päivän :(

31,307 posts, 1,566 pages, 8,234,963 views

terraluna

Posts: 1,270

#22981 • • terraluna Agentti

ezzy
Ei kai nyt yhden kameran vioittuminen voi tuollaista estää? Kameroitahan on kaikilla, lainatkaa, marssikaa valokuvaamoon tms?



Taitaa olla vähän kiire, kun eilen vasta herättiin muistamaan et mikäs päivä tänään on. :D Lainaisin kyllä, mut ei taida nyt vaan kavereiden aikataulut enää natsata päivän varotusajalla. Ehkä sit myöhemmin otetaan se kuva, kun oma kamera tulee huollostaluultavasti n. viikon kuluttua. Tai sit tungetaan sellaseen hölmöön passikuvamasiinaan, jooei.. Kyllä täs jotain varmaan keksitään. *piis*

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

ezzy

Posts: 8,060

#22982 • • ezzy Droid-pappa

terraluna, 11.9.2007 11:55:
---
ezzy
Ei kai nyt yhden kameran vioittuminen voi tuollaista estää? Kameroitahan on kaikilla, lainatkaa, marssikaa valokuvaamoon tms?

---


Taitaa olla vähän kiire, kun eilen vasta herättiin muistamaan et mikäs päivä tänään on. :D Lainaisin kyllä, mut ei taida nyt vaan kavereiden aikataulut enää natsata päivän varotusajalla. Ehkä sit myöhemmin otetaan se kuva, kun oma kamera tulee huollostaluultavasti n. viikon kuluttua. Tai sit tungetaan sellaseen hölmöön passikuvamasiinaan, jooei.. Kyllä täs jotain varmaan keksitään. *piis*



no eiks toi passikuvamasiina o just söpöö, jääkaappiin kii kuvia joka vuodelta ^^
Avatar
#22983 • • Lilly Guest
Näin pahoja unia viime yönä enkä saa niitä pois mielestä. Nyt ajatuskin ensi yöstä pelottaa koska mulla on tapana nähdä samat unet uudelleen ja uudelleen.
kinderi

Posts: 1,783

#22984 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Koska mä olen raskaana, mun pitäis pysyä kotona.
Jos lähden bileisiin, en välitä syntymättömien lasteni terveydestä, koska kova meteli ja hihhuloivat ihmiset ovat niin pahasta.
Jos mä olen niin huono ihminen,etten pysty kotona olemaan vaan tosiaan sitten olen niin tyhmä että paukkaan joihinkin bileisiin, olen huono äiti jolta pitäisi ottaa lapset pois heti kun syntyvät.

Kiitos kaikille jotka ovat ottaneet asiakseen minua näin valaista. Ootte ihkui <3

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

sapeli

Posts: 11,768

#22985 • • sapeli jokukukamikä?

Lilly, 11.9.2007 13:04:
Näin pahoja unia viime yönä enkä saa niitä pois mielestä. Nyt ajatuskin ensi yöstä pelottaa koska mulla on tapana nähdä samat unet uudelleen ja uudelleen.



En tiedä auttaako tämä, mutta uskon että parasta olisi nyt hereillä ollessa koittaa mahdollisimman selkeästi purkaa niitä unia, kirjoittaa niitä vaikka muistiin, ja miettiä mitä ne mahtavat merkitä. Useimmiten sellaiset ikävän todelliset tapahtumat on kuitenkin unessa vain symbolisia, ja jos jotenkin onnistut psyykkaamaan itsesi nyt päivän aikana tulevaa yötä varten, voit ehkä unessa ollessasi "tiedostaa" sen olevan vain unta - ja voit kohdata kaiken sen ikävän mikä siellä odottaa. Tämä saattaa myös auttaa joidenkin sinua painavien asioiden selviämisessä heräämisesi jälkeen. *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

peepe

Posts: 904

#22986 • • peepe

kindertin, 11.9.2007 15:04:
Koska mä olen raskaana, mun pitäis pysyä kotona.
Jos lähden bileisiin, en välitä syntymättömien lasteni terveydestä, koska kova meteli ja hihhuloivat ihmiset ovat niin pahasta.
Jos mä olen niin huono ihminen,etten pysty kotona olemaan vaan tosiaan sitten olen niin tyhmä että paukkaan joihinkin bileisiin, olen huono äiti jolta pitäisi ottaa lapset pois heti kun syntyvät.

