Tyydyttävä elintaso ja palkka?

299 posts, 15 pages, 99,804 views

#141 • • niomic Guest

Ana-5000:
Jep. Mua ärsyttää jatkuvasti miten poliisit ja palomiehet saa selkeesti surkeempaa palkkaa kuin JavaScriptiä koodaava 18-vuotias lukionassikka, mut niin se markkinatalous vaan toimii.

Ihan perspektiivihuomiona: mitäs jos tämä ko. lukionassikka vääntääkin sillä "hurjalla palkallaan" vaikka terveydenhuoltoa selkeästi tehostavaa kikkaretta? Ei asioita voi noin vaan yksinkertaistaa.

Ja se joka voi samassa lauseessa puhua 5000e / kk palkasta ja jostain huviloista + Bentleystä jne. vois hieman tarkistaa sfäärejään.
ezzy

#142 • • ezzy Droid-pappa

niomic:
Ja se joka voi samassa lauseessa puhua 5000e / kk palkasta ja jostain huviloista + Bentleystä jne. vois hieman tarkistaa sfäärejään.

lainarahalla saa ja mopolla pääsee :) kyllä tolla liksalla niitä lainojaan lyhentelee ihan ok.
peepe

#143 • • peepe

Fucking Nobody:
---
Jos te ette muuta ajattelutapaanne, niin elämän suuret ilot sitten missaattekin. Leipominen on järkevää muistakin kuin taloudellisista syistä, siitä olen samaa mieltä mutta on toki eri asia räpiköidä eteenpäin ja elää. Mä viittaan kintaalla kylmästi tollasille "kyllä tonni riittää" -jutuille.

Eiköhän jokainen itse määrittele ne "elämän suuret ilot". Ja ei taida olla ihan mahdollista että kaikki tienais sen 3000e, vaan on paljon ihmisiä joille toi "räpiköiminen eteenpäin" on sitä elämistä. Mulle on ihan ok että joku haluaa tienata paljon, mutta on paljon ihmisiä joita ei vaan kiinnosta.
Aziz Combat Fighter

#144 • • Aziz Combat Fighter

niomic:
Ihan perspektiivihuomiona: mitäs jos tämä ko. lukionassikka vääntääkin sillä "hurjalla palkallaan" vaikka terveydenhuoltoa selkeästi tehostavaa kikkaretta? Ei asioita voi noin vaan yksinkertaistaa.

Kyllä sä varmaan ymmärsit mitä mä tarkoitin esimerkilläni. Esimerkin voi imho yksinkertaistaa, ei sitä tarvitsee selittää naurettavuuksiin asti.
Epailija

#145 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Kyse on siitä, että saadaan motivoitua tiettyä ihmisryhmää tekemään enemmän töitä. Jotkut vaan saattuu saamaan kiksejä siitä, että tilillä on nollia nollan perään ja jos he ovat sen takia valmiita tekemään työtä uskomattomia määriä, miksi hommassa ei olisi järkeä?

Periaatteessa olen kyllä samaa mieltä tämän suhteen. Raha toimii motivaattorina ja vieläpä ihan hyvänä sellaisena, mutta jossain vaiheessa se motivaattorin määrä ei enää ole järkevässä suhteessa saatuun työpanokseen nähden. En tiedä tarkalleen mihin sen rajan voisi vetää, mutta kun puhutaan useista kymmenistä tuhansista euroista, niin on vaikea keksiä mitään hommaa, joka tuntuisi tuon summan arvoiselta.

Kilpailukyky ja sen säilyttäminen ei ole asia joka on taattu.

Mikäli oikeasti tehtäisiin kuten sanot eli määrättäisiin vaikka palkkakatto 5000e/kk, tässä maassa koettaisiin ennennäkemätön aivokato. Siinähän sitä sitten ihmeteltäsiin kun valtio panostaa korkeakoulutukseen jonka tulokset muuttavat maihin, joissa on oikeasti mahdollista saada korvaus tehdystä työstä ....

Hyvä pointti kyllä. Ei sitä tarvitse edes olla hirveän ahne, että tuntisi vaikkapa lääkärinä tekevänsä hommia pilkkahinnalla, vaikka todellisuudessa palkka riittääkin varsin kivuttomaan elämiseen. Suhteellisuudentajusta on globaalia puutosta - Jenkkilässä, jossa palkatkin ovat niitä houkuttelevimpia, varmaan enemmän kuin missään muualla.

