Jokainen dj tekee taidettaan omalla tavallaan. Toinen käyttää öljyvärejä ja kangasta, toinen renderoi 3D-animaatioitaan. Vinyylit, cd't ja mp3't kunniaan!
85 posts, 5 pages, 27,934 views
ZRO:
ATOMIX RRRRRRULEZ!!!!!
-atomix ...the only real fucking 1 4 mainstream dj:::S..
..eli ei muutaku atomix koneelle ni kyl tulee settii ....heheheheheheeheeee*hahjust**hahjust**hahjust**hahjust*
JussiS:
IMO jos dj soittaa tietokoneella hyvän setin ja porukka nauttii siitä, ni se on ihan samanarvonen kun levareilla soitettu. Osa ihmisistä ei hyväksy edes CD-miksausta, saati sitten final scratchia tai muuta state of the art -vempeleitä. Tekniikka kehittyy, miksi siis dj:n pitäisi soittaa samoilla kamoilla kun kymmenen vuotta sitten?
bansq:
jep. vois kyl olla 4 real skene ja hyväksyä ainoastaan (avantgardistisen, huom! älkää lukeko tätä!) dubbing mixersin c-kasettiskrätsin ja miksaamisen tulella ja neliskulmaisella renkaalla. word. sit ette kyl hyväksy mitään vitun teknareita! ihme poppivehkeitä jota jotkut disc jockeyt kuulemma suosii, varmaan kommunistisen järjestelmän propagandasysteemejä joita ei käytetty sillon kun oli gramofoneja! kyl siis ne ajat kun ei ollu keksitty tultakaan niin sillon oli kunnon raakaa lihaa tarjolla, nykysin on vaan jotain valmisaterioita joita ei tarvi ees metsästää. perseestä. vitun kehitys.
pizzacat:
Tulipa tässä mieleen myös sellainen asianlaita tähän tietokoneella miksaamiseen, että milläs perkeleellä nää tekno-hässäkkä-jumputukset sitten tehdään? Akustisella kitaralla ja rumpusetillä vai? Sama kuin modernia taidetta saisi mennä katsomaan museoon vain kansallispuvussa ja hevosvankkureilla.
Jokainen dj tekee taidettaan omalla tavallaan. Toinen käyttää öljyvärejä ja kangasta, toinen renderoi 3D-animaatioitaan. Vinyylit, cd't ja mp3't kunniaan!
mkuisma:
Itse soittamiseen toi Ableton Live on kyllä hieno softa. Se tukee mm. VST plugareita ja pyörii mopommallakin koneella.
BMT:
olen sitä mieltä että koneella miksaaminen on kiellettyä ja siitä pitäisi saada karkotus tai jotain...
polly:
Itse en tykkää tietokoneella soittaa.
Se on aivan liian helppoa ja sen takia menee fiilikset kokonaan soittamisest, jos kaikki tulee automaattisesti niin missä on sitä tekemisen meininkiä,
Mun mielestä harrastuksessa pitää olla haasteita ja opettelemista jotta voi saada onnistumisen kokemuksia.
Myös tuntuma on aika huono softassa
TechI:
Menee pikkusen aiheen vierestä mutta mikä ois hyvä mikseri jonkun konella toimivan dj-softan kanssa ? Eikö esim Traktorin kanssa voi käyttää ihan rautapuolenkin mikseriä ?
Drachkin:
Hmmh.. Ensinnäkin (saattaa mennä vähän ohi aiheesta) onnistuuko miksaaminen koneella jos on vaan yksi äänikortti? (Äänikorttina mulla on Terratec X-Fire 1024 tjsp.)
Ja jos jollain on innostusta tai mielenkiintoa, niin voisi vähän tarkemmin kertoa koko tietokoneella miksaamisen perusjutut :)
Entäpä nauhottaminen.. pitääkö mun lennosta saada miksattua vai saanko rauhassa rakentaa koko setin valmiiksi ja sitten vaan tallentaa sellaisenaan? Sekin varmaan riippuu ohjelmasta :o No joo, joka tapauksessa pieni informaatiopläjäys voisi valaista muakin :D