Voiko Exän kanssa olla kaveri?

552 posts, 28 pages, 330,498 views

larzizi

Posts: 1,661

#401 • • larzizi

Miinapiina, 10.12.2006 21:03:
no jos se olisi pelkästään ystävyyssuhde (aidosti) niin ei haittaisi. ite oon exän kanssa tosi hyvä ystävä enkä haluais et kukaan alkais siit urputtaa...



Komppaan täysin tuota. Jos suhde eksään on oikeasti pelkkää ystävyyttä, niin ei haittaa. Se on ennemminkin (yleensä) etu mitä paremmissa väleissä on, koska sitten välttyy enempi niiltä katkerilta mustasukkaisilta eksiltä.

Itse olen jokaisen eksän kanssa edelleen ihan hyvissä väleissä. Toisten kanssa tulee oltua vähän vähemmän yhteydessä, kun tiet ovat vaan ajautuneet erilleen, mutta ei mitenkään tarkoituksella. Tietysti se on vaatinut joissain tilanteissa itseltä, toisessa tilanteessa toiselta ja joskus molemmilta paljon aikaa, että välit korjaantuu ja voi olla ystäviä ja jopa hyviä sellaisia. Että pystyy ajattelemaan menneitä aikoja hyvinä muistoina, eikä mieti niitä koko ajan. Mutta kyllä se on ollut sen arvoista *hihu*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Miinapiina

Posts: 3,494

#402 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

larzizi, 10.12.2006 22:18:
---
Miinapiina, 10.12.2006 21:03:
no jos se olisi pelkästään ystävyyssuhde (aidosti) niin ei haittaisi. ite oon exän kanssa tosi hyvä ystävä enkä haluais et kukaan alkais siit urputtaa...

---


Komppaan täysin tuota. Jos suhde eksään on oikeasti pelkkää ystävyyttä, niin ei haittaa. Se on ennemminkin (yleensä) etu mitä paremmissa väleissä on, koska sitten välttyy enempi niiltä katkerilta mustasukkaisilta eksiltä.

Itse olen jokaisen eksän kanssa edelleen ihan hyvissä väleissä. Toisten kanssa tulee oltua vähän vähemmän yhteydessä, kun tiet ovat vaan ajautuneet erilleen, mutta ei mitenkään tarkoituksella. Tietysti se on vaatinut joissain tilanteissa itseltä, toisessa tilanteessa toiselta ja joskus molemmilta paljon aikaa, että välit korjaantuu ja voi olla ystäviä ja jopa hyviä sellaisia. Että pystyy ajattelemaan menneitä aikoja hyvinä muistoina, eikä mieti niitä koko ajan. Mutta kyllä se on ollut sen arvoista *hihu*



no joo ihan täysi peesi tähän!!

ite en oo kahden exän kanssa missään väleissä (toinen on niitä teinirakkauksia, ensimmäinen sellainen awwwww ja toinen on ensimmäisen lapsen isä jota ei sit kiinnosta me...) hirveen montaa muuta exää ei löydy....

viimosin ex (kenen kanssa erottiin vähän aikaa sitten) on mun hyvä ystävä... kirjotin tohon aikasemmin et musta tuntuu että meidän yhteydenpito on katkolla mutta saatiin onneks puhuttua asiat ja nyt on paremmin!!

ja varmaan menee aikaa just tohon et pystyy miettimään menneitä aikoja hyvinä muistoina eikä miettimään mikä meni vikaan jne..., mutta sekin aika tulee... tässäkin tapauksessa!!!

--
pinkki on pop!!!

mia-ow

Posts: 387

#403 • • mia-ow Mörrimöykky
Ei... Ainakaan silloin jos on vielä jotain tunteita toista kohtaan (rakkautta tai vihaa). Tai jos muuten vaan on jäänyt jotain hampaan koloon. Silloin on parempi vaan että pysyvät poissa silmistä ja mielestä.
Avatar
#404 • • -Loyal- Guest
Ei todellakaan.. ne kun on kaikki ollu ihan huoria.
Anselmi

Posts: 2,578

#405 • • Anselmi And sell me

Loyal, 10.12.2006 22:59:
Ei todellakaan.. ne kun on kaikki ollu ihan huoria.


No ei varmaan sit kannattais seurustella prostituoitujen kanssa.

