Klubituslaisilla lapsia?

437 posts, 22 pages, 359,767 views

Pauliina

Posts: 40

#121 • • Pauliina
Ei todellakaa tässä vaiheessa, eka koulutus vakinainen duuni ja oma kämppä. Tietty mies siihe sekaa ;) Mä menen eka naimisii ja kerran elämässäni ja sit niit lapsii vois harkita.

Elämä näyttää.
-P

Posts: 4,972

#122 • • -P

peikkotyttö:
pakko kai myöntää että välillä iskee melkoinen vauvakuume*blush*toivottavasti kuitenkin jaksettais vielä pari vuotta odottaa vauvojen tekemistä...siihen asti vaan treenataan*hih*



toinen entropyvauva olisikin aika pop ;)

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

*calico

Posts: 24

#123 • • Edited *calico Big Time Sensuality

Anime:


-Äärimmäisen onnellinen 3-vuotiaan tytön "isukki"-





Toi on kyllä sellainen juttu, että sun on syytäkin olla ylpeä teostasi ja tietysti myös sen tuomasta vastuusta. Liian harvassa on sellaiset joilla riittää rohkeus antamaan joillekin sen kaikkein parhaimman mahdollisen lahjan. Ja aktiivinen roolisi lapsen elämässä luo varmaan hänellekin lisää tuvallisuuden ja suvaitsevaisuuden tunnetta.
Toivottavasti itsekin joutuisin joskus vastaavaan asemaan.
Ehkä joskus vielä näen myös teidätkin yhdessä.

" Onnellinen se, joka voi tehdä toiset onnelliseksi"
egmondo

Posts: 292

#124 • • egmondo Elämäntapa Reivaaja/Perus Erno
On yksi *plur**pihkassa**sydän*
Ellen nyt 5kk vanha*iloinen*

--
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.*nauru*

Avatar
#125 • • sakk303 Guest
Aika pelottavaa, miten paljon täällä puhutaan jo niin kuin etukäteen yh-äiteydestä. Tossa pari sivua taakkepäin mm. Lene pisti sellaista viestiä että leuka vähän loksahteli auki..meni jotenkin tyyliin "mies tai sitten yh-äitinä sellainen työ joka ei jätä lasta varjoon.." ...ihan kuin yh-äiti ois lapsen syntymästä asti yksi selkeä vaihtoehto!? Toivon hartaasti että tulkitsen monen täällä postanneen tyttelin ajatusmaailmat täysin vääriksi. Tulipas kieroutunut olo. Voihan elatusmaksu sentään.
Avatar
#126 • • sakk303 Guest

Lene:
Ehkä joskus, jos siihen on kaikinpuolin mahdollisuudet esim. se mies tai ainakin sellainen työ yksinhuoltajana, ettei lapset jäisi sen rinnalla liiaksi varjoon. En haluaisi lapsia sillä mentaaliteetilla, että ne ovat ihania - koiranpennut on *lmao*. Enemmänkin kiinnostaisi nimenomaan juuri se kasvatus. Kummityttö (kohta 3 v.) on jo osoittanut, miten mielenkiintoista ja kiehtovaa on seurata lapsen kasvua. Ja jossain vaiheessa elämää varmasti alkaa tuntua, että pelkästään itselleen eläminen ei tunnu riittävältä. Tosin ehkä silloin voisi myös tyytyä hevoseen ja pariin koiraan. *nauru*



Just tähän viittasin :) toivottavasti tämä on vain huonoa läppää. Toisaalta, olen törmännyt irl:ssäkin vastaavanlaisiin lausahduksiin, että tytöt haluaa kasvattamaan vain "jotain". Tuntuu just samalta hommalta kuin se, kun tytöt paijaa pienenä hevosia ja "hallitsevat" niitä keikkumalla niiden selässä. Hoivaamisvietti. Maailmankuvaani on tähän asti kuulunut sellainen ajatus, että lapsi tehdään rakkaudesta tähän maailmaan, mutta yllättävän moni on sanonut haluavansa tuoda pikkutoukkia maailmaan vain hoivatakseen ja kasvattaakseen niitä. Perkele! Toivottavasti osaatte hoitaa edes Jukka-palmunne isoksi.
Nalatsu

Posts: 155

#127 • • Nalatsu naarasleijona
vastaus äänestykseen on: suunnitteilla.

Ollaan ukon kanssa päätetty jo toukokuussa 04, että muksu olisi tervetullu, joten jätin pillerit pois. Mitään himoyrittämistä ei olla harrastettu, vaan annetaan tulla kun on tullakseen, ainakaan ei ole pillerit ehkäsemässä enää.. *iihhih*

nyt vasta alkaa ehkä tuloksia syntyä, sillä pillereiden lopettamisen jälkeen vähintään puol vuotta (keskimäärin siis) pillerien vaikutus kestää vielä...

