Vituttaako paviaanit?

215 posts, 11 pages, 39,186 views

Riku

Posts: 3,187

#161 • • Riku The Little Prince

onomatopoeia:
---
pHaze:
... ihminen ei ole vastuussa itselleen aiheuttamista epäterveellisistä elämäntavoista (sitä kutsutaan yhteisvastuuksi johon koko nykyajan sivistys nojaa)...

---

Eikö tämä ole turhan suuri vaatimus? Mielestäni ihminen toki kantaa vastuunsa teoistaan, mutta yhteiskunnan tulee pystyä takaamaan yksilölle riittävä toimeentulo, vaikka hän on aiheuttanut itselleen haittoja epäterveellisten elämäntapojen johdosta.

Miten sä ton oikeen luit? Mähän nimenomaan olin sitä mieltä että yhteiskunnan pitää pitää huolta yksilöistään siitä huolimatta että nämä olisivat jollakin tavalla aiheuttaneet itselleen vahinkoa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Fucking Nobody

Posts: 393

#162 • • Fucking Nobody Hyvällä sykkeellä ympäri harmaan kiven!

Lene:

Mä nyt vain uskon, että ihmisillä kyllä on ne voimavarat, mutta ei oikeita välineitä.



Tässä olet ihan oikeassa. Ja juuri tämän vuoksi tarvitaan yhteiskunnan tukiverkostoa. Minun mielestäni kenenkään ei tulisi rämpiä ongelmiensa kanssa yksin. Tarvitaan myös muiden ihmisten apua ja tukea. Juuri niitä välineitä.
onomatopoeia

Posts: 159

#163 • • onomatopoeia

pHaze:
---
onomatopoeia:
---
pHaze:
... ihminen ei ole vastuussa itselleen aiheuttamista epäterveellisistä elämäntavoista (sitä kutsutaan yhteisvastuuksi johon koko nykyajan sivistys nojaa)...

---

Eikö tämä ole turhan suuri vaatimus? Mielestäni ihminen toki kantaa vastuunsa teoistaan, mutta yhteiskunnan tulee pystyä takaamaan yksilölle riittävä toimeentulo, vaikka hän on aiheuttanut itselleen haittoja epäterveellisten elämäntapojen johdosta.

---
Miten sä ton oikeen luit? Mähän nimenomaan olin sitä mieltä että yhteiskunnan pitää pitää huolta yksilöistään siitä huolimatta että nämä olisivat jollakin tavalla aiheuttaneet itselleen vahinkoa.


Älä sekoita tätä keskustelua tupakointikieltokeskusteluun. Tässä asiassa ole kanssasi lähes täysin samaa mieltä. Halusin vain kysyä, oletko todella sitä mieltä, ettei ihminen ole vastuussa teoistaan. Olen pahoillani, jos annoin sen kuvan, että yritän vääristellä sanojasi.
Riku

Posts: 3,187

#164 • • Riku The Little Prince

onomatopoeia:
Älä sekoita tätä keskustelua tupakointikieltokeskusteluun. Tässä asiassa ole kanssasi lähes täysin samaa mieltä. Halusin vain kysyä, oletko todella sitä mieltä, ettei ihminen ole vastuussa teoistaan. Olen pahoillani, jos annoin sen kuvan, että yritän vääristellä sanojasi.

En sekoittanutkaan. Asiat asioina jne. Pointtini ei ollut ettei ihminen ole millään tavalla vastuussa teoistaan, mutta tämä vastuu määritellään lakien ja velvoitteiden muodossa, ja olisi mielestäni varsin sairas näkökulma pakottaa ihmiset itse vastaamaan vaikkapa lihomisen, liikenneriskien ottamisen tai perinnöllisten sairausten vaikutuksista, vaikkei noita kaikkia voikaan suoraan verrata keskenään. Käsitin vain quottaamistavastasi että tarkoituksesi oli kritisoida koko kommenttiani.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

domi

Posts: 7,069

#166 • • domi Työn sankari.
Ei vituta,kun on sellanen perheenjäsenenä, tosin sanovat sitä mun veljeksi *justjoo*
Juhgu

Posts: 7,921

#167 • • Juhgu Virnistelijä
Miksei tässä ole evvk-vaihtoehtoa? Se olis varmaan ykkönen *nauru* nyt on tosin myöhäistä lisäillä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

vanhus

Posts: 889

#168 • • vanhus
olihan se aika ovela rahastus keino korkeasaarelta *joo**joo**ankka*
W