--
sen pituinen se

Avatar
#406 • • Edited ALIEN Guest

Anselmi, 10.12.2006 23:26:
---
Loyal, 10.12.2006 22:59:
Ei todellakaan.. ne kun on kaikki ollu ihan huoria.

---

No ei varmaan sit kannattais seurustella prostituoitujen kanssa.



*nuotti* ei ne luurangot sieltä kaapista ulos noin vain marssi trallallaa .. *nuotti* :S
Avatar
#407 • • -Loyal- Guest

Anselmi, 10.12.2006 23:26:
---
Loyal, 10.12.2006 22:59:
Ei todellakaan.. ne kun on kaikki ollu ihan huoria.

---

No ei varmaan sit kannattais seurustella prostituoitujen kanssa.

Niinpä, minkäs teet ku ei muita saa kun maksusta... Arvaa paljon on menny massii viel tähän touhuun.. huhhuh *nauru*
Anselmi

Posts: 2,578

#408 • • Edited Anselmi And sell me

Loyal, 11.12.2006 01:00:
---
Anselmi, 10.12.2006 23:26:
---
Loyal, 10.12.2006 22:59:
Ei todellakaan.. ne kun on kaikki ollu ihan huoria.

---

No ei varmaan sit kannattais seurustella prostituoitujen kanssa.

---
Niinpä, minkäs teet ku ei muita saa kun maksusta... Arvaa paljon on menny massii viel tähän touhuun.. huhhuh *nauru*


Ei naisia sovi haukkua huoriksi*släp*
Mutsis pitäis antaa sulle ympäri korvia!

--
sen pituinen se

Avatar
#409 • • Edited -Loyal- Guest

Anselmi, 11.12.2006 01:04:
---
Loyal, 11.12.2006 01:00:
---
Anselmi, 10.12.2006 23:26:
---
Loyal, 10.12.2006 22:59:
Ei todellakaan.. ne kun on kaikki ollu ihan huoria.

---

No ei varmaan sit kannattais seurustella prostituoitujen kanssa.

---
Niinpä, minkäs teet ku ei muita saa kun maksusta... Arvaa paljon on menny massii viel tähän touhuun.. huhhuh *nauru*

---

Ei naisia sovi haukkua huoriksi*släp*
Mutsis pitäis antaa sulle ympäri korvia!

No just.. täällä taas yksi tosikko liikenteessä.
Ei paljon hyvää sanottavaa löydy mun entisistä suhteista, tai suurimmasta osasta niistä, joten ei paljon voi hyvää sanoa, eli ei voi olla kaveri.
Kelpasiko vastaus klubbarin (taas) yhdelle poliisille...
Epailija

Posts: 5,636

#410 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Anselmi, 11.12.2006 01:04:
Ei naisia sovi haukkua huoriksi*släp*
Mutsis pitäis antaa sulle ympäri korvia!



Entä jos he ovat sellaisia? Saako sitten haukkua? Vai onko se "nimittämistä"?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#411 • • -Loyal- Guest

Epailija, 11.12.2006 10:39:
---
Anselmi, 11.12.2006 01:04:
Ei naisia sovi haukkua huoriksi*släp*
Mutsis pitäis antaa sulle ympäri korvia!

---


Entä jos he ovat sellaisia? Saako sitten haukkua? Vai onko se "nimittämistä"?

*nauru* Antaa olla, vaikka ne olis tai ei olis, niin tänne klubbariin ei saa kirjoittaa mitään negatiivistä sanaa mistään, sen olen huomannut. Aina joku tulee puuttumaan siihen ja pätemään, et hei hei, miten voit sanoo noin... Miksi sanot noin.. yms.. *nauru*
Toisesta sisään ja toisesta ulos...
Anselmi

Posts: 2,578

#412 • • Anselmi And sell me

Epailija, 11.12.2006 10:39:
---
Anselmi, 11.12.2006 01:04:
Ei naisia sovi haukkua huoriksi*släp*
Mutsis pitäis antaa sulle ympäri korvia!

---


Entä jos he ovat sellaisia? Saako sitten haukkua? Vai onko se "nimittämistä"?


Ai että jos myyvät itseään rahasta? No kyl prostituoitu on hitusen arvokkaampi
nimitys siinä tapauksessa.

--
sen pituinen se

Epailija

Posts: 5,636

#413 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Anselmi, 11.12.2006 11:11:
Ai että jos myyvät itseään rahasta? No kyl prostituoitu on hitusen arvokkaampi
nimitys siinä tapauksessa.



Vähän kuin nimitys näkörajoitteinen sokean tapauksessa? *vink* Mikä olisi arvokas nimitys naiselle (tai miehelle, totta kai), jota termi "jakorasia" kuvaisi oikein osuvasti? Kevytkenkäinen? Antelias? Helppo?

Point being: Miksi asioita pitäisi kaunistella? Jos omasta mielestä tuntuu, että jokin nimitys on enemmän kuin osuva, niin miksi sitä ei saisi ilmaista? Usein ihmiset kuitenkin tekevät jotain ansaitakseen nämä nimitykset - olkoonkin, että nämä nimitykset harvemmin ovat myöskään koko totuus edustaessaan vain lausujan käsitystä ko. henkilöstä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Sunflower

Posts: 363

#414 • • Sunflower

Epailija, 11.12.2006 11:53:
Mikä olisi arvokas nimitys naiselle (tai miehelle, totta kai), jota termi "jakorasia" kuvaisi oikein osuvasti? Kevytkenkäinen? Antelias? Helppo?



Mitä oon ihan lähipiiriä seurailemalla huomannut, niin jakorasian/huoran maineen saa usein semmoset tytsyt, jotka eivät ole pompanneet sänkyyn kenen tahansa kanssa. Ilmeisesti kieltäytyminen käynyt miehen (ja juu, kyllä ne naisetkin osaa toisten huorittelun melko hyvin ja yleensä ilman perusteluita) itsetunnolle niin pahasti, että on pitänyt alkaa toista mollata. Kieltämättä huvittavaa kuulla jonkun olevan huora ja myöhemmin syyksi selviää, ettei ole antanut. *joo*
Sunflower

Posts: 363

#415 • • Sunflower
Ja aiheeseen: En ole kokenut tarvetta olla sen kummemmin kaveria. Moikataan, kun nähdään ja voidaan muutama sana vaihtaa jotain diipadaapaa, mutta enempään ei todellakaan ole kiinnostusta. Jos musta on kiinni, niin mielellään jätän nuo lyhyetkin kohtaamiset väliin, mutta valitettavasti tuota valinnanvapautta ei aina ole.

Tuo tosin pätee vain muutamaan pidempään "suhteeseen". Lyhyemmistä tapailuista on kyllä jäänyt ihan hyviäkin frendejä, mutta niistä yhtäkään en ajattele exänä.
Epailija

Posts: 5,636

#416 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Sunflower, 11.12.2006 12:02:
Kieltämättä huvittavaa kuulla jonkun olevan huora ja myöhemmin syyksi selviää, ettei ole antanut. *joo*



Katkeruus tosiaan kirvoittaa tällaisia nimityksiä myös, sitä en kiellä. Mutta oletetaan ihan leikin nimissä, että kyse tosiaan on mies- tai naispuolisesta henkilöstä, jolle ei ole niin justiinsa kenen kanssa ja millä perustein sitä seksiä harrastetaan. ^^

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Anselmi

Posts: 2,578

#417 • • Edited Anselmi And sell me

Epailija, 11.12.2006 11:53:
---
Anselmi, 11.12.2006 11:11:
Ai että jos myyvät itseään rahasta? No kyl prostituoitu on hitusen arvokkaampi
nimitys siinä tapauksessa.
---


Vähän kuin nimitys näkörajoitteinen sokean tapauksessa? *vink* Mikä olisi arvokas nimitys naiselle (tai miehelle, totta kai), jota termi "jakorasia" kuvaisi oikein osuvasti? Kevytkenkäinen? Antelias? Helppo?


Pienenä semioottisena saivarteluna: Mehän puhutaan kahdesta eri asiasta, seksin myymisestä eli huoraamisesta ja seksin vuoksi (Eli nämä termit kevytkenkäinen, antelias, jakorasia jne. ikävästi muuten kalskahtavat naisiin viittaavilta termeiltä ja niin ei tulisi olla)

Mitä termiin huora tulee, niin itse en pidä prostituutiota edes huoraamisen pahimpana muotona.
Siinä on kuitenkin jollain tavalla selvä peli. Huorana pidän ihmistä (miestä tai naista) joka käyttää seksuaalisuuttaan muiden ihmisten hallitsemiseen/manipuloimiseen, tai jollain vastaavalla kierolla tavalla omien etujen ajamiseen tai saavuttamiseen. Ja oman ruumiin myymistä pahempaa on aina oman sielun myyminen.


Point being: Miksi asioita pitäisi kaunistella? Jos omasta mielestä tuntuu, että jokin nimitys on enemmän kuin osuva, niin miksi sitä ei saisi ilmaista? Usein ihmiset kuitenkin tekevät jotain ansaitakseen nämä nimitykset - olkoonkin, että nämä nimitykset harvemmin ovat myöskään koko totuus edustaessaan vain lausujan käsitystä ko. henkilöstä.



Ansaitakseen nämä nimitykset? Mitä sinä tai kukaan muu oon päättämään tätä?
Jos joku aikuinen ihminen joka on täysissä sielun ja ruumin voimissa, tietäen mitä tekee, viettää aktiivista seksielämää. Niin mitä ihmeen sanomista siihen pitäisi kellään olla? Eli jos joku
tekee näin niin minkä ihmeen oikeuden se antaa sinulle tai kenelle tahansa muulle kutsua tätä ihmisitä mitä moninaisimmilla halventavilla termeillä?

Samalla ideologiallahan tuo ihminen saa kutsua sinua tai muita samaa mieltä olevia eunukiksi, tuhkamunaksi, ahdasmieliseksi, impotentiksi jne. jne.

See my point?

Eri asia on jos on oikeasti prostituoitu. Tai jos tekemisillään tekee väärin jotain ihmistä/ihmisiä kohtaan.

EDIT:

Ja mitä tulee alkuperäiseen postaukseen

Epailija, 11.12.2006 10:39:
---
Anselmi, 11.12.2006 01:04:
Ei naisia sovi haukkua huoriksi*släp*
Mutsis pitäis antaa sulle ympäri korvia!

---


Entä jos he ovat sellaisia? Saako sitten haukkua? Vai onko se "nimittämistä"?


No tän herran tapauksessa ei ainakaan oo varaa hirveesti kutsua millään nimillä. Eka tuo herra kertoo maanneensa yli sadan kanssa ja sitten tulee dissaamaan entisiä muijiaan huoriksi. Miten tää herra kokee toimineensa eri tavalla kuin nää naiset? Sovinistista paskaa, i say.

--
sen pituinen se

Epailija

Posts: 5,636

#418 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Anselmi, 11.12.2006 12:30:
Pienenä semioottisena saivarteluna: Mehän puhutaan kahdesta eri asiasta, seksin myymisestä eli huoraamisesta ja seksin vuoksi (Eli nämä termit kevytkenkäinen, antelias, jakorasia jne. ikävästi muuten kalskahtavat naisiin viittaavilta termeiltä ja niin ei tulisi olla)



Ei itse asiassa puhuta, vaikka oikaisinkin ilmaisua tuossa. Tarkoitus ei ollut antaa ymmärtää, että puhuttaisiin "huorasta" tai "jakorasiasta" ja tarkoitettaisiin samaa henkilöä. Tuolta postauksestani siis puuttuu sana "entä". Pahoittelen mokaa.

Olet oikeassa siinä, että nuo sanat kalskahtavat naisiin viittaavilta termeiltä, mutta se on ihan käytännön seurausta. Miehiähän harvoin kritisoidaan suuresta määrästä seksikumppaneita, joten noita termejä ei juuri kuule käytettävän kuin naisista. Itse en kuitenkaan tässä puhu vain naisista, vaan IMO noita termejä voi (no, ehkä jakorasiaa lukuunottamatta) soveltaa miehiinkin.

Mitä termiin huora tulee, niin itse en pidä prostituutiota edes huoraamisen pahimpana muotona.Siinä on kuitenkin jollain tavalla selvä peli. Huorana pidän ihmistä (miestä tai naista) joka käyttää seksuaalisuuttaan muiden ihmisten hallitsemiseen/manipuloimiseen, tai jollain vastaavalla kierolla tavalla omien etujen ajamiseen tai saavuttamiseen. Ja oman ruumiin myymistä pahempaa on aina oman sielun myyminen.



