Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 709,295 views

mayah

Posts: 11,313

#1 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Olen jo jonkin aikaa harkinnut tällaisen threadin aloittamista, mutta nyt äm:n kannustavalla esimerkillä "mikä ärsyttää" -threadissa päätin sen tehdä.

Asiakaspalvelutyössä mukavasta ja kivasta ihmisestä tulee ihmisvihaaja. Minäkin olen tällainen. Työskenneltyäni vuoden kaupan kassalla voin allekirjoittaa jokaisen näistä äm:n lauseista ja jatkaa listaa ikuisuuksiin


äm:
Käyttäytymistä toisten työpaikalla osa 1:

Kassalla

1. Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hintalappu, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmanen!" HÖHÖHÖHÖHÖ. Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.

2. Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois". Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin. Kassa joutuu tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.

3. "Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus. Tiedoksi: Ei senttiäkään.

4. Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines". Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.

5. Ym. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa, kun kassa on jo lyönyt kuitin ulos. Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.

6. Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!" Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ruuhka ihan yhtä paljon, kun asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

7. Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta. Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden tietoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.

8. Luetaan lehdestä, että KKK-Kaupassa on halpaa lihaa -> mennään Citymarkettiin ihmettelemään ja valittamaan, kun tuotteet eivät olekaan siellä tarjouksessa. Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee, missä ne on voimassa. Tiedoksi 2: Anttila ja Kodin Ykkönen ei ole sama asia.

9. Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei!". Asiakas vastaa "Muovikassi". Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "vitun idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.

10. Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Pakkaa ensin loppuun, ja tulee sitten vasta maksamaan. Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.

11. Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin. Tiedoksi: Hihna ei liiku, kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ vaikeutuu, kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.

12. Hedelmät ja vihannekset jätetään punnitsematta. Tiedoksi: Unohdus tai ajattelemattomuus, sama seuraus: jono seisoo ja kassaa vituttaa.

13. Lähtee/lähettää jonkun toisen hakemaan rahaa/lisää tavaraa kesken kassatapahtuman. Tiedoksi: taas se jono seisoo ja kaikki odottavat. Muut asiakkaat syyttävät tästä(kin) kassahenkilöä.

14. Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa sitten kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee, kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja repii viivakoodin. Tiedoksi: tämäkin vituttaa.

15. Kuvittelee, että "vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon ja vaan heittää rahat kassalle. Tiedoksi: Vaikka jossain lehdille onkin pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää nyppimään.

16. Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että 'vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia saatana'. Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika, eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.

17. Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?" Tiedoksi: En ota.


Nämä muistot ovat lukiovuosilta, jolloin vietin iltojani kassaneitona. Hyviä hetkiä en oikeastaan enää muista, sillä niitä tuohon työhön liittyy huomattavan vähän. Esimerkkitapauksen jokaisesta yllämainitusta saan mieleeni hetkessä.
Kaikkien näiden kokemusten jälkeen osaan käyttäytyä kaupassa suhteellisen ihmisiksi ja ehkä tämän jälkeen joku muukin *vink*.Tämän lisäksi haluaisin oppia käyttäytymään muuallakin, joten ihmiset eri ammateissa: antakaa tulla *nauru*



Tähän threadiin olisi kiva keräillä vastaavia kokemuksia erilaisista asiakaspalvelutyön jokapäiväisistä ärsyttävyyksistä, asiakkaista. Ja se, kuka tänne tulee kitisemään asiakkaan oikeuksista, lynkataan. This is not the time or the place.

--
Being happy is what I do best ^_^

Saara

Posts: 1,954

#2 • • Saara #2970

mayah:
Olen jo jonkin aikaa harkinnut tällaisen threadin aloittamista, mutta nyt äm:n kannustavalla esimerkillä "mikä ärsyttää" -threadissa päätin sen tehdä.

Tähän threadiin olisi kiva keräillä vastaavia kokemuksia erilaisista asiakaspalvelutyön jokapäiväisistä ärsyttävyyksistä, asiakkaista. Ja se, kuka tänne tulee kitisemään asiakkaan oikeuksista, lynkataan. This is not the time or the place.



Tästäkös se sun kirjailijan ura alkaa?

