Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 711,752 views

-Kerttu-

Posts: 4,542

#21 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
JEEE!!! *aplodit* Tätä topickia on kaivattu!!!!

Ja nyt avautuu pieni heseorja, jolla ei siis ole aivoja ja jolle voi aina purkaa pahan mielensä!!!! Eli tässä olis vähän pikaruokalassa vieraileville ohjeitä. Näin säästetään pienen hampurilaisorjan hermoja ja tehdään hänen työpäåivästään edes hivenen siedettävämpi!

1. Tee tilauksesi selvästi ja kuuluvalla äänellä! Se että juttelet johonkin takin uumeniin ei ole kovin hyvää käytöstä ja saa myyjän tuntemaan itsensä idiootiksi kun neljännen kerran saa kysyä, että millä juomalla se olikaan.

2.Näytä kupongit ja bonuskortti heti tilauksen alussa! Mikään ei ole niin vittumaista, kuin lyödä kaikki miljoona ateriaa koneelle ja sitten asiakas muistaakin, että ainiin..mulla on nää kupongit! Joudumme lyömään kaiken pois koneelta jaa uudestaan koodeilla koneelle!

3.Tee tileus ateria kerrallaan ja ilmoita juomat joka aterian kohdalla! Älä luettele 6 eri ateriaa putkeen..En voi niitä lyödä, ennen kuin sanot juomat! Jos kaverisi istuu jo pöydässä muista kysyä juoma jo ennen tilausta..Ei ole kivaa kun siinä sitten huudellaan läpi salin, et MITÄ JUOMAA SÄ HALUUT!!?? Tai lähdetään juoksemaan nopeasti kysymään sitä juomaa! Jono seisoo! Ja niinkuin kaupassakin! Kaikki syyttää kassaa vaikkei se tämän syy olisikaan!

4. Me pienet kassaihmiset ei voida hinnoille mitään! Jos voisimme, niin tuskin olisimme tiskin silläpuolen töissä!

5. Emme myöskään voi sille mitään, että firma haluaa isoja voittoja ja pitää vaan muutamaa työntekijää töissä samaan aikaan. Kiire on meille yhtä inhottavaa kuin teille! Mekin ihan oikeasti haluttaisiin että kaikki saisivat ateriansa nopeasti.Ja todella teemme sen eteen niin paljon kuin pystymme!

6. Älä puhu kännykkään kun teet tilausta! Se on erittäin epäkohteliasta!

7.Kun saat tarjottimelle ranskalaiset, niin mikään ei ole niin vittumaista kuin se, että asiakas käy jo siinä tiskillä syömään niitä ruokiaan! Malta sen verran että pääset pöytään asti!

8.Pienet sanat..Kuten "hei", "kiitos" ja "ole hyvä" eivät vaadi paljoa ja niillä saat hyvän mielen myös myyjälle! Miksi aina myyjän pitää olla hymy perseessä ja asiakas saa kiukutella ja olla vittumainen..Hyvä mielei tarttuu..ja mekin jaksamme töissä paremmin, jos teiltä saa edes kiitoksen! Noita sanoja kannattaa vaikka harjoitella kotona peilin edessä, jos ne ei vielä muuten luonnistu!

9. Ole kiltti ja vie roskasi ja tarjottimesi paikoilleen, kun olet ruokaillut.. Kun yksi jättää roskat..Niin jättää muutkin..Ihminen on laumaeläin ja matkii toisia..Pian siis sali on täynnä sotkuisia pöytiä..Ja jos on kiire, me emme niitä ehdi siivoamaan heti ja pian kenelläkään ei ole siistiä pöytää ruokailupaikaksi.

10. Palautteen voi antaa myös kohteliaasti..Jos et ole tyytyväinen palveluun tai tuotteeseen..Ilmoita siitä, mutta kohteliaasti! Haukkuminen, kiroilu, huutaminen, ym..ei anna asiakkaasta kovin fiksua kuvaa ja voit olla varma, että sinulle nauretaan pitkään jälkeen päin! Asiallinen palaute on aina ok!!

Tässä nyt jotain..