Kiitos kaikille jotka ovat ottaneet asiakseen minua näin valaista. Ootte ihkui <3



Neuvolassa ei muuten anneta mitään ohjeistusta tuohon meluasiaan. Mutta itse olen myös käynyt joissakin kemuissa raskauden aikana, mutta toki pysytellyt sellaisella etäisyydellä kajareista ettei melutaso ole ollut itselle liian korkea, sekä kuulostellut maha-asukin tuntemuksia.

Hihhuloivat ihmiset? :D Hmm en tiedä millä lailla he voisivat olla vaihingoksi vauvalle. Parit festarit joilla olin, niin itse ainakin pystyin ottamaan ihan tarpeeksi etäisyyttä hihhuloiviin ihmisiin...

Mutta tosiaan, tää raskaushan on sellainen olotila, jolloin kaikilla on oikeus kommentoida ja neuvoa. Milloin maha on liian pieni tai liian suuri. Varsinkin mielenkiintoista kuulla näitä kommentteja sellaisilta joilla ei kokemusta raskaudesta ole...

Voimia sulle!

T: p rv 38
oooo

Posts: 1,249

#22987 • • oooo

kindertin, 11.9.2007 15:04:
Koska mä olen raskaana, mun pitäis pysyä kotona.



Ei. Ei ole kyse siitä, että pitäisi nyhvätä kotona.

En ymmärrä miksi asia pitää kärjistää niin, että aletaan puhumaan lapsien riistosta ja kotona nyhväyksestä sekä ihmisten hihhuloinnista ja huonosta äitiydestä, kun joku on ihmetellyt, että eikö melu haittaa *ding*. Tai no enhän mä tiedä onko joku tosiaan käskenyt sua eristäytymään kotiin ja sanonut, että ei kannata mennä ihmisten lähelle. Kuulostaa oudolta.

Mua ainakin ihan aidosti kiinnostaa, että miten siellä bileissä voi olla turvallisin mielin, kun useasti jankataan, että melu on pahasta ja rauhallinen ympäristö hyvästä.

Mutta ilmeisesti me monet ihkut *nauru* ollaan sitten ihan väärässä, kun ollaan kuviteltu, että melu voi olla pahaksi. Pahoittelut siitä väärinkäsityksestä.
tir

Posts: 951

#22988 • • tir
eilinen migreeni tuntuu lääkkeistä huolimatta jatkuvan tänään.
nätti ilma ja tekis mieli olla koirien kanssa ulkona, mutta kun ei ni ei. takas sänkyyn siis.
Miinapiina

Posts: 3,494

#22989 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

kindertin, 11.9.2007 15:04:
Koska mä olen raskaana, mun pitäis pysyä kotona.
Jos lähden bileisiin, en välitä syntymättömien lasteni terveydestä, koska kova meteli ja hihhuloivat ihmiset ovat niin pahasta.
Jos mä olen niin huono ihminen,etten pysty kotona olemaan vaan tosiaan sitten olen niin tyhmä että paukkaan joihinkin bileisiin, olen huono äiti jolta pitäisi ottaa lapset pois heti kun syntyvät.

Kiitos kaikille jotka ovat ottaneet asiakseen minua näin valaista. Ootte ihkui <3



just juu... kaikenlaista. jaksui sulle loppuodotukseen!! *hihu*
kyllä sitä mullekin huomauteltiin jos satuin joskus kemuissa käymään, ja vieläpä vähän tanssahtelemaan, kauheaa juu, tuleva lapsihan siinä kärsii!!

*eiei*

--
pinkki on pop!!!

