päivän :(

31,307 posts, 1,566 pages, 8,195,666 views

Kultakisu

Posts: 145

#27441 • • Edited Kultakisu una sambista
pirun syysflunssa kesälomalla *nuha* *hmph* pää täynnä räkää ja aivoihin sattuu. kai se pitää hyväksyy että kesä on mennyt. joutuu ilmeisesti ruveta käyttämään pikkuhiljaa taas vaatteita *pökr*
tiiplis

Posts: 1,043

#27442 • • tiiplis also available in sober

Sssan*, 7.8.2008 10:52:
"Kiva" alotus tälle aamulle...palkka ei taaskaan oo tullu ajoissa tilille..*eiei*
TÄÄ ON JO VIIDES KERTA!!!(viimeks tuli 5pvää myöhässä)
Aivan ku mä en tarviis rahaa vai...*dissaa*



Kannattaisiko ottaa yhteyttä liittoon tms. asian tiimoilta? Onhan toi ihan perseestä tollanen.

--
italia litania nainati lailati

Sssan*

Posts: 651

#27443 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa

tiiplis, 8.8.2008 19:28:
---
Sssan*, 7.8.2008 10:52:
"Kiva" alotus tälle aamulle...palkka ei taaskaan oo tullu ajoissa tilille..*eiei*
TÄÄ ON JO VIIDES KERTA!!!(viimeks tuli 5pvää myöhässä)
Aivan ku mä en tarviis rahaa vai...*dissaa*

---


Kannattaisiko ottaa yhteyttä liittoon tms. asian tiimoilta? Onhan toi ihan perseestä tollanen.



Joo, oon ottanutki yhteyttä liittoon, mutta sielä ne sanoi vaan että tällä alalle ei oo mitään sääntöä koska palkat täytyy maksaa...Ihan P*rseestä tollanen!!*grr*
...uutta duunipaikkaa etsiskellen...

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

hemuz

Posts: 2,178

#27444 • • hemuz kätevä emäntä

Sssan*, 8.8.2008 19:43:
---
tiiplis, 8.8.2008 19:28:

Joo, oon ottanutki yhteyttä liittoon, mutta sielä ne sanoi vaan että tällä alalle ei oo mitään sääntöä koska palkat täytyy maksaa...Ihan P*rseestä tollanen!!*grr*
...uutta duunipaikkaa etsiskellen...



Lukeeko sulla sopimuksessa jokin tietty päivä?
Onko pomo sanonut jonkun tietyn päivän? Suullinen sopimuskin on yhtä pätevä kun mustaa valkosella, mutta sitä onkin vaikeampi todentaa...
tiiplis

Posts: 1,043

#27445 • • tiiplis also available in sober

Sssan*, 8.8.2008 19:43:
---

Joo, oon ottanutki yhteyttä liittoon, mutta sielä ne sanoi vaan että tällä alalle ei oo mitään sääntöä koska palkat täytyy maksaa...Ihan P*rseestä tollanen!!*grr*
...uutta duunipaikkaa etsiskellen...



Kai se on palkkapäivä jolloin palkka tulee maksaa? Ja käsittääkseni työsopimuksessa lukee palkanmaksupäivä?

Mut tsemppiä työnhakuun, ei tollasta tartte kenenkään sietää.

--
italia litania nainati lailati

martina

Posts: 1,875

#27446 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä
Koulu alkaa ens viikolla Tampereella, eikä mulla ole vieläkään kämppää... Lehtiroskis, here I come...
Nauskiss

Posts: 532

#27447 • • Nauskiss

Sssan*, 8.8.2008 19:43:
---
tiiplis, 8.8.2008 19:28:
---
Sssan*, 7.8.2008 10:52:
"Kiva" alotus tälle aamulle...palkka ei taaskaan oo tullu ajoissa tilille..*eiei*
TÄÄ ON JO VIIDES KERTA!!!(viimeks tuli 5pvää myöhässä)
Aivan ku mä en tarviis rahaa vai...*dissaa*

---

Kannattaisiko ottaa yhteyttä liittoon tms. asian tiimoilta? Onhan toi ihan perseestä tollanen.

---

Joo, oon ottanutki yhteyttä liittoon, mutta sielä ne sanoi vaan että tällä alalle ei oo mitään sääntöä koska palkat täytyy maksaa...Ihan P*rseestä tollanen!!*grr*
...uutta duunipaikkaa etsiskellen...



Ihmettelen kyllä eräiden ammattiliittojen toiminnan (tai "toiminnan") lepsuutta. Mihinkään ei mukamas voida puuttua.

