Ensimmäinen dj-keikkasi?

153 posts, 8 pages, 104,820 views

JayVee

Posts: 887

#81 • • JayVee FINRG / Supercharged
24.01.2003 @ etana lahti !

--
FINRG / Supercharged

Ihana

Posts: 56

#82 • • Ihana Ihana

DjBeliar, 20.5.2005 11:54:


Mutta Ikahovin on varsin mielenkiintoinen mesta ja suosittelen sitä jokaiselle ohikulkijalle käymään tutustumassa pe tai la iltaisin. Meininki on rankkaa ja kannattaa muistaa, että:
-Jos menet iskemäät paikallisia naisia, saat turpaasi kateellisilta äijiltä
-Jos taas et yritä iskeä muijia, sua luullaan homoksi (terv. Tempelle!) ja taas saat pataan! ;)



Itse soitin ensimmäisen keikkani Ravintola Ikahovissa muistaakseni 28.8.1989 ja vuoden verran siellä kävin soittelemassa... Hittejä ja hitaita, ja tietenkin spiikit väliin =)
CM

Posts: 1,507

#83 • • CM
Eka julkinen keikka oli 2002 heinäkuussa kotikonnuilla. Jumankauta että pelotti, eka vaihdossa vielä lens neula mäkeen :) sen eka vaihdon jälkeen hävis pelko kokonaan.

Ihan eka kerran oon soittanu (omissa kotibileissä) joskus kesällä 2000 jolloin poliisit tuli ja pisti bileet poikki *nauru*
Avatar
#84 • • Equalizer Guest

CM, 10.7.2005 18:32:
Eka julkinen keikka oli 2002 heinäkuussa kotikonnuilla. Jumankauta että pelotti, eka vaihdossa vielä lens neula mäkeen :) sen eka vaihdon jälkeen hävis pelko kokonaan.

Ihan eka kerran oon soittanu (omissa kotibileissä) joskus kesällä 2000 jolloin poliisit tuli ja pisti bileet poikki *nauru*



Kova on meno ollu*nauru*
ipe

Posts: 1,845

#85 • • Edited ipe X-Rust / Holvi

cloud-c, 12.5.2005 11:27:
Ekan kerran DJ:nä ala-asteen diskossa kaverin kanssa, varusteena oli läjä C-kasetteja ja meitsin mankka! Sit seuraava ihan oikee dj-keikka oli Lukiossa joissain bileissä. Toisissa bileissä tuli soitettua eka live-keikka (tracker matskua) kahdella tietokoneella ja 2 kanavan mikserillä. Ja kivaa oli!



Melko samoilla linjoilla ollaan. Eka 'keikka' ala-asteella, muistaakseni 6. luokalla jossain luokkaretkirahojenkeruudiskossa. Soittovehkeinä oli 2 mankkaa ja kuulokkeet. Huvittavaa oli että ohjelmoitiin samoihin bileisiin Commodore 64:lla meille 'diskovalot' niin että telkkari ruudussa vilkkuu eri värejä ja välillä nopeesti mustaa ja valkosta vuorotellen eli melkeen kuin strobo. *whaat* Tais koulun telkkarin kuvaputki tykätä hyvää muutaman tunnin jälkeen.

Ton jälkeen kävin vetämässä muutamia ala-asteen diskoja jollain kotistereovarustuksella. Yläasteella about kasiluokalla (1988-89?) ruvettiin sitte itse pitämään oman koulun diskoja kun frendien kanssa kyllästyttiin huonoon musiikkiin jota noissa diskoissa oli aiemmin ollu. Tuolloin mulla oli käytössä jo sentään 2 levysoitinta, mikseri ja koulun omat kohtalaiset PA-laitteet.

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Mellu-

Posts: 4,006

#86 • • Mellu-
sitä ei ole eikä tula *nauru* kerran kännipäissäni yritin jotai räveltää ja eihän siitä mitään tullut *nauru*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Dasjonna

Posts: 612

#87 • • Dasjonna - Dreamhall / Love Shack -
Vuotta en muista, mutta vuokrattiin ihan bilekäyttöön sellate liikuntasali, ja siellä siiten tykitettiin. Oli meillä oikee pioneerin 500:nen teknarit ja omnitronicin cd-dekit... ite en ollu kyseisiin vehkeisiin ennen koskenut ja soitin sitten kumman proge-trance-pryke-hardhouse-breakbeat-setin...

Oli mukavaa, mun jälkeen soitti kuitenkin Dj Poliisi ja Junkkaa tuli Hongan Jussilta...