Lähde? Kerro esimerkki, jossa henkilölle jää vähemmän käteen kun puhutaan puhtaasta palkkatulosta eikä valtion maksamista tuista.

Ei ole valitettavasti antaa muuta kuin nettilegendaa äidistä, joka sai pienen palkankorotuksen, jonka ansiosta veroprosentti nousi ja käteen jäi kymmenisen euroa vähemmän kuussa. Eihän tuo paljolta tunnu, mutta ei juuri motivoikaan. Meneehän tuo urbaanin legendan puolelle, mutta laskennallisesti se ei ole mitenkään mahdoton tilanne. Kaikki palkankorotukset kun eivät kuitenkaan ole mitään kymmenen tai kahdenkymmenen prosentin luokkaa.

Ihanaa ideologiaa ilman mitään todellisuuspohjaa.

Niin. Todellisuudessa on ihan mahdoton ajatus, että kansanedustajiksi hakeutuisi vain ihmisiä, jotka haluavat vaikuttaa asioihin.

Kansanedustajat päättävät tämän mm tämän maan talouspolitiikasta ja mua suoraan sanottuna hirvittäisi tilanne, jossa kyseiseen laitokseen ei hakeudu esimerkiksi talousalan osaajia sen takia, että kyseistä hommasta saa puolet siitä mitä tienaisi yksityisellä. Lisäksi kyseisessä paikassa työ on katkolla joka neljäs vuosi ja jotta työpaikan saisi uudestaan pitäisi tuhlata rahaa (=vaalikamppania). Mutta hei, eihän tällä ole väliä koska kansanedustaja on kutsumusammatti *justjoo*

Minua taas hirvittäisi hieman tilanne jossa kaiken maailman osaajat ja ei-osaajat pyrkisivät eduskuntaan nimenomaan sen palkkapussin perässä. Sellaisen asenteen omaavat ihmiset tuntuvat näin lonkalta huomattavasti alttiimmilta vaikkapa korruptiolla puhumattakaan siitä, että jos raha on se ykkösmotivaattori, niin minkä takia heitä jaksaisi kiinnostaa tehdä hommansa antaumuksella? Sehän on neljän vuoden hyväpalkkainen pesti, josta on hankala saada potkuja.

Sinänsä olet kyllä oikeassa. On turhaa haihattelua kuvitella, että kovin moni jaksaisi puurtaa eduskunnassa kasvottomien kansalaisten puolesta, jos vähemmällä työmäärällä tienaa enemmän yksityisellä puolella. En minäkään todennäköisesti jaksaisi.

Eduskunta jos mikä on paikka, jossa pitäisi olla vain huippuosaajia, ehdottamallasi mallilla eli pienillä palkoilla sinne saataisiin osaamattomia alottelijoita ...

Totta. Huippuosaajia sinne pitäisi saada, eikä mitään entisiä vapaapainijoita.

En muuten ole ehdottanut kansanedustajille pieniä, vaan lähinnä pienempiä, palkkoja. Lisäksi olen kritisoinut sitä ajatusta, että suomalaisten kansanedustajien palkkojen pitäisi muka olla samalla tasolla muiden maiden kansanedustajien palkkojen kanssa. Nykyisillä varsin suurillakin palkoilla sinne muuten eksyy ties keitä edustamaan kansaa. Olisiko raha kenties ollut houkuttimena?

Mä en kyllä suoraan sanottuna tajua ylipäätään tota asennetta: "suurituloiset on perseestä". Keneltä se oikeesti on pois jos joku työnarkomaani painaa 60h työviikkoa 40 vuotta, luo muille ihmisille työtä ja maksaa vielä veroja varmaan 100x sen mitä joku perusduunari ... eikö tästä kaikesta pitäisi olla vain iloinen? Onko se joltakin pois jos joku toinen pärjää?