Olen nyt ollut parin liiton jäsenenä työurani aikana – kummastakaan ei ole vaikeissa paikoissa ollut yhtikäs mitään hyötyä. Rahoja vaan keräävät. *eiei*

Vaihtasin (taas) liittoa, jos vaan tietäisin mihin.

Hmm... ja työpaikkojakin joutuu yllättävän usein vaihtelemaan mm. tuosta syystä, että palkan maksu – ajallaan tai ylipäänsä – tuntuu olevan niin kovin vaikeaa... Ihan sama onko iso firma tai pieni firma.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Freja

Posts: 8,775

#27448 • • Freja Sihteeri
Joku iha totaali jumitus, ja jäin ajattelemaan kuolemaa.
Kuolemista, ihmisiä, sukulaisia, kaikkee... Ei ny nii hyvä fiilis.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Sssan*

Posts: 651

#27449 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa

hemuz, 8.8.2008 19:47:
---
Sssan*, 8.8.2008 19:43:
---
tiiplis, 8.8.2008 19:28:

Joo, oon ottanutki yhteyttä liittoon, mutta sielä ne sanoi vaan että tällä alalle ei oo mitään sääntöä koska palkat täytyy maksaa...Ihan P*rseestä tollanen!!*grr*
...uutta duunipaikkaa etsiskellen...

---


Lukeeko sulla sopimuksessa jokin tietty päivä?
Onko pomo sanonut jonkun tietyn päivän? Suullinen sopimuskin on yhtä pätevä kun mustaa valkosella, mutta sitä onkin vaikeampi todentaa...


Joo, tosiaan työsopparissa ei oo mitään palkanmaksu päivästä, mutta suullisesti se on sovittu ja kirjallisesti koko duuniporukalle tarkoitetuissa tiedotteissa..mut jooh, ku tältä alalta pääsee poies niin ei koskaan enää takas!!

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

Miinapiina

Posts: 3,494

#27450 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 8.8.2008 14:51:
*uuh* sohaisin likkaa sateenvarjolla vahingossa ja nyt poskeen jäi pieni jälki..

bad mama..



huh huh *eiei* *eiei* *dissaa* en tuo lapsiani enää sun lähelle....












*lmao*

--
pinkki on pop!!!

peikkolapsi

Posts: 1,180

#27451 • • peikkolapsi miisa the maskotti
mun vatsa on sekaisin *eiei*
voi ei voi ei voi ei.

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

Mönnä

Posts: 190

#27452 • • Mönnä
Kamala viikko.. kaikki päivät toistensa kaltaisia. Ohareita ja kusipäitä päivä toisensa jälkeen.. tämä päivä kruunaa kyllä kaiken. Ei tule tänne ihan heti ikävä, kun kerta pääsee pois. Ja hemmetin aamuvuorot koko vkonlopun, muuten oisin taas voinu lähteä pk-seudulta pariksi päiväksi pakoon. Missäköhän kaikki ihanat ihmiset on aina sillon, kun niitä eniten lähelleen kaipais :(....

Noh, viikon päästä on varmaan sitten nuoki duunit minun osalta pulkassa ja parin viikon päästä uudet ympyrät kaikessa.. Onneksi.. Kai...

--
Eniten ihminen katuu elämässään niitä hullutuksia, joita ei tehnyt, vaikka oli tilaisuus.

cletus

Posts: 369

#27453 • • cletus
varvas tulehdus plus vesisade*nyyh*
Tukaanl

Posts: 139

#27454 • • Tukaanl I Dont Give a Flying Fudge!

Nauskiss, 8.8.2008 21:54:
---
Sssan*, 8.8.2008 19:43:
---
tiiplis, 8.8.2008 19:28:
---
Sssan*, 7.8.2008 10:52:
"Kiva" alotus tälle aamulle...palkka ei taaskaan oo tullu ajoissa tilille..*eiei*
TÄÄ ON JO VIIDES KERTA!!!(viimeks tuli 5pvää myöhässä)
Aivan ku mä en tarviis rahaa vai...*dissaa*

---

Kannattaisiko ottaa yhteyttä liittoon tms. asian tiimoilta? Onhan toi ihan perseestä tollanen.

---

Joo, oon ottanutki yhteyttä liittoon, mutta sielä ne sanoi vaan että tällä alalle ei oo mitään sääntöä koska palkat täytyy maksaa...Ihan P*rseestä tollanen!!*grr*
...uutta duunipaikkaa etsiskellen...

---


Ihmettelen kyllä eräiden ammattiliittojen toiminnan (tai "toiminnan") lepsuutta. Mihinkään ei mukamas voida puuttua.

Olen nyt ollut parin liiton jäsenenä työurani aikana – kummastakaan ei ole vaikeissa paikoissa ollut yhtikäs mitään hyötyä. Rahoja vaan keräävät. *eiei*

Vaihtasin (taas) liittoa, jos vaan tietäisin mihin.