*vink*

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

hrdkvr

Posts: 3,929

#3 • • Edited hrdkvr KURGO
NORDEA:

ilmoitettiin nordean luottokuntaan suoraveloituksen päivämäärän muutoksesta, kun palkkapäivää siirrettiin....
no tulos..

no 30 pv ne on sulkenut luottokortin ja pankkikortin.. soitto ja syy tilillä ei ollut katetta 30pv ja päälle 60e sakot...
..no mehän vaihdettiin se päivä...ettekä ole vaihtaneet..tai no täällänäkyy että ootte ollut tekemisissä viimeviikolla asian suhteen mutta tietokantaa ei ole päivitetty joten... no ei auta kun tehä reklamaatio ja asia saatiin hoitoon ja "merkinnät luottotiedoista poistettu" ja sakot mitätöity.

no nyt ei taaskaan laskua tullut.. no tietty aattelin et ei kai sielt pitäis mitää tullakkaan kun mun mielest pitäis olla jo kaikki maksettu... soitto nordeaan muissa asioissa ja ohimennen kysymys..onko teillä maksuvapaa kuukausi? öö ei me pyydettiin sitä heinäkuuksi...eeei kyllä täältä on heinäkuussa veloitettu..MITÄ! mulla on vielä sposti tallella siitä anomuksesta.ei ihme että oli kuiva kesä! aijoo noo sori...täällä näkyykin et ei olla muistettu lähettää laskua tästä kuustahups.. voitteko maksaa sen jollakin vanhalla laskulla... noo reklamaatiot kehiin ja vastaus.. joo sori inhimillinen virhe TIETOJA EI OLTU SIIRRETTY TIETOKANTAAN!!!! vinetto!!

nyt harkinnassa pankin vaihto jossa tietokannat päivittyis ittekseen eikä jokaisen käyttäjän toimesta. ja pankkiin jossa muistetaan lähettää laskut ja jossa virheen jälkeen vaikka sit lähetetään uusi lasku himaan


no äh!! ehkä tää oli sit sarkastinen posti siitä kuinka NORDEAN mielestä asiakas on aina väärässa tai jotai..

--
-keep it hard-

remotion

Posts: 5,283

#4 • • Edited remotion nostatus guru
IT-vastaavana keskisuuressa yrityksessä:

1. Kun sinä et osaa esim. avata dokumettia sähköpostista tai se pikakuvake ei aukeakaan ensimmäisellä kerralla koska klikkasit ohi, niin älä tartu turhaan puhelimeen ja kutsu minua paikalle, se saa minut tuntemaan itseni halvaksi huoraksi. Ohjelmista löytyy myös aina ohje painamalla F1, todennäköisesti kaikilta työntekijöiltämme puuttuu se nappi.

2. Älä tunge minulle töitä jotka ovat liian tylsiä tai joita et vain jaksa tehdä. Haluaisitko itse ottaa kopioita 50 ihmisen puolesta?

3. jos olet eräs nimeltä mainitsematon toimisto sihteeri niin älä lämää mulla omia paskasia duunejas.

4. jos olet toimitusjohtajani niin älä kehuskele sillä miten saat minun tekemän esityksen esittämisestä 1000 verohelpotukset samalla kun minä saan sen tonnin hädin tuskin kasaan kuukauden työnteolla. Seuraavalla kerralla kiskasen sua pataan!!!

5. jos olet toimitusjohtajan virosta naitettu huora joka ei viitsi itse avata omia kirjeitään niin haista jo paska, siinä vaiheessa kun täältä talosta lähden niin sua sattuu ja paljon!!!!


*kivatsulle*
Emilii

Posts: 81

#5 • • Emilii MaMMa!
Kukapa jaksaisi kirjoittaa kuinka-käyttäydyn-ravintolassa oppaan?
nim.merkillä ravintola-alan työntekijä *släp*

--
Koko elämän ajatus on kuolla nuorena, niin myöhään kuin se suinkin on mahdollista!

kap-pu

Posts: 1,167

#6 • • kap-pu the amazing suction cup boy
olen duunissa palvelutiskillä ja kyllä niitä... tapauksia sinnekin riittää kyllä.

klassikoita ovat esim. asiakkaat, jotka haluavat puoli kiloa paistia ja paloiteltuna, ja kun paloittelu on puolessa välissä, "eiku emmä otakkaan".

