päivän :(

31,307 posts, 1,566 pages, 8,195,656 views

Cloud

Posts: 2,162

#31161 • • Edited Cloud Game Freak

Replying to päivän :(:




Sullekin voisin vääntää rautalangasta, ko et näytä tajuavan. Ajatusmaailmasi on kauhea. Enkä siis halua edes ymmärtää sitä. YÖK!



Eli toisinsanoen eläinkokeet on hyvästä? Tähän johtopäätökseenhän voisi helposti päästä, jos nähdään, että pidät minun ajatusmaailmaani kauheana, vaikkakin myönsin selkeästi, että se vastustaa eläinkokeita. Tosin uskoisin sen olevan osa jotain aivan muuta. Näkemys eroja selkeästi ja se sallitakoon ainakin minun puoleltani.

Niin ja ei se mitään, ettet halua ymmärtää se on jokaisen oikeus. Ei se myöskään ole minulta tai keneltäkään muulta pois. Interweb on siitä ihmeellinen maailma, että se on täynnä ihmisiä jotka eivät ymmärrä toisiaan ja vaikka ymmärtäisivät eivät allekirjoita toistensa näkemyksiä. Joten tuohan on ihan normaalia. Joskin todella virkistävän suorasukaista.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

m1kk3

Posts: 5,560

#31162 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to päivän :(:


Sullekin voisin vääntää rautalangasta, ko et näytä tajuavan. Ajatusmaailmasi on kauhea. Enkä siis halua edes ymmärtää sitä. YÖK!


Mä en tiedä kiinnostaako sua edes keskustella enää asiasta, mut otetaan nyt esimerkki. Jos sulla olisi vaikkapa syöpä, ja siihen olisi eläinkokeiden avulla löydetty uusi lääke, joka parantaisi sen, niin ottaisitko lääkkeen (tietäen että eläimiä on kuollut sitä kehitettäessä) vai kuolisitko itse (tai ainakin ottaisit riskin omasta kuolemastasi), koska et halua käyttää tuotetta joka on kehitetty eläinkokeilla ? Okei toi oli vähän kärjistetty esimerkki mutta olisi kiintoisaa kuulla vastauksesi.

Mä veikkaisin että useimmilla ihmisillä eläinkokeisiin suhtautuminen menee jotensakin niin, että kosmetiikan yms. ihmisille ei-välttämättömän kehittämisessä on moraalitonta ja väärää käyttää eläinkokeita, mutta taas jos puhutaan esim lääkkeistä tai joistain hoitomuodoista tai yleensäkin asioista jotka auttavat säästämään ihmishenkiä, ne hyväksytään. Toki tämä sisältää luonnollisesti oletuksen että ihmishenki on arvokkaampi kuin eläimen elämä.

Toki mä ymmärrän jollain tasolla senkin, että eläinten ja ihmisten elämää pidetään samanarvoisena, mutta sitte kannattaa lopettaa jeesustelu ja elää sen mukaan.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#31163 • • Aurinkoneiti

Replying to päivän :(:


---

Sullekin voisin vääntää rautalangasta, ko et näytä tajuavan. Ajatusmaailmasi on kauhea. Enkä siis halua edes ymmärtää sitä. YÖK!
---

Mä en tiedä kiinnostaako sua edes keskustella enää asiasta, mut otetaan nyt esimerkki. Jos sulla olisi vaikkapa syöpä, ja siihen olisi eläinkokeiden avulla löydetty uusi lääke, joka parantaisi sen, niin ottaisitko lääkkeen (tietäen että eläimiä on kuollut sitä kehitettäessä) vai kuolisitko itse (tai ainakin ottaisit riskin omasta kuolemastasi), koska et halua käyttää tuotetta joka on kehitetty eläinkokeilla ? Okei toi oli vähän kärjistetty esimerkki mutta olisi kiintoisaa kuulla vastauksesi.