Miinapiina

Posts: 3,494

#22990 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

satumetsä, 11.9.2007 15:43:

Mua ainakin ihan aidosti kiinnostaa, että miten siellä bileissä voi olla turvallisin mielin, kun useasti jankataan, että melu on pahasta ja rauhallinen ympäristö hyvästä.



aika suojassa ne pikkuiset siellä masussa on, ja eihän tuo meteli jatkuvaa ole...
(jos joskus käy bileissä)

kyllä mä ainakin olin ihan turvallisin mielin silloin aikoinaan *joo*

--
pinkki on pop!!!

oooo

Posts: 1,249

#22991 • • oooo

Miinapiina, 11.9.2007 16:24:
aika suojassa ne pikkuiset siellä masussa on, ja eihän tuo meteli jatkuvaa ole...
(jos joskus käy bileissä)

kyllä mä ainakin olin ihan turvallisin mielin silloin aikoinaan *joo*



Nii kun ihmetyttää vaan, että miksi sitä sitten sanotaan, ettei kohtu suojaa kovilta ääniltä "riittävän" hyvin. No mun lähteet on tuolla toisessa topikissa, enkä jaksa kopioida niitä nyt tähän mutta siellä puhutaan, että sikiön kuulo voi vaurioitua, voi syntyä keskosena jne. jos on melua. Tietty toi on yleisempää, jos altistuu melulle jatkuvasti, eikä satunnaisesti.

Sitten on sanottu, että ei saisi kuunnella kovaa musiikkia. Jossain sanottiin, että sellaiset yksittäiset äkilliset voimakkaat äänetkin voi olla pahasta. Eikä siis puhuta ainoastaan jatkuvasta altistumisesta, vaan myös satunnaisesta.

Siis mä vaan ihmettelen, että miksi sanotaan melun olevan pahasta, jos se ei ole *ding*

Enkä tajua miksi ottaa herneet nenään siitä, että ihmettelen asiaa (en viittaa sinuun), kun ihan oikeasti sitä puhutaan, että melu ei ole hyväksi, vaan rauhallinen ympäristö.

Joten..en siis vaan ymmärrä, miksi sanotaan jonkun olevan pahasta, jos se ei ole.

Kun mietin, että pystyykö se vauva olemaan mahassa levollisesti, kun kuuluu kova jytinä? Vai meinaako potkia itsensä mahan läpi? *hymy*
peepe

Posts: 904

#22992 • • peepe

satumetsä, 11.9.2007 17:03:
Nii kun ihmetyttää vaan, että miksi sitä sitten sanotaan, ettei kohtu suojaa kovilta ääniltä "riittävän" hyvin. No mun lähteet on tuolla toisessa topikissa, enkä jaksa kopioida niitä nyt tähän mutta siellä puhutaan, että sikiön kuulo voi vaurioitua, voi syntyä keskosena jne. jos on melua. Tietty toi on yleisempää, jos altistuu melulle jatkuvasti, eikä satunnaisesti.

Sitten on sanottu, että ei saisi kuunnella kovaa musiikkia. Jossain sanottiin, että sellaiset yksittäiset äkilliset voimakkaat äänetkin voi olla pahasta. Eikä siis puhuta ainoastaan jatkuvasta altistumisesta, vaan myös satunnaisesta.

Siis mä vaan ihmettelen, että miksi sanotaan melun olevan pahasta, jos se ei ole *ding*

Enkä tajua miksi ottaa herneet nenään siitä, että ihmettelen asiaa (en viittaa sinuun), kun ihan oikeasti sitä puhutaan, että melu ei ole hyväksi, vaan rauhallinen ympäristö.

Joten..en siis vaan ymmärrä, miksi sanotaan jonkun olevan pahasta, jos se ei ole.

Kun mietin, että pystyykö se vauva olemaan mahassa levollisesti, kun kuuluu kova jytinä? Vai meinaako potkia itsensä mahan läpi? *hymy*



Niin ihan mielellään olisin ottanut aiheesta jotakin faktatietoa vastaan vaikkapa neuvolasta, mutta siellä ei ole puhuttu asiaan liittyen yhtään mitään. Se tieto mitä minulle on tullut vastaan, on välillä ollut ehkä hieman ristiriitaista, kun jossakin tosiaan lukee että melu voi vaurioittaa (niin minkälainen melu?) ja toisaalla taas lukee että sikiö kuulee kohtuun vain vaimeasti ääniä. Muistaakseni se kuulo kehittyi jossain viikon 17 paikkeilla, ja siihen asti nyt ainakin voi kemuttaa jos mieli tekee. Ja sitten jostain olen lukenut kuinka se kuulo kehittyy paremmaksi vasta ihan loppuraskaudessa.