Kiva jos jaksoitte lukea! Se että ihmiset ei ajattele noita asioita saa mun sappeni kiehumaan aika monta kertaa työpäivän aikana!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Fea

Posts: 690

#22 • • Fea Ithaqua

Fyraett:
---

Tyhmin minkä mä oon saanu keittiöön oli et "liian iso ateria" *igor* syökööt sen verran ku jaksaa prkl.




tosta pitäis vaan olla todella tyytyväinen, jos ruokaa on paljon...

--
Booze is the answer. I dont remember the question

micqo

Posts: 1,094

#23 • • micqo
Asiakaspalvelu on kiva ammatti ! *nauru*
mayah

Posts: 11,313

#24 • • Edited mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Tuli mieleen tosta Keeerinin jutusta noi koodit. Ja tää pätee siis jokaiseen isompaan firmaan, jossa on useampia kassakoneita, oli kyseessä sitten Hese, ruokakauppa tai baari:

Tuotteita ei lyödä 60-lukulaisittain koneelle hintojen mukaan, ne lyödään koodeilla. Se, että asiakas kertoo asiantuntevasti kupongissa/hyllynreunassa/drinkkilistassa olevan hinnan EI AUTA MITÄÄN. Se vain ärsyttää ja sekoittaa työntekijää, joka seisoo koodilista kädessä etsimässä oikeaa koodia.


edit: se on niin tohkeissaan, et se ei osaa kirjoittaa.

--
Being happy is what I do best ^_^

Avatar
#25 • • niomic Guest

mayah:
5. "Vittu täällä on hidas palvelu, mä oon jonottanu jo puol tuntia" "No mitä sais olla?" "En mä tiiä vielä." Niinpä.



Ihmisiähän te kaikki ootte. Tuli vaan tuosta mieleen kiva tilanne, jossa satuin ilmoittamaan, että oon venannu 20min tiskillä juotavaa vaik ei ollu erikoisempi ruuhka ja muuta jengii kyl palveltiin aika tahdikkaasti. Vastaus oli kiva: "et oo voinu odottaa 20min, koska näin sut 5min sitten tanssilattialla". =D =D ja vielä kerran =D

Tosin ymmärtäähän tuonlaisen asennoitumisen siinä valossa, et jengi oikeesti keksii tota paskaa suoraan päästään saadakseen palvelua.

Itse en ole ikinä ollut kuvaamissanne ammateissa. Pari asiaa kuitenkin vituttaa tiskin toisella puolella =) Palvelutaso ja -halu on suomalaisissa ravintoloissa keskimäärin aika ala-arvoista, eikä tätä auta yhtään se, että "palvelumaksu" on jo hintaan tungettu. Mun mielestä tippaamisessa ois paljonkin järkeä, koska se korrelois oikeasti palvelun kanssa (tai ehkä tarjoilijan viehättävyyden kanssa, anyway), mutta nyt vaihtoehtonani on antaa palautetta (jee, Suomi onki oikein palautteen luvattu maa) huonosta palvelusta tai kiittää (ja maksaa vielä tippiäkin). Tämä systeemi ei ainakaan omalla kohdallani oikein kannusta palkitsemaan hyvää palvelua muuten kuin suullisesti, koska koen että hyvän ja huonon palvelun keskiarvon mukaisesti ne tippirahat on jo heitetty hukkaan paskojen palvelukertojen kohdalla.

Palaten tuohon ihan ensimmäiseen teemaan, ongelmat johtuu ihmisistä (duh). Avautuminen helpottaa, mutta valitettavasti sosialismit sun muut utopiat saa jäädä kaappiin tämän lajin kohdalla, that shit just doesn't work. Mun mielestä on oikeastaan ihan hyvä että naiset käyvät kassa- / tarjoilijatöitä läpi, koska toivottavasti hekin saavat kattavamman kuvan maamme ihmisistä, kuten miehet intissä =)
hrdkvr

Posts: 3,929

#26 • • hrdkvr KURGO

Airvision:
Asiakaspalvelu on kiva ammatti ! *nauru*



olishan se mut kun osa suomalaisista ei osaa käyttäytyä..

ja kauhukseni olen huomannut pari kertaa että kaiken kärsineenä on ollut joskus pakko tehä kaikkee tarjoilijaa ärsyttävää kun on jäänyt siitä paitsi, mutta en mä eneeän sitä harrasta

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#28 • • hrdkvr KURGO

Ana:
1. Tottele vartijaa.
2. Kts. kohta 1.