Ei minulla ole mitään suurituloisia vastaan. Ei todellakaan. En pistäisi lainkaan pahakseni jos itse liittyisin 3000+e/kk-kerhoon sitten tulevaisuudessa ja fyysikkona se ei edes olisi mikään sula mahdottomuus. En vain ymmärrä sitä nillitystä, jota tuntuu kuulevan sitä enemmän, mitä rikkaampi joku on. Jos joku tekee 60h viikossa töitä ja tienaa kuukaudessa enemmän kuin järkevästi saa kulutettua, niin on mielestäni hiukan turha itkeä veroprosentista, joka jättää käteen kuitenkin "normaalin ihmisen" kuukausipalkan moninkertaisena.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

#146 • • Edited niomic Guest

Epailija:

Periaatteessa olen kyllä samaa mieltä tämän suhteen. Raha toimii motivaattorina ja vieläpä ihan hyvänä sellaisena, mutta jossain vaiheessa se motivaattorin määrä ei enää ole järkevässä suhteessa saatuun työpanokseen nähden. En tiedä tarkalleen mihin sen rajan voisi vetää, mutta kun puhutaan useista kymmenistä tuhansista euroista, niin on vaikea keksiä mitään hommaa, joka tuntuisi tuon summan arvoiselta.

Ajatteleppa asiaa siltä kantilta, että olet esim. yrityksen toimari. Yrityksen liikevaihto on 500 miljoonaa euroa. Työntekijöitä on 2000. Toiminta on globaalia. Onko sun mielestä oikeesti menty överiks jos tää toimari vetää esim. 20ke kuussa + osingot? Se on kuitenkin palkkalistoilla katsottuna ylin taho ja vastaa suuressa määrin yrityksen kattotason toiminnasta. Ja hyviä toimareita ei ihan joka puussa kasva.

Epailija:
Jos joku tekee 60h viikossa töitä ja tienaa kuukaudessa enemmän kuin järkevästi saa kulutettua, niin on mielestäni hiukan turha itkeä veroprosentista, joka jättää käteen kuitenkin "normaalin ihmisen" kuukausipalkan moninkertaisena.

Kyse on kai ollut ennemminkin siitä, että kun elintasosi on tietynlainen, niin tarpeesi tietyille kunnallisille / valtiollisille palveluille vähenee todennäköisesti huomattavasti. Tästä huolimatta maksat vaikka 50 pinnaa joka palkasta. Pointtina se, että siinä on vaikee enää oikein yhdistää et hetkinen, mihin tää mun raha menee ja onks mun oikeesti järkee tehdä tunnollisuudentuskissa näin paljon töitä kun en pääse nauttimaan puolistakaan hyödyistä, koska ne on suunniteltu muille ihmisryhmille.
jUSSi

#147 • • Edited jUSSi äkäinen vanhus

niomic:
Kyse on kai ollut ennemminkin siitä, että kun elintasosi on tietynlainen, niin tarpeesi tietyille kunnallisille / valtiollisille palveluille vähenee todennäköisesti huomattavasti. Tästä huolimatta maksat vaikka 50 pinnaa joka palkasta. Pointtina se, että siinä on vaikee enää oikein yhdistää et hetkinen, mihin tää mun raha menee ja onks mun oikeesti järkee tehdä tunnollisuudentuskissa näin paljon töitä kun en pääse nauttimaan puolistakaan hyödyistä, koska ne on suunniteltu muille ihmisryhmille.

Miten elintaso varmistaa turvaverkon, jos elintaso putoaa pohjamutiin? Kyllä toimaritkin voi jäädä työttömiksi, sairastua alkoholismiin tms. Ja tarvitseeko tässä nyt mainita, koululaitosta tai lastenhoitoa? Ja edelleen, mitä pahaa on siinä, että rikkaammat antavat osan tuloistaan verojen kautta köyhemmilleen? Koska sinulla menee hyvin, niin sinulla ei pitäisi mitään velvollisuutta auttaa heikompiosaisia?

