Koulutuksesi

473 posts, 24 pages, 165,924 views

$

#341 • • $ Destination weekend!
No johan kesti, eli viimeinkin valmistun Mercuriasta. Mahdollisesti viimeinen ko. koulusta valmistunut. MBS R.I.P

Kesti vajaa vuosi saada kaksi tenttiä läpi, mutta olen nyt virallisesti BBA&BA.

Reilu puoli vuotta on tullut oltua koulutusta vastaavissa hommissa, eli toistaiseksi ihan ok.

Sydän kaipaa yliopistolle, mutta kun ei edelleenkään tiedä mitä tahtoisi opiskella siellä.

Lähi-itää kenties.
#342 • • Kirsikka Guest
Viime lukuvuoden vietin opiskellen tietojenkäsittelyn tradenomiksi, mutta se ei oikein napannut. Nyt sitten pääsin Hyvinkään Laureaan opiskelemaan luonnonvara- ja ympäristöalaa, joka tuntuu ainakin näin etukäteen paljon enemmän mun jutulta.
Tetsu

#343 • • Edited Tetsu Naksutohtori
Viimevuoden media-assistentti joka ei yrittämisestä huolimatta saanut alan töitä. No nyt hain Evtekkiin opiskelemaan 3D mallinnusta ja animaatiota ja pääsin sisään vastoin kaikkia odotuksia. Nyt sitten minusta tulee medianomi, katotaan jos ovet aukeasi nyt. *hymy*
Jonne

#344 • • Edited Jonne Member of Private Trainer Association
Aina on ollut tavoitteena tulla Ammatti-Urheilijaksi kuten pitkälti joka vuosi olen päässyt asteita
lähemmäksi kilpa-urheilun aikakauden aloitteesta 7vuotiaana telinevoimistelussa ja siitä eteenpäin lukuisissa eri lajeissa SM-tasolla yli 20v. ajalla paitsi välivuosia lukuun ottamatta minulla on varsinaisia liikunnan-ammatti nimikkeitä tähän mennessä suoritettuna useita siihen liittyen kuten esim.;Personal Trainer(henk.koht valmentaja) , Hieronta-terapeutti ja opiskelen tällä hetkellä edelleen lisää ja jatkoksi tulossa..Liikunnan-ohjaaja , Liikunta-konsultti ja muitakin juttuja liikuntaan liittyen mahdollisuuksien mukaan..
Omapäälajini kilpa-urheilussa on kehonrakennus,jossa tavoitteena on saavuttaa/voittaa
tulevaisuudessa ammattilaiskortti vuosien päästä,jonka aika vain voi sen näyttää tuleeko se toteen..
Liikunta eri muodoissa on päättymätön elämäntapa ainakin minun kohdalla siihen asti kunnes kohtalo toisin määrää..*iloinen*
ella_

#345 • • ella_

Jonne,

naps

no huhhuh ku on vaikealukuista tekstiä..ei ei ei ei noin.

--
Elementary, my dear.

Jonne

#346 • • Jonne Member of Private Trainer Association

ella_, 25.7.2005 14:39:
---
Jonne,

naps

---

no huhhuh ku on vaikealukuista tekstiä..ei ei ei ei noin.

No äidinkielen opettajaks must ei oliskaa...Toi oli muutenki aika hätäsee tehty..Otan neuvoja toki vastaan..taidot kans rapautuu jos ei pitkään aikaan niitä tarvii jos niitä yleensä on ollutkaan..No koht joutuu kirjoittelee taas kokei ni pitää parantaa tuotakin osastoo.. But It seems to be always a hard way.. Olen enemmän toiminnan mies...pitäis olla oma sihteeri ni homma luistais paremmi...*hih*
Amuck

#347 • • Amuck dub-i-dub
Menin amk:aan lukemaan tradenomiksi (jes, kyllä, ihanaa), kun en muutakaan keksinyt. Olin raukka saanut jostain päähäni ajatuksen, että mitään välivuosia ei pidetä... Olisi pitänyt pitää. Nyt on vuosi + päättötyö jäljellä, eikä tuota kehtaa enää keskenkään jättää.

