Tyydyttävä elintaso ja palkka?

299 posts, 15 pages, 99,735 views

Pätkis

#201 • • Pätkis Pikkis

tbo, 8.9.2006 18:37:
Se mikä tässä hommassa kusee on se, miten jengi on saatu uskomaan siihen et ne voi ostaa itselleen onnellisen elämän... *klip*

Minä ainakin ostan onnea itselleni joka viikko kustantamalla (omasta näkökulmastani) suht hintavaa harrastustani. Taide-elämykset tai auringon nousut ovat eittämättä jopa hienojakin juttuja, mutta jos tuohon harrastukseen ei olisi varaa, eivät ne sitä tyhjää paikkaa pystyisi täyttämään. Kutsukaa vain snobiksi, mutta jos jostain todella pitää, se ei valitettavasti katso hintaa.

Tyydyttäväksi elintasoksi lasken sellaisen europuskurivaran, joka estää koko taloutta romahtamasta jos muutaman kuukauden verran tuleekin heikommin rahaa sisään. Tyydyttävää elintasoa voi siis olla päivittäinen sushilounas tai väliaikaisesti jopa vain keitetty makaroni ketsupilla, mutta tyydyttävyyden tekee se, että pysyy omavaraisena.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

r0n

#202 • • Edited r0n d a n c e m a c h i n e s

pirpeli, 9.9.2006 11:49:
Vaikka suurimman osan onnesta tuo asiat, joita ei rahalla saa, on se vaan helpompaa olla, kun on taskussa muutaki kun nöyhtää.

Tää oli se mitä hain takaa. Thanks *hymy*

--
6er reihe

plink

#203 • • Edited plink team paska
kyllä mä sanoisin, että raha tuo 90% onnesta. (mun elämässä siis, ihan sama mitä mieltä muut ovat omistaan.)

mulla on tulot töissä ollessani sellasta 3000e/kk (olen opiskelija vielä, joten täysiä työkuukausia kertyy vain n. 4-5 kpl vuoden aikana). sillä pärjää kyllä jo hyvin, mutta minulla ei olekaan vielä auto- ja asuntolainoja, eikä muitakaan normaalia elämistä kummempia menoja. tuon saman kun saisi verojen jälkeen pysymään käsissä, niin sitten voisin kuvitella olevani tyytyväinen. niin vaan tuskin tulee käymään seuraavaan kymmeneen vuoteen, koska tietyn pisteen ohituksen jälkeen tuntuu olevan aivan sama mitä tienaa, verot ne vie kuitenkin. :/

edit: tai no sanotaan ehkä 70% :P

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

peepe

#204 • • peepe

-K-, 9.9.2006 11:48:
niin no, ei se pelkkä raha varmaan onnellisuutta luo, mutta se on hyvä pohja kyllä sille. On vaikee nauttia oikeen mistään jos on isoja raha huolia. Vaikka kaikki muut elämän osa alueet ois kohillaan mut raha-asiat kusee ni se kyl heijastuu aika helposti muuallekkin ja sit on vaikee pitää kiinni niistä asioista jotka on hyvin. Raha on kumminkin sellanen asia josta lähes jokaiselle on päänvaivaa.

Mutta joo, ei se onnellisuutta suoranaisesti luo, mutta ite olisin paljon onnellisempi just nyt jos ei tarttis miettii raha-asioita ekana ku herää aamulla taas paiskii niska limas duunii.

Niin, tottakai raha helpottaa elämää. Ja kuka mistäkin onnelliseksi tulee, omalla kohdalla terveys, ystävät ja rakastavat vanhemmat on niitä suurimpia onnellisuuden lähteitä, ja siinä kohtaa ei rahalla ole mitään tekemistä.
-Kerttu-

#205 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Ei oo sellasta vielä mulle tullut.. Ehkä sit joskus monen vuoden päästä! Ainakin toivottavasti! Kyllä mä haluan saada sen verran hyvää palkkaa, et saa muunkin kuin ruuan ja kämpän maksettua. Sanokaa sitten vaikka pinnalliseksi, mutta pitää mulla jäädä rahaa matkusteluun, vaatteisiin, biletykseen..ym..

*joo*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Peikkotyttö

#206 • • Peikkotyttö
Täl hetkellä n.1000 kuussa jää käteen,sillä ja puolison työttömyystuella sit kitkutellaan. Kyl hengissä pysyy mut mitään ylimääräistä ei tarvi ostella. En kuitenkaan valita,vois mennä huonomminkin.

--
Groove is in the Heart

random

#207 • • Edited random
Hieman offtopic mutta tässä on taas selkeä osoitus, että _ylioppilas_ Heinäluoma on täysin pihalla asioista ja etenkin opiskelijat kärsivät tilanteesta:

http://www.ylioppilaslehti.fi/2006/09/08/maailmassa-on-virhe-miksi-opintotuki-ei-nouse/

Ensi vuonna on eduskuntavaalit. Mieti ketä äänestät.