Ja mitä sitten tuo rauhallinen ympäristökin meinaa? Ei ainakaan mulle ole painotettu rauhallista ympäristöä, sanottiin että raskaus ei ole sairaus ja ihan normaalia elämää saa elää. En tiedä, itse olen käyttänyt "mittarina" omia tuntemuksia+vauvan. Ja tosiaan uskoisin että vaaraksi on nimenomaan jatkuva altistuminen ja äkilliset todella voimakkaat äänet, esim joku kova pamaus tms.
Miinapiina

Posts: 3,494

#22993 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

satumetsä, 11.9.2007 17:03:

Nii kun ihmetyttää vaan, että miksi sitä sitten sanotaan, ettei kohtu suojaa kovilta ääniltä "riittävän" hyvin. No mun lähteet on tuolla toisessa topikissa, enkä jaksa kopioida niitä nyt tähän mutta siellä puhutaan, että sikiön kuulo voi vaurioitua, voi syntyä keskosena jne. jos on melua. Tietty toi on yleisempää, jos altistuu melulle jatkuvasti, eikä satunnaisesti.

Sitten on sanottu, että ei saisi kuunnella kovaa musiikkia. Jossain sanottiin, että sellaiset yksittäiset äkilliset voimakkaat äänetkin voi olla pahasta. Eikä siis puhuta ainoastaan jatkuvasta altistumisesta, vaan myös satunnaisesta.

Siis mä vaan ihmettelen, että miksi sanotaan melun olevan pahasta, jos se ei ole *ding*

Enkä tajua miksi ottaa herneet nenään siitä, että ihmettelen asiaa (en viittaa sinuun), kun ihan oikeasti sitä puhutaan, että melu ei ole hyväksi, vaan rauhallinen ympäristö.

Joten..en siis vaan ymmärrä, miksi sanotaan jonkun olevan pahasta, jos se ei ole.

Kun mietin, että pystyykö se vauva olemaan mahassa levollisesti, kun kuuluu kova jytinä? Vai meinaako potkia itsensä mahan läpi? *hymy*



ymmärrän pointin. (kävin myös lukee ne sun jutut tuolta toisesta paikasta)
sillon mä viimeks olin raskaana (2005) ei tota meluasiaa mitenkään korostettu. sanottiin vaan et sikiö kuulee äidin (no tietty) ja muiden ääniä (mutta ei niin hyvin) ja raskauden aikana kuunneltu musiikki esim ja äidin laulamat laulut on vauvalle tuttuja (tunnistaa ne)

ei mua sillon kukaan koskaan varottanut kovista äänistä, enkä kyl muistaakseni mistään lukenutkaan *ding* oiski ihan kiva tietää, et mitä tarkotetaan nyt tässä sit kovilla äänillä (esim musa bileissä vai mikä)... eli kuinkaa kovaa sen äänen pitää olla et se on sikiölle haitallista?
ku oon saanut sellasen käsityksen,että sinne kohtuun kuuluu aika vaimeesti ulkoa tulevat äänet...

ja tohon viimoseen kohtaa, sillon ku ite raskaana bileissä kävin, ni en tosiaan missään kajarin vieressä seisonut, ku en ois voinutkaan, mutta kyllä sen huomas, et vaavi "heräs" siihen että jotain tapahtuu, koska alko liikehtimään. sitä en sit tiiä oliko sillä sit niin huono olla siellä (en usko) mutta kyllä ne (vaavit) sit loppuvaihees reagoi tollassiin, esim jos on paljon liikkeessä ni on se pikkunenkin sit *hymy*

--
pinkki on pop!!!

