Mielenkiinnosta kysyn mitä hommia sitten teet ? älä vaan sano että siivoot :)
Onhan noita jotain siistimpiä hommia esim. kouluavustaja ja tommosta jos ei koulu kiinnosta mutta silti *kivatsulle*
Vaikka toisaalta siivoaminenhan on sitä yrityshenkeä parhaimmillaan :)
Tietoliikennetekniikan kaksoistutkinto tuli suoritettua v.2002.
2003--> suorittanut tietokoneyliasentajan erikoisammattitutkintoa oppisopimuksella jota jäljellä vielä 6kk.
Koulun penkille en enää palaa, sen verran suuret menot nykyisin
Amiksessa kävin sähköpuolen. Nyt AMK:ssa 2 vuotta takana sellaisella alalla josta ei ole millään tulossa loppuelämäksi työtä. Ei ole ihmisten hommaa istua päivät pitkät koneen ääressä naputtelemassa. Jonnekkin kouluun varmaankin jatkamaan kunhan tämän saan valmiiksi. Mutta ala jokin aivan toinen. Jokin jossa saa aikaan jotain näkyvää tulosta bittien sijaan. Kirvesmieheksi Inariin
Pohjalla lähihoitaja koulutus ja nyt AMK:ssa pänttäämässä sosionomiksi. Onneksi viimeinen vuosi on jo menossa. Valmistumisen jälkeen ei oo tietoa mitä teen, mut otetaan ny hetki kerrallaan ja katellaan.
on niin perseestä
sitä ei missään kysytä tai tarvita...
Mikään duunipaikka ei sitä ole kysellyt ja ei ole minkään duunin saaminen siitä riippunu, et onko yo-todistusta vai ei..
ylioppilas ja erittäin epä-ylpeä siitä..
siis joo, yleis-sivistystä ja oli äidille tärkeä juttu, nojoo ei oo ollu tarpeen.
Vain se jos on Laudaturin paperit niin sit siitä on hyötyä esim kun hakee yliopistoon. Varsinkin kun hakee yliopistoon täytyy olla jonkinlainen yo-tutkinto et on haku kelpoinen. Mulla esim. on niiin paskat paperit et ei saa mitään lähtö pisteitä hakiessa.. siis turha paperi. Sillon aikoinaan ei kiinnostanu panostaa tarpeeks yo-kirjoituksiin ja siinä sit ollaan.. tyhjää koko homma.. jes jes, 3,5vuotta saotaanko aika turhaan.. jopa työkkärissä olet alempi-arvoinen kun sulla ei ole KOULUTUSTA ja joudut todella karenssille ja hakemaan pakosta työ-harjoittelu paikkoja tai osallistumaan työelämävalmennukseen.. siis syvältä. Et kaverit hei, koulutus kannattaa!!! Vaikka olisit kuinka aktiivinen työ markkinoilla ja yrität, niin ei yo:lle heru töitä ilman monen vuoden työ kokemusta, mikä on aika lailla mahdoton jos on ollut päivä opiskelija niin kuin minä. Työ kokemusta multa löytyy vuodesta -99, mut se ei ole tarpeeksi.. ei ole mitään koulutusta ja tehnyt koulutusta vastaavia töitä.. et sillai.
3 vuoden kärvistely metsäoppilaitoksessa tuotti tulosta ja valmistuin/valmistun metsäluonnonhoitajaksi (15ov vajaa).
työllistyminen oman alan töihin n. 10%.
Joo...kesäkuun alussa tosiaan kävin koululta nappaamassa rav. kokin paperit...välillä sitä on töissä kerenny miettimään, että olenko mä tyhmä kun olen tällä alalla, vai johtuuko se vaan hulluudesta. Mutta sapuskan laitto vaan on yllättävän mukavaa...en sitten tiedä viitsiikö lukea itteään parempaan asemaan..korkeamman palkan lisäksi se tietäisi enemmän paperitöitä ja niitä en haluaisi tehä juuri ollenkaan. *hakkaa päätä seinään*