--
@-}
-----
Naarasleijona
-----
{-@

Avatar
#128 • • sakk303 Guest

Lene:
---
Jos kerran lapsia ei hankita sen takia, että noudatettaisiin luonnon antamaa tehtäväämme ja kasvatettaisiin ne isoiksi niin mitä varten niitä sitten tehdään? Koska se on kivaa? Mielestäsi siis lasten hankinta ei pidä olla rationaalinen ratkaisu vaan perustuttava jonkinlaiselle hippikulttuurille?

Tämä kuulosti sen verran ristiriitaiselta, että tarkoitettiinkohan tätä tosissaan. *ding* Mikä siinä on ongelmana, että haluaa hoivata ja kasvattaa pikkutoukkaansa? Miksi on epäuskoa tämän onnistumiseen? Kukaanhan ei ole sanonut, että se olisi helppoa.



Ei tässä mistään hippeydestä puhuttu vaan rakkaudesta. Ja lasten hankkimisenhan TULEE olla rationaalinen ratkaisu. Sitä mä tässä ajoin takaa, että olen törmännyt naispuolisiin ihmisiin jotka eivät ole hankkimassa lapsia niin kamalan rationaalisin perustein - eli "vauvakuume" on saanut aikaan sen, että lapsi hankitaan "hinnalla millä hyvänsä" ja tavallaan hetken mielijohteesta - ja monesti aivan liian nuorena, kun ei ole tietoakaan taloudellisesta tasapainosta ja tulevaisuudenkuvista. Vahingoista en menisi tässä yhteydessä puhumaan, ne ovat valitettavia, vaikkakin monesti loppujen lopuksi onnellisia tapauksia... vahingot pidän kokonaan omana aihealueena, johon en halua lähteä tämän enempää ottamaan kantaa.

Pääpointtini on tässä kuitenkin se, että rakkaus ja rationaalisuus, nuo ikuiset vastakohdat, tulisi olla päällimmäisiä syitä, miksi tähän maailmaan pitäisi lapsia tehdä. Hoivaus ja Kasvatus syntyvät näiden kahden ärrän kautta - tai käsi kädessä - mutta ei yksin ja elatusmaksujen kanssa. En nyt oikein pääse näissä metaforissani enää yhtään puuta pidemmälle, ja alan itse asiassa kuulostaa yhä surkeammalta mitä pidemmälle yritän näkökulmaani selittää, mutta yh-äidin lapsena olen ainakin oppinut kasan syitä, miksi en kovin heppoisin perustein ala lapsia hankkimaan, ennen kuin elämäni ja talouteni on tasapainossa - ja syyt uuden elämän luomiselle rakkaudessa. Kuulosti se sitten nössöltä tai ei.
Avatar
#129 • • sakk303 Guest

Lene:
---


Ei vieläkään selvinnyt, että millä tavalla rakkaus on syy tehdä lapsia. Ketä/mitä kohtaan? *ding* Ehkä pidän sitä niin itsestäänselvyytenä, ettei sitä tarvitse erikseen painottaa lasten hankinnassa.

---



hmm.. ehkä mä olen tosiaankin pölvästi kun en ymmärrä sua. Ajattelin vaan sitä, että lapsen hankkimisen taustalla on kumppanuus, rakkaus ja yhteinen elämä toisen ihmisen kanssa (nykypäivänä esimerkiksi Animen perhemallin tavalla), eikä pelkästään se, että haluaa hoivata ja kasvattaa lasta vain, koska se on elinehtomme ja evoluution kannalta välttämätön toimenpide jatkaa elämää maapallolla. Tekstistäsi saa kovasti sen käsityksen, että sinulle on ihan sama, vaikka hankkisit sen lapsen puolituntemattoman kanssa - kärjistetysti.

Lene:
Jotenkin ristiriitaista sen kanssa, että syyttelit aiemmin siitä, että se yksinhuoltajuusvaihtoehto otetaan huomioon. Esim. välttämättä äitisi ei tiennyt jäävänsä yksinhuoltajaksi. Ja kuten itsekin sanoit, elämän ja talouden täytyy olla kunnossa. Eihän talous voi olla kunnossa, jos esim. rahavarat pääasiassa perustuvat toisen osapuoliskon omaisuudelle tms.



Joo no meinasin vain lähinnä sitä, että mutsi käytti 20 vuotta elämästään siihen, että se elätti mut ja piti katon aina pään päällä. Sitä ei monikaan käsitä, kuinka kiitollinen siitä voi äidilleen olla. Ja miettiä, ovatko ne 700mk kuussa 17 vuoden ajan oikeasti kasvattaneet minua tai auttaneet äitiäni. Ja vastaavanlaisia tapauksia on Suomessa ja ympäri maailmaa aivan liian paljon. Näitä asioita paljon lähinnä äitini kanssa pohtineena olen siis saanut tietynlaisen käsityksen siitä, miksi ja missä vaiheessa lapsi kannattaa tähän maailmaan tuoda. On kokemusta siitä millaista on olla vain toisen vanhemman kanssa koko lapsuus, ja koen myöskin ehkä oppineeni/nähneeni paljon enemmän, millaista lapsuutta ei omalle lapselleen ikinä haluaisi (siis rakkautta on ollut suunnattomasti, mutta siis lämpönä äidiltä ja rahana isältä). Jokainen sukupolvihan yrittää aina jotenkin tehdä asioita toisin, miksen siis minäkin.. Koen myöskin ehkä oppineeni paljon enemmän kuin onnellisessa parisuhteessa eläneen perheen "tasapainoinen" lapsi. Olet ihan oikeassa kun aikaisemmin sanoit, että maailmasta puuttuu rakkautta - minä ainakin aion yrittää.