viime lauantaina muuan vakkari rupesi ulisemaan, kun olin leikannut hänelle tarjouspaistista jo 4 pihviä (halusi 2), joita ei huolinut. "on se kumma kun tämän paikan palvelu on nykyään niin vaikeata...!" - olisi alunperin halunnut pihvinsä palasta, josta en olisi niitä voinut leikata leikkaamatta sormiani. puhumattakaan siitä, et jos liha on tarjouksessa (abt puolet normaalista hinnasta) ja etenkin jos siinä on jonoa, niin sen kanssa ei yleensä hirveästi ruveta kikkailemaan ja veistelemään jännien eläinhahmojen muotoiseksi.

onneksi muuan toinen vakkari tuli maanantaina esittämään myötätuntonsa tuosta, ja lupasi seuraavan kerran sanoa tolle hankalalle asiakkaalle et "oolettekohan te nyt oikeassa kaupassa?" :)

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Urjala

Posts: 134

#7 • • Urjala vauhko
Hahahahhahaa... jopas nauratti tuo lista.... it's funny because it's true, ei voi muuta sanoa :D

Olin tosiaan vähän päälle puoli vuotta kassalla ja muissa hommissa tuolla niin paljon parjatussa Lidlissä, ja tosiaan nyt kun miettii niin ihmiset kyllä leukaili paljon tuota "no se on varmaan ilmanen" / "paljonkos tästä saa sitten alennusta" -materiaalia... ja kaikista ihmeellisintä koko hommassa oli se kun jotkut kansakunnankynttilät oikein kovaan ääneen rupeavat mesoamaan että "onpas se nyt aika ihmeellistä kuitenkin kun siellä ja siellä on nämä ja nämä paljon halvempia että minkä kumman takia minä nyt tänne tulisin ostoksille että mitäs siihen sanotte jne jne jne"...mitäpä siihen vastaamaan? Ihmiset ovat varsin outoja, varsinkin silloin kun niitten pitää hankkia jotain syötävää...
remotion

Posts: 5,283

#8 • • remotion nostatus guru
toikin on aika vitun outoa että ihmiset jahtaa jotain halvempaa kahvia bensaa ruokaa tms kilsojen päästä ja väijyy 10 kauppaa ja lehteä läpi sen takia, mulla ei ainakaan oo ikinä aikaa mihinkään tollaseen haaskata... Eikä siinä edes säästä juurikaan.
hrdkvr

Posts: 3,929

#9 • • hrdkvr KURGO

Emilii:
Kukapa jaksaisi kirjoittaa kuinka-käyttäydyn-ravintolassa oppaan?
nim.merkillä ravintola-alan työntekijä *släp*




true

nimimerkillä 3vuotta koulua ja 2 vuotta sen jälkeen töissä riitti!!

--
-keep it hard-

mayah

Posts: 11,313

#10 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Käyttäytymistä toisten työpaikalla osa 2:

Baarissa

1. Kun viet takkiasi narikkaan, kaiva taskuistasi ne röökit ja rahat ja kukkaro ja sytkäri pois jo valmiiksi. Päätä jätätkö sen villatakin sinne hihaan vai etkö jätä. Tiedoksi: Narikkahenkilökuntaa ei kiinnosta juoksuttaa takkiasi edestakaisin viittä kertaa vain sinun huulikiiltosi takia. Jono seisoo.

2. Kun noudat takkiasi narikasta, kaiva narikkalappu esille jo valmiiksi. Vastaus kysymykseen "Mikä vittu täällä nyt oikeen kestää?" on se, että edelläsi oleva asiakas etsii narikkalappuaan. Työntekijä kyllä on valmis.

3. Narikassa työskentelevälle henkilölle ei tarvitse huutaa "Se on tuollapäin" samalla huitoen narikkalapulla takin suuntaan. Tiedoksi: narikkalapuissa on numerot, joiden perusteella takit löytyy, huitomisen sijaan lapun ojentaminen auttaa.

4. UUTISPOMMI: Baaritiskillä huutaminen, sormien napsutteleminen, rahan tai pankkikortin heiluttaminen EI nopeuta baarimikon työskentelyä. Suuremmalla todennäköisyydellä olet pidempään ilman juotavaa.

