mayah, 11.11.2008 09:06:
Tietysti työergonomia on isossa roolissa, kun tässä tulee jäkiteltyä 8 tuntia päivässä väkisinkin koneen äärellä. Olen kyllä siltä osin oppinut hyville tavoille, että pyörittelen hartioita ja venyttelen suhteellisen usein ja vähintään 30 minuutin välein nousen pois näytön äärestä hakemaan lasin vettä, paperia tulostimelta tms.
Jep, itekin nousen tästä paikaltani suht usein hakemaan jotain, koska en vaan pysty istumaan kauaa paikallani. Venyttely kuuluu myös tapoihini. Yks iso ergonominen ongelma on se, et mulla on super lyhyt selkä ja tosi pitkät kädet. Eli en voi laittaa pöytää niin alas, et kädet olis näppiksellä kirjoitettaessa 90 asteen kulmassa, koska jalat ottaa kiinni pöytään. Niinpä mä joudun pitämään pöytää aina vähän liian korkeella mulle ja sekin varmaan rassaa hartioita. Toinen ongelma on mun mielettömän notko selkä, jonka takia en esim. voi juosta ollenkaan. Pitkät kävelylenkitkin tuntuu nyt käyvän tosi pahasti alaselkään.
Relaxantteja löytyy onneksi kotoa, pitääkin ottaa sellainen ensi yöksi. Ja sen hieronta ajan voisin oikeesti koittaa varata tähän lähipäiville.