Minä haistan taas aikamoista itsekkyyttä..

edit: typoja ja täydennystä
Aziz Combat Fighter

#148 • • Aziz Combat Fighter

Epailija:
---
Kansanedustajat päättävät tämän mm tämän maan talouspolitiikasta ja mua suoraan sanottuna hirvittäisi tilanne, jossa kyseiseen laitokseen ei hakeudu esimerkiksi talousalan osaajia sen takia, että kyseistä hommasta saa puolet siitä mitä tienaisi yksityisellä. Lisäksi kyseisessä paikassa työ on katkolla joka neljäs vuosi ja jotta työpaikan saisi uudestaan pitäisi tuhlata rahaa (=vaalikamppania). Mutta hei, eihän tällä ole väliä koska kansanedustaja on kutsumusammatti *justjoo*

---

Minua taas hirvittäisi hieman tilanne jossa kaiken maailman osaajat ja ei-osaajat pyrkisivät eduskuntaan nimenomaan sen palkkapussin perässä. Sellaisen asenteen omaavat ihmiset tuntuvat näin lonkalta huomattavasti alttiimmilta vaikkapa korruptiolla puhumattakaan siitä, että jos raha on se ykkösmotivaattori, niin minkä takia heitä jaksaisi kiinnostaa tehdä hommansa antaumuksella? Sehän on neljän vuoden hyväpalkkainen pesti, josta on hankala saada potkuja.

Sinänsä olet kyllä oikeassa. On turhaa haihattelua kuvitella, että kovin moni jaksaisi puurtaa eduskunnassa kasvottomien kansalaisten puolesta, jos vähemmällä työmäärällä tienaa enemmän yksityisellä puolella. En minäkään todennäköisesti jaksaisi.

No, faktahan on se ettei demokratiassa politiikkaa tekemällä rikastu. Kansanedustajien palkat ovat siinä mielessä kohdallaan, että ne ovat tarpeeksi pienet ollakseen kohtuulliset, mutta tarpeeksi suuret estääkseen suurimmat tarpeet korruptiolle. Tästä oli itseasiassa Financial Timesin lisäosassa hyvä juttu, jota en ikävä kyllä kerennyt lukea loppuun. Punaisena lankana tässä tais olla se, että poliitikkojen saadessa työstään vakiopalkkaa voivat poliitikot keskittyä politiikan tekemiseen sen sijaan, että he keskittyisivät haalimaan itselleen ja hallitsijasuvulleen omaisuutta.

Enkä sitäpaitsi usko että kukaan pyrkii eduskuntaan pelkästään rahan perässä, sellaiselle ihmiselle joka saa itsensä demokratian rappusilta keinoteltua kansanedustajapalkkaa nauttimaan löytyy paljon parempiakin bisnesmahdollisuuksia yrityselämästä. Ja kuten mainittu, se on väliaikainen pesti, se loppuu muutaman vuoden kuluttua eikä takeita jatkosta ole. Varsinkaan, jos sinne on rahan perässä tultu. Suomen kansan tehtävä on ne ihmiset sinne valita, ja sitten kun ne on sinne valittu niin antaa niiden ihmisten nauttia myös eduistaan, jos he kerran jo nauttivat luottamuksestamme.

Ja kaikki puheet kutsumusammattien huonopalkkaisuuden ongelmattomuudesta vois tässä vaiheessa jo ampua alas. Kenen mielestä on oikein että poliisikonstaapeli tienaa keskimäärin 2100 euroa kuussa, lisineen, ennen veroja? Ei mun mielestä ainakaan. Tähän väliin on ihmisillä yleensä tapana heittää että "Poliisin työ on kutsumusammatti." Miten helvetissä se liittyy mihinkään? Onko siinä mitään järkeä, ettei poliisi voi palkallaan ostaa asuntoa pääkaupunkiseudulta elättääkseen perheensä? Siinä ei paljoa kutsumusammattijutut lohduta. Mun mielestä tässä on paljon selkeempi epäkohta kuin kansanedustajien palkoissa.
#149 • • niomic Guest

Ana-5000:
Kenen mielestä on oikein että poliisikonstaapeli tienaa keskimäärin 2100 euroa kuussa, lisineen, ennen veroja?

Minkäs arvoinen toi konstaapeli on? Siis suhteessa hierarkiaan, et osaa vähän suhteuttaa.

Ana-5000:
Onko siinä mitään järkeä, ettei poliisi voi palkallaan ostaa asuntoa pääkaupunkiseudulta elättääkseen perheensä?

Sama järki siinä on et miten joku siivooja joka vetää 1200e kuussa voi ostaa asunnon pk-seudulta ja elättää perheensä. Ei oikein voi.

jUSSI:
Ja edelleen, mitä pahaa on siinä, että rikkaammat antavat osan tuloistaan verojen kautta köyhemmilleen? Koska sinulla menee hyvin, niin sinulla ei pitäisi mitään velvollisuutta auttaa heikompiosaisia?

