Missä teinit juhlivat

92 posts, 5 pages, 28,991 views

freeve

#61 • • freeve
Ittelläkin menee viel pari vuotta et saan saavutettua sen kultaisen 18-vuoden iän ja pääsen bilettämään oikein kunnolla. :) Nykyisin teininä tulee juhlittua jossain räkäisissä kotibileissä, jossa musiikkilinja on mitä on. Jos vaan sellaisia konemusiikkiin keskittyviä bileitä järjestettäisiin lähialueilla (Turku-Salo-akseli), joihin alaikäisilläkin olisi pääsymahdollisuus, niin siellä minut luultavasti näkisi heilumassa. Rave against drugs:kin oli palatsissa tässä jokin aika sitten, mutta silloin en päässyt paikalle ja se harmitti oikein tosipaljon. Konemusiikkia on tullut kuunneltua n. 6 vuotta.
Fyrisch

#62 • • Fyrisch
mun luona!
nomic

#63 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
meillä *iloinen*
malishousu

#64 • • Edited malishousu Dr. Philth
Jummi jammi.

Monet "keksii" vasta myöhemmällä iällä klubbailun.

ehkä jotkut teinit kiertävät ensin perushelvettejä(juuri koska ne on niitä perusbilepaikkoja) ennen kuin "löytävät" klubit ym..

Näinhän se on, koska kaikkihan ihmisethän oikeesti haluu vaan käydä klubbailemassa, mut suurin osa ei oo tiedostanu sitä vielä. Valaistunut murto-osa nuorisosta sitten "löytää" itsensä ja piletyksen ja hylkää perushelvetit. Kaikissa meissähän asuu se sisäinen kiksukarvaan verhoutunut tikkaria imevä ihq-starba trance-messias. *igor*.

Astaroth, 24.10.2004 14:40:
---
Juhgu:
Minusta on varsin jees että konemusaa kuuntelevat (suurimmaksi osaksi) ne, jotka todella tykkäävät konemusiikista, eivätkä ne, jotka kuuntelevat jotain musiikkia siksi että se on muotia.

---

Miten niin? Kuuntelevatko sitten räbän kuuntelijat musiikkiaan ihan trendin takia?

Edit: Tähän vielä lisättäköön, että mielestäni monet konemusiikin diggailijat ovat bileissä vain, jotta nipsut skulais paremmin. Ei ne paljoa siitä musiikista kuule perusta. Sama asia.

So true. ..Ai niin mut kaikkihan oikeesti sisimmässään tykkää vaan konemusasta, ja muuta musiikkia kuunnellan vain trendien ja harhojen takia, ei ne räbämiehetkään siit oikeesti tykkää.
*igor* ...eihän kukaan voi oikeesti tykkää jostain räbästä ja britneystä, eihän?

Hmm. Mindcore maaliskuussa. Siellä jotenkin tuntu, et aika suurelle osalle se musiikkipuoli oli täysin yhdentekevää. Ensinnäkin oli tää 'nipsut skulaa paremmin'-osasto. Kiksukarva ja narutanga-enkuleita tikkarit suussa ja pupillit lautasina vatkaamassa sitä hypnoottisen ankeeta "toinen jalka tamppaa ja kädet vispaa eessätm" tanssia +190 bpm tiesminkäcoren huutaessa skobeista. Eikä ees tampannu tahtiin.

Taisin pari ehtaa 'dj-slut'- tyyppistä henkilöäkin bongata; tyyliin "Proteus soittaa, nyt joraa, ihan sama mitä se soittaa kuhan se on Proteus". Muutama tamppooniksi pukeutunu mimmi siis jotka pousas kemut, paitsi heti kun Proteus alko soitaa semmost hulpeen vauhdikasta ja säröä deathchanttia, niin nää tyttelit pamahtaa eturiviin vispaamaan tota yllämainittua tanssikuviota.

Correct me if I'm mistaken, mutta jotenki tuntuu et Protsku (ja muut) ois voinu soittaa vaik smurffi-hittejä ja nää immeiset ois ollu ihan yhtä tyytyväisiä.

Pahoittelen kyynisyttä, mut mä saan näppylöitä kun konemusaa diggaavien ja kemuttamassa käyvien juttuihin alkaa hiipiä tällasta bättre folk- vivahdetta. Tai mihin muihinkaan tahansa musiikki tms. piireihin, ei sen puoleen.

EDIT: Takas aiheeseen vielä..

Eli ehkäpä ne teinit jotka käy teinihelveteissä ja kuuntelee radio NRJ-paskaa tekee niin, koska ne tykkää siitä. Ja ketäs kohtaan minä ja kaikki te tunnettais sitä ihanaa ylemmyyden tunnetta jos ihan kaikki kävis vaan hyvis paikoissa ja kuuntelis vaan hyvää musaa.