Hmm... ja työpaikkojakin joutuu yllättävän usein vaihtelemaan mm. tuosta syystä, että palkan maksu – ajallaan tai ylipäänsä – tuntuu olevan niin kovin vaikeaa... Ihan sama onko iso firma tai pieni firma.


Totta turiset! yllättävän monesti olen itsekkin huomannut että tuon palkan kanssa saa paikotellen oikeesti taistella että saa omansa pois.

Luulin silloin kuin työelämään tupsahdin että sellaiset ajat ovat ohi mutta .. ei ilmeisesti.

--
I Am Not Your Rolling Wheels, I Am The Highway.
I Am Not Your Carpet Ride, I Am The Sky.

Quakey

Posts: 692

#27455 • • Quakey
loma loppuu ja tuleva viikko ihan kamala :D
anis

Posts: 2,451

#27456 • • anis
Mun lempipaitaan tuli hirvee reikä kun vetäsin sen päälle. Ei pitäis käyttää huuhteluaineita, haurastuttaa liikaa. Noh, kai sen saa korjattua. Lisäks on viel vähän darranen olo eikä yhtään jaksais lähtä duuniin.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

peikkolapsi

Posts: 1,180

#27457 • • peikkolapsi miisa the maskotti
kulmalävistys on päättäny alkaa monen vuoden jälkeen kiukuttelemaan. tulehdus! kipeeeee *nyyh*

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

Nauskiss

Posts: 532

#27458 • • Nauskiss

Tukaanl, 9.8.2008 22:30:
---
Nauskiss, 8.8.2008 21:54:
---

Hmm... ja työpaikkojakin joutuu yllättävän usein vaihtelemaan mm. tuosta syystä, että palkan maksu – ajallaan tai ylipäänsä – tuntuu olevan niin kovin vaikeaa... Ihan sama onko iso firma tai pieni firma.

---

Totta turiset! yllättävän monesti olen itsekkin huomannut että tuon palkan kanssa saa paikotellen oikeesti taistella että saa omansa pois.

Luulin silloin kuin työelämään tupsahdin että sellaiset ajat ovat ohi mutta .. ei ilmeisesti.



Joo. Eikä koske ees pelkästään nuoria ja uusia työntekijöitä, vaan joissain firmoissa tuntuu olevan ihan käytäntö. Kaikki jätetään maksamatta, mitä työntekijä ei ite huomaa. *dissaa*

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

JaUHomAto

Posts: 395

#27459 • • JaUHomAto väärä nimi
mä hukkasin mun avaimet, kaikki, perkele sentää!!*toktok*
Tukaanl

Posts: 139

#27460 • • Tukaanl I Dont Give a Flying Fudge!

Nauskiss, 10.8.2008 13:16:
---
Tukaanl, 9.8.2008 22:30:
---
Nauskiss, 8.8.2008 21:54:
---

Hmm... ja työpaikkojakin joutuu yllättävän usein vaihtelemaan mm. tuosta syystä, että palkan maksu – ajallaan tai ylipäänsä – tuntuu olevan niin kovin vaikeaa... Ihan sama onko iso firma tai pieni firma.

---

Totta turiset! yllättävän monesti olen itsekkin huomannut että tuon palkan kanssa saa paikotellen oikeesti taistella että saa omansa pois.

Luulin silloin kuin työelämään tupsahdin että sellaiset ajat ovat ohi mutta .. ei ilmeisesti.

---


Joo. Eikä koske ees pelkästään nuoria ja uusia työntekijöitä, vaan joissain firmoissa tuntuu olevan ihan käytäntö. Kaikki jätetään maksamatta, mitä työntekijä ei ite huomaa. *dissaa*



Kyllä! Itse olen tottunut muutaman samanlaisen tapauksen jälkeen tarkistamaan palkkakuitit aivan pikku piirtoa myöten. Ja uusiin työpaikkoihin mentäessä olen maininnutkin aiemmissa työpaikoissa ilmenneistä ikävistä tapauksista.

Nyt oon onneksi löytänyt paikan missä ilmotetaan pikku häiriöistäkin välittömästi ja kerrotaan selkeä ja toden mukainen syy miksi esim viivästyy jne.

Ja nuokin pikku viivästykset tällä alalla (rakennus ala) on ihan ymmärrettäviä.

Mutta kohtuus tietenkin kaikessa. Enää ei kyllä ole tarvinnut naama punaisena soitella ja raivota saamistensa perään kun homma toimii nyt huomattavasti paremmin mitä edellisissä firmoissa.

--
I Am Not Your Rolling Wheels, I Am The Highway.
I Am Not Your Carpet Ride, I Am The Sky.