---

Vielä sellainen havainto, että valtiovarainministeri ylioppilas Heinäluoman lisäksi työministeri Tarja Filatov on vain ylioppilas samoin kuin demareiden eduskuntaryhmän johtaja Jouni Backman.

Huvittavaa tässä on se, että muumimamma taisi juuri menneellä viikolla hehkuttaa korealaisille, että Suomen menestyksen salaisuus kolmella sanalla kuvattuna on education, education, education.

ROFL!

Herää vain kysymys, miten ihmeessä nämä ylioppilaat on katsottu parhaiksi henkilöiksi johtamaan ja päättämään Suomen tärkeistä asioista? Liekö ainoana kriteerinä ollut demareitten jäsenkirja? Onko siis ihme, että kovasta verotuksesta huolimatta köyhyyttä tässä maassa riittää - demareitten valhelupauksista huolimatta.
Hyzenthlay

#208 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

foobar, 9.9.2006 12:59:
Hieman offtopic mutta tässä on taas selkeä osoitus, että _ylioppilas_ Heinäluoma on täysin pihalla asioista ja etenkin opiskelijat kärsivät tilanteesta:

ei vittu *eiei*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

ipe

#209 • • Edited ipe X-Rust / Holvi
HYVÄ HEINÄLUOMA! *toktok*
Luojan kiitos ei tarvii enää olla opiskelija. :)

nimim. opintolainaa, autolainaa ja elatusmaksuja makseleva, hoito- eli matalapalkka-alalla työskentelevä, eli oma-aloitteisesti köyhä.

P.S. eine pienet tulot vaan ne suuret menot... :(

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

duvin

#210 • • duvin Jay v/d Veen

foobar, 9.9.2006 12:59:
Huvittavaa tässä on se, että muumimamma taisi juuri menneellä viikolla hehkuttaa korealaisille, että Suomen menestyksen salaisuus kolmella sanalla kuvattuna on education, education, education.

Tuo "Education, education, education"-quote on kylläkin Al-Jazeeran Halonen-haastattelusta.
alphamagic

#211 • • alphamagic
Kylhän tää menee... Säästöön ei tosin jää senttiikään, palkka tulee ja palkka menee. Tosin tilanne ois varmasti sama vaikka tienaisin enemmän, en oo koskaan oppinu säästää enkä varmaan tuu oppimaan. Onhan se vähän jaiks kun päivää enenen palkkaa on tili täysin nollilla ja jos tulee jotain äkillistä/yllättävää mihin oikeesti tartteis rahaa ni siihen ei kyl sit tod. oo rahaa. Mutta omapahan on valintani... *hymy* kai *tirsk*
Hyvin pärjään/pärjätään miun ja toisen puoliskon tuloilla, kummallakaan ne ei päätä huimaa mut ruokaa sentään on aina ja hurvittelusta on oppinut tinkimään.
(Rahallisesti, ei määrällisesti... *pepsodent*)

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Cloud

#212 • • Cloud Game Freak
Itse olen sen verta nörde ja nolife ja tottunut tähän kituutteluun ja koska myöskin olen elämäntapa keikkalainen joka toivoo voivansa olla tekemättä duunia ollenkaan niin olen hyvin tottunut pienellä elämiseen. Enkä koe oikeastaan ollenkaan että olis nihkeää menoa. Tottakai välillä tulee viikkoja jolloin on taskut tyhjää täys, mutta silloin on hankittu itselleen jotain extraa kivaa.
Jopa työmarkkinatuki hetkinäni kun ei duunia löytynyt sain säästöön kerättyä rahaa niin että kerran vuodes pääs etelässä käymään ja silti sai maksettua laskut ja käytyä silloin tällöin ulkona juhlimassa.

Jos ei ole menoja tai halua sellaisia asioita jotka kuluttaa rahaa. lue (tupakka, alkoholi joka viikoinen bailaus, roskaruoka tai rafla illalliset.. autolla ajelu kaikkialle etc) Niin eihän sitä oikeasti tarvitse paljoakaan fyffeä perus toimintojen tekemiseen..

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

akir0

#213 • • akir0 idleRPG champion 2009
Rahan arvo se vasta aikojen saatossa muuttunut onkin. Joskus 10 vuotta sitten mietiskeli, että hitto miten luksuksesti vois elää jos sais bruttona palkkaa 10kilomarkkaa. Nyt sen verran saa käteenkin jo suurin osa suomalaisista, eikä tuolla vielä herroiksi eletä.