LOL

--
-keep it hard-

Avatar
#29 • • Edited niomic Guest

Keeerin:
1. Tee tilauksesi selvästi ja kuuluvalla äänellä! Se että juttelet johonkin takin uumeniin ei ole kovin hyvää käytöstä ja saa myyjän tuntemaan itsensä idiootiksi kun neljännen kerran saa kysyä, että millä juomalla se olikaan.



ISO -väli- Iso Carolina -ateria (varmaan tullu kerran oikea setti) Toimiva versio on Iso Carolina -ateria Isompana! =)

Yks asia mikä menee mul aina ristiin on se et ku tiedän mitä tietoja kassa tarvitsee ko. rafloissa, niin luettelen kaikki tiedot siinä järjestyksessä ku ne niitä tarvii.

Usein vaan keskustelu menee niin, että kassa pysäyttää just ku oon sanomassa ja sit menee koko flowi siihen ja tilaukseen menee joku nelinkertainen aika.

Keeerin
7.Kun saat tarjottimelle ranskalaiset, niin mikään ei ole niin vittumaista kuin se, että asiakas käy jo siinä tiskillä syömään niitä ruokiaan! Malta sen verran että pääset pöytään asti!



Umm, wtf? Mikä tässä on oikeasti ongelma? Se on mun safka ja jos mä esim venaan vielä jotain kassalta, ni en ees hidasta / pidättele mitään tehokasta toimintaa?

Keeerin
8.Pienet sanat..Kuten "hei", "kiitos" ja "ole hyvä" eivät vaadi paljoa ja niillä saat hyvän mielen myös myyjälle! Miksi aina myyjän pitää olla hymy perseessä ja asiakas saa kiukutella ja olla vittumainen..Hyvä mielei tarttuu..ja mekin jaksamme töissä paremmin, jos teiltä saa edes kiitoksen! Noita sanoja kannattaa vaikka harjoitella kotona peilin edessä, jos ne ei vielä muuten luonnistu!



Samaa mieltä, harmittavan usein vain työntekijöilläkin nämä tavat vaikuttavat tulevan ihan sen takia että on sanottu, että näin pitää sanoa. Muistan elävästi kun yhdessä Carrolssissa missä kävin alkoi "hyvää ruokahalua" -loppuheitto =D Kivaahan se on, että tuommoista toivotetaan, mutta efekti on aika käänteinen kun toivotus ei kuulosta mitenkään uskottavalta / rehelliseltä. Harmihan se on siinäkin mielessä, että kassa saa sitten paskaa, jos jättää tuon sanomatta juuri em. syystä =/

Enpä ollukkaan ihan samaa mieltä. Myyjä on tuossa tilanteessa PALVELIJA, joka sattuu olemaan palveluammatissa. Asiakas on asiakas, hän maksaa siitä että palvelu pelaa. Välillisesti hän myös maksaa palkkasi.

edit: oppis käyttää muotoilui
onni3mk

Posts: 3,973

#30 • • onni3mk Onni on.
Ah, toi "se on varmaan ilmainen" on niin ärsyttävää. Varsinkin kun ne kuvittelee olevansa lähes ainoita, jotka sanoo sen ja ah kuinka fiksu hän onkaan, kun murjaisee tuollaisen vitsin. *kivatsulle*

Näitä tulee varmaan lisää taas tän päiväsen työrupeaman jälkeen (olen kassalla töissä ruokakaupassa), mutta tämä tapahtuma on kyllä niin kirkkaasti muistissa:

Kaupassamme oli pepsi, pepsi max ja spite (vai oliko se 7 up). Asiakas tulee kassalle Sprite/7 up Light pullo kädessä ja mä rahastan asiakkaan ihan normaalisti. Asiakas katsoo kuittiaan ja toteaa, että "eikö tää Light ollu tarjouksessa?" Sanon, että ei, vain se normaali Sprite/7 up on. Asiakas suuttuu ja loppu tulos on, että hän toteaa, että siinä lapussa pitäisi lukea, että "ei Light". Mä asiallisesti (pientä vittuilua äänessä) totesin, että siellä lukee kyllä ne limut, jotka ovat tarjouksessa. Kun asiakas jatkaa inttämistä sanon, että jos tarjouksessa on Coca Cola ja Coca Cola Light, siinä lukee kyllä ne molemmat, ei me voida laittaa tarjouslappuun listaa, että EI nämä tuotteet. Lopulta asiakas lähti nuristen pois, katsoi minua pahasti ja otti "palautetta" lapun ja lähti.

Tosta tosin tuli aika huvittunut fiilis...seuraava asiakaskin tokaisi että "kyllä sä olit oikeassa" *nauru*

Sitten se on kiva, kun joku asiakas ihan vilpittömästi kiittää palvelusta. Kerran yksi asiakas pelasti mun päivän kiittämällä ja varsinkin, kun en omasta mielestäni kohdellut asiakasta mitenkään erityisen hyvin tai siis eri tavalla kuin muitakaan asiakkaita.

--
Onni on.

Verano

Posts: 4,649

#31 • • Edited Verano Merituuli
erilaisia asiakaspalveluduuneja on tullut opiskelujen ohella tehtyä seitsemän vuotta. suurin osa mainitsemistanne tilanteista on tuttuja. mutta täytyy ihmeekseni myöntää että näköjään aika kultaa muistot tässäkin tapauksessa. toki muistan miljoona tapausta, jotka ovat saaneet mut raivon partaalle tai sitten vain ihmettelemään kuinka tyhmiä ihmiset voivatkaan olla. mutta loppujen lopuksi en ole useinkaan antanut asiakkaiden pilata päivääni. usein parhaiten ne saa hiljaisiksi olemalla korostetun ystävällinen ja asiallinen. toki joskus tekisi mieli sanoa suoraan päin naamaa mitä kyseisestä asiakkaasta ajattelee. ja pari kertaa on joutunut lähtemään takahuoneeseen tms itkemään.

kyllähän joka duunissa on ollut työkavereiden kesken yksi yleisimmistä keskustelunaiheista asiakkaiden typeryys ja vittumaisuus.

nykyään on paljon helpompaa suhtautua huutaviin asiakkaisiin yms koska en näe heitä kasvotusten. puhelimessa on helppo vaikkapa samalla chattailla kun asiakas huutaa luureihin jotka on siirretty hiukan kauemmas korvasta ja aina väliin todeta "aivan, ymmärrän, niin" etc.

parasta on kun vihainen asiakas jolle on ystävällinen tästä huolimatta, pyytää puhelun päätteeksi anteeksi omaa käytöstään =)

ja onpahan oppinut itse olemaan "hyvä asiakas" ainakin pääpiirteissään.

niin ja kassoille, baarimikoille yms tiedoksi et kyllä mä ainakin tiedän et moni asia ei todellakaan ole sen tiskin toisella puolella olevan vika vaan johtuu esimiehistä, omistajista, muista asiakkaista etc etc.
eilen olin bileissä joissa oli todella paljon todella vihaisia asiakkaita johtuen tapahtumanjärjestäjien suoranaisesta asiakkaiden kusettamisesta. eräskin "herrasmies" sitten huusi ja räyhäsi narikalle, jolla nyt ei ollut mitään osaa eikä arpaa illan järjestelyihin. kävi niin sääliksi tyttöparkaa. tilanne oli jo ohi kun tuli mun vuoroni, pitihän tytöllle sanoa muutama lohduttava sana.
innae

Posts: 1,377

#32 • • innae PaskaJätkä
Lisää baarista;

1. Emme ole tarjoilioita, tarjoiliat kantavat ruokaa me kaadamme viinaa joten olemme baarimestareita.

2. Sormia ei tarvitse todellakaan npsutella eikä vihellellä koska emme ole huoria tai koiria.

3. Jos tuotteen hinta lukee vieressäsi niin voit myös avata silmäsi ja katsoa siitä sen hinnan ja ehkäpä kaivaa rahat valmiiksi. Mutta toivottavasti et kaiva rysässä niitä 5 senttisiäsi koska kukaan ei jaksa laskea niitä ja vielä vähempää odottaa niitä.