Mä veikkaisin että useimmilla ihmisillä eläinkokeisiin suhtautuminen menee jotensakin niin, että kosmetiikan yms. ihmisille ei-välttämättömän kehittämisessä on moraalitonta ja väärää käyttää eläinkokeita, mutta taas jos puhutaan esim lääkkeistä tai joistain hoitomuodoista, jotka auttavat säästämään ihmishenkiä, ne hyväksytään. Toki tämä sisältää luonnollisesti oletuksen että ihmishenki on arvokkaampi kuin eläimen elämä.

Toki mä ymmärrän jollain tasolla senkin, että eläinten ja ihmisten elämää pidetään samanarvoisena, mutta sitte kannattaa lopettaa jeesustelu ja elää sen mukaan.[/quote

Jeee, miehän esitin vain oman henkilökohtaisen mielipiteeni asiasta. Mutta se tuntuu olevan jollakin henkilökohtaisella tasolla sinua ja jotakuta muuta vastaan. Ei eläinkokeille! Mikään ei oikeasti muuta mielipidettäni asiasta.

m1kk3

Posts: 5,560

#31164 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to päivän :(:


Jeee, miehän esitin vain oman henkilökohtaisen mielipiteeni asiasta. Mutta se tuntuu olevan jollakin henkilökohtaisella tasolla sinua ja jotakuta muuta vastaan. Ei eläinkokeille! Mikään ei oikeasti muuta mielipidettäni asiasta.


Joo ei siinä mitään, olis vaan ollu kiintoisaa kuulla perusteluja sun mielipiteelle. Ja lähinnä se että hyväksytkö niitä missään olosuhteissa, ja pidätkö omaa henkeäsi samanarvoisena kuin eläimen. En mä yritä sua saada muuttamaan mielipidettäsi, vaan haluisin ymmärtää syvemmin sun näkökantaa.

Tottakai, eläinkokeet ovat ikävä juttu, ja maailma olisi parempi ilman niitä, tästä tuskin kukaan on eri mieltä. Toivottavasti tulevaisuus ja tieteen kehittyminen tuo mukanaan ajan, jolloin asioita voidaan kehittää ilman kenenkään ylimääräistä kärsimystä. Joskus vaan kandee miettiä et onko asiat oikeesti niin mustavalkosia.

Mut jos sua ei kiinnosta kantaasi perustella enempää ni unohdetaan sitte tämä asia.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#31165 • • Aurinkoneiti

Replying to päivän :(:


---

Jeee, miehän esitin vain oman henkilökohtaisen mielipiteeni asiasta. Mutta se tuntuu olevan jollakin henkilökohtaisella tasolla sinua ja jotakuta muuta vastaan. Ei eläinkokeille! Mikään ei oikeasti muuta mielipidettäni asiasta.
---

Joo ei siinä mitään, olis vaan ollu kiintoisaa kuulla perusteluja sun mielipiteelle. Ja lähinnä se että hyväksytkö niitä missään olosuhteissa, ja pidätkö omaa henkeäsi samanarvoisena kuin eläimen. En mä yritä sua saada muuttamaan mielipidettäsi, vaan haluisin ymmärtää syvemmin sun näkökantaa.

Tottakai, eläinkokeet ovat ikävä juttu, ja maailma olisi parempi ilman niitä, tästä tuskin kukaan on eri mieltä. Toivottavasti tulevaisuus ja tieteen kehittyminen tuo mukanaan ajan, jolloin asioita voidaan kehittää ilman kenenkään ylimääräistä kärsimystä. Joskus vaan kandee miettiä et onko asiat oikeesti niin mustavalkosia.

Mut jos sua ei kiinnosta kantaasi perustella enempää ni unohdetaan sitte tämä asia.



Hyvä. Nimittäin tää asia ei perusteluja kaipaa.
Cloud

Posts: 2,162

#31166 • • Cloud Game Freak

Replying to päivän :(:




Jeee, miehän esitin vain oman henkilökohtaisen mielipiteeni asiasta. Mutta se tuntuu olevan jollakin henkilökohtaisella tasolla sinua ja jotakuta muuta vastaan. Ei eläinkokeille! Mikään ei oikeasti muuta mielipidettäni asiasta.