Inflaatio se on mukavaa!
hrdkvr

#214 • • hrdkvr KURGO
nuorempana haaveili et mitä tekis jos sais 1 000 000 markkaa.. no nyt on yli sen jo velat :D

ja sen on kassa huomannut et mitä enemmän saa palkkaa sitä vähemmän jää käytettäväksi rahaa, kun erinäiset muut (kylläkin elämänlaatua nostattavaa) juoksevat kulut nousevat samalla

--
-keep it hard-

ratsastuskoulu

#215 • • ratsastuskoulu

akir0, 11.9.2006 11:21:
Rahan arvo se vasta aikojen saatossa muuttunut onkin. Joskus 10 vuotta sitten mietiskeli, että hitto miten luksuksesti vois elää jos sais bruttona palkkaa 10kilomarkkaa. Nyt sen verran saa käteenkin jo suurin osa suomalaisista, eikä tuolla vielä herroiksi eletä.

Inflaatio se on mukavaa!

Joo toi on kyllä aivan totta, itellä tulee käteen about reilu 10k markkaa eikä se riitä yhtään mihinkään. Tuntuu, että vaikka palkkaa saa, ostovoimaa ei juurikaan ole..
tbo

#216 • • tbo budhisattva

-K-, 9.9.2006 11:48:

niin no, ei se pelkkä raha varmaan onnellisuutta luo, mutta se on hyvä pohja kyllä sille. On vaikee nauttia oikeen mistään jos on isoja raha huolia. Vaikka kaikki muut elämän osa alueet ois kohillaan mut raha-asiat kusee ni se kyl heijastuu aika helposti muuallekkin ja sit on vaikee pitää kiinni niistä asioista jotka on hyvin. Raha on kumminkin sellanen asia josta lähes jokaiselle on päänvaivaa.

Mutta joo, ei se onnellisuutta suoranaisesti luo, mutta ite olisin paljon onnellisempi just nyt jos ei tarttis miettii raha-asioita ekana ku herää aamulla taas paiskii niska limas duunii.

Kyse on, jälleen kerran, valinnoista ja priorisoinnista. Se että raha-asiat vituttaa, tarkottaa sitä, että on valinnut raha-asiat vitutuksen kohteeks. Just nyt tällä hetkellä meitsin tilin saldo lienee jotain alle euron, eikä ihan tarkkaa tietoa millon se muuttuu, ole. Kuitenkin, kaapissa on ruokaa, luottotiedot ei oo menny eikä häätökään ole uhkaamassa. Kavereita (ystäviäkin) piisaa, ja niin paljon mielekästä tekemistä et vuorokaudessa ei tahdo tunnit riittää. Mä pidän itseäni _rikkaana_, ja tilanteen sotkeminen jollain tilin saldon kelaamisella olis vaan _tyhmää_.

Raha on vain energiaa puserrettuna setelipaperin ja metallikolikoiden muotoon, eikä se itsessään ole tae tai edellytys millekkään. Energiaa löytää muualtakin, enkä mä ole nähnyt mitenkään tarpeelllisena jahdata just sen tyyppistä energiaa - se ei aina ole vaivan arvoista, ja noin omakohtasesti oon huomannu et siihen jahtaamiseen kulutetun energian voi käyttää paremminkin.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

DiamonDie

#217 • • DiamonDie mediahippi
Tällä hetkellä elän toimeentulotuella (kun Kela hylkäsi sairaslomani ilman mitään syytä). Käteen jää yli 2x enemmän rahaa kuin koskaan jäi sen 6v aikana kun tein töitä. Olo on ruhtinaallisen rikas ja tuntuu, että rahaa on ihan älyttömän paljon, vaikka kaverit valittavat, ettei tt-tuella voi tulla toimeen. Niin se on perspektiivistä (ja rahankäyttötavoista) kiinni.
#218 • • Annakins Guest

DiamonDie, 12.9.2006 14:59:
Tällä hetkellä elän toimeentulotuella (kun Kela hylkäsi sairaslomani ilman mitään syytä). Käteen jää yli 2x enemmän rahaa kuin koskaan jäi sen 6v aikana kun tein töitä. Olo on ruhtinaallisen rikas ja tuntuu, että rahaa on ihan älyttömän paljon, vaikka kaverit valittavat, ettei tt-tuella voi tulla toimeen. Niin se on perspektiivistä (ja rahankäyttötavoista) kiinni.

Missä sä oot ollu töissä jos oot saanu niin vähän?
#219 • • cjet Guest
Puuh.. mä tänään otin ja repäisin itseni irti oravanpyörästä eli tästä nykyisestä duunistani.. *pepsodent* Saa nähdä mitä tulevaisuus pitää sisällään.
Freja

#220 • • Freja Sihteeri

Cjet, 12.9.2006 15:13:
Puuh.. mä tänään otin ja repäisin itseni irti oravanpyörästä eli tästä nykyisestä duunistani.. *pepsodent* Saa nähdä mitä tulevaisuus pitää sisällään.

WAS?!

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been