31,307 posts, 1,566 pages, 8,534,922 views
Replying to päivän :(:
Suomen puolustusvoimat ampuu harjoituksissaan eläviä sikoja. Koska eläviä ihmisiä ei voi ampua. Mistähän sodasta sitten on kyse. Eläimillä ei ole mitään arvoa ihmiselle.
---
Suomen puolustusvoimat ampuu harjoituksissaan eläviä sikoja. Koska eläviä ihmisiä ei voi ampua. Mistähän sodasta sitten on kyse. Eläimillä ei ole mitään arvoa ihmiselle.
---
Niin siis tarkoitat, että ne nukutetaan ja "lopetetaan" jotta niitä voidaan käyttää sotatohtoriharjoituksiin.
Tuosta toki voidaan olla montaa mieltä, että onko se tarpeellista tai tärkeää ylipäätänsä, mutta noita sikojahan käytetään myös monessa lääketieteen osassakin. Aina syöpätutkimuksista gynegolokiaan.
Toki tämä on sitten varmaankin katsantokanta, mutta musta noilla sioilla on Paljonkin arvoa ihmisille niin tuossa tapauksessa kuin monissa muissa tapauksissa, sillä ilman niitä esmes sinullakin mahdollisesti olevat/tulevat "naisten taudilliset" ongelmat olisi helvetin paljon huonommin hoidettavissa jos siat eivät olisi auttaneet meitä.
Tämä toki ei tarkoita, sitä ettenkö minäkin toivoisi näitä testejä voitavan tehdä muuten kuin eläinkokeina. Tosin tämän hetken ainoa järkevä vaihtoehto on antaa itsesi koehenkilöksi jos eläinkokeet ovat epäeettisiä.
Nimimerkillä. Useita ihmiskokeita läpikäynyt koehenkilö yliopiston tutkimuksissa.
Jonka jälkeen voimmekin sitten keskustella ihmiskokeiden eettisyydestä myös.
Muutenkin tuo juttu nyt oli huono, koska ei niitä sikoja ammuta "sotaharjoituksena" vaan niiden ampumahaavoja hoidetaan harjoituksena sotahaavojen hoitoa varten.
Tämä ei edelleenkään tarkoita sitä, että olisi eettisesti välttämättä oikein eläinkokeet tai tämän tapaiset harjoitukset. Saati onko niillä mitään oikeaa arvoa ylipäätänsä nykypäivänä mihinkään. Mutta se ei tarkoita, etteikö näillä eläimillä olisi ihmisyydelle ja ihmisille ollut isokin merkitys tai arvo kehityksessä. Jos arvostaa näitä eläimiä niin tämä seikka pitäisi ottaa huomioon minusta.
Ammutaanhan niitä. Ne ovat vielä hengissä nukutettunakin. Mene sinä sinne ammuttavaksi ja haavaommeltavaksi. Mun mielestä voisivat mennä vaikka sinne rättipäiden sekaan harjoittelemaan tai sitten ensiapupolille . Mun mielestä eläinten arvostus on kaukana näissä hommista niinkuin mistä tahansa eläinkokeista.
---
Ammutaanhan niitä. Ne ovat vielä hengissä nukutettunakin. Mene sinä sinne ammuttavaksi ja haavaommeltavaksi. Mun mielestä voisivat mennä vaikka sinne rättipäiden sekaan harjoittelemaan tai sitten ensiapupolille . Mun mielestä eläinten arvostus on kaukana näissä hommista niinkuin mistä tahansa eläinkokeista.
---
Kyllä, mutta se ei ole ammunta harjoitus kuten ilmaisit asian ensimmäisessä viestissä.
Toki sitä harjoitusta varmasti saa esmes kuten itse ilmaisit asian "rättipäiden" keskellä. Tosin onkos se sitten eettistä toimintaa?? Vai onko toisenlainen epäeettisyys ihan yhtä tyhjän kanssa sulle sitten?
Arvostus on toki kaukana kun jotain rääkätään tai joku kärsii kuten jo edellisessä viestissäni ilmaisin. Mun mielestä eläinten arvostus on kaukana näistä hommista jos ei pysty antamaan arvoa sille mitä nämä eläimet ovat aikaan saaneet myöskään.
Katsos se ei muuta sitä tosiseikkaa, että ne eläimet jotka ovat uhreja ovat myös sankareita meille ihmisille. Se ei oikeuta eläinkokeita, mutta ei se oikeuta myöskään väheksymään niiden eläinten tekoja.
Rautalangasta sinulle. En ole eläinkokeiden puolella ja jos minusta olisi kiinni niin niitä ei tapahtuisi, mutta minä sentään pystyn kunnioittamaan sitä uhrausta mitä ne eläimet ovat minullekin tehneet. Mun mielestä jos tähän ei pysty sortuu täydelliseen eläimen elämän ja tekojen arvostamattomuuteen.