miksaaminen tietokoneella?

85 posts, 5 pages, 27,765 views

antonsonin

Posts: 2,712

#61 • • antonsonin laserpoint.

blender:
Mikäs niitä kuunnellessa, tosin nihkee tehä....

Liveissä kannatan, jos mukana on jotain muutakin softaa tai rautaa

[muokattu 21.6.2004 04:20]



Joo mutta minusta menee aivan älyttömäks soittaa DJ:settii livenä koneella *poks*
Morkkeli

Posts: 27

#62 • • Morkkeli
ant1, en suinkaan tarkoittanut että haluaisin miksata niin, vaan kysyin, että miten se noilla softaohjelmilla tapahtuu.. :) Mielummin tietenkin lennosta, eikä just silleen että liimailen biisejä peräkanaan, mutta aluksi olis ihan kiva osata kummalla tyylillä tahansa :)
Morkkeli

Posts: 27

#63 • • Morkkeli
Joo ja ton mun kysymyksen voikin unohtaa :) Käväsin kattomassa tota DSS DJ:tä ja sieltä mä sitten tajusin vähäsen.. :) Pitää vaan reenaa vähän tota ohjelmaa
Xelfer

Posts: 140

#64 • • Xelfer harder.fi
Itse oon Numarkin PCDJ:llä muutaman setin vääntäny. Ei sillä ainakaan ihan automaattisesti homma hoidu. Tukee kahta äänikorttia, ulkoista mikseriä ja muutama efektikin löytyy. Muita en oo kokeillu joten en osaa vertailla. Heräs kuitenkin kysymys näistä tekijänoikeuksista. Olen ostanut levyjä ja miksannut niistä biisejä yhteen. Onko minulla oikeus levittää tätä settiä? En uskalla laittaa mitään levitykseen ennen kuin saan varman vastauksen.

--
Great people talk about ideas.
Normal people talk about things.
Small people talk about other people.

sts

Posts: 7,969

#65 • • sts Sama pyynti aitta!

ZRO:
ATOMIX RRRRRRULEZ!!!!!
-atomix ...the only real fucking 1 4 mainstream dj:::S..
*nauru*


..eli ei muutaku atomix koneelle ni kyl tulee settii ....heheheheheheeheeee*hahjust**hahjust**hahjust**hahjust*



Ps. atomix:ia ei ole enään, ohjelman nimi on Virtual DJ nykyisin.

Paras setti Herculeksen dj-konsoli lievästi modattuna (sliderit vaihdettu tiukempiin) ja siihen traktor tai virual dj (jälkimmäinen tulee konsolin mukana)
Avatar
#66 • • TechI Guest
Voisko joku neuvoo et miten tuon traktor dj studion saa toimimaan ulkoisen mikserin kanssa, jos on normaali 16bittinen äänikortti ? Tai toimiiko yleensäkkään ?
Funktion

Posts: 1,720

#67 • • Edited Funktion over 9000
Kyllähän varsinkin psy skenessä monimoni dj miksailee koneella.. Eikä se välttämättä oo niin että sä valitset biisit ja kone miksaa itekseen.. *eiei* Mutta kysymys on siitä kestääkö sen kiusauksen olla käyttämättä auto beatmatch toimintoja.. Itse en tosin ikänä koskis tietokonedeejii softiin.. Koneella on siihen tarkotukseen eräs softa joka soittelee kansiota Psytrance randomilla saumattomasti mutta siihen se jääkin..
Tähän erään vielä harvinaisen psy-dj:n sanoma kommentti "If someone mixes mp3:, he's not a DJ, he's an mp3j or filej, DJ*in is about discs, vinyls, and CD's... Trust in what you can touch!" -Lucas
edit: typo

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Funktion

Posts: 1,720

#68 • • Funktion over 9000

TechI:
Tuli mieleen, että kuinkas usein sitä tulee ostettua niitä vinyylejä ?

Sinänsä ei se niin kallista ole jos ostaa levyt käytettynä mutta muuten tulee aika kalliksi varmasti.

CD ja mp3 formaatti on ehdoton mut kyllä muakin harmittaa kun ei se scratchaaminen oikein ilman vinyylejäkään suju*ding*



Tähän on pakko taas sanoa että sehän hommassa osa viehätystä onkin että repii vaikka mistä ne rahat että saa sen killeri biisin eikä käy imeen netistä ja pistä ceedelle...

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Karski

Posts: 6,049

#69 • • Edited Karski Pomon kätyri

Funktion:
Tähän erään vielä harvinaisen psy-dj:n sanoma kommentti "If someone mixes mp3:, he's not a DJ, he's an mp3j or filej, DJ*in is about discs, vinyls, and CD's... Trust in what you can touch!" -Lucas
edit: typo



Tai sit se on HARD DISC JOCKEY *hih*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Funktion

Posts: 1,720

#70 • • Funktion over 9000
Hahaha! *hih* HDJ... Täytyypä muistaa toi... Päivän paras! *joo*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

COBALT

Posts: 1,407

#72 • • COBALT akitaattori

Funktion:
Kyllähän varsinkin psy skenessä monimoni dj miksailee koneella.. Eikä se välttämättä oo niin että sä valitset biisit ja kone miksaa itekseen.. *eiei* Mutta kysymys on siitä kestääkö sen kiusauksen olla käyttämättä auto beatmatch toimintoja.. Itse en tosin ikänä koskis tietokonedeejii softiin.. Koneella on siihen tarkotukseen eräs softa joka soittelee kansiota Psytrance randomilla saumattomasti mutta siihen se jääkin..
Tähän erään vielä harvinaisen psy-dj:n sanoma kommentti "If someone mixes mp3:, he's not a DJ, he's an mp3j or filej, DJ*in is about discs, vinyls, and CD's... Trust in what you can touch!" -Lucas
edit: typo




***WORD!***
***HELL YEAH!***

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

Funktion

Posts: 1,720

#74 • • Funktion over 9000
Asiahan on sillon eri.. Tässä tarkotin vaan tuota musan warettamista...

