Koulutuksesi

473 posts, 24 pages, 165,967 views

#301 • • Pirpeli Guest
Nuoriso- ja vapaa-aikaohjaaja (opistopohjainen). En suosittele...hahahahhah...No ei..kai tää menee...Jo neljättä vuotta.
ETJ

#302 • • ETJ Failed specimen

valona, 29.4.2005 02:07:
Kannattaa olla tarkkana valintojen suhteen:

http://fi.wikipedia.org/w/index.php?title=Ammattikoulu&oldid=178236

Ihmettelen kyllä tota suhtautumista ammattikouluun. Vähemmän tärkeitä asioita lukiossa opitaan, se on vaan yleistietoon opettavaa koulutusta, kun taas ammattikoulusta saa jo ammattitutkinnon. Tosin ammattikouluun hakeutuu enemmän "vaikeita nuoria." Itse suosittelen ammattilukiota ja kauppislukiota, niissä saa ammatillistaopetusta, sekä tärkeimmät lukion aineet, kuten matikka, fysiikka, kemia ja kielet.

Sanotaan ammattikoulun käyneistä mitä tahansa, niin enemmän niitä lukion käyneitä näkee työelämässä ja jatkokoulutuspaikoissa peukalo keskellä kämmentä.
Ova

#303 • • Ova
Tällä hetkellä opiskelen itseäni tradenomiksi ja gemmologiksi.

--
Mielummin liikaa kuin liian vähän!

#304 • • Ketku Guest
Mä oon tyhjäntoimittaja.......*nauru*
Verottaja

#305 • • Verottaja no-life / luuviulu
Ylioppilas, ja tämän kuun lopulla pitäis valmistua datanomiksi.

--
You´ve changed things, forever. There´s no going back.
See to them, you´re just a freak... like me.

Eminem

#306 • • Eminem Pikakivääri
Mä oon tyhjäntoimittaja.......*nauru*
[/quote]

Tervetuloa kerhoon....
*blush*
henkka

#307 • • Edited henkka

valona, 29.4.2005 02:07:
Kannattaa olla tarkkana valintojen suhteen:

http://fi.wikipedia.org/w/index.php?title=Ammattikoulu&oldid=178236

HOHHOHOHOHH!!!

Ammattikoulu
Wikipedia.

Ammattikoulu on oppilaitos niille alhaisen älykkyysosamäärän omaaville nuorille, joiden kyvyt eivät riitä lukioon eikä mihinkään älyllistä osaamista vaativaan työhön.

Ammattikoululaiset ajautuivat usein alkoholisteiksi, huumeiden käyttäjiksi ja rikollisiksi, etenkin väkivaltarikollisiksi.

*lmao* mikä tun läppä toi on?
Displacer

#308 • • Edited Displacer
Wikipediaan voi kuka tahansa kirjoittaa oman näkemyksensä asiasta jos aihetta ei ole lukittu kuten se nyt on ammattikoulun kohdalla:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ammattikoulu

Kyllähän noista vanhoista löytyy vaikka mitä ammattikoulun kohdalla:

"Ammattikoulu on oppilaitos niille alhaisen älykkyysosamäärän omaaville nuorille, joiden kyvyt eivät riitä lukioon eikä mihinkään älyllistä osaamista vaativaan työhön.

Ammattikoululaiset ajautuivat usein rekkakuskeiksi, talojen kunnostajiksi ja vastuullisiksi kansalaisiksi, etenkin yhteiskuntaelämää kohtaan."

"Ammattikoululaiset harrastavat myös lähes poikkeuksetta autoja ja niiden rumentamista erilaisin "tuning"-osin. Ammattikoululaiset myös pitävät itseään muita parempina ihmisinä, koska he saavat työpaikan muita nopeammin, vaikka pitemmälle opiskelleiden palkkojen noustessa heidän palkkansa pysyy samana."

"Ammattikoululaisilla on oma virallinen kieli, josta näyte seuraavassa:

"eisäätäänääh kemppase kanssa asennettii eskortii uuet pako sarjat sääh... ajettiin vittu esson seinää satasta säätänähä.... sitte lähti kilijut käyummään ja vittu juotii kilijua sata litraa säättäänääh,..... sitte vittu otettiin korhose voorti ja lähettiin naapuri vaaralle disko tansseihin oltiin ihan vitun kännissäätäänäh....

vitu lukio hintit!!!""
lilius

#309 • • lilius
Mites vastata, jos on useampi tutkinto... ?*eiei*
zombie*

#311 • • zombie*
Wikipedia:
Ammattikoulu on oppilaitos niille alhaisen älykkyysosamäärän omaaville nuorille, joiden kyvyt eivät riitä lukioon eikä mihinkään älyllistä osaamista vaativaan työhön.

Ammattikoululaiset ajautuivat usein alkoholisteiksi, huumeiden käyttäjiksi ja rikollisiksi, etenkin väkivaltarikollisiksi.

hmm pitää kyllä miettiä.. Entäpä jos on lukio pohjalla ammattikoulussa tällähetkellä? Olenko minäkin Suomen nuori tulevaisuus rappioalkoholisoitunut autonkorjaaja?
Kuulostaa kyllä lupaavalta. :)
ella_

#312 • • Edited ella_

Iceman, 25.2.2005 21:22:
PERUSKOULU!!! Ei sitä muuta tarvitse *iloinen*

eipä...

joku vetää tästä kuitenkin herneen nenään, joten täsmennän että itse ainakin ehdottomasti tarvitsen. peruskoulupohja katkaisee uralla etenmisen mahdollisuudet aika rankalla kädellä sekä jättää käden ulottumattomiin ne tehtävät, joihin itse haluan.