Mitähän tässä taas meinataan köyhillä ja heikko-osaisilla? Ei mulla pitäisikään olla velvollisuutta, mahdollisuus ja toivottavasti haluakin sen sijaan kyllä. Itse pidän suomalaista progressiivista tuloverotusta aika hyvänä ratkaisuna ja koen ymmärtäväni molemman ääripään kritiikin sitä kohtaan kohtuu hyvin. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että minulla olisi erityisemmin parempia ratkaisuja laajemmalla mittakaavalla. Viilailut kuten verotuksessa vähennettävät on sitten eri asia. Ja osinkotulojen verotus on kans ihan kiinnostava alue =)

Pointtina oli aikaisemmin lähinnä se etäisyys mikä muodostuu tietynlaiseen yhteiskunnalliseen turvaverkkoon, kun asioista maksaa yksityisille.
innae

#150 • • innae PaskaJätkä
Kyllä ja ei. Tienaan yleensä n.1200e kk (tulot ovat vaihteleat koska olen extra ja tuntiliksalainen). Auton pito sie oman osuutensa palkasta, opintolainen lyhennys, koira, vuokra, laskut joiden jälkeen kulutettavaa jää n 200-300e kk. Ihan kohtalaisesti sillä pärjää kkun syö duunissa (4e/päivä) eikä mitn turhuuksia ostele (okei, välillä sorrun ostaan vaatteita ja sit harmittaa, mutta raha on luotu kulkemaan). Yleensä maksan päivittäiset menot tipeistä kun yritetään säästää ensi kesää varten. Kyllä sitä väemmälläkin tulisi toimeen, mutta en halua palata siihen että kaupassa pitää laskea tarkkaan että mitä voin ostaa kun tuet tulevat vasta 2vkon päästä.

"EI raha tee onnelliseksi, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa."

--
PaskaJätkä

Aziz Combat Fighter

#151 • • Aziz Combat Fighter

niomic:
---
Ana-5000:
Kenen mielestä on oikein että poliisikonstaapeli tienaa keskimäärin 2100 euroa kuussa, lisineen, ennen veroja?
---
Minkäs arvoinen toi konstaapeli on? Siis suhteessa hierarkiaan, et osaa vähän suhteuttaa.

Mun mielestä yhteiskunnalle arvokkaita tehtäviä suorittavat ihmiset pitäisi palkata hyvin, jotta työhön hakutuminen ei tuntuisi siihen pätevistä ihmisistä epämielekkäältä siksi, että palkka on niin huono. En osaa sanoa, minkä verran konstaapelin tulisi tienata, mutta palkka on silti selkeästi liian pieni ottaen huomioon työstressin, työn rankkuuden ja sen mukanaan tuomat velvollisuudet. Tässä alkaa tuntumaan jo siltä, ettei poliisiksi kannata hakeutua, sillä yksityisellä turvallisuusalalla työstään saa selkeästi paremman rahallisen vastineen.

niomic:
---
Ana-5000:
Onko siinä mitään järkeä, ettei poliisi voi palkallaan ostaa asuntoa pääkaupunkiseudulta elättääkseen perheensä?
---
Sama järki siinä on et miten joku siivooja joka vetää 1200e kuussa voi ostaa asunnon pk-seudulta ja elättää perheensä. Ei oikein voi.

Siivooja toimii ei-yhteiskunnallisessa ammatissa, joka on altis markkinatalouden laeille. Tuossa pelissä pätevät ihan eri asiat; poliisi on korkeakoulututkinnon suorittanut turvallisuusalan ammattilainen, jonka tehtävät ja vastuut eroavat huomattavasti siivoojan vastaavista. Kukaan ei opiskele lukion jälkeen kahta ja puolta vuotta päästäkseen siivoojaksi, joten työn vaativuus on tuossa mielessä suhteessa palkkaan. Sadan tunnin kurssituksen käynyt vartija tienaa noin karkeasti satasen-pari vähemmän alkupalkkanaan kuin vastavalmistunut poliisimies.

