(Tää on muuten sellainen threadi, että musta tulee nyt viimeistään saamaan egosentrisen speden kuvan nekin, jotka eivät ole vielä sitä saaneet.)
Say-Me:
Noh, sanotaanko että vaikka aloitteleva bilekuvaaja - vasta puolisen vuotta kuvaillut bileissä.
Niin no, en haluis olla nihkee, mutta IMO tässä maassa on alle 10 bilekuvaajaksi miten kuten laskettavaa henkilöä sen tarkemmin määrittelemättä. Siihen päälle on n. 5 sellaista, joiden tiedän olevan kehityskelpoisia ja ottavan asian semivakavissaan. Kameran ottaminen mukaan bileisiin ja sen käyttäminen siellä ei tee automaattisesti kenestäkään bilekuvaajaa.
Say-Me:
Kuvia en ole millään järkevällä tavalla saanut klubituksen sivuille, joten olen tyytynyt linkkaamaan niitä. Kuvat siis löytyvät mun kotisivuilta (ks. profiili).
Kuvathan saa Klubitukseen niinkin yksinkertaisesti kuin lähettämällä ne Anqqalle sähköpostissa?
Say-Me:
Palautetta ja kiitosta on tullut lähinnä yksityiskommentteina, mutta tullut silti, josta olen suuresti kiitollinen ja se auttaa jaksamaan.
Kävin katsomassa sivustosi (tai tarkemmin sanoen hakemistosi) ja siellä oli kuvia neljistä bileistä. Aika hyvin jos sellaisen panostuksen jälkeen rupeaa jo kiitosta tippumaan.
mayah:
No joo, musta kuvaajalle on vähän vaikeaa antaa tunnustusta muuten, kuin kiittämällä ja antamalla palautetta kuvista, eli sitä ainakin pyrin tekemään.
No mutta sehän riittää.
Kun on ensin ajanut lauantai-iltana johonkin hornan tuuttiin kuvaamaan bileitä, käynyt etukäteen tsekkaamassa läpi venuen ja valojen asettelun + mahdollisesti ottanut kuvia rakentamisesta & dekoista, missannut itse bileet totaalisesti katsoessaan niitä pelkästään kameran etsimen läpi ja hädintuskin musiikin huomaten, käynyt sunnuntaina kuvien kanssa muutaman valintarundin läpi, editoinut ne ja saanut julkaistua, niin kyllä on lohdullista ja hauskaa kuulla kiitoksen sana jostain suunnasta. Mitään muuta siinä ei tarvita, niin kaikki toi on ollut sen vaivan arvoista.
Jostain syystä oon kuullut aika paljon sen suuntaista läppää, että jengi kuvittelee esim. mun, Villen ja Vaavun pyörivän klubien tarjoamissa shamppanjoissa ja mansikoissa + olevamme niin varoissamme bilekuvauspalkkioiden takia et paskalle ei taivu. Tosiasiassa kun on kuitenkin niin, että esim. itse kuvaan täysin ilmaiseksi (lukuunottamatta niitä harvoja tiettyjä juttuja, joissa luovutan kuvaamani matskut täydessä resossa klubin promokäyttöön. Niilläkään suolarahoilla ei makseta edes bilettäjien laitteistolleni aiheuttamia rikkoja.), maksan useamman kiloeuron kaluston omasta sangen laihasta pussistani, maksan SESSIONS2:n hostauksen itse (liikennettä ei muuten ole aivan vähää) ja duunaan sivustoni parissa karkeasti arvioiden vähintään 250 tuntia vuodessa (josta valitettavan paljon menee nykyään jo siihen, että kaiken maailman aivokääpiöt eivät osaa pysyttäytyä asiallisessa kommentoinnissa kun sellaiseen on kuvien alla annettu mahdollisuus).
Vaikka kaikki tämä avautuminen vaikuttaa nyt itkuvirreltä, kitinältä ja säälipisteiden hakemiselta, niin pointtina oli kuitenkin lähinnä antaa vähän kuvaa tosta touhusta kaikkine hienouksineen.
[muokattu 21.7.2004 17:51]