Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?

410 posts, 21 pages, 254,157 views

remotion

Posts: 5,283

#341 • • remotion nostatus guru
Samat naamat dekkien takana viikosta ja vuodesta toiseen. tuntuu et dj:den joukko on vaan supistunut viime vuosina. Ei tarjoa enää mitään uutta.

Vaikka mulla ei oo mitään Orkideaa tai Proteusta tai Neon tai Mr A:ta tai Eliot Nessiä tai muita näitä vastaan ni ei vaan yksinkertaisesti enää naposta. Terminator 2 tai Jurassic Park tai Tähtien Sota tai Forest Gump tai Arpinaama voi olla kenen tahansa mielestä paras elokuva mutta niitäkään ei jaksa katsoa joka viikko uudestaan vuodesta toiseen.

Mauro Picottokin ois ollu hauska katsastaa mutta kun muut dj:t on samoja joita edellisissä 15 bileissäkin niin ei vaan jaksanu.
m1kk3

Posts: 5,560

#342 • • Edited m1kk3 no-life
^ Niin, ehkä se on vaan silleen että noi nimet on niitä harvoja mitkä vetää porukkaa. Ja kun sitä porukkaa halutaan bileisiin -> samat nimet soittaa joka viikonloppu. Sinänsä ymmärrettävää mutta vähän mälsää joo kieltämättä.

Onneks tääl Kotkassa ei oo sitä ongelmaa, vaihtelua on enemmän kun tarpeeksi. Paitsi toi Individual soittaa joka bileissä *grr* *nauru*

edit: ei sillä että Kotka ja pk-seutu olis mitenkään vertailukelpoisia tossa suhteessa.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Will Dragen

Posts: 144

#343 • • Will Dragen Armada Music, Hot N Cold

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:

Samat naamat dekkien takana viikosta ja vuodesta toiseen. tuntuu et dj:den joukko on vaan supistunut viime vuosina. Ei tarjoa enää mitään uutta.

Mauro Picottokin ois ollu hauska katsastaa mutta kun muut dj:t on samoja joita edellisissä 15 bileissäkin niin ei vaan jaksanu.



Word. :)
blastic

Posts: 930

#344 • • blastic ballistic ballstick
Toi on nähdäkseni se valitettava fakta, että jonkinlainen henkilökultti on saanut pienen ylivallan. Tuntuu siltä, että ihmiset ei "uskalla" lähteä bileisiin jos ei siellä ole niitä samoja tuttuja naamoja.

Toisaalta taas jos sisältö on kohdallaan, niin ei kai sillä niin väliä kuka soittaa. Mä en koskaan lähde klubille artistin, vaan musiikin takia ja tuskin koskaan katselen lineuppia tarkemmin. Tietyt illat on osoittautuneet laadukkaiksi, joten niiden tarjontaan on helppo luottaa. En oikein näe järkeä olla menemättä bileisiin pelkästään sen takia, että *itse* en tiedä artistia entuudestaan. Jos konsepti on osoittautunut toimivaksi, niin eiköhän se järjestävä osapuoli silloin tiedä mitä tekee.

Jos tuntuu siltä, että bileet käyvät tylsiksi, on se perimmäinen syy ehkä jossain muualla kuin siinä, että dekkien takana on sellainen tyyppi joka on ollut siellä useasti ennenkin.
m1kk3

Posts: 5,560

#345 • • m1kk3 no-life

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:

Toi on nähdäkseni se valitettava fakta, että jonkinlainen henkilökultti on saanut pienen ylivallan. Tuntuu siltä, että ihmiset ei "uskalla" lähteä bileisiin jos ei siellä ole niitä samoja tuttuja naamoja.


Joo, siltä vaikuttaa. Myönnetään, itsekin joskus alussa olin kauhean tarkka sen kans et kuka on soittamassa. Orkidean perässä rundattiin ympäri Suomea ja muut bileet ei oikein hirveesti kiinnostanu (mainittakoon nyt kuitenkin että tykkään Orkideasta todella paljon vieläkin, ja hän on kyllä ehdottomasti Suomen parhaita deejiitä). Ennenkuin sitten joskus vuoden ehkä parin jälkeen huomasin että hemmetti vieköön, hyvät bileet on mahdollista myös ilman Orkideaa. Ja pakko sanoa että monet parhaista bilekokemuksista on ihan paikallisella (Kotka) porukalla järkättyjä juttuja joissa ei soita yhtään staraa tai edes valtakunnallisesti kovin tunnettua nimeä. Ja fiilis on vaan aina ihan katossa siitä huolimatta että deejii saattaa olla entuudestaan ihan tuntematon <3

Toisaalta taas jos sisältö on kohdallaan, niin ei kai sillä niin väliä kuka soittaa. Mä en koskaan lähde klubille artistin, vaan musiikin takia ja tuskin koskaan katselen lineuppia tarkemmin. Tietyt illat on osoittautuneet laadukkaiksi, joten niiden tarjontaan on helppo luottaa. En oikein näe järkeä olla menemättä bileisiin pelkästään sen takia, että *itse* en tiedä artistia entuudestaan. Jos konsepti on osoittautunut toimivaksi, niin eiköhän se järjestävä osapuoli silloin tiedä mitä tekee.


Näinpä juuri. Itse tulee katsottua nykyään lähinnä musatyyliä, mitä soitetaan. Jos se kiinnostaa, ni ei deejiillä oo väliä. Joitakin (lähinnä ulkomaisia) nimiä kyllä odotan Suomeen ja aion mennä kuuntelemaan ihan siksi että haluan kuulla juuri tämän kyseisen deejiin soittoa.

Jos tuntuu siltä, että bileet käyvät tylsiksi, on se perimmäinen syy ehkä jossain muualla kuin siinä, että dekkien takana on sellainen tyyppi joka on ollut siellä useasti ennenkin.


Jeps. Itsellä meinasi kans tuossa joku aika sitten jäädä kokonaan bileissäkäyminen pois, lähinnä vaan siksi että ei oikein saanu niitä alkuaikojen superfiiliksiä päälle enää ja tuntui että kaikki näkemisen arvoinen oli jo nähty. Missään nimessä syy ei ollut siinä että olis vaan pelkkää Orkideaa ja Proteusta tarjolla. Tällä hetkellä onneksi tosin kipinä on taas löytynyt ja jalka nousee vielä, vaikkakin ehkä hieman harvemmin kun alkuaikoina. :) Enkä edes halua kuvitella aikaa jolloin en kävis enää ollenkaan bileissä.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

remotion

Posts: 5,283

#346 • • remotion nostatus guru
Koska koen että mä oon nähny kaiken klubimaailmassa asiakkaan näkökulmasta ainakin Suomessa niin jos menen ulos niin haluan että mut yllätetään, että voin saapua uteliaana ilman ennakko-odotuksia. En halua kokea samaa iltaa kahdettatuhatta kertaa. Ja vihaan kaikkia nostalgiabileitä haluan kuulla, kokea ja todistaa jotain tuoretta en jotain koeteltua ja varmaa.
Will Dragen

Posts: 144

#347 • • Will Dragen Armada Music, Hot N Cold

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:

Koska koen että mä oon nähny kaiken klubimaailmassa asiakkaan näkökulmasta ainakin Suomessa niin jos menen ulos niin haluan että mut yllätetään, että voin saapua uteliaana ilman ennakko-odotuksia. En halua kokea samaa iltaa kahdettatuhatta kertaa. Ja vihaan kaikkia nostalgiabileitä haluan kuulla, kokea ja todistaa jotain tuoretta en jotain koeteltua ja varmaa.



And again. WORD! :) Ei mulla ole siis noita nostalgiabileitä vastaan mitää. Kauheesti. Mutta tuoretta, tuoretta prkl! :D
m1kk3

Posts: 5,560

#348 • • m1kk3 no-life
Mikäs ois sitte sellasta tuoretta ? Uusia, tuntemattomia kotimaisia nimiä, tän hetken kuumimpia nimiä maailmalta vaiko mitä ?

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

useri

Posts: 36

#349 • • Edited useri insideOutside

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:

Mikäs ois sitte sellasta tuoretta ? Uusia, tuntemattomia kotimaisia nimiä, tän hetken kuumimpia nimiä maailmalta vaiko mitä ?



"kuumimpia nimiä"... ei kiitos...
mielummin kotimaan herroja ja rouvia..
kaupunkien välille vaihtoa...
kaikki hyötys...

"uusia" ideoita...

dj haasteita...
esim protteus ja tab... vaihdetaan niiden
levyt... ja extemporee...
ilman tutustumista laukkuun...
setti
päälle...

.

--
hakusessa... älykkyys..

tomii

Posts: 3,594

#350 • • tomii kallion herttua
Taitaa olla se, että Suomessa suurin osa promoottoreista on myös dj:tä = soittavat tottakai omissa bileissä. Toi taitaa olla se syy miksi monet edes vaivautuu pitämään stressaavia tapahtumia pienellä voitolla ja vähintäänkin pienellä riskillä, että pääsee soittamaan itse, mitä haluaa. Ratkaisu lienee vain, että pitäisi olla enemmän yrittäjiä?

--
reivaan kunnes kuolen

Lime_

Posts: 401

#351 • • Edited Lime_

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:

Samat naamat dekkien takana viikosta ja vuodesta toiseen. tuntuu et dj:den joukko on vaan supistunut viime vuosina. Ei tarjoa enää mitään uutta.


Pakko olla kateellinen jos sinulla on ollut viikosta toiseen ja vuodesta toiseen nähdä suomen kovimpia dj nimiä, mahdat siis asua pääkaupunkiseudulla tai olla aika varakas ihminen. Toista se on täällä "maalla", kun konemusaa ei ole edes tarjolla joka kuukausi, niin sitä oppii arvostamaan niitäkin vähäisiä tapahtumia mitä pidetään. Itse olisin todella fiiliksissä jos olisikin joka viikonloppu yksi tai parikin vaihtoehtoa nähdä ja kuulla parhaimpia suomalaisia dj:tä johon ei tarvisi ajaa ensin +100km paikanpäälle kuuntelemaan 4-5h musiikkia ja sitten vielä takaisin saman illan aikana *nauru* Aina tarvii kuskit etsiä ja jos joku juo itsensä pois pelistä, kaikkien on lähdettävä kerralla.

Jos samat naamat dekkien takana alkaa puuduttamaan, niin käynti perus onnelassa tai jossain paikallisessa räkälässä jossa lauletaan karaokea voisi olla paikallaan.. Sitten muistaa taas mikä merkitys sillä musiikilla onkaan, eikä sillä kuka sitä on soittamassa. Tunnetuimmat dj:t vaan osaa valita yleensä parhaiten sitä mitä yleisö haluaa tai ihmiset olettavat tiettyä soundia sieltä. Eiköhän kuitenkin joka bileet suunnilleen samoilla linjoilla mene, niin miten sitä konseptia voisi muuttaa silleen, että se edelleen möisi maassa, jossa suurinosa ihmisistä haluaa kuulla oma jorinaa mikistä, metallia, suomipopin ikiklassikoita tai hetken lady gaga hittejä?

edit: sen verran kyllä olen pohtinut nykyisien bileiden parantamiseksi sitä, että jos kaikki möisi ennakkoliput sillä perusteella, että ne kävisi vain ensimmäisen tunnin aikana ja ovelta myytävät lippujen hinnat nousisi vaikka 5e per tunti, niin johan alkaisi porukka käymään jo siitä klo 22 alkaen, eikä sitä perinteistä 00:00-01:00. Ei ole ollut ihan vaan yksi kerta, kun sitä löytää olevansa tyhjässä baarissa ja joku dj soittaa siellä ei kellekkään, jos ennen puolta yötä on paikalle eksynyt.
Will Dragen

Posts: 144

#352 • • Will Dragen Armada Music, Hot N Cold

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:


---
Mikäs ois sitte sellasta tuoretta ? Uusia, tuntemattomia kotimaisia nimiä, tän hetken kuumimpia nimiä maailmalta vaiko mitä ?
---


"kuumimpia nimiä"... ei kiitos...
mielummin kotimaan herroja ja rouvia..
kaupunkien välille vaihtoa...
kaikki hyötys...

"uusia" ideoita...

dj haasteita...
esim protteus ja tab... vaihdetaan niiden
levyt... ja extemporee...
ilman tutustumista laukkuun...
setti
päälle...

.



Itsehän mä oon sitämieltä että tottakai kuumimpia nimiä! Ei kellään varmaan sitä vastaan mitään oo :D
Mutta kotimaastakin löytyy todella paljon dj:tä ketä näkyy tod. harvoin soittamassa. Vaikka olisi tuotannossakin kunnostautuneita kavereita...

Onko se sitten rahasta kyse ettei oteta uusia naamoja? Omasta egosta? En tiiä.. Kertokaa te :)
fi-do

Posts: 380

#353 • • fi-do
kyllähän se niin on että noita "kuumimpia" nimiä bileisiin useimmiten lähdetään katsomaan ja sillä saadaan porukkaa kivasti liikkeelle ja tunnelma korkealle mutta ainakin itse olen monesti kokenut sen että joku tuntemattomampi lämppäri dj saattaa vetää paremman setin. tää saattaa tosin kyllä johtua kovista odotuksista ja siitäkin että tunnetuilta soittajilta yleensä tietää mitä tulee eli mitään ns. yllättävää harvemmin tapahtuu ja omasta mielestäni ainakin näiden huippu dj:den parhaat setit löytyvätkin ajalta jolloin on tehty nousua huipulle ;)
täysi kunnioitus silti kaikille huippu soittajille ja suuri kiitos monista hyvistä hetkistä :)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#354 • • Jussi Soro choon!

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:

Samat naamat dekkien takana viikosta ja vuodesta toiseen. tuntuu et dj:den joukko on vaan supistunut viime vuosina. Ei tarjoa enää mitään uutta.


Niin no, Suomessa ollaan hiukkasen nykyään sikäli huonossa tilanteessa, että ellei line-up ole ns. "varman päälle", eli juurikin näillä tutuimmilla dj:llä täytetty, niin bileisiin ei vaan yksinkertaisesti tule jengiä. Tätä yritettiin esim choonissa monta kertaa viiden vuoden aikana, joka kerta tulos oli sama, mitä tuntemattomampi line-up, sitä vähemmän jengiä. Orkidea vetää enemmän jengiä kuin ulkomainen kohtuukuuma nimi. Jos alkuiltaan ottaa jonkun tuntemattoman nuoren soittajan niin jengi tulee vasta tokan dj:n setin alkuun paikalle. Tosi paska homma ja harmittanut monta kertaa kun nuori kaveri on vetänyt mielettömän kovan lämppärisetin käytännössä tyhjille seinille.

Tän lisäks mä kyllä hiukan syyllistän myös uusia dj:tä. Jokainen dj, joka tällä hetkellä soittaa enemmän, on rakentanut tätä skeneä tosi vahvasti ja pitkän aikaa. Kovalla työllä järkänneet bileitä vuosikaudet, usein vielä tappiollisilla katteilla. Nykyään tuntuu että jengi kelaa että kun opettelee soittamaan ja laittaa mixtapen klubbariin, niin voi alkaa odottelemaan keikkapyyntöjä. Kyllä jengin tarvis tehdä isosti töitä sen eteen että heidät huomataan. Yksi viime vuosien parhaita uusia juttuja on ollut Something Good joka tekee äärettömän tyylikästä promoa ja kun tuotanto + keikat on timanttisia, niin promotus ei ole tyhjänpäiväistä.
ValaX

Posts: 3,891

#355 • • ValaX

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:



Pakko olla kateellinen jos sinulla on ollut viikosta toiseen ja vuodesta toiseen nähdä suomen kovimpia dj nimiä, mahdat siis asua pääkaupunkiseudulla tai olla aika varakas ihminen. Toista se on täällä "maalla", kun konemusaa ei ole edes tarjolla joka kuukausi, niin sitä oppii arvostamaan niitäkin vähäisiä tapahtumia mitä pidetään. Itse olisin todella fiiliksissä jos olisikin joka viikonloppu yksi tai parikin vaihtoehtoa nähdä ja kuulla parhaimpia suomalaisia dj:tä johon ei tarvisi ajaa ensin +100km paikanpäälle kuuntelemaan 4-5h musiikkia ