Vituttaako paviaanit?

215 posts, 11 pages, 39,197 views

COBALT

Posts: 1,407

#181 • • COBALT akitaattori

Juhgu, 30.6.2005 22:01:
---
COBALT,
---


No kaikkihan eivät ajattele että paviaanit ovat "vaan jotain elukoita", vaan olentoja joilla on tunteet, ja jotka ovat jopa yksilöitä siinä missä mekin. Eipä silti, on niitä pahemmin kärsiviä eläimiäkin varmasti vaikka kuinka paljon.

Suurin osa ihmisistä ei lahjoita rahaa pelkästään siksi, että lahjoituksen kohteelle tulisi hyvä mieli, vaan ennemminkin siksi, että itselle tulisi hyvä mieli omantunnon, velvollisuudentunteen tai jonkun muun vastaavan takia. Siihen tunteeseen sitten vetoaa monet seikat, kuten tuollaiset paviaani/tsunami/whatever mediatempaukset.



Einii ajattelekaan! Mikä ihmeellinen luonnovoima saisi juuri minut ajattelemaan että Korkesaaren paviaani olisi tärkeämpi kuin vaarini tai ystäväni vaari etc... Tai ihan mikä tahansa muu kuin ihminen!???
Tätä jään miettimään ja painan pääni tyynylle, peace!!!

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

COBALT

Posts: 1,407

#182 • • COBALT akitaattori
Paviaanit vituttaa!!! ...paitsi jos oon Trusssa ja känisä...!!!

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

tuisku

Posts: 256

#184 • • tuisku tomboy girleygirl

COBALT, 30.6.2005 21:13:

***MII LAV PAPUUNS!***



*nauraa käkättää*

sori, toi oli vaan niin hyvä päätös tolle puheenvuorolle, et meikäläinen nauraa täällä vedet silmissä. (ei siis mitenkään dissaten sun kirjoitustasi kohti)

ja sorry, offtopic

--
*sydän* Yksikään lumihiutale ei ikinä putoa väärään paikkaan *sydän*

phanatic

Posts: 1,123

#185 • • phanatic

COBALT, 30.6.2005 22:12:
"Mieti, onko kaikilla meidän esim. setavetskuilla kaiki asiat ok! Onko sinun ja minun edustama yhteiskunta kantanut vastuunsa heidän hyvinvoinistaan?
Onko???



Ei ole kaikki asiat ok. Kuten ei ole työttömillä, kodittomilla, yksinhuoltajilla, pakolaisilla, opiskelijoilla eikä muillakaan. Kai ihmiset saavat silti kiinnostua myös eläinten tai tsunamista kärsineiden hädästä?
evvk

Posts: 1,918

#186 • • evvk
mikä tää juttu on
evvk

Posts: 1,918

#188 • • Edited evvk

Ana-5000, 30.6.2005 23:44:
---
Mark Hamilton, 30.6.2005 23:28:
mikä tää juttu on

---


Topikin lukeminen yleensä selventää mistä topikissa on kyse, eli mars mars ekalle sivulle.



Joo mä olen lukenut ekan sivun..

Maatalous eläimet ei ole kuolemassa sukupuuttoon. Pavianeill on sihen tietääkseni uhka, joten paviaaneja ei voi verrata täällä syötäviin maatalouselämiin.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#189 • • Edited Aziz Combat Fighter

Mark Hamilton, 30.6.2005 23:56:
Joo mä olen lukenut ekan sivun..

Maatalous eläimet ei ole kuolemassa sukupuuttoon. Pavianeill on sihen tietääkseni uhka, joten paviaaneja ei voi verrata täällä syötäviin maatalouselämiin.



Tiedät väärin; ei paviaanit oo mihinkään sukupuuttoon kuolemassa. Sekoittanet simpansseihin, jotka luetaan uhanalaisiksi eläimiksi.

Kyse oli siis siitä typerästä mediasirkuksesta mikä nousi kun muutama paviaani oli jäämässä kodittomaksi, ja siitä miten tekopyhästi ihmiset yleensä suhtautuu noihin eläimiin; suojellaan hirmuna muutamaa paviaania mut sit taas toisaalta syödään hyvällä ruokahalulla väkivaltaisesti pakkosyötetyn hanhen maksaa.
Caro²

Posts: 5,301

#190 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tosta puuttuu vaihtoehto:
"mitkä vitun paviaanit?? ihan vitun sama"

Onneks en omaa televisiota, radiota, tai muutenkaan selaa iltapäivälehtiä..
Olettaisin (topikkia lukematta), että kyseessä on se hirveen kohun saanut paviaanihässäkkä kun meinasivat lähteä sähkötuoliin..

Noh.. vaihtoehto: "ihan vitun sama".. On tässä maailmassa muutakin tärkeää, kuin jotku paviaanit.. Mutta eihän siinä, oha se hienoa jos elossa selvisivät..

EDIT: Niille paviaaneille vois vaikka opettaa kuinka ruuvataan teknarit takaisin suoriksi. Saatas niistä oikein suorastaan ihmeellisiä sen jälkeen. Sellanen kulttuuriteko tälle alakulttuurille olis jo niin suuri, että voitas laittaa oma liike pystyyn, ihan vaan roudataksemme ruuvattuja teknareita huoltoon.
Humppabeibi

Posts: 91

#192 • • Humppabeibi Söpöilijä

Gnizhak, 30.6.2005 20:50:
---
Humppabeibi, 30.6.2005 09:46:
Luin Turun Sanomista tänään että paviaanit pääsevät tosiaan siihen paranneltuun asumukseen mutta notta aikovat Korkeasaaressa kuitenkin "luopua" paviaaneista myöhemmin, koska eivät kuulemma viihdy Suomen ilmastossa....

---

Tarkottaako tää nyt sitä et paviaaneja vituttaa?





Kai se vois tarkoittaakki *grr* Lehdessä sanottiin kanssa, että ei se niiden paviaanien asumus siellä oo vieläkään sellanen ku paviaanin lajinomainen käyttäytyminen vaatisi. Tilaa tarttis enemmän ja kaikenlaisia virikkeitä. Kaipa niitä paviaaneja vituttaa, ku täällä on kylmä ja ei oo mitään tekemistä muutakuin lisääntyä lähisukulaisten kanssa.

--
"Pienenä kuvittelin että maailmassa kaikki rakastais mua"

Anselmi

Posts: 2,578

#193 • • Anselmi And sell me
Ei vituta, kiitos kysymästä.

--
sen pituinen se

Keskiyon Keisari

Posts: 643

#194 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]

Anselmi, 1.7.2005 10:54:
Ei vituta, kiitos kysymästä.

JEP *hymy*

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

phanatic

Posts: 1,123

#195 • • phanatic

Humppabeibi, 1.7.2005 09:31:
Kai se vois tarkoittaakki *grr* Lehdessä sanottiin kanssa, että ei se niiden paviaanien asumus siellä oo vieläkään sellanen ku paviaanin lajinomainen käyttäytyminen vaatisi. Tilaa tarttis enemmän ja kaikenlaisia virikkeitä. Kaipa niitä paviaaneja vituttaa, ku täällä on kylmä ja ei oo mitään tekemistä muutakuin lisääntyä lähisukulaisten kanssa.



Niin no kysehän on kuitenkin eläintarhasta, ei ne elukat siellä viihtymässä ole vaan viihdyttämässä :(
henkkat

Posts: 528

#196 • • henkkat
ei yhtään enempää ku sinä *nauru*
evvk

Posts: 1,918

#197 • • evvk
Tekopyhää jeesustelua se paviaaneista uutisointi varmasti on..
COBALT

Posts: 1,407

#198 • • COBALT akitaattori

phanatic, 30.6.2005 22:46:
---
COBALT, 30.6.2005 22:12:

Ei ole kaikki asiat ok. Kuten ei ole työttömillä, kodittomilla, yksinhuoltajilla, pakolaisilla, opiskelijoilla eikä muillakaan. Kai ihmiset saavat silti kiinnostua myös eläinten tai tsunamista kärsineiden hädästä?



Tottakai saa! Mikä minä olen sitä kieltämään? Tai kukaan muukaan...
Mä heitin vain kysymyksen tossa aiemmin. Toistan sen yksinkertaistettuna: "Jos on valittavana esim. vain kaksi kohdetta. Vaikka ne kuuluisat apinat ja sit ne sotavetskut. Niin mikä jumalautan luonnonvoima saa henkilön siinä hetkessä valitsemaan apinat?" Tätä ajattelua en ymmärrä!

Tää mun paasaus ei ole henkilökohtainen hyökkäys sua kohtaan vaan haluan vain herättää ajatuksia! Varsinkin kun olen niin paljon parempi ihminen kuin muut...! *justjoo**piis*

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

phanatic

Posts: 1,123

#199 • • phanatic

COBALT, 1.7.2005 13:33:
Tottakai saa! Mikä minä olen sitä kieltämään? Tai kukaan muukaan...
Mä heitin vain kysymyksen tossa aiemmin. Toistan sen yksinkertaistettuna: "Jos on valittavana esim. vain kaksi kohdetta. Vaikka ne kuuluisat apinat ja sit ne sotavetskut. Niin mikä jumalautan luonnonvoima saa henkilön siinä hetkessä valitsemaan apinat?" Tätä ajattelua en ymmärrä!



No kuka henkilö on tuollaisessa tilanteessa valinnut paviaanit, tai milloin tuollainen valintatilanne on edes ollut?
COBALT

Posts: 1,407

#200 • • COBALT akitaattori

phanatic, 1.7.2005 14:24:
---
COBALT, 1.7.2005 13:33:
Tottakai saa! Mikä minä olen sitä kieltämään? Tai kukaan muukaan...
Mä heitin vain kysymyksen tossa aiemmin. Toistan sen yksinkertaistettuna: "Jos on valittavana esim. vain kaksi kohdetta. Vaikka ne kuuluisat apinat ja sit ne sotavetskut. Niin mikä jumalautan luonnonvoima saa henkilön siinä hetkessä valitsemaan apinat?" Tätä ajattelua en ymmärrä!

---


No kuka henkilö on tuollaisessa tilanteessa valinnut paviaanit, tai milloin tuollainen valintatilanne on edes ollut?



No voi hyvä helvetti!
Millonkas se nyt olikaan kun ihmiset veivas about kansanliikkeen niiden Korkeasaaren karvaperseiden vuoksi? Lasketaan kai kuukausissa tai viikoissa...
Sotavetskuja meillä on ollut vuodesta -46 alkaen mut ne loppuu kohta...!
Argh, multa loppuu rautalanka...!!! Valintoja, valintoja joka päivä, mate...!!!

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!