(Rehellinen syy koulussa vielä roikkumiseen on se, että toivon niiden lähettävän mut ulkomaille toisenkin kerran. *hih*)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

#348 • • Juzba Guest
Amishh... *hymy*
nethr

#349 • • Edited nethr !!

Fezz, 23.7.2005 16:40:
Lukion kävin ja Ammattikorkeata liiketalouspuolella. Lopetin kuitenkin kesken kun tajusin että tuskin kannattaa opiskella liike-elämän viisauksia ihmisiltä jotka ovat itse hommassa epäonnistuneet (ja siksi opettajiksi päätyneet). Ainakin Helsinki Business Collegessa homma pyöri enemmän pohjalta että älkää vaan ruvetko yrittäjiksi ja että se ja se vie teidän rahat ja muutenkin elämästä tulee ihan hirveetä.

Huomattavasti paremmin oppii käytännössä ja ottamalla oppia niistä kenellä homma toimii.

Öööh? Meillä ainakin maikat olivat kokeneita ammattilaisia (ok, ei mitään liiketalousheeboja koska ala oli/on it) ja tiesivät mistä puhuivat - eivät tosin kaikki *justjoo*

Ja eihän HBC ole amk vai oletko ehtinyt sielläkin olemaan? *hymy* Ei koulussa niitä kaikkia (!) asioita opita/opeteta, mutta pitää sitä nyt joku tutkinto olla. Joskus sitä voidaan kysyä tai joskus se tulee ilmi ja silloin voi olla ihan kiva sanoa että on "edes" merkonomi (MBO ??) tai ekonomi tai ihan mikä vaan - eikä mikään peruskoulusta 8.43 keskiarvolla valmistunut *super*lahjakkuus *hihu*

Soneran Koponen oli koulutukseltaan merkonomi ja tämä tais olla jossain määrin syy siihen, miksi svedut hiillostivat kaverin ulos talosta ja/tai ainakin niistä hommista mitä oli tekemässä; "ei vaan koulutus/titteli/virtuaalipip..li riitä". Tämä ei välttis riitä tähän keissiin, mutta tällainen tilanne voi tulla kenelle tahansa vastaan kun pygii tuolla vit*un oravanpyörässä "eteenpäin".

--
xD

nethr

#350 • • nethr !!

$, 24.7.2005 21:25:
Sydän kaipaa yliopistolle, mutta kun ei edelleenkään tiedä mitä tahtoisi opiskella siellä.

Joo, no, yliopistolle lukemaan vaan "yliopistoaineita" tai sitten "korkeakoulua"... Ei se niin tarkkaa siellä ole *hahjust* Lopuksi pygäsee jonkun gradun ja on taas tienristeyksessä eikä tiedä mihin jatkaisi... Toistasataa ovaria takana ja ikää 38v ja pitäisi kehittää jotain *eiei* "mihin se nuoruus katosi??"

Äh. No, jokainen tekee mitä haluaa, mutta on nähty ettei se yliopisto/korkeakoulu autuaaksi tee - etenkin jos on tarkotus tehdä hommia muualla kuin Suomessa missä "yli"opistokoulutettuja on muutenkin aivan liikaa.

avautumista.net *enkeli*

--
xD

pietari

#351 • • pietari -..-
Insinörttiopiskelija, lukio pohjilla. [Isona ostan propellihatun *hih* ]
Tarkemmin ottaen tietoliikenneinsinööriop.

töitäkin on *nauru*

--
...umdah...

nethr

#352 • • nethr !!

Fezz, 26.7.2005 13:26:
---
nethr, 25.7.2005 23:23:
Ja eihän HBC ole amk vai oletko ehtinyt sielläkin olemaan? *hymy*

---
Miksi muuten opettaa koulussa huonolla palkalla (ja masentuneena) liiketaloutta kun voisi pyörittää menestyvää yritystä.