Ei tästä kukaan taaskaan saa mun punaisesta langasta kiinni, joten olkoon...vaikea näitä juttuja on tekstikaavun päälle pukea. Sorry epäselkeyteni.
sune

Posts: 2,096

#130 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

Nalatsu:
nyt vasta alkaa ehkä tuloksia syntyä, sillä pillereiden lopettamisen jälkeen vähintään puol vuotta (keskimäärin siis) pillerien vaikutus kestää vielä...



Ei se vaikutus kestä läheskään kaikilla niin kauaa.......Mulla on elävä todiste tossa vieressä *pihkassa* Mä tulin raskaaks kuukauden sisällä pillereitten lopettamisesta ! *nauru*

--
ei kovin ihku eikä plur

Avatar
#131 • • HRDance Guest
Eipä ole vielä, mut aika näyttää milloin on oikea hetki *hymy*
Zantsu

Posts: 32

#132 • • Zantsu

kirsch:

Jos se ero sattuukin tulemaan, vaikka isi ja äiti on joskus ollut niiin rakastuneita, niin mitäs sitten?
Harvemmin mies niitä pentuja ottaa.



Onpa aika julmaa tekstia - ikaankuin isat "harvemmin" rakastaisivat lapsiaan eivatka haluaisi niita huoltaa... Kaytannossa kuitenkin Suomen oikeusjarjestelma antaa lapset melkein automaattisesti aidille, riippumatta siita, kumpi huoltajuutta enemman haluaisi tai sen ansaitsisi. Aidin taytyy olla vahintaan lapsiaan pahoinpiteleva narkkari ennen kuin isalla on mitaan saumoja. Usko aitimyyttiin elaa ja voi hyvin... *justjoo*

kirsch:

Jos haluaa lapsen, on naisena pakko varautua siihen, että yh-äitiys on hyvin mahdollista.
Maailma vaan on tälläinen nykyään.



Sinansa ihan realistista, mutta ehka hieman huono lahtokohta millekaan parisuhteelle ..? Ja sakk303 taisi kuitenkin kritisoida sita, etta lahtokohtaisesti halutaan vain lapsi ilman miesta, eika sita, etta sellaiseen tilanteeseen paatyisi eron tms kautta. Mista olen muuten sakk303:n kanssa melko samoilla linjoilla.
Rinik

Posts: 647

#133 • • Rinik I solemnly swear that I am up to no good.
Löytyy yksi kappale pieniä taaperoita... *hihu*

tosin en tällä hetkellä seurustele ja lapsi on äidillään.

--
...people find it far easier to forgive others for being wrong than being right.

Avatar
#134 • • astaroth Guest

RiNiK:
Löytyy yksi kappale pieniä taaperoita... *hihu*


Oho!

En olisi arvannut. :)
Rinik

Posts: 647

#135 • • Rinik I solemnly swear that I am up to no good.

Astaroth:
Oho!

En olisi arvannut. :)



Et oo koskaan tullu kysyneeks... *nauru*

--
...people find it far easier to forgive others for being wrong than being right.

Nalatsu

Posts: 155

#136 • • Nalatsu naarasleijona

Pikachu:
---
Ei se vaikutus kestä läheskään kaikilla niin kauaa.......Mulla on elävä todiste tossa vieressä *pihkassa* Mä tulin raskaaks kuukauden sisällä pillereitten lopettamisesta ! *nauru*



Se nyt oli vaan yleistys.. *iloinen*

--
@-}
-----
Naarasleijona
-----
{-@

noena

Posts: 3,138

#137 • • noena first breath after coma
Toivotaan että vielä joku päivä *hihu*

--
TwistedLife™ Amusement Park

Avatar
#138 • • MiSSy* Guest
Ei ainakaan vielä löydy... Haluaisin itse ainakin tehdä erilaisia asioita jotka saattaa hankaloitua lasten saamisen myötä... *jiihaa*

Ja tietenkin täytyyhän etsiä sellainen kunnollinen mies, joka kestää ensinnäkin mua ja toiseksi ottaa myöskin vastuun perheestä. Siinä sitä urakkaa riittää varmasti hyväksi aikaa... *nauru*

Mutta lapset on joka tapauksessa aivan ihania olentoja *plur* *sydän*
Avatar
#139 • • astaroth Guest

MiSSy*:
toiseksi ottaa myöskin vastuun perheestä.


Et kai tarkoittanut kirjaimellisesti?
Avatar
#140 • • greenie Guest

Astaroth:
---
MiSSy*:
toiseksi ottaa myöskin vastuun perheestä.

---

Et kai tarkoittanut kirjaimellisesti?



Welcome.. to the last week! :)

Tulevaisuudessa kaikki on kuin ennenkin.