Tohon ei todellakaan päde "sama järki" kun puhutaan noinkin erilaisista työtehtävistä kuin siivoaminen ja poliisityö.
dixoff

#152 • • dixoff hmm Terve

Epailija:
Ei ole valitettavasti antaa muuta kuin nettilegendaa äidistä, joka sai pienen palkankorotuksen, jonka ansiosta veroprosentti nousi ja käteen jäi kymmenisen euroa vähemmän kuussa.

Jos otetaan tarkasteluun mukaan myös erilaiset yhteiskunnan maksamat tuet, niin joskus taannoin lehdissä oli esimerkkitapaus kannustinloukusta, jossa palkansaajan käteen jäävät tulot olivat suunnilleen samat, oli hänen palkkatulonsa mitä tahansa välillä 1300-3000 euroa. Palkan lisäys siis nosti veroja ja vähensi yhteiskunnan tukia niin, että lisäpalkasta ei ollut mitään hyötyä. Kyseessä olevassa esimerkissä palkansaajana oli käytetty muistaakseni jotain kahden sopivanikäisen lapsen yh-äitiä.
#153 • • niomic Guest

Ana-5000:
Mun mielestä yhteiskunnalle arvokkaita tehtäviä suorittavat ihmiset pitäisi palkata hyvin, jotta työhön hakutuminen ei tuntuisi siihen pätevistä ihmisistä epämielekkäältä siksi, että palkka on niin huono.

Ana-5000:
Siivooja toimii ei-yhteiskunnallisessa ammatissa, joka on altis markkinatalouden laeille. Tuossa pelissä pätevät ihan eri asiat; poliisi on korkeakoulututkinnon suorittanut turvallisuusalan ammattilainen, jonka tehtävät ja vastuut eroavat huomattavasti siivoojan vastaavista. Kukaan ei opiskele lukion jälkeen kahta ja puolta vuotta päästäkseen siivoojaksi, joten työn vaativuus on tuossa mielessä suhteessa palkkaan. Sadan tunnin kurssituksen käynyt vartija tienaa noin karkeasti satasen-pari vähemmän alkupalkkanaan kuin vastavalmistunut poliisimies.

Tohon ei todellakaan päde "sama järki" kun puhutaan noinkin erilaisista työtehtävistä kuin siivoaminen ja poliisityö.

No eihän se siivooja tienannu lähellekään samaa kuin konstaapelisi ja syyt on aika selkeät. Lähinnä hyökkäsin tätä kysymyksenasettelua vastaan: "Mitä järkeä...".
Aziz Combat Fighter

#154 • • Aziz Combat Fighter

niomic:
---
Ana-5000:
Mun mielestä yhteiskunnalle arvokkaita tehtäviä suorittavat ihmiset pitäisi palkata hyvin, jotta työhön hakutuminen ei tuntuisi siihen pätevistä ihmisistä epämielekkäältä siksi, että palkka on niin huono.
---

Mihin hierarkiaan? Ei ammatit kulje missään hierarkiassa. Kuten sanoin, mä en osaa sanoa minkäverran (siis summana) poliisimiehen pitäisi tienata, mutta ainakin senverran että siitä palkasta jää tarpeeksi käteen kahden lapsen ja asuntolainan maksamiseen. Sanotaan nyt suuntaa-antavasti vaikka peruspalkaksi 2300 eur ja siihen lisät päälle. Sillä pitäisi jo pärjätä paremmin.

niomic:
No eihän se siivooja tienannu lähellekään samaa kuin konstaapelisi ja syyt on aika selkeät. Lähinnä hyökkäsin tätä kysymyksenasettelua vastaan: "Mitä järkeä...".

Huomasin. Heitit kehiin vaan täysin vertailukelvottoman esimerkin.
#155 • • niomic Guest

Ana-5000:
Mihin hierarkiaan? Ei ammatit kulje missään hierarkiassa. Kuten sanoin, mä en osaa sanoa minkäverran (siis summana) poliisimiehen pitäisi tienata, mutta ainakin senverran että siitä palkasta jää tarpeeksi käteen kahden lapsen ja asuntolainan maksamiseen. Sanotaan nyt suuntaa-antavasti vaikka peruspalkaksi 2300 eur ja siihen lisät päälle. Sillä pitäisi jo pärjätä paremmin.