4. Baarimestarit eivät päätä niitä hintoja, suurin osa hörpyistä löytyy valmiilta näppäimiltä/toucheilta sieltä koneilta. Ja jos ei löydy niin jokainen bongaa niin kuin parhaimmakseen näkee. Koneilla kun sattuu olemaan yleensä 3+ eri mixeri/lisä-hintoja.

5. Älä tule tiskin toisell puolelle (karsinaan) sillä sinulla ei ole mitään asiaa sinne eikä kukaan sinua sinne halua. Älä myöskään kurkottele esim. ränneistä mitään (siis viinarännit joissa on yleisimmät kaatoviinat).

6. Hörppyjä tehtäessä, pyydän, älä neuvo. Jokainen tekee omalla tavallaan ja ketään vittu ei kiinnosta jos selität kuinka kaverisi tekee tämän juoman niin paljon paremmin. Luultavasti hän tekee sen päin persettä. Äläkä rupea leveilemään siinä tiskillä ystävillesi kuinka tiedät miten jokin hörppy tehdään, yleensä kerrot sen niin paljon päin vittua että ei voi kuin nauraa ja korjata. Äläkä myöskään väitä että kaverisi on keksinyt Kelkan. Ellet sitten tunne oikeasti Karria*vink* (ai kuka Karri?*muhaha*).

7. Ja kaikkihan haluavat juoda toooosi pitkän juoman jossa on paljon viinaa mutta maksaa tooosi vähän. Uskokaa tai älkää, ette ole ensimmäinen joka noin sanoo.

8. Älä pyytele alennuksia koska, kts. kohta 4. Ja pohjan vajeen maksamme tipeistä. Ainakaan minua ei paljoa huvita antaa sinulle alennusta että itse pääsen paikkaaman sitä tipeistä.

9. Asiakaskin voi sanoa kiitoksen ja ole hyvän. Ei se sinun päiväsi siihen kaadu. Ja usko pois, voit saada parempaa palvelua.

10. Ja kyllä. Valitsemme asikkaitamme. Kukaan ei halua myydä sille kuka perseilee (huutelee ja nimittelee, öykkäröi, yms,). Saa sitä käyttäytyä vaikka juopottelee tai on pikkujoulut.

11. Kun baarimestari kysyy että saako olla jotain muuta älä vastaa siihen että joo, sun puhelin-numeros tai sulta jotain (olkoon se minkälainen kolo tai reikä tahansa niin emme ole myymässä itseämme siellä [tai no, Mikadosta en ole varma]).

12. Jos olet syömässä ja tilaat pihvisi medikkana niin vittu se on medium, eli puolikypsä eli punainen sisältä. EIkä kypsän kuulu olla läpikotaisin harmaa, se on kengänpohja silloin.

13. Ja jos tuntuu siltä että kohta tulee oksennus niin vositkö ystävällisesti mennä saniteettitiloihin oksentamaan ja mieluiten pönttöön etkä esim. lautasellesi tai baaritiskille. Tai jos on pakko siihen oksentaa niin voit olla varma että pääset ne itse siivoamaan tai jos et siivoa niin veloitetaan ihan kivasti rahaa. Voit olla myös aika varma ettet saa hanskoja sitä oksua siivottaessasi.

Tuossa näin alkuuna. Mutta kuitenkin pidän työstäni sillä nuo ovat vai onneksi pieni osa asikaskunnasta.

--
PaskaJätkä

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#33 • • Aziz Combat Fighter

innae:
Lisää baarista;

11. Kun baarimestari kysyy että saako olla jotain muuta älä vastaa siihen että joo, sun puhelin-numeros tai sulta jotain (olkoon se minkälainen kolo tai reikä tahansa niin emme ole myymässä itseämme siellä [tai no, Mikadosta en ole varma]).