Posts: 1,049

#169 • • W
Mä olisin kyllä voinu ottaa itelleni lemmikiksi sen pikkuisimman niistä....tosin olisin kyllä laittanut itseruskettavaa voidetta sen punaiseen perseeseen...niin jotenkin ärsyttävän näköinen yksityiskohta...pilaa hyvän kokonaisuuden.
*iihhih*
Epailija

Posts: 5,636

#170 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Ette pojat ja tytöt muuten ikinä arvaa mikä uutinen ylitti eilen täkäläisen Metron uutiskynnyksen. Voi kyllä, ulkomaan uutisten kohdalla Suomen uutisena oli juttu paviaaneista. Ei vituttanut. *nauru*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#171 • • ALIEN Guest
*lmao* vielä jaksaa naurattaa tämä aihe, ku selailee häröily osastoa.. :DD
Humppabeibi

Posts: 91

#172 • • Humppabeibi Söpöilijä
Luin Turun Sanomista tänään että paviaanit pääsevät tosiaan siihen paranneltuun asumukseen mutta notta aikovat Korkeasaaressa kuitenkin "luopua" paviaaneista myöhemmin, koska eivät kuulemma viihdy Suomen ilmastossa....

--
"Pienenä kuvittelin että maailmassa kaikki rakastais mua"

ETJ

Posts: 1,229

#173 • • ETJ Failed specimen
NÖÖyöÖYYööyyyyy ei saa luopua paviaaneista. Mikään ei o hauskempaa helvetinmoisessa krapulassa, ku katella ku ku paviaani ensin wankkaa, sit bylsii toista ja lopuks ottaa iteltään...........
rec

Posts: 2,923

#174 • • rec
Vituttaa siinä mielessä, että osa on jo vallannut dekit ja soittaaa mitälie-musiikkia! *igor*
Gnizhak

Posts: 701

#176 • • Gnizhak iku

Humppabeibi, 30.6.2005 09:46:
Luin Turun Sanomista tänään että paviaanit pääsevät tosiaan siihen paranneltuun asumukseen mutta notta aikovat Korkeasaaressa kuitenkin "luopua" paviaaneista myöhemmin, koska eivät kuulemma viihdy Suomen ilmastossa....


Tarkottaako tää nyt sitä et paviaaneja vituttaa?

--
Don't Just Stand There

COBALT

Posts: 1,407

#177 • • Edited COBALT akitaattori
Mua vituttaa se, että Suomessa nousee jokun Fu**'in kansanliike joidenkin punapersepaviaaneiden vuoksi, mutta samaan aikaan unohdetaan esim. kaikki sotaveteraanit, vanhukset ym. joita saamme kiittää suuresta osasta hyvinvointiamme...!!!
Suomeksi sanottuna veteraanien + muiden omaa vertamme olevien ihmisten ohi ajaa tärkeysjärjestykessä jotkut prkl:een apinat! Onhan ne kivoja ja siistei, mutta jos pappa tahi vaari olis kyseessä, niin...???
Toinen esimerkki:
Tsunami täräytti tonne jonnekin... Suomalaiset syyti rahaa AIVAN JÄRJETTÖMÄSTI (olikse jotain yli 20 milj. eguu?)katastrofialueelle, huhhuuu...!! Ihan totta, jokainen siellä 100% varmasti tarvitsee jokaista centtiä ihan taatusti, mutta miten se ajaa ohi kaikesta mitä KotoSuomessa tarvitaan...? ...esim. taas he sotaveteraanit, joista joku voi olla sun tai mun pappa, vaari tai isoisä???

Oikeesti hei, miettikää ystävät, Phaze'kin tossa aiemmin mainitsee, että pultsarit ja nistitkin ovat (kuten luonnollista!) ansainneet yhteiskuntajärjestelmässämme oman paikkansa... MIKÄ HELVETIN LUONONVOIMA SAA SUN TAI MUN TAI IHAN KENEN TAHANSA KORVIEN VÄLISSÄ APINAT POMPSAHTAMAAN ARVOJÄRJESTYKSESSÄ OHI IHMISEN, joka voi olla sun veli, sisko, äippä, vaari, SOTAVETERAANI etc... tai muuten vaan tärkeä IHMINEN jollekin toiselle l. YKSILÖ???! (

Vittu meitsi avautuu, mut mieti tota oikeesti!!! Miten sä laitat nämä asiat tärk. järjestykeeen omassa päässäsi?

***MII LAV PAPUUNS!***

______________***En-enää-ikuna-jua-punkkuu-hymiö-jee!!!***_______


Ps. Jos olen joskus toivonut jonkin reply'ni herättävän keskustelua, niin NYT...!!!
HIT ME BABY--->!!!