--
Elementary, my dear.

#314 • • Iceman Guest

Techken, 7.5.2005 22:58:
---
henkka, 7.5.2005 22:46:
---
ella_, 7.5.2005 22:09:

---

No jos haluaa pysyä duunarina niin siinä mielessä ei muuta tarvita kun melkein jokainen 18 vuotta täyttänyt saa ja löytää niitä muitakin töitä kun siivoojan töitä. Ja nykyaikana jos ammattikoulupohjalla on, niin harva niitä töitä kuitenkaan tekee jos muita töitä saa.

No jos haluaa olla duunari?? *ding* Onhan se toki helpompaa ku ei tarvii miettii ku se et oot 8.00 työpaikalla...

Ja kyl aika paljon saa tehdä hyvinkoulutettukkin duunia ennenkun on sillä "korkeemmalla" palkallaan tienannut saman ku mitä siinä 4vuoden opiskelujen aikana kerkii tienaamaan...

Kaikki kunnia heille jotka kouluttavat itsensä korkeempiin asemiin, se on loistavaa!!!
Mut mua ei paljon napannu... tein mielummin rahaa senkin ajan *nauru*
Displacer

#315 • • Displacer

Iceman, 7.5.2005 23:34:
---
Techken, 7.5.2005 22:58:
---
No jos haluaa pysyä duunarina niin siinä mielessä ei muuta tarvita kun melkein jokainen 18 vuotta täyttänyt saa ja löytää niitä muitakin töitä kun siivoojan töitä. Ja nykyaikana jos ammattikoulupohjalla on, niin harva niitä töitä kuitenkaan tekee jos muita töitä saa.

---

No jos haluaa olla duunari?? *ding* Onhan se toki helpompaa ku ei tarvii miettii ku se et oot 8.00 työpaikalla...

Ja kyl aika paljon saa tehdä hyvinkoulutettukkin duunia ennenkun on sillä "korkeemmalla" palkallaan tienannut saman ku mitä siinä 4vuoden opiskelujen aikana kerkii tienaamaan...

Kaikki kunnia heille jotka kouluttavat itsensä korkeempiin asemiin, se on loistavaa!!!

Mjoo, kukin tyylillään. Kyllähän sitä opistelustakin jotain maksetaan ja kesällä kerkiää olemaan duunissa. Mulla ei ainakaan ole mikään kiire vakituisiin töihin.... Paitsi ehkä kesätöitä ois kiva saada :) (tällä hetkellä yliopistossa siis)
henkka

#316 • • henkka

Iceman, 7.5.2005 23:34:

Parast olla duunari ja opiskella samaan aikaan. Sillon ei tartte itkee et "Kylläpä ne peruskouluun jättäneet ovat tienanneet jo neljä vuotta enemmän ku mä."

Ja sit ku o koulut käyty ni ei tartte pelätä niin paljon jos höylä heilahtaa.

Ja vaik heilahtaiski, ni on se (varmaan) jokseenki mukavampaa ku on se paperi takataskussa.
jansku=p

#317 • • jansku=p sheikkeri
Lukion käynyt,tällä hetkellä vuotta vaille valmis tietokonetekniikka insinööri..tai joku sen suuntanen.Ja tuntuu tuo tieto taito tuolta alalta olla sitä luokkaa että koulun penkillä jatketaan kun nää paperit on taskussa..luulisin, ellen lähde brasiliaan autoja pesemään*hih*

Aikoinaan menin luokioon kun ei mikään ala oikeen kiinnostanut, myöhemmin on vähän harmittanut kun ei ajatellut tuota amis+lukio vaihtoehtoa*grr*Tuntuu vain että kaikki amiksen käyneet kaverit saa paljon helpommin kesätöitä ja osa-aikaistöitä kun mä, ja tietty paremmalla palkalla.

Ammattikorkeaan jatkoin samalla linjalla kun lukioon,ei oikeen vielä tiedä mikä haluaa isona olla,ja sisäään pääs lukematta pääsykokeisiin...Yliopistoon ois vähän ollu hinkua mennä, mutta tuossa elämän vaiheessa oli muut asiat tärkeempiä kun pääsykokeisiin luku...Ja lukiossa laiskana en kirjoittanu reaalia,jolla paljon paino arvoa noissa paikoissa joihin oisin hakenu..muuten kyllä ihan hyvät paprut lukiosta..jos vertaa kuin siihen panostin*iihhih*

Mutta ei kai tässä mikään kiire viellä ole..ehtii sitä töitä tehdä viellä vanhempanakin*nauru*

--
Everything looks bad if you remember it

embie

#318 • • embie Shwoopsie poo
yo vm -03, tällähetkellä amk ssa opiskelen matkailun liikkeenjohtoa...restonomiksi siis *joo*
Duris

#319 • • Duris lil L
Viittä vaille valmis tradenomi. Jouluna pitäs saada paperit, kouluu ei oo enää yhtää, kaikki kurssit käyty, mut viel pitäs tehä opinnäytetyö ja työharjottelu. Aika rattosasti menny tää koko opiskeluaika ja pirun nopeesti. Kivaa o kyl ollu :D

--
*pupu*

oZq

#320 • • oZq
Pohjilla ylioppilas v. 2000 ja nykyisin olenkin sit insinööri(AMK)*hymy*. Töitä tulee tehtyä tietoliikenteen ja testaustekniikan parissa kun noille alueille tuo koulutuskin suuntautui.