Tähän vielä sen verran. Että ei sun mielipiteen muuttumista kukaan oletakkaan tapahtuvan? Vai oikeasti oletatko, että täälläkin foorumilla porukka muuttais mielipiteitään tosta noin vain? Tai yrittävän muuttaa toistensa mielipiteitä jotenkin fanaattisesti? Vai yrittääkö?????

Niinhän muutkin olemme ilmaisseet mielipiteitämme asiasta. Miten se tilanne olisi jotenkin erilainen muilla?

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Avatar
#31167 • • Annakins Guest

Replying to päivän :(:


Mun mielestä voisivat mennä vaikka sinne rättipäiden sekaan harjoittelemaan tai sitten ensiapupolille .



Rattipaiden? Oikeesti?
hemuz

Posts: 2,178

#31168 • • hemuz kätevä emäntä
Kela ja vakuutusyhtiö, lomakkeet *piis*
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#31169 • • Aurinkoneiti

Replying to päivän :(:


---

Mun mielestä voisivat mennä vaikka sinne rättipäiden sekaan harjoittelemaan tai sitten ensiapupolille .
---


Rattipaiden? Oikeesti?

Annakins


ketä sitten ovatkin....( oli ehkä tyly sanavalinta)Ihan sama. Oottelinkin, milloin kommentoit tähän :)
noena

Posts: 3,138

#31170 • • noena first breath after coma
Väsy. Outo sellainen. *eikä*

Oikeastaan enemmänkin uupumus, vai jonkinlainen turtuminen *ding*

No oli mikä oli; Parin tunnin päiväunet töiden jälkeen ja loppuilta meditoimista, ni eiköhän syy selviä, kuten ennenkin *piis*

--
TwistedLife™ Amusement Park

nazarie

Posts: 176

#31171 • • nazarie saapasjalkakissa
elämä ollu monta viikkoo yhtä puurossa uimista, apatia :(

--
The truth may be out there, but lies are inside your head

hemuz

Posts: 2,178

#31172 • • hemuz kätevä emäntä
Satuin toikkaroimaan pikkujouluissa ja voi olla etten saa mistään rahaa kuukauden ajalta *piis* edelleen kela ja vakuutusyhtiö *dissaa*
Timce

Posts: 5,381

#31173 • • Timce

Replying to päivän :(:

Satuin toikkaroimaan pikkujouluissa ja voi olla etten saa mistään rahaa kuukauden ajalta *piis* edelleen kela ja vakuutusyhtiö *dissaa*



No worries. Here, have a puppy.

bueax.jpg

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

KeijoK

Posts: 1,495

#31174 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale
Työt loppui. No can do....nyt sit ollaan vaan taas kerran....

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

rose

Posts: 1,047

#31175 • • rose vakaasti epävakainen
blaah *justjoo*

--
TwistedLife™ Amusement Park

lopez

Posts: 1,972

#31176 • • lopez pahan päivän pakkasukko!

Replying to päivän :(:

Työt loppui. No can do....nyt sit ollaan vaan taas kerran....


Ei se ota jos ei annakkaan, ja paussihan on henkisesti(kin) ottaen pelkkää plussaa. Paljon lepoa ja uutta virkeyttä.

--
My life fades.... the vision dims.
All that remains are memories.
I remember a time of chaos.
Ruined dreams. This wasted land.

noena

Posts: 3,138

#31177 • • noena first breath after coma
Tänä viikonloppun tulee 3v siitä kun viimeksi poistui kaveri oman käden kautta.
Tuli suru.

--
TwistedLife™ Amusement Park

Avatar
#31178 • • Annakins Guest
Yksi sota paattyy niin toinen karjistyy :(
sapeli

Posts: 11,768

#31179 • • sapeli jokukukamikä?
Ei näköjään kannata toivoa pieniäkään asioita vielä tässä vaiheessa.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

tommib

Posts: 3,204

#31180 • • tommib
Taas tajuttu, ettei kaltaisellani ihmisellä ole vientiä ihmissuhde markkinoilla. Pitäisi olla urheilullinen, hyvin toimeentuleva uraohjus mallivartalolla, jotta kelpaa. Hyvä muistuttaa itseään asiasta aina joskus, nyt ei taas tarvitse muistuttaa ensi vuonna.