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

phanatic

Posts: 1,123

#178 • • phanatic

COBALT, 30.6.2005 21:13:
Mua vituttaa se, että Suomessa nousee jokun Fu**'in kansanliike joidenkin punapersepaviaaneiden vuoksi, mutta samaan aikaan unohdetaan esim. kaikki sotaveteraanit, vanhukset ym. joita saamme kiittää suuresta osasta hyvinvointiamme...!!!
Suomeksi sanottuna veteraanien + muiden omaa vertamme olevien ihmisten ohi ajaa tärkeysjärjestykessä jotkut prkl:een apinat!



Voisitko nyt kertoa, missä tai kenen mielestä paviaanit ovat tärkeämpiä kuin sotaveteraanit? Ja tuosta ryhmästä paviaanit ovat ainoita, joita ei (kai) elätetä verorahoilla. Muista ensi vaaleissa äänestää ehdokasta ja puoluetta, joka kannattaa enemmän rahaa julkiseen terveydenhuoltoon ja vanhuksille, korkeampia eläkkeitä jne..

Tsunami täräytti tonne jonnekin... Suomalaiset syyti rahaa AIVAN JÄRJETTÖMÄSTI (olikse jotain yli 20 milj. eguu?)katastrofialueelle, huhhuuu...!! Ihan totta, jokainen siellä 100% varmasti tarvitsee jokaista centtiä ihan taatusti, mutta miten se ajaa ohi kaikesta mitä KotoSuomessa tarvitaan...? ...esim. taas he sotaveteraanit, joista joku voi olla sun tai mun pappa, vaari tai isoisä???



Sun päähäsi ei ilmeisesti mahdu yli yhtä asiaa kerralla kun tunnut olettavan ettei muidenkaan päähän mahdu. Veteraaneille järjestetään keräyksiä kaiken aikaa, siitä vaan lahjoittamaan rahaa heille jos tuntuu että heidät on unohdettu.

Ja opettele kirjoittamaan :)

MIKÄ HELVETIN LUONONVOIMA SAA SUN TAI MUN TAI IHAN KENEN TAHANSA KORVIEN VÄLISSÄ APINAT POMPSAHTAMAAN ARVOJÄRJESTYKSESSÄ OHI IHMISEN, joka voi olla sun veli, sisko, äippä, vaari, SOTAVETERAANI etc... tai muuten vaan tärkeä IHMINEN jollekin toiselle l. YKSILÖ???! (



Eli vain toiselle tärkeät ihmiset ovat yksilöitä? Ja miksei muuten eläimet ole? Ja ei kai kellään tosiaan ole paviaanit menneet arvojärjestyksessä ihmisen ohi.
Juhgu

Posts: 7,921

#179 • • Juhgu Virnistelijä

COBALT,



No kaikkihan eivät ajattele että paviaanit ovat "vaan jotain elukoita", vaan olentoja joilla on tunteet, ja jotka ovat jopa yksilöitä siinä missä mekin. Eipä silti, on niitä pahemmin kärsiviä eläimiäkin varmasti vaikka kuinka paljon.

Suurin osa ihmisistä ei lahjoita rahaa pelkästään siksi, että lahjoituksen kohteelle tulisi hyvä mieli, vaan ennemminkin siksi, että itselle tulisi hyvä mieli omantunnon, velvollisuudentunteen tai jonkun muun vastaavan takia. Siihen tunteeseen sitten vetoaa monet seikat, kuten tuollaiset paviaani/tsunami/whatever mediatempaukset.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

COBALT

Posts: 1,407

#180 • • COBALT akitaattori

phanatic, 30.6.2005 21:55:
---
COBALT, 30.6.2005 21:13:



Mun virheeni on se, että en lukenut koko topic'ia alusta asti. Sun virhe on se, että otat mun reply'n turhan henkilökohtaiseti!!!
Vastaus kaikkeen, mikä liittyy sun kyssäriin: "Mieti, onko kaikilla meidän esim. setavetskuilla kaiki asiat ok! Onko sinun ja minun edustama yhteiskunta kantanut vastuunsa heidän hyvinvoinistaan?
Onko???
Vastaus ei ole yhtään riippuvainen sun tahi mun näkemyksestä, ehei!
Sen sijaan että tuhlaat energiaasi mun replyn kritisoimiseen voisit kysäistä oletko sinä tai läheisesi tehneet mitään em. asian hyväksi sen sijaan että paasaat täällä kilpaa joidenkin karvaisten elukoiden puolesta! Minä olen...! Kysytkö seuraavaksi tiliotetta todisteeksi toimistani vai teetkö itse jotain konkreettista... No, nyt mä syyllistyn itse henkilökohtaiseuuksiin, tunnustan...!
Älä sä enää tee niin...!!! *piis*

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!