satumetsä, 11.9.2007 17:03:
Nii kun ihmetyttää vaan, että miksi sitä sitten sanotaan, ettei kohtu suojaa kovilta ääniltä "riittävän" hyvin. No mun lähteet on tuolla toisessa topikissa, enkä jaksa kopioida niitä nyt tähän mutta siellä puhutaan, että sikiön kuulo voi vaurioitua, voi syntyä keskosena jne. jos on melua. Tietty toi on yleisempää, jos altistuu melulle jatkuvasti, eikä satunnaisesti.
Sitten on sanottu, että ei saisi kuunnella kovaa musiikkia. Jossain sanottiin, että sellaiset yksittäiset äkilliset voimakkaat äänetkin voi olla pahasta. Eikä siis puhuta ainoastaan jatkuvasta altistumisesta, vaan myös satunnaisesta.
Siis mä vaan ihmettelen, että miksi sanotaan melun olevan pahasta, jos se ei ole
Enkä tajua miksi ottaa herneet nenään siitä, että ihmettelen asiaa (en viittaa sinuun), kun ihan oikeasti sitä puhutaan, että melu ei ole hyväksi, vaan rauhallinen ympäristö.
Joten..en siis vaan ymmärrä, miksi sanotaan jonkun olevan pahasta, jos se ei ole.
Kun mietin, että pystyykö se vauva olemaan mahassa levollisesti, kun kuuluu kova jytinä? Vai meinaako potkia itsensä mahan läpi?
ymmärrän pointin. (kävin myös lukee ne sun jutut tuolta toisesta paikasta)
sillon mä viimeks olin raskaana (2005) ei tota meluasiaa mitenkään korostettu. sanottiin vaan et sikiö kuulee äidin (no tietty) ja muiden ääniä (mutta ei niin hyvin) ja raskauden aikana kuunneltu musiikki esim ja äidin laulamat laulut on vauvalle tuttuja (tunnistaa ne)
ei mua sillon kukaan koskaan varottanut kovista äänistä, enkä kyl muistaakseni mistään lukenutkaan
oiski ihan kiva tietää, et mitä tarkotetaan nyt tässä sit kovilla äänillä (esim musa bileissä vai mikä)... eli kuinkaa kovaa sen äänen pitää olla et se on sikiölle haitallista?
ku oon saanut sellasen käsityksen,että sinne kohtuun kuuluu aika vaimeesti ulkoa tulevat äänet...
ja tohon viimoseen kohtaa, sillon ku ite raskaana bileissä kävin, ni en tosiaan missään kajarin vieressä seisonut, ku en ois voinutkaan, mutta kyllä sen huomas, et vaavi "heräs" siihen että jotain tapahtuu, koska alko liikehtimään. sitä en sit tiiä oliko sillä sit niin huono olla siellä (en usko) mutta kyllä ne (vaavit) sit loppuvaihees reagoi tollassiin, esim jos on paljon liikkeessä ni on se pikkunenkin sit