Edit:
Ja ARGH! Onks se nykyään joku vitun meriitti kuinka monta vuotta on kuunnellu konemusaa tai käyny bileissä? Mitä väliä? Siltä se vaan välillä vähän vaikuttas..

prkl*grr*mähajoon. helvetin aamuvuorot.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

#65 • • Edited astaroth Guest

Dzmal, 21.5.2005 09:52:
Näinhän se on, koska kaikkihan ihmisethän oikeesti haluu vaan käydä klubbailemassa, mut suurin osa ei oo tiedostanu sitä vielä. Valaistunut murto-osa nuorisosta sitten "löytää" itsensä ja piletyksen ja hylkää perushelvetit. Kaikissa meissähän asuu se sisäinen kiksukarvaan verhoutunut tikkaria imevä ihq-starba trance-messias. *igor*.

Tässä taas minä kyllä näen hivenen totuutta. Harvemmin kuitenkin jengi heti 18 vuotta täytettyään tai alaikäisenä henkkarit saatuaan ovat heti ensimmäisenä ryntäämässä bileisiin - ainakin näin oli omalla kohdallani: Vaikka konemusiikkia oli tullut jo kuunneltua jonkun aikaa, niin ei minulla ollut hölkäsen hajuakaan mistään Säteestä, Halluista, Klubitus.org:sta sun muista jutuista. Minä tiesin vain jonkun Proteuksen, kuulema suomalainen, josta oltiin kaverin kautta kuultu ja et se tekee vitun hyvää musiikkia (vittuuks sitä tajuamaan dj:n ja artistin eroa :DD).

Kaikkien kaveripiirissä ei kuitenkaan aina ole sitä klubikulttuurista valaisevaa ja asiantuntevaa, oman konemusiikkipiirinsä skeneikoniatm, joka ottaa tehtäväkseen valmentaa omat n00bikaverinsa heti etikettitietoisiksi bilettäjiksi. Olen edelleen omasta kaveripiiristäni ainoa, joka käy bileissä ja kaverini vieläkin kavahtavat elämäntapaani.

Eli vielä suht pitkään tuli kulutettua normiklubien penkkejä 18v. täytettyä, ja vieläkin suht paljon bileiden "löytämisen" jälkeenkin.

Edit: Lisäilyä
kinderi

#66 • • Edited kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Minä ainakin oon heilunu just kaikissa teinihelveteissä..Vasta näin vanhalla(what?) iällä oon klubiin eksyny..nimim 2krt käyny. Rakastuin konemusaan jo aikaa sitten, mutta jostain syystä en oo bileisiin lähteny. On vaan vähän vaikeeta tietää mihin kantsis lähtee, esim laserpointis en tienny kuka soitti millonki *blush* biletin vaan täysillä *jiihaa* Niin ja jos lähes kukaan kaveri ei tykkää(niinku mulla) konemusasta ni ei paljoo inspaa yksin lähtee.

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

#67 • • astaroth Guest

kinder, 21.5.2005 14:30:
On vaan vähän vaikeeta tietää mihin kantsis lähtee, esim laserpointis en tienny kuka soitti millonki *blush* biletin vaan täysillä *jiihaa*

Osa wanhaparroista varmaan vielä arvostaisi tuota tietystä näkökulmasta - Tuollainen asenne on niin puhdasta <3 :)

Odotapa 6kk - vuosi, kun olet ehtinyt käydä bileissä vakituisesti, niin sitten puhutaankin, että olet jutellut sen ja sen dj:n kanssa, tunnet sen ja sen dj:n ja yht'äkkiä onkin suomalaisen klubikulttuurin asiat sinun erikoisalaasi. :D

Niin ja jos lähes kukaan kaveri ei tykkää(niinku mulla) konemusasta ni ei paljoo inspaa yksin lähtee.

Sekaan vaan. :)
Oliwer

#68 • • Oliwer
Kyllä myös mun mielestä sitä nuorempaa lössiä (18-22v) pyörii bileissä paljon. Pikemminkin tuntuu että yli 25v bilettäjät on konemusakemuissa vähenemään päin. Johtuisko se sitten tän musagenren nuoruudesta suomessa, en tiedä.. Saa nähdä tulevaisuudessa, jaksaako tää nyt teini+ iässä oleva porukka jatkaa klubbausta myös vanhempana.
Ja mä kyllä sanoisin niille n 25 vuotiaille, jotka täällä valitteli olevansa muka vanhoja ja väsyneitä, että nyt kunto kohdilleen ja pää pystyyn! Te olette NUORIA ihmisiä viellä prkl! *grr*
seilori

#69 • • seilori
Ikäjakauma tuntuu tosiaan vaihtelevan bileiden ja bilepaikan mukaan aika runsaasti. Jos bileet pidetään "teiniravintolassa", mestoille eksyy helposti paljon alle kakskymppisiä. Myös pienemmillä paikkakunnilla pidetyt bileet saattavat olla sen verran erikoisempia tapahtumia (tai ylipäätään jotain tapahtumia), että nuoremmatkin aktivoituvat.

