473 posts, 24 pages, 165,838 views
Cloud:
Itse menin amikseen Koska en tiennyt MITÄ haluan tehdä ja taas minusta lukio ei ole paikka missä mietitään mitä halutaan tehdä vaan tehdään lujasti töitä jotta päästään yli-opistoihin lukemaan lakia, lääkkikseen, tms.. Ja näen ja koen edelleen.
Omasta mielestäni esim juuri kokin ammatti on huomattavasti fiksumpi valinta käydä opiskelemassa jos ei tiedä mitä elämältään haluaa kuin mennä lukioon.. Tämän jälkeen ainakin osaa tehdä ruokaa jos ei muuta.. ja tarvittaessa on ammatti johon mennä. Lisäksi kyllä meilläkin oli PALJON tunteja joiden aikana vain keskusteltiin elämästä ja ennenkaikkea Elämisestä eikä tämä koulu pilannut nuoruuden elämää minkä lukio usein ihmisiltä vei.. ei tarvinnut lueskella kokeisiin läpi öitä, ei tarvinnut jättää menemättä ulos jos ei halunnut tms..
Cloud:
Nuclear.. riippuu mitä tarkoitat useilla aineilla.. kyllä siellä aika montaa erilaista asiaa opiskeltiin tai oli mahdollisuus opiskella, tietty osa niistä olikin aivan erilaisia aineita kuin lukion aineet muttei lukiossakaan opiskella kaikkea sitä mitä tuolla esim opiskeltiin..
Itse en suostu edelleenkään pitämään lukiota parempana paikkana koska minusta sinne juuri mennään opiskelemaan vannepäässä sitä yli-opistoon pääsyä tms.. eikä vain chillailemaan..
Itse ainakin se olisi ainoa syy mennä lukioon minulle. Mutta kuten sanottu nämä ovatkin mielipiteitä.. itse kun en kusekkaan lukion suuntaan
Tres:
kaikki AMK drop-outit: kädet ilmaan NYT!
o/
En ollu oikein tyytyväinen Helian
opetuksen tasoon, lähin käveleen 70 opintoviikon
jälkeen.
[muokattu 11.8.2004 12:06]
[Nuclear]:
Pitäis ottaa pikkasen ite selvää enemmän tosta teikäläisen koulusta ku en siitä oikein mitään tiedä niin vaikea käydä keskustelua. Silti _uskoisin_, että lukio tarjoaa monipuolisemman tarjonnan eri aineita pakollisinakin aineina kuin yksikään ammattikoulu.
S-T:
...
[Nuclear]:
Ihan mutu-pohjalta ite puhuin kun en oo amiksista pahemmin selkoa ottanut, joten voin olla hyvinkin väärässä. Sen luulon oon vaan saanu, että amikset keskittyy lähemmin tiettyyn alaan kun taas lukio tarjoaa yleiskatsauksen mahdollisimman monesta (ne pakolliset kurssit) ja sitten kun on ne käyny niin voikin alkaa painottaa niitä mitkä itseään eniten kiinnostivat.