Lenita:
Mun kokemuksen mukaan yksin eläminen on kyl huomattavasti kalliimpaa.
Tuohon vaikuttaa (tässä iässä) yleensä aika pitkälti se, että miten asuu, hintahaitarin ollessa melkoinen :)
299 posts, 15 pages, 99,765 views
Lenita:
Mun kokemuksen mukaan yksin eläminen on kyl huomattavasti kalliimpaa.
Lenita:
Mun kokemuksen mukaan yksin eläminen on kyl huomattavasti kalliimpaa. Yksin on maksettava netti, tv-lupa, sähkö, kämppä yms. mitkä kumppanin tai kämppiksen kanssa voisi jakaa puoliksi.
Mä uskoisin, että joku 2500 euroa olis mulle jo sellainen palkka, että sillä voisi elellä aika huoletta. Vielä en ihan sitä saa, mutta ehkä joskus ^___^
Jone:
Mä myönnän kuuluvani niihin "bleeding heart"-ihmisiin, joille usein naureskellaan "Niin kauan kuin kolmannen maailman maissa ihmiset kuolevat nälkään, niin pidän kohtuuttomana vaatia suunnatonta elintasoa itselleni"-lausahduksista. Mut näin on. Mua suoranaisesti vituttaa perisuomalainen kitinä keskimääräisen ostovoimamme pienuudesta ja "liian alhaisesta" elintasostamme, jota kuulee vähintään joka toisen itseään jonkinasteisena intellektuellina pitävän kermaperseen suusta samalla kun se perse lepää design-sohvalla ja taustalla huutaa viiden tonnin kotiteatteri.
Valmistumiseni jälkeen saan palkkaa mitä saan ja sen mukaan sitten eletään.
Zyklonius:
Jos profitit ja ostovoimat ovat tärkeintä, niin jokainen meistä myisi crackia kadulla. Niin minä tämän näen.
Ana-5000:
---
Zyklonius:
Jos profitit ja ostovoimat ovat tärkeintä, niin jokainen meistä myisi crackia kadulla. Niin minä tämän näen.
---
niin, koska vankilassa saa viidellä savukkeella persettä!
Zyklonius:
---
Ana-5000:
---
Zyklonius:
---
niin, koska vankilassa saa viidellä savukkeella persettä!
---
Aivan! Havaintojeni mukaan nykymaailmassa on tärkeintä saada fyffeä ja peffaa, joten mä olen voittaja ja kuten tunnettua, voittajan on helppo hymyillä.
Cloud:
Itse tosin olen sitä mieltä että ensin ruokitaan suomalaiset asunnottomat, köyhät, ongelmaiset. sitten vasta ulkomaisia.
Cloud:
Itse tosin olen sitä mieltä että ensin ruokitaan suomalaiset asunnottomat, köyhät, ongelmaiset. sitten vasta ulkomaisia.
Cloud:
Zyklonius:
---
Cloud:
---
Tähän haluaisin kuulla (mielellään kattavia) perusteluita. Millä moraalisilla perusteilla juuri näin pitäisi menetellä ja jättää ulkomaiset ihmiset "kakkosluokan" edustajiksi? En ole ikinä tajunnut tuota.
Nimim. Kyseistä ajattelumallia gradussaan kiivaasti kritisoiva plurahtelija.
Zyklonius:
---
Cloud:
---
Tähän haluaisin kuulla (mielellään kattavia) perusteluita. Millä moraalisilla perusteilla juuri näin pitäisi menetellä ja jättää ulkomaiset ihmiset "kakkosluokan" edustajiksi? En ole ikinä tajunnut tuota.
Nimim. Kyseistä ajattelumallia gradussaan kiivaasti kritisoiva plurahtelija.
Zyklonius:
Jone:
Mun mielestäni pitäisi pyrkiä ensin auttamaan niitä, joilla asiat ovat eniten päin persettä.
Cloud:
heti tuli juuri niiltä kolmelta ihmiseltä postaus takaisin joilta sitä odotinkin.. no senhän jo tiesinkin.. eli tässä teille rakkaille jotain pientä vaikkei olisi mikään tarvekkaan.
Cloud:
Ei minulla ole mitään suuria "moraalisia" perusteluita tuolle käytännölle, mutta tunnen että minusta suomalaisia pitää auttaa ensin ja sitten hekin voivat auttaa ulkomaisia, Suomen talous ja hyvinvointi toimimaan jotta voidaan auttaa muita. Itse vedän kotiinpäin sitä en voi kieltää, Tosin ketään ei jätetä "kakkosluokan" edustajiksi, Ja jos jätettäisiin niin miksi ne pitäisi olla suomalaisia? Miksi mennä merentaakse kalaan kun sitä kalaa saa täältäkin?
Cloud:
Ana on sinällään oikeassa, että kaikkia pitää auttaa joita voi ja siksi olenkin unisefin yhtenä kummeista kahdessa eri kohteessa, olen kummiperheen haltia sekä yhtenä osakummina tämän perheen kylälle. Niihin nyt ei kulu paljoa rahaa¨
ja pystyn tämän avun antamaan. Silti minusta olisi todella tekopyhää olla auttamatta esim suomalaisia mielenterveyspotilaita jotka menettivat oman paikkansa olla, tai olla antamatta 20e kuussa kirkon leipäjonon hyväksi tai ruokakassia tms. Jos apua tarvitsee sun naapuris niin miksi helvetissä olla antamatta sitä sille ja mennä antamaan sitä afrikkaan asti sen takia että ne tarvis sitä muka enemmän. Tekopyhää ajattelua minusta.
Cloud:
Tämän enempää keskustelua tästä asiasta ette saa minusta irti vaikka kuinka flameisitte, tekisitte mitä tahansa/ sanoisitte, joten säästäkää energiaanne jo ihan muutenvain, kommentoidahan saa, mutta suurta hyötyä minulle osoitettuna siitä ei ole.
ALIEN:
---
Jone:
Mun mielestäni pitäisi pyrkiä ensin auttamaan niitä, joilla asiat ovat eniten päin persettä.
---
Samaa mieltä.
Kuinka moni täällä klubituksessa tosissaan tekee jotain hyvää (verojen maksamisen lisäksi) esim yhteiskunnan hylkiöiden eteen? Monilla on isot puheet maailmanparantamisesta, mut teoista ei sit puhuta paljoa vaikka on omat topicit jo tehty "pienistä hyvistä teoista" ja "roskien lajittelusta". Ettei vaan mene tekopyhäksi?
Itselläni on vielä paljon parannettavaa näissä asioissa, mut hiljaa hyvä tulee... ^__^
ALIEN:
Kuinka moni täällä klubituksessa tosissaan tekee jotain hyvää (verojen maksamisen lisäksi) esim yhteiskunnan hylkiöiden eteen? Monilla on isot puheet maailmanparantamisesta, mut teoista ei sit puhuta paljoa vaikka on omat topicit jo tehty "pienistä hyvistä teoista" ja "roskien lajittelusta". Ettei vaan mene tekopyhäksi?
Jone:
Mä uskoisin, että tavalla tai toisella muuta jengiä auttavat henkilöt eivät välttämättä halua pitää erityistä melua "hyvistä teoistaan."