Kaveri sai vuokraamistamme stroboista epilepsiakohtauksen poliisin setin aikana, ja sitä sitten elvyteltiin :)

Paikan "talonmies" siinä pyöri aika ihmeissään. Varmaan enne just Bomfunkkia kummempaa "konemusaa" kuullut :D Siitä lähti sit oikeestaa ihan kaikki.

Nykyään tulee lähinnä omaks huviks soiteltua progee teknoo breiksiä ja millon mitäkin. Kunhan sais keikkaa jostain niin vois taas ihmetellä.

Onnea kaikille uusille!
serotonot

Posts: 3,137

#89 • • serotonot Paul Easy

Dasjonna, 14.12.2005 22:07:
Vuotta en muista, mutta vuokrattiin ihan bilekäyttöön sellate liikuntasali, ja siellä siiten tykitettiin. Oli meillä oikee pioneerin 500:nen teknarit ja omnitronicin cd-dekit... ite en ollu kyseisiin vehkeisiin ennen koskenut ja soitin sitten kumman proge-trance-pryke-hardhouse-breakbeat-setin...

Oli mukavaa, mun jälkeen soitti kuitenkin Dj Poliisi ja Junkkaa tuli Hongan Jussilta...

Kaveri sai vuokraamistamme stroboista epilepsiakohtauksen poliisin setin aikana, ja sitä sitten elvyteltiin :)

Paikan "talonmies" siinä pyöri aika ihmeissään. Varmaan enne just Bomfunkkia kummempaa "konemusaa" kuullut :D Siitä lähti sit oikeestaa ihan kaikki.

Nykyään tulee lähinnä omaks huviks soiteltua progee teknoo breiksiä ja millon mitäkin. Kunhan sais keikkaa jostain niin vois taas ihmetellä.

Onnea kaikille uusille!


hih, nii noi oli ne bileet mis oli niit jotain rockabillyja pyörimässä dx corolloilla siinä pihalla :D

Hitto että noistakin on jo monta vuotta
Dasjonna

Posts: 612

#90 • • Dasjonna - Dreamhall / Love Shack -
niinpä! hauskaa että setä poliisikin muistaa :)

juu, kunhan sais jostain vielä itekin keikkaa, kun en pidä itseäni hirveen rupusena kiekonpyörittäjänä enää...

Kiitos muuten Poliisi keikasta edelleenkin, nostit bileiden tasoa aika rutkasti.

Psysexin vinyyliä pääsi koskee *uuh!*

*nod*
samlainio

Posts: 1,264

#91 • • samlainio
mun eka deejii kokemus oli raumalaisessa Bronx 409 -diskoteekissa vuonna '90. Sillon sitten rupesin soittelemaan siellä levyjä, mitä jatku viitisen vuotta. Koulun diskot tuli kans koettua. Ensmäiset varastokemut tais olla '93 Raumalla varasto 12:sta, jolloin meikä poika soitteli hardcore teknoa. Pieniä muuttumisia on juu iteki kokenu ton ajan välillä. Mut hauskaa on ollu.
flygfisk

Posts: 327

#92 • • Edited flygfisk
"Mikä vaihto toi nyt oli? Toinen biisi loppuu ni jätkä vaan pistää toisen levyn pyörimään. Eihän tossa ollu mitään miksaamista."

Näin siis kotibileissä about neljän promillen humalassa. Ei varsinaisesti eka keikka, mulle vaan sanottiin, et on openit ja annoin palaa.
Nastywip

Posts: 70

#93 • • Nastywip
eka ihan "virallinen" keikka oli vuoden -98 lopulla.
kädet tärisi hitosti kokoajan ja sattuhan siinä tää perinteinen et
otin neulan pois soivalta vinyyliltä. :D
muuten setti tais mennä ihan ok mennä mutta oli kyllä sellanen sekotus
eri tyylejä, että sellaseen ei enää nykyään taitas olla munaa. :)
Arismus

Posts: 277

#94 • • Arismus
Heh, no oikein kunnon klubi/ravintola dj-keikkaa ei ole mulla viel takana, mutta eikös ne kotibileist lähe kaikki liikkeelle*nauru*... Eli eka kotibile dj-keikkani oli mun kaverilla ja porukkaa oli about 50 henkeä. Sillon olin iteki kauheassa kännissä, koska kaverit juotti mua koko ajan ja mikäs siinä kun ilmaiseksi sai viinaa*hih*. Joten mulla ei ole mitään hajua, minkälaisen setin soitin mut kaikilla oli silti hauskaa aamuun asti. Se oli kuiteski mun eka kosketus soittamisen tunnelmaan. Ja kyllähän se on paljon upeampaa soittaa jossain klubissa ja siellä ei kannata olla kännissä, sillä muuten saa palautetta esim. foorumien kautta*nauru*.. Mut isommat keikat odottaa vielä...
tbo