Konemusiikin suosiota nuorten keskuudessa on mielestäni aika vaikeaa arvioida. Eihän konemusiikki ollut mitään mainstreamia aiemminkaan, enkä ole huomannut että erityistä muutosta olisi tapahtunut. Amisautot ja 90-luvulla suurempikin nuorisojoukko otti omakseen eurodancen, mutta (onneksi) r'n'b-aika on kai tiputtanut uudet E-Typet listoilta.

Luullakseni konemusiikki on silti tullut jäädäkseen myös valtakulttuuriin. Hyvin läpilyöneet house-miksaukset muuten tutuista poppibiiseistä ovat arkipäiväisiä nykyään, ja muutenkin musiikin teossa käytetään koneita vapautuneemmin.
Hansu

#70 • • Hansu

vinha, 21.5.2005 22:47:
Amisautot ja 90-luvulla suurempikin nuorisojoukko otti omakseen eurodancen, mutta (onneksi) r'n'b-aika on kai tiputtanut uudet E-Typet listoilta.

Musta taas r'n'b on valitettavasti syönyt eurodancen. Mukaan mahtui toki aivan järkyttäviä viritelmiä (kuka muistaa E-Roticin...), mutta myös _omasta mielestäni_ todella hyviäkin biisejä, lähinnä ennen 90-l. puoliväliä. Mm. La Bouchen ja Culturen Beatin monet hitit saa edelleen jalan nousemaan (samaten kuin E-Typen ikivanha Set the World On Fire). Nykyinen viehko hönkäily jota r'n'b:ksi kutsutaan saa lähinnä poistamaan varmistimen ja kaipaamaan vanhaa kunnon eurodancea, mutta kaipa tämäkin on sukupolvikysymys. En koe itseäni mitenkään erityisen vanhaksi, mutta silti ihan eri sukupolven edustajaksi kuin nykyteinit ovat. Musiikkimakukin lienee jämähtänyt viime vuosikymmenelle ;)
#71 • • Pirpeli Guest
Flemarilla mun ikkunan alla huudattaen pilluralliautonsa sterkoista MODERN TALKINGIA ja SAMANTHA FOXIA. voi vittu. no...poliisit kävi vähä jututtaas niit.
rosenkreutz

#72 • • rosenkreutz

Astaroth, 21.5.2005 14:26:

Tässä taas minä kyllä näen hivenen totuutta. Harvemmin kuitenkin jengi heti 18 vuotta täytettyään tai alaikäisenä henkkarit saatuaan ovat heti ensimmäisenä ryntäämässä bileisiin - ainakin näin oli omalla kohdallani: Vaikka konemusiikkia oli tullut jo kuunneltua jonkun aikaa, niin ei minulla ollut hölkäsen hajuakaan mistään Säteestä, Halluista, Klubitus.org:sta sun muista jutuista. Minä tiesin vain jonkun Proteuksen, kuulema suomalainen, josta oltiin kaverin kautta kuultu ja et se tekee vitun hyvää musiikkia (vittuuks sitä tajuamaan dj:n ja artistin eroa :DD).

Tämä tulee suoraan sydämestäni. Ammu ittes!
Sjel

#77 • • Sjel Apprentice.
haha, aina löytyy joku pätemishaluinen aivojen vajaatoimintaa harrastava hyypiö, jos joku erehtyy rehellisesti sanomaan, et mitä on tullu "mokattua" joskus

--
Will work for bandwith. :)

#78 • • sakk303 Guest

rosenkreutz, 22.5.2005 07:45:
---
Tämä tulee suoraan sydämestäni. Ammu ittes!

sanoo konemusiikkipiirien skeneikoni!

nii ja teinit juhlii nykyää kiasman edessä, kaivarissa ja tietysti oopperassa.
sts

#80 • • sts Sama pyynti aitta!

mayah, 21.5.2005 04:00:
Täältä muuten varmasti löytää lisää vinkkejä uusien lapsipoikaystävien hankintaan *vink*

Lastentarhojen pihalla stalkkaaminen on parasta tähä, näin yks antti kerto :(