiä (*muhaha*) universumissa.
Samu

Posts: 517

#10 • • Samu Bodhisattva

Bileilehänminä:
Ehkei ihmiskunta löydä, mutta universumi/maailmankaikkeus on käsittämättömän laaja..



Ja todennäköisyys sille, että elämää olisi muissa aurinkokunnissa samaan aikaan kuin täällä meillä päin, on...noh, "suhteellisen pieni".

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

JustinSan

Posts: 822

#11 • • JustinSan Nullius in verba

Samu:
---
Ja todennäköisyys sille, että elämää olisi muissa aurinkokunnissa samaan aikaan kuin täällä meillä päin, on...noh, "suhteellisen pieni".



Nyt kirjotat tosta kaavan ja sit vaihdat kaikkien muuttujien tilalle äärettömän ja sit laske todennäköisyysprossa *joo*

Kyl "tuol" on elämää, minkälaista ja ollaanko me ikinä missään tekemisissä sen kanssa onkin sitten jo ihan toinen stoori.

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Keskiyon Keisari

Posts: 643

#12 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]

Samu:
---


---


Ja todennäköisyys sille, että elämää olisi muissa aurinkokunnissa samaan aikaan kuin täällä meillä päin, on...noh, "suhteellisen pieni".

edelleenkin universumin koko on kuitenkin älyttömän laaja... ja jos näillä olisi vaikka mahdollisuus aikamatkailuun jne. noh nyt menee deepiksi.... *hymy*

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Nacu

Posts: 1,293

#13 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Ihmiset ei imo edes ole kovin älyllisiä. Mä ainakin uskon ja toivon hartaasti että tuolla jossain on joku maapallon kaltainen planeetta, jolla asuu harmoninen ja onnellinen kansa. Tuntuis niin kovin turhalta, että kaiken tämän äärettömyyden keskellä eläisi ainoastaan me idiootit, jotka emme edes osaa arvostaa kaikkea sitä kaunista mitä meillä on.

Mutta toisaalta... mitä pointtia olisi maailmassa, jossa tapetaankin vain syödäkseen ja koko elämä perustuu hengissä säilymiseen ja suvun jatkamiseen ilman sen kummenpia kommervenkkejä tai ajatusta muusta. *ding*

Mutta joo. Jos sellainen paikka on, missä ei tarvitsisi stressata joka ikisestä pikku jutusta tai täytellä satoja kaavakkeita yksinkertaisen asian tähden, mä haluun sinne *joo* Oon niin kypsä tähän vitun yhteiskuntaan ja oravanpyörään! *grr* ... ja sotiin ja Bushiin ja KELAan ja luonnon tuhoamiseen ja ja ja... saatanasta koko pallo!

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

liikkuva muna

Posts: 2,652

#14 • • liikkuva muna an egg on the move
Miksei olisi? *hih*

Tästä ois voinu ihan gallupinkin tehdä, huomattavasti mukavammin näet tulokset.
Garo

Posts: 446

#15 • • Edited Garo #jake

Samu:
Miten perustelet, että olisivat meitä edellä? Yhtä suuri todennäköisyys on, että olisivat meitä jäljessä.
Itse en usko älylliseen elämään muualla universumissa. Olis jo riittävän käsittämätöntä, että ihmiskunta löytäisi minkäänlaisia elollisia soluja mistään maaplaneetan ulkopuolelta!



Ihmiset on kuitenkin hyvin nuori laji, eihän me olla pörrätty täällä kuin muutama kymmentuhatta vuotta, joka on (ainakin toivottavasti) minkä tahansa kehittyneen sivilisaation mittapuun mukaan hyvin pieni aika :)

- Garo
Keskiyon Keisari

Posts: 643

#16 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]

alek száhala:
Miksei olisi? *hih*

Tästä ois voinu ihan gallupinkin tehdä, huomattavasti mukavammin näet tulokset.

Nonih

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

subu

Posts: 1,174

#17 • • subu Suski
Jotenki vaan uskon et on. Jos marssistakin on löytynyt vettä, vai olikse niin*ding*?
nomic

Posts: 4,120

#18 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
on tottakai, unityf on selvä esimerkki tästä *iloinen*
Avatar
#19 • • Edited ikj Guest

subù:
Jotenki vaan uskon et on. Jos marssistakin on löytynyt vettä, vai olikse niin*ding*?



kait meni nii et ne uskoo et marsissa on joskus ollut vettä..
JustinSan

Posts: 822

#20 • • JustinSan Nullius in verba

idi:
---
subù:
Jotenki vaan uskon et on. Jos marssistakin on löytynyt vettä, vai olikse niin*ding*?

---


kait meni nii et ne uskoo et marsissa on joskus ollut vettä..



Marsin navat on kyllä ihan tunnetusti jään peittämiä :)

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."