5. "Vittu täällä on hidas palvelu, mä oon jonottanu jo puol tuntia" "No mitä sais olla?" "En mä tiiä vielä." Niinpä.

6. "Miten tää _insert your favourite drink here_ voi maksaa näin paljon?" Tiedoksi: baarimikko ei päätä hintoja.

7. Visa electron ei toimi. Tiedoksi: "Siel on kyllä rahaa" -lauseen toistaminen ei muuta mitään. Olet varmasti rikas, mutta hanki sellainen maksukortti, jonka toimintatehokkuus ei ole linjoista kiinni. Mene pankkiautomaatille, nosta käteistä.

8. Olut/siideri-tankki on vaihdossa. Tiedoksi: "Miten se voi olla loppu?" -kysymyksen toisteleminen ei muuta mitään. Joku työntekijöistämme on jo vaihtamassa tankkia. Uskomattomaltahan se kuulostaa, mutta hanatuotteet eivät tule suoraan panimolta vaan tankit pitää silloin tällöin vaihtaa.

9. Joku muu tuote on loppu. Tiedoksi: Baarimikko ei tee tilauksia. Kyseinen baarimikko ei ole välttämättä edes vastuussa kyseisen baaritiskin tuotevalikoimasta. Ongelma saattaa olla jopa tukussa asti. Iltasi ei varmasti kaadu yhteen salmariin.

10. Miestenvessan kondomiautomaatti on rikki. On lauantai-ilta, tiskillä on kahdessa rivissä asiakkaita. Mitä sä luulet, lähdenkö mä korjaamaan sitä? Tiedoksi: Asian tilittäminen/jankuttaminen puolen tunnin ajan ei muuta tilannetta.



Huoh.. siinä nyt alkuun. Lisää syntyy taas viimeistään lauantaina.
T:Maija, ihmisvihaaja ja ylpeä siitä

--
Being happy is what I do best ^_^

T0mbstone

Posts: 728

#11 • • T0mbstone The Process.
Onpas katkeria kommentteja.

Tuskin ketään, vähiten itseään auttaa _vittuuntua_ jos jokin ei tapahdukkaan itsensä haluamalla tavalla. Ihmiset vaan usein käyttäytyvät eri tavalla kuin oma logiikka sattuu toimimaan ja se kannattaisi ymmärtää. Erityisesti palveluammateissa ja ihmisten kanssa työskennellessä.

ps. Itse atk-ylläpitäjänä ollessa jouduin useampaan otteeseen käymään siirtelemässä pikakuvakkeita erään ihmisen koneella. Eikä vituttanut.

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

India

Posts: 475

#12 • • India
Ja auta armias niitä pirun alaikäsiä ostamassa röökii ja bissee..

jos kysyn papereita niin silloinhan ne näytetään! Siihen ei auta se että sanot niiden olevan autossa, himassa, hukkunu tai jotain muuta nerokasta...
ja varsinkin se lehmäksi ja huoraks haukkuminen sen jälkeen auttaakin ihan pirusti siinä tilanteessa...

huoh.. no onneks en oo enää kaupas duunissa..
toisaalta se on ihan kivaa kun joskus saa asiakkaalta ruusun tai suklaatia.. mutta paljon on sitä ihme porukkaa nillittämässä.
äm

Posts: 2,376

#13 • • äm

KarriN:
viime lauantaina muuan vakkari...


Niinpä niin.. Vakkarit... *sydän*
Niitä riittää varmasti joka kaupassa. Kassailun lisäksi olin eräässä toisessa kaupassa hevi-osastolla. Kaupassamme kävi säännöllisesti eräs vanhempi herra Möttönen (nimi muutettu *hymy*).
Kun Möttönen astui ovista sisään, koko myyntihenkilökunta katosi valehtelematta sekunnissa takahuoneeseen. Möttösellä oli aina kaikki pielessä. Etukäteen kuulin hurjia tarinoita.

Päätin ottaa Möttösen omaksi henk.koht. haasteekseni ja hakemalla hakeuduin kanssakäymiseen.
Loppujenlopuksi oli aika suloista katsella, kun setä vei minut melkein kädestä pitäen keltaisten luumujen (kyllä, ne ovat oma lajinsa) luokse ja huusi nassu punaisena miten ne olivat väärän värisiä.