Heh, mä oon ton pari kertaa joskus sanonu ja toisella kerralla istuin sit kaverin kanssa kahvilla ni k.o. neiti toi mulle vaivihkaa tulitikkuvihkon mihin oli kirjottanu nimensä ja numeronsa.

Silti, ymmärrän että se on ehkä vähän mautonta :)
Avatar
#34 • • niomic Guest

Verano:
niin ja kassoille, baarimikoille yms tiedoksi et kyllä mä ainakin tiedän et moni asia ei todellakaan ole sen tiskin toisella puolella olevan vika vaan johtuu esimiehistä, omistajista, muista asiakkaista etc etc.



Tästä tuli mieleen kysyä ko. ammateissa olleilta: Kuinka hyvät mahdollisuudet teillä on a) kokemuksen b) perstuntuman perusteella vaikuttaa asioihin.

Tämä jäi mieleen lähinnä inttiajoiltani. Yritin alusta lähtien sanoa, että tulkaa mulle sanomaan jos joku asia vituttaa / ei toimi tms ja mä meen esittämään asian esimiehille siten, että todnäk saadaan jotain aikaiseksikin. Tai vaihtoehtoisesti voitte itse mennä suoraan ylemmille puhumaan. Kaikesta huolimatta jengi perusti ihan normaalisti niitä vitun ompelukerhoja, joissa ne sitten käsitteli kaikkea mikä paikassa kusee. Fine, ei kaikkeen voi vaikuttaa vaikka asian ottaisikin esille. Valitettavan moni asia oli kuitenkin viidakkorummun kautta vahvistettuna semmoisia, että niille tosiaan pystyi tekemään jotain.

Ymmärrän, että ette voi erikoisemmin vaikuttaa reaaliaikaisesti asioihin, mutta kuinka paljon asiakkaiden suullisesta palautteesta pääsee koskaan vaikuttavien henkilöiden korviin?
hrdkvr

Posts: 3,929

#35 • • hrdkvr KURGO

niomic:


Tästä tuli mieleen kysyä ko. ammateissa olleilta: Kuinka hyvät mahdollisuudet teillä on a) kokemuksen b) perstuntuman perusteella vaikuttaa asioihin.




no riippuu paikasta. useimmissa missä mä olin niin oli hyvä fiilis. vuoromesu ja alaiset yhdessä suunnitteli kaikkee ja samaa rataa mä käytin ollessani vuoromesu.

ja useimissa paikoissa ei tullut vastaan seläntakana vittuilua mutta viimeisessä paikassa ennen kun lähdin alalta toi seläntakana puhuminen meni ihan överiks... se tappoi työilon

--
-keep it hard-

innae

Posts: 1,377

#36 • • innae PaskaJätkä

niomic:
---
Itse en ole ikinä ollut kuvaamissanne ammateissa. Pari asiaa kuitenkin vituttaa tiskin toisella puolella =) Palvelutaso ja -halu on suomalaisissa ravintoloissa keskimäärin aika ala-arvoista, eikä tätä auta yhtään se, että "palvelumaksu" on jo hintaan tungettu. Mun mielestä tippaamisessa ois paljonkin järkeä, koska se korrelois oikeasti palvelun kanssa (tai ehkä tarjoilijan viehättävyyden kanssa, anyway), mutta nyt vaihtoehtonani on antaa palautetta (jee, Suomi onki oikein palautteen luvattu maa) huonosta palvelusta tai kiittää (ja maksaa vielä tippiäkin). Tämä systeemi ei ainakaan omalla kohdallani oikein kannusta palkitsemaan hyvää palvelua muuten kuin suullisesti, koska koen että hyvän ja huonon palvelun keskiarvon mukaisesti ne tippirahat on jo heitetty hukkaan paskojen palvelukertojen kohdalla.




Tätä en myöskään tajua. Missä vitun hinnoissa on tippi mukana? Ööh, ei missään? Siihen hintaan vaikutta niin vuokra, liksat, viinan sisäänostohinnat, sähköt, koneet, laitteet, yms, juoksevat kulut. Vai otammeko jokaisesta hörpyn hinnasta 50 senttiä ja laitamme tippikippoon?