Eikö muka poliiseilla ole selkeä hierarkinen organisaatio arvoineen ja natsoineen kaikkineen? Saahan vartijatkin natsoja + palkankorotuksia niitten mukana?

Mun mielestä kaikilla pitäis olla mahdollisuus tuohon kuvaamaasi tilanteeseen ja tunnustan perustelusi työn vaativuudesta ja vastaavista lisiä perusteltaessa huomioon otettavista työn elementeistä. Lähtöpalkkana tuo 2300e on kyl aika kova kun mietin minkälaisia low-end -töitä myös joillain poliiseilla on hoidettavanaan. Ja tämä kovuus nyt ihan vaan suhteutettuna muihin vastaaviin pesteihin ottaen huomioon niiden yksityisyritysluontoon.
keijukainen

#156 • • keijukainen kiksumurmeli
ihana opiskelijaelämä *dissaa*

--
*seepla*

#157 • • . Guest
Ei! Sitten kun voi ostella levyjä sekä maksaa nettilaskun, puhelinlaskun, vuokran sekä
vielä laittaa hieman säästöönkin niin sitten olisi riittävä!
Aziz Combat Fighter

#158 • • Aziz Combat Fighter

niomic:
Eikö muka poliiseilla ole selkeä hierarkinen organisaatio arvoineen ja natsoineen kaikkineen? Saahan vartijatkin natsoja + palkankorotuksia niitten mukana?

On tottakai, mä en oikeastaan tiedä kun konstaapelien palkoista, niistä otin selvää ihan uraharkinnankin kannalta.

niomic:
Mun mielestä kaikilla pitäis olla mahdollisuus tuohon kuvaamaasi tilanteeseen ja tunnustan perustelusi työn vaativuudesta ja vastaavista lisiä perusteltaessa huomioon otettavista työn elementeistä. Lähtöpalkkana tuo 2300e on kyl aika kova kun mietin minkälaisia low-end -töitä myös joillain poliiseilla on hoidettavanaan. Ja tämä kovuus nyt ihan vaan suhteutettuna muihin vastaaviin pesteihin ottaen huomioon niiden yksityisyritysluontoon.

Joo, ehkä se on pikkasen kovakin liksa, mutta mun mielestä ton työn tuomasta velvollisuudesta ja vaativuudesta ihan riittävä. Aika harva pistää omaa fyysistä terveyttään ja turvallisuuttaan joka päivä alttiiksi työn puitteissa...
Jone

#159 • • Edited Jone Archibald Haddock

Ana-5000:
Aika harva pistää omaa fyysistä terveyttään ja turvallisuuttaan joka päivä alttiiksi työn puitteissa...

Käytännössä hyvin harva kyttä joutuu päivittäisellä tasolla tilanteisiin, joissa niiden fyysinen terveys altistuisi muulle kuin rasvalle lounastunnilla. Satunnaisesti he tällaisiin tilanteisiin joutuvat, mutta on jeesustelua puhua kytistä tollaseen supersankarisävyyn. Jos lähdetään tälle linjalle, niin mä rupeen kyl vaatimaan palkkaa siitä että pistän henkeni likoon tämän maan puolesta - olenhan armeijan reservissä!

Hankitaan kytille mieluummin supermiestrikoot jos ne sellaisia ovat.

-

-

(*nauru*)
JustinSan

#160 • • JustinSan Nullius in verba
Se päivä kun nähtäis, että työstä saa sen vaatimusten mukaista palkkaa *justjoo*

Esim. kelaa, että jotkut opiskelee yliopistossa parhaimmillaan lähemmäs vuosikymmenen ja sitten valmistuttuaan ottaa aivan uskomattoman surkeaa liksaa ja sitten joku remonttirane suoraan peruskoulusta ottaa samat tai isommat massit *ding* Siis ei siinä, etteikö sillä remonttiranellakin olisi omalla tavallaan vaativa työ ja varmasti tarpeellinenkin mutta kyllä se mun mielestä jotenkin älytöntä on, että helvetin pitkillä opiskeluilla ei pääse yhtään sen paremmille masseille koska se on enemmän "kutsumus" touhua.

Ja kytille lisää liksaa absolut, musta ei olis sellaiseen duuniin, kaikki kunnioitus niille joista siihen oikeasti on *piis*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."