Truu dat.

Ansaitakseen nämä nimitykset? Mitä sinä tai kukaan muu oon päättämään tätä?



No ihan yhtä lailla minulla on päätösvalta tuon suhteen kuin nimittäessäni jotakuta ihanaksi ihmiseksi. Me elämme muiden ihmisten keskellä ja väistämättä asetamme itsemme jatkuvasti muiden ihmisten arvostelun kohteeksi (lausuttiin tätä arvostelua sitten ääneen tai ei). Jos minä kohtelen muita kusipäisesti, niin epäilemättä ansaitsen tulla nimitetyksi kusipäiseksi. Jos taas olen aivan ihku, on muilla täysi oikeus kutsua minua ihkuksi. (Siis olettaen, että meillä ihmisillä on oikeus - ts. olemme antaneet itsellemme oikeuden - ilmaista mielipiteemme ääneen.)

Jos joku aikuinen ihminen joka on täysissä sielun ja ruumin voimissa, tietäen mitä tekee, viettää aktiivista seksielämää. Niin mitä ihmeen sanomista siihen pitäisi kellään olla? Eli jos joku
tekee näin niin minkä ihmeen oikeuden se antaa sinulle tai kenelle tahansa muulle kutsua tätä ihmisitä mitä moninaisimmilla halventavilla termeillä?



Meillä on ne oikeudet, mitä otamme itsellemme, ja tämä oikeus lausua mielipiteemme muista pitää sisällään niin tuomitsevat kuin hyväksyvätkin mielipiteet. On lisäksi turha luulla voivansa elää vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa niin, että vain kunkin mielestä positiiviset asiat muistetaan ja otetaan huomioon. Jos tekee muiden mielestä paheksuttavia tekoja, niin ei tule yllättyä siitä, jos muut äityvät paheksumaan. Tämä ei tietenkään koske pelkästään seksielämää.

Samalla ideologiallahan tuo ihminen saa kutsua sinua tai muita samaa mieltä olevia eunukiksi, tuhkamunaksi, ahdasmieliseksi, impotentiksi jne. jne.



Niin saa.

Eri asia on jos on oikeasti prostituoitu. Tai jos tekemisillään tekee väärin jotain ihmistä/ihmisiä kohtaan.



Se, milloin tekee väärin jotain ihmistä kohtaan, on täysin tapaus- ja vastaajakohtaista. Vaikka siis tuntuisi, että joku on näin tehnyt, ei tämä anna sinulle tai kenellekään muullekaan yhtään sen enempää oikeutta kritisoida näin toimivia ihmisiä. Silti näin tapahtuu. Miksi? Koska me kaikki muodostamme käsityksemme muista suurelta osin _oman_ moraalikäsityksemme mukaan. Jos joku käyttäytyy minun mielestäni kusipäisesti, niin mielipide ei juuri positiivisemmaksi muutu, jos henkilö itse ei tätä mieltä ole. Paremminkin päin vastoin.

No tän herran tapauksessa ei ainakaan oo varaa hirveesti kutsua millään nimillä. Eka tuo herra kertoo maanneensa yli sadan kanssa ja sitten tulee dissaamaan entisiä muijiaan huoriksi. Miten tää herra kokee toimineensa eri tavalla kuin nää naiset? Sovinistista paskaa, i say.



En tiedä noista eksistä ja niihin liittyvistä suhteista mitään, joten paha mennä sanomaan. Jos huorittelulla oli tarkoitus ilmaista, että eksät jakelevat vähän kenelle sattuu, niin silloin olen kanssasi pitkälti samaa mieltä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

John

Posts: 1,384

#419 • • John Lauma

^Petunia, 21.11.2006 09:30:
Koska minulla ja exällä on Niin paljon yhteisiä tuttuja että se olisi ihan naurettavaa olla sodassa keskenään *vink*


Hmm... kukakohan tää exä mahtaa olla? *hih*

^Petunia, 21.11.2006 09:30:
ps: mutta kai sitä alussa saa mielessään kirota toisen alimpaan helvettiin?! *lmao*


Tietysti saa, ja kuulukin!*grr**nauru*

--
Fancy some cheese, Gromit?

Lerna

Posts: 320

#420 • • Lerna
Kyllä voi :) lähetään tänää helsinkii ostaa jotai(?)