Lisäys, Hinnoissa ei ole palvelurahaextraa.

--
PaskaJätkä

Avatar
#37 • • niomic Guest

innae:
6. Hörppyjä tehtäessä, pyydän, älä neuvo. Jokainen tekee omalla tavallaan ja ketään vittu ei kiinnosta jos selität kuinka kaverisi tekee tämän juoman niin paljon paremmin. Luultavasti hän tekee sen päin persettä. Äläkä rupea leveilemään siinä tiskillä ystävillesi kuinka tiedät miten jokin hörppy tehdään, yleensä kerrot sen niin paljon päin vittua että ei voi kuin nauraa ja korjata. Äläkä myöskään väitä että kaverisi on keksinyt Kelkan. Ellet sitten tunne oikeasti Karria*vink* (ai kuka Karri?*muhaha*).



Aijaa, et jos mä haluan mun Singapore Gin Slingin murskattuihin jäihin, niin se ei käy, koska sä teet sen omalla tavallas, kuutioilla? Mites jos ajatellaan asiaa kuitenkin niin, että mä maksan sen juoman ja mä juon sen juoman.
hrdkvr

Posts: 3,929

#38 • • hrdkvr KURGO

niomic:
---
innae:
6. Hörppyjä tehtäessä, pyydän, älä neuvo. Jokainen tekee omalla tavallaan ja ketään vittu ei kiinnosta jos selität kuinka kaverisi tekee tämän juoman niin paljon paremmin. Luultavasti hän tekee sen päin persettä. Äläkä rupea leveilemään siinä tiskillä ystävillesi kuinka tiedät miten jokin hörppy tehdään, yleensä kerrot sen niin paljon päin vittua että ei voi kuin nauraa ja korjata. Äläkä myöskään väitä että kaverisi on keksinyt Kelkan. Ellet sitten tunne oikeasti Karria*vink* (ai kuka Karri?*muhaha*).

---


Aijaa, et jos mä haluan mun Singapore Gin Slingin murskattuihin jäihin, niin se ei käy, koska sä teet sen omalla tavallas, kuutioilla? Mites jos ajatellaan asiaa kuitenkin niin, että mä maksan sen juoman ja mä juon sen juoman.



niin ja pointtihan täs oli vissiin viel se että maailmalla pyörii 1000 eri versionn singaporeslinggistä *vink*

--
-keep it hard-

Avatar
#39 • • Edited niomic Guest

innae:
Tätä en myöskään tajua. Missä vitun hinnoissa on tippi mukana? Ööh, ei missään? Siihen hintaan vaikutta niin vuokra, liksat, viinan sisäänostohinnat, sähköt, koneet, laitteet, yms, juoksevat kulut. Vai otammeko jokaisesta hörpyn hinnasta 50 senttiä ja laitamme tippikippoon?

Lisäys, Hinnoissa ei ole palvelurahaextraa.



Vertaappa tilannetta esim. Jenkeissä jossain määrin käytettyyn käytäntöön: tarjoilijalla on peruspalkka (ei kovin hääppönen) ja loput tulevat tipeistä, jos tulee. Tosin Jenkeissäkin asia on menny päin vittua, koska on ns. pakkotippi mikä katsotaan tavaksi.

Selvennyksen vuoksi tarkoitan ruokaravintoloita, en juottoloita.
John

Posts: 1,384

#40 • • John Lauma
Jos ihmisellä on siivousfirman vaatteet, paksut hanskat, pesusanko ja/tai -letku mukanaan hän EI myy sinulle lihaa/kalaa/kanaa eikä mitään muutakaan, vaikka sattuisikin olemaan palvelutiskin takana. Ja ei, ei auta nurista huonosta palveluksesta: siivooja EI SAA myydä sulle mitään. Ja jos tiski on ollut yli tunnin kiinni niin kaikki ovat luultavasti lähteneet jo kotiin, eikä kukaan varmastikaan tule takaisin palvelemaan juuri SINUA, vaikka miten jaksaisit jankata.

Nimim. 1½ vuotta siivoojana.

--
Fancy some cheese, Gromit?