Posts: 935

#95 • • tbo budhisattva
Mä en edes muista millon oon ekaa kertaa soittanu levyjä julkisesti, kai se oli joskus jossain Amoksen bileissä joskus -98 tai -99...tai sit siellä jossain Konsulla olleissa kemuissa suunnilleen samoihin aikoihin, ei voi muistaa noin muinaista historiaa. Mahdollista on myös et sen on ollu I-klubilla jossain Mireissä. Kai.

Mutta siitä huolimatta että DJ-uran alkupiste onkin hämärän peitossa, meitsin _kansainvälinen_ DJ-ura lähtee käyntiin 25.8. Klusa Daba-festareilla Riikassa, Latviassa. Vieläkin oon hivenen äimänä tosta hommasta et mitä sviduu, mistäköhän tollanenkin ilmesty, mut ei kai auta itku markkinoilla, täytynee nauttia siitäkin :)

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

yoni k

Posts: 667

#97 • • Edited yoni k disko
Barefoot Partyissa '06. Siellä eka klubikansan keikka! Pari kertaa taidenäyttelyissä ja ravintola bileissä. *joo*
SA-TomTom

Posts: 2,727

#98 • • SA-TomTom Manager Of The Universe
Aikakoneella 17 vuotta taaksepäin...

Mitä - missä - milloin: Tarkalleen ottaen torstaina 21.09.1989 @ Pänäri (Päivärannan nuorisotalo), Kuopio. Kyseessä oli nuokkaridisko, jonne tiskijukkailua harrastava ystäväni minut mukanaan raahasi katsomaan meininkiä.

Homma lähti aika tarkalleen käyntiin näin:
Eddye: "Hei, mä lähen käymään tuol... Jos biisi loppuu ni paina tosta.". Minä: "Öö... Urgh...". ...Tovin kuluttua laulu on lopuillaan ja maestro kiitää epämääräisesti viereen: "Aloita bileet, sano jotain tohon mikkiin!". Ja minä hetken mielijohteesta paniikissa kersoille lontoota: "Ladies and gentlemen, it's showtime..." ja jotain muuta syljen suuhun tuomaa. Loppuaika meni täristessä ja about vihaisena. Mutta illan jälkeen... Eddye: "Nonnis, tuuks uudestaan mukaan joku kerta?". Minä: (Hetken mietittyäni löisinkö miten lujaa.. Kuulin kuitenkin sanovani "Joo!".

Ensimmäinen biisi oli HIPNOSIS - OXYGENE (7" pikkusinkku, Italoa). Btw, sinkku on yhä tallessa! Musalinja oli aika pitkälti Bat & Ryydiä, Sabrinan Boysia, Alice Cooperin Poisonia... *nauru*

Taiteilijanimeksi siunautui FREDDYE. Nimi, joka oli käytössä kuusnepa-aikaan oli Freddy (Freddy Krueger - Painajainen Elm Streetillä). Oppi-isän taiteilijanimeä "Eddye" mukaillen nimeen lisättiin "e", jotta rimmaisi kivemmin *hih*

Homma vei mennessään siltä seisomalta niinkin tehokkaasti, että koulut jäivät tässä vaiheessa elämää kesken. Vuosien varrelle on mahtunut settiä päiväkodeista haalaribileiden kautta humppalavoille ja bluesbarista suomipopräkälöiden kautta teknobileisiin (Ensimmäinen varsinainen "reivikeikka" oli 1992). Reipas nelinumeroinen määrä keikkoja takana, mutta tuota ensimmäista kertaa muistelee yhä haikeana *sydän*

--
Never give up.
Never surrender.

Foxmagon

Posts: 1,329

#99 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Ei oo eikä tuu. *nauru*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

CM

Posts: 1,507

#100 • • Edited CM

SA-TomTom, 11.8.2006 02:32:
Aikakoneella 17 vuotta taaksepäin...

*clips*



Hehee! Muistan vieläkin kirkkaasti, kun jäbä oli meiän kylän teinidiskon DJ ja kaikki puhu DJ Freddyestä kun olin 8-luokalla vuonna 92 *pihkassa* Tulipa joskus iteki käytyä paikalla *hymy*