Tuli aika hyvä olo, kun huomasi, että vaikka itseä vitutti koko työ, niin joillekin sinne vapaaehtoisesti tuleminen tuntui olevan vielä rankempaa.

Töissä aina haaveilin siitä, miten joku kerta odotan kaikkia idiootti-asiakkaita pesäpallomailan kanssa oven ulkopuolella. Nythän sen voisi oikeastaan toteuttaakin. Vapiskaa entiset asiakkaani! *pahis*

Ja ihan yleisesti en ymmärrä, miksi sinne kauppaan pitää mennä töiden jälkeen, kun on väsynyt ja vittuuntunut. Parhaimmillaan mukana on vielä ne nälkäiset pennut, jotka huutaa.
Joskus kannattaisi ehkä mennä ensin kotiin rauhottumaan ja syömään ehkä aikaisemmin varastoon ostettua (kyllä, sekin ON mahdollista) ruokaa. Ja jättää vaikka se ärsyttävä vaimo/mies kotiin. Ettei tartte kaupassakin tapella.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

hrdkvr

Posts: 3,929

#14 • • hrdkvr KURGO
oikeit pointtei mayah


- kun tilaat tiskillä ja huudat "hei poika" niin varmaan otan kostolla pari ennen sua.
- vaikka suomessa palvelu kuuluu hintaan niin hyviin tapoihin kuuluu hyvästä palvelusta myös jättää tippiä
- baarimikot ei ole kaikkien keski-ikäisten naisten gigoloita
- mä en voi ottaa tota annosta kun siin on riisii.. hei haloo kaikki ravintola annokset on muunneltavissa sillä palvelustahan sä maksat! mites olis vaik ranskikset

näit on miljoona mut näin alkuun...

--
-keep it hard-

CreEp

Posts: 31

#15 • • Edited CreEp

Emilii:
Kukapa jaksaisi kirjoittaa kuinka-käyttäydyn-ravintolassa oppaan?
nim.merkillä ravintola-alan työntekijä *släp*


JOO! Mäki oon töissä ravintolassa tarjoilijana. Sitä ei uskokkaan kuinka tyhmiä, ilkeitä, ylpeitä ja kusipäisiä ihmiset osaavat olla. Menee kyllä hermo joidenkin hankalien asiakkaitten kanssa. Vaikka kuinka hymyilisi, olisi iloinen ja kohtelias niin näytetään nyrpeää namaa ja kaikenlisäksi vielä puhutaan hiljaa. Siitä sitten ei saa mitään selvää.Kun et kuule ja kysyt "anteeksi?" niin sen jälkeen huudetaan naaama punasena se tilaus. Joskus olen vienyt oikean safkan pöytään mutta sitten arvon ladya ei tehnyt enää miele kyseistä safkaa kun kesti niin kauan.Sitten on mennyt ruokahalu ja päivä pilalle ja se on minun syytäni. "Ei ihme että olet pelkkä tarjoilija!" sanotaan vielä loppuun.(kyseessä oli sellaisen vitun rikaan porhon tulehtunut vaimo/tyttöystävä). Kun tupa on täysi ja helvetillinen kiire et saa sitä laskua nopeammin jos lähdet seuraamaan tarjoilijaa, hengittämään niskaan yms. Tuon laskun heti kun kerkeän ja tilannetta ei ei auta, että typerät kakarasi juoksentelevat jaloissa. Se on ihme että, jotkut ihmiset kohtelevat kuin pohjasakkaa eikä tajua SITÄ että tarjoilijakin on ihminen.
Näitä kyllä riittää :)

--
--- But I'm a creep, I'm a weirdo.
What the hell am I doing here?
I don't belong here. ---

hrdkvr

Posts: 3,929

#16 • • hrdkvr KURGO
sit tuli vaan se mieleen että tarjoilijoita pidetään jotenkin kurjina vähäkoulutettuina luusereina jotka ei muuta työtä saa ..niinkuin elokuvissa.

mutta sanonpa vaan että jos oot tutkinnon suorittanu niin kyllä siinä on jo aika suuret taidot ja tiedot. mm viinan valmistuksesta ja rypäleiden kasvatuksesta aina alkoholi lakiin asti. se on taas eri asia kuinka ihminen on halunnut itseään kehittää omassa ammatissa.

ja tarjoilijat eivät VÄLTTÄMÄTTÄ ole huonosti palkattuja.. onko n00beliilla lähtö jotai 8e tunti mut jos on taitoo ja kunnian himoo niin kyllä se nopeesti 12e tunti +lisät saa nostettuu.

sitäpaitsi aikoinaan tienasin paljon enemmän ravintolahommissa kun nykyään virkamiehenä. mut onneks nyt on 8-16 työajat!!