Miinapiina

Posts: 3,494

#22994 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

peepe, 11.9.2007 17:23:

Niin ihan mielellään olisin ottanut aiheesta jotakin faktatietoa vastaan vaikkapa neuvolasta, mutta siellä ei ole puhuttu asiaan liittyen yhtään mitään. Se tieto mitä minulle on tullut vastaan, on välillä ollut ehkä hieman ristiriitaista, kun jossakin tosiaan lukee että melu voi vaurioittaa (niin minkälainen melu?) ja toisaalla taas lukee että sikiö kuulee kohtuun vain vaimeasti ääniä. Muistaakseni se kuulo kehittyi jossain viikon 17 paikkeilla, ja siihen asti nyt ainakin voi kemuttaa jos mieli tekee. Ja sitten jostain olen lukenut kuinka se kuulo kehittyy paremmaksi vasta ihan loppuraskaudessa.

Ja mitä sitten tuo rauhallinen ympäristökin meinaa? Ei ainakaan mulle ole painotettu rauhallista ympäristöä, sanottiin että raskaus ei ole sairaus ja ihan normaalia elämää saa elää. En tiedä, itse olen käyttänyt "mittarina" omia tuntemuksia+vauvan. Ja tosiaan uskoisin että vaaraksi on nimenomaan jatkuva altistuminen ja äkilliset todella voimakkaat äänet, esim joku kova pamaus tms.



*joo* *joo*
just näin ite kans nuo aattelen!

mulla on kans toi käsitys et vaimeesti kuulee, ainakin se oli "sen ajan" tietoa, ku mä oon ollut raskaana. ja mä kans näkisin ton niin, että noi äkilliset voimakkaat äänet ois just jotain pamauksia tms, jotka ihan tosiaan on kovia ääniä.
ja nimenomaan, minkälainen melu sitä kuuloa sit vaurioittaa? hmm...

--
pinkki on pop!!!

sune

Posts: 2,096

#22995 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

kindertin, 11.9.2007 15:04:
Koska mä olen raskaana, mun pitäis pysyä kotona.
Jos lähden bileisiin, en välitä syntymättömien lasteni terveydestä, koska kova meteli ja hihhuloivat ihmiset ovat niin pahasta.
Jos mä olen niin huono ihminen,etten pysty kotona olemaan vaan tosiaan sitten olen niin tyhmä että paukkaan joihinkin bileisiin, olen huono äiti jolta pitäisi ottaa lapset pois heti kun syntyvät.

Kiitos kaikille jotka ovat ottaneet asiakseen minua näin valaista. Ootte ihkui <3



Mulle ainaki painotettiin että mikään melu ei todellakaan ole hyväksi. Raskaana ollaan vaan 9 kuukautta (eikä aina edes sitä ) ja kyllä sen ajan ainaki minä pystyin olla pois bileistä - se ei tarkota sitä että pitää olla vaan kotona jos ei lähe bileisiin? Onhan sitä paljon muutaki tekemistä, koita jaksaa masuelämää! *hymy*

--
ei kovin ihku eikä plur

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#22996 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
pitäs selkeesti kehitellä paita, joka suojaa vatsaa melulta, niin voi pieniin päinkin olevat lähtee bilstään *pepsodent*

..ihan uutta tietoo ainakin mulle, että tollanen jotenkin haitaks olis

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Janisa

Posts: 2,226

#22997 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

Miinapiina, 11.9.2007 17:36:
---
peepe, 11.9.2007 17:23:

Niin ihan mielellään olisin ottanut aiheesta jotakin faktatietoa vastaan vaikkapa neuvolasta, mutta siellä ei ole puhuttu asiaan liittyen yhtään mitään. Se tieto mitä minulle on tullut vastaan, on välillä ollut ehkä hieman ristiriitaista, kun jossakin tosiaan lukee että melu voi vaurioittaa (niin minkälainen melu?) ja toisaalla taas lukee että sikiö kuulee kohtuun vain vaimeasti ääniä. Muistaakseni se kuulo kehittyi jossain viikon 17 paikkeilla, ja siihen asti nyt ainakin voi kemuttaa jos mieli tekee. Ja sitten jostain olen lukenut kuinka se kuulo kehittyy paremmaksi vasta ihan loppuraskaudessa.

Ja mitä sitten tuo rauhallinen ympäristökin meinaa? Ei ainakaan mulle ole painotettu rauhallista ympäristöä, sanottiin että raskaus ei ole sairaus ja ihan normaalia elämää saa elää. En tiedä, itse olen käyttänyt "mittarina" omia tuntemuksia+vauvan. Ja tosiaan uskoisin että vaaraksi on nimenomaan jatkuva altistuminen ja äkilliset todella voimakkaat äänet, esim joku kova pamaus tms.

---


*joo* *joo*
just näin ite kans nuo aattelen!

mulla on kans toi käsitys et vaimeesti kuulee, ainakin se oli "sen ajan" tietoa, ku mä oon ollut raskaana. ja mä kans näkisin ton niin, että noi äkilliset voimakkaat äänet ois just jotain pamauksia tms, jotka ihan tosiaan on kovia ääniä.
ja nimenomaan, minkälainen melu sitä kuuloa sit vaurioittaa? hmm...



Totesitte itsekin etta sikio kuulee aidin aanen (ymmarrettavasti, koska on kehon sisalla...), kuulee lauluja, tunnistaa mahdollisen isan aanen ja muita aania ymparillaan. Jos sikio kuulee jo tallaisia "normaalilla" aanensavylla puhuttuja lauseita/lauluja yms. niin kylla silla on aikamoinen pauke siella masussa bileissa vaikkakin taka-alalla oltais.

Kukin tekee tavallaan, mutta niinkuin Sune totes: se raskaus kestaa VAIN 9 kuukautta enka ainakaan itse nae asiassa yhtaan syyta etta sinne raflaan pitaisi sina aikana raahautua.

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Gleba

Posts: 549

#22998 • • Gleba
polvet tais palaa. ikavasti kiristaa ihoa.

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Miinapiina

Posts: 3,494

#22999 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Janisa, 11.9.2007 18:32:

Totesitte itsekin etta sikio kuulee aidin aanen (ymmarrettavasti, koska on kehon sisalla...), kuulee lauluja, tunnistaa mahdollisen isan aanen ja muita aania ymparillaan. Jos sikio kuulee jo tallaisia "normaalilla" aanensavylla puhuttuja lauseita/lauluja yms. niin kylla silla on aikamoinen pauke siella masussa bileissa vaikkakin taka-alalla oltais.

Kukin tekee tavallaan, mutta niinkuin Sune totes: se raskaus kestaa VAIN 9 kuukautta enka ainakaan itse nae asiassa yhtaan syyta etta sinne raflaan pitaisi sina aikana raahautua.



juu, ja taisin myös todeta että sikiö kuulee vaimeasti ulkoapäin tulevia ääniä...
esim. sen jos joku höpöttelee suu kiinni masussa ni tällassia kuulee, en mä oleta et se sikiö kuulee kaiken minkä mäkin kuulen...
ja tottahan se sit äidin äänen kuulee ja tunnistaa, ja niitä laului kans (koska on kehon sisällä)

tosin en omasta sikiöajasta muista, joten en mee vannomaan *piis*

siis kuinka kovaa kuulee ja mitä...

ja mietityttää edelleenkin se, et kuinka kova melu on sit sikiölle haitallista...!?

mun lapsilla on ainakin ihan normaali kuulo ja kumpikaan ei oo syntynyt keskosena vaikka onkin altistunut raskausaikana bilemelulle... eli: mikä on sitä haitallista melua???

--
pinkki on pop!!!

Miinapiina

Posts: 3,494

#23000 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Hyzenthlay, 11.9.2007 17:48:

..ihan uutta tietoo ainakin mulle, että tollanen jotenkin haitaks olis



myös mulle, ei mua ainakaan varoteltu mistään melusta raskausaikana *ding*
(siis mistään "perusmelusta", eikä myöskään hippaaminen ollut kiellettyä)
no mut nää jutut muuttuu koko ajan, saihan 70-luvulla viel polttaa x määrän (en muista kuinka monta, tais olla yli 5 kuitenkin) tupakkaa päivässä ilman että siitä oli sikiölle haittaa *ding*
(luki vaan jossain kaksplus-lehes joskus)

--
pinkki on pop!!!