Ja nyt avautuu pieni heseorja, jolla ei siis ole aivoja ja jolle voi aina purkaa pahan mielensä!!!! Eli tässä olis vähän pikaruokalassa vieraileville ohjeitä. Näin säästetään pienen hampurilaisorjan hermoja ja tehdään hänen työpäåivästään edes hivenen siedettävämpi!
1. Tee tilauksesi selvästi ja kuuluvalla äänellä! Se että juttelet johonkin takin uumeniin ei ole kovin hyvää käytöstä ja saa myyjän tuntemaan itsensä idiootiksi kun neljännen kerran saa kysyä, että millä juomalla se olikaan.
2.Näytä kupongit ja bonuskortti heti tilauksen alussa! Mikään ei ole niin vittumaista, kuin lyödä kaikki miljoona ateriaa koneelle ja sitten asiakas muistaakin, että ainiin..mulla on nää kupongit! Joudumme lyömään kaiken pois koneelta jaa uudestaan koodeilla koneelle!
3.Tee tileus ateria kerrallaan ja ilmoita juomat joka aterian kohdalla! Älä luettele 6 eri ateriaa putkeen..En voi niitä lyödä, ennen kuin sanot juomat! Jos kaverisi istuu jo pöydässä muista kysyä juoma jo ennen tilausta..Ei ole kivaa kun siinä sitten huudellaan läpi salin, et MITÄ JUOMAA SÄ HALUUT!!?? Tai lähdetään juoksemaan nopeasti kysymään sitä juomaa! Jono seisoo! Ja niinkuin kaupassakin! Kaikki syyttää kassaa vaikkei se tämän syy olisikaan!
4. Me pienet kassaihmiset ei voida hinnoille mitään! Jos voisimme, niin tuskin olisimme tiskin silläpuolen töissä!
5. Emme myöskään voi sille mitään, että firma haluaa isoja voittoja ja pitää vaan muutamaa työntekijää töissä samaan aikaan. Kiire on meille yhtä inhottavaa kuin teille! Mekin ihan oikeasti haluttaisiin että kaikki saisivat ateriansa nopeasti.Ja todella teemme sen eteen niin paljon kuin pystymme!
6. Älä puhu kännykkään kun teet tilausta! Se on erittäin epäkohteliasta!
7.Kun saat tarjottimelle ranskalaiset, niin mikään ei ole niin vittumaista kuin se, että asiakas käy jo siinä tiskillä syömään niitä ruokiaan! Malta sen verran että pääset pöytään asti!
8.Pienet sanat..Kuten "hei", "kiitos" ja "ole hyvä" eivät vaadi paljoa ja niillä saat hyvän mielen myös myyjälle! Miksi aina myyjän pitää olla hymy perseessä ja asiakas saa kiukutella ja olla vittumainen..Hyvä mielei tarttuu..ja mekin jaksamme töissä paremmin, jos teiltä saa edes kiitoksen! Noita sanoja kannattaa vaikka harjoitella kotona peilin edessä, jos ne ei vielä muuten luonnistu!
9. Ole kiltti ja vie roskasi ja tarjottimesi paikoilleen, kun olet ruokaillut.. Kun yksi jättää roskat..Niin jättää muutkin..Ihminen on laumaeläin ja matkii toisia..Pian siis sali on täynnä sotkuisia pöytiä..Ja jos on kiire, me emme niitä ehdi siivoamaan heti ja pian kenelläkään ei ole siistiä pöytää ruokailupaikaksi.
10. Palautteen voi antaa myös kohteliaasti..Jos et ole tyytyväinen palveluun tai tuotteeseen..Ilmoita siitä, mutta kohteliaasti! Haukkuminen, kiroilu, huutaminen, ym..ei anna asiakkaasta kovin fiksua kuvaa ja voit olla varma, että sinulle nauretaan pitkään jälkeen päin! Asiallinen palaute on aina ok!!
Tässä nyt jotain..
Kiva jos jaksoitte lukea! Se että ihmiset ei ajattele noita asioita saa mun sappeni kiehumaan aika monta kertaa työpäivän aikana!