--
-keep it hard-

Fyrisch

Posts: 4,525

#17 • • Fyrisch
Joskus tarjoilian hommii ku tein, ja oli muita asiakkait jotka piti ottaa vastaa, nii oli aina tää yks vakkari ketä heilutti sen kultast visaa et koko sali näki sen ja tyylii näpytteli sormii "tänne" :D tahaltee joutu aina kattoo muualle ja kävellä hitaasti eteenpäin
Fea

Posts: 690

#18 • • Fea Ithaqua
Itse kun häärään keittiössä niin ei aina kuule (onneksi) kaikkia asiakkaiden valituksia...
Välillä tulee annoksia takaisin keittiöön kun on jotain vialla.. Siinä tosin asiakas on aina oikeassa, ainakin silloin kun on siellä ravintolassa syömässä..
Ehkä hölmöin valitus minkä olen saanut kuului "ruoka oli kuumaa"... - pahoittelen, ravintola tarjoaa saman annoksen teille kylmänä*piis*

--
Booze is the answer. I dont remember the question

Fyrisch

Posts: 4,525

#19 • • Fyrisch

Fea:
Ehkä hölmöin valitus minkä olen saanut kuului "ruoka oli kuumaa"... - pahoittelen, ravintola tarjoaa saman annoksen teille kylmänä*piis*



Tyhmin minkä mä oon saanu keittiöön oli et "liian iso ateria" *igor* syökööt sen verran ku jaksaa prkl.

sit eniten ärsyttää ku tulee näit tosi tosi tosi welldone +++ pihvitilauksii
Illustrator

Posts: 3,171

#20 • • Edited Illustrator
Ennen inttiä olin duunissa erään varaosaliikkeen tiskillä.

1. Sanot asiakkaalle moi, tai muuta vastaavaa. Vastaus: Jotain muminaa (Asiakas siis ilmoittaa haluamansa osan)

2. Et saa siitä vitunmoisesta muminasta selvää, kysyt että oliks se... Vastaus: "No johan mä sen kerran sanoin!"

3. Haet palikan asiakkaalle. Vastaus: "Kestipäs kauan, mul ois vähä kiire.."

4. Ainainen sama jankutus. "Saaks tästä alennusta?" No ei perkele saa. Vähän sama ku kysysit lihatiskillä et saako tästä alennusta. Pahimmillaan sama jätkä käy kysymässä sitä seuraavana päivänä uudestaan.

5. Tilaat asiakkaalle osan, ja ilmotat samalla et osa saapuu aikasintaan perjantaina, mutta todennäkösesti saat sen vasta maanantaina. No, asiakashan on perjantaina tivaamassa "Mulle luvattiin tää osa perjantaiks!"

6. Asiakas tuo käytetyn osan takasin ja väittää ettei se sopinut hänen autoonsa. Ilmotan etten voi ottaa tollasta takasin. Vastaus: "Kyllä mulle sanottiin, että tän voi palauttaa jos ei se sovi." Lähinnä asiakas palauttaa osan, koska huomasi ettei se ollutkaan se osa hänen autostaan, joka oli rikki. KIVAA.

7. Noin minuutti ennen sulkemista asiakas ryntää sisään myymälään mukanaan 50 osan lista. Juokset hakemassa asiakkaan osia n.puoltuntia, ja mitä jää käteen? Kassat venaa, sulkeminen viivästyy, kaikkia vituttaa ja kellekkään ei makseta palkkaa. Asiakas on tyytyväinen :)

No näitähän kyllä riittäis, mut ei jaksa kaikkia listata.

Mitä opin? En mee enää koskaan varaosaliikkeeseen töihin.