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

sts

Posts: 7,969

#75 • • sts Sama pyynti aitta!

polly:
Itse en tykkää tietokoneella soittaa.
Se on aivan liian helppoa ja sen takia menee fiilikset kokonaan soittamisest



Hehe itse olen sitä mieltä että vinyylillä on helpompi soittaa, mutta olen kai outo,
Neko

Posts: 943

#76 • • Edited Neko No äläpä kerro enempää
Mulle on kuunnellessa ihan sama miten setti on tehty, kunhan kuulostaa hyvälle, mutta tietty tanssiessa on eri juttu. Olisihan se outoa jos DJ ei pyörittelisi vinyylejä.
kilobitti

Posts: 2,419

#77 • • kilobitti 1-2-3 techno

Helicon:
Heräs kuitenkin kysymys näistä tekijänoikeuksista. Olen ostanut levyjä ja miksannut niistä biisejä yhteen. Onko minulla oikeus levittää tätä settiä?



Luulisin että ei ole, enkä ole kuullut mitään mikä jotenkin kumoaisi alkuperäisten biisien copyrightin miksaillessa. Ilmeisesti mixtape-levityksen ei ole katsottu olevan mikään suurempi ongelma kun siitä ei ole kummempaa haloota noussut. Toimiihan se jopa markkinointina; hyvä biisi on helppo katsoa tracklististä, mut on sellaisenaan (setin keskellä) ainakin dj:lle käyttökelvoton-> pakko ostaa se levy.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#78 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

JussiS:
---
BMT:mut on se silti väärin ja kyllähän sinäkin miksaisit mieluummin levareilla, vai...?*igor*
---
IMO jos dj soittaa tietokoneella hyvän setin ja porukka nauttii siitä, ni se on ihan samanarvonen kun levareilla soitettu. Osa ihmisistä ei hyväksy edes CD-miksausta, saati sitten final scratchia tai muuta state of the art -vempeleitä. Tekniikka kehittyy, miksi siis dj:n pitäisi soittaa samoilla kamoilla kun kymmenen vuotta sitten?



IMO vinyyleissä on se ainoa kunnon tuntuma, mutta kyllä kaikki formaatit ja miksaustavat ovat hyväksyttyjä niin kauan kun soitettavat biisit ovat laillisia. Eli siinä vaiheessa, kun alkaa soittamaan (tai levittämään miksauksiaan) netistä ladattuilla mp3ll:a ja niistä poltettuilla cd:llä, se on väärin!

Itse käytän kuitenkin vinyylejä hamaan loppuun asti, olkookin kallista. Toisaalta se on myös harrastus kerätä vinyylejä, joka osaltaan vaikuttaa asiaan. Cd:t on käytössä poikkeustapauksissa, jos kyseistä kappaletta ei ole saatavana vinyylillä tms. Ja niin kuin joku mainitsi, mun mielestäkään se ei ole fiilistä nostattavaa, kun joku ähertää hiirellä näytön takana...*justjoo* *haukottel*
Avatar
#79 • • sakk303 Guest
No aina kun TraktorDj:llä tulee värkkäiltyä, niin yks asia kummastuttaa, jossa joku osaisi varmasti auttaa.. eli eli.. tähän asti yhteenmiksaus sillä on ollut aika tuskaa, kun toista biisiä ei pysty kuuntelemaan ilman, että se kuuluisi läpi itse nauhoitukseen..eli miten ihmeessä saan sen silleen että pystyn sulkemaan toisen kanavan ja kuuntelemaan sitä kuitenkin esim. toisella luurilla..?
polly

Posts: 1,259

#80 • • polly Herra

sakk303:
No aina kun TraktorDj:llä tulee värkkäiltyä, niin yks asia kummastuttaa, jossa joku osaisi varmasti auttaa.. eli eli.. tähän asti yhteenmiksaus sillä on ollut aika tuskaa, kun toista biisiä ei pysty kuuntelemaan ilman, että se kuuluisi läpi itse nauhoitukseen..eli miten ihmeessä saan sen silleen että pystyn sulkemaan toisen kanavan ja kuuntelemaan sitä kuitenkin esim. toisella luurilla..?



Atomix ohjelmassa ainakin pystyy myös jakamaan ulostulevan linjan niin että se tulee monona, toisessa linjassa on ulostuleva ja toisessa linjassa kuulokkeet.
mutta kaksi äänikorttia tai kaksi kanavainen äänikortti on kyllä hyvä ratkaisu,
mulla on yksi ylimääräinen musen kortti joka tukee kahta kanavaa (ei toimi xp:n kanssa)
saat sen jos jaksat tulla hakeen