Opettajaksi ryhtyminen on useimmiten kutsumus, tai kyllä opettajat tietävät että yksityisellä sektorilla tai omassa firmassa tekisi isompaa rahaa, mutta esim kesälomat opettajilla on jokseenkin mukavan pitkiä jne. Asioilla on puolensa.

Sitten on tosiaan niitä liike-elämän/yritysmaailman drop outteja jotka kiukuttelee kohtaloaan opiskelijoille jotka vittuuntuvat a) kurssiin ja b) koko kouluun *eiei*

...josta tulikin mieleen eräs DI meidän koulussa joka opetti yritystystoimintaa ja laskentatoimea (peruskursseja). Yritystoiminnan kurssilla oli joku kysymys jotain aiheeseen liittyvästä ja kun ei ihmiset oikein innostuneet (yllättäen) tästä niin tuli seuraavat kyssärit
- "kuka ei tiedä mitä nämä xxxxx ovat?"
- "kuka ei kuullut kysymystä?"
- "ketä tämä ei kiinnosta pätkääkään?"

...Loppukevään tunneista äijä sitten peruutti melkein kaikki tämän jälkeen *muhaha*

--
xD

#353 • • Kirsikka Guest

Fezz, 26.7.2005 13:26:
---
nethr, 25.7.2005 23:23:
Ja eihän HBC ole amk vai oletko ehtinyt sielläkin olemaan? *hymy*

---

Niin siis olin siellä amk puolella eli ilmeisesti haaga instituutissa virallisesti. Ei vaan koskaan oikein auennut että missä koulussa sitä ollaan kun koulun katolla on monta nimeä ja koulussa monta eri koulua. HBC:ks olen sitten yleensä sanonut kun se logo oli kaikkein suurin :)

Itse olin viime vuoden kyseisessä koulussa, ja tiloissa toimivat HBC ja Haaga ammattikorkeakoulun Helsingin liiketalousinstituutti ovat kaksi aivan eri koulua. HBC on toisen asteen oppilaitos, ja HLI sitten taas ammattikorkeakoulu... (pilkunnussimista kenties, mutta aiheesta?) Ei ne opettajat mun mielestä nyt niin kovin ammattitaidottomia ollut. No, nyt jokatapauksessa vaihdan koulua, joten enää ei tarvitse sielläkään pölyttyä :)
Sphyxia

#354 • • Edited Sphyxia Maracujá!
Vuoden päästä (toivottavasti) valmis OTK.
Peikkotyttö

#355 • • Peikkotyttö
Menin lukioon kelailemaan mikä musta tulee isona...Lakki on saatu ja jo yhdet yhteishaut ohitettu lähettämättä ensimmäistäkään hakemusta.

Ensi keväänä sitten,onhan tässä vielä aikaa...

--
Groove is in the Heart

-Haltija-

#356 • • -Haltija- HARDCORE!
Graafista suunittelua kaksi vuotta. Nyt ensimmäinen vuosi vaatetusta ammattikoulussa. Minusta tulee vaatesuunittelija isona. *joo*
Aziz Combat Fighter

#357 • • Aziz Combat Fighter
Jei, luen sit tällä hetkellä turvallisuusalan tradenomitutkintoa, ja jos ton jälkeen vielä jaksaa ni poliisikoulun kautta pääsis suoraan komisarion virkaan. Toi tutkinto soveltuu poliisin päällystötutkinnoksi.

Tai sit vaihtoehtoisesti jotain muita turvallisuusalan töitä ois tarkoitus jatkossa tehdä.
placiq

#358 • • placiq Jorkki
TAMKissa alko muutama viikko sitten tietotekniikan opinnot *ding*
Shira

#359 • • Edited Shira Teknokissat Ry
"lapsi vailla koulutusta ja kasvatusta" *joo* that`s me.

--
-Saippuakuplia & pvc-unelmia- :D

sapeli

#360 • • sapeli jokukukamikä?

Shira, 3.9.2005 20:06:
"lapsi vailla koulutusta ja kasvatusta" *joo* that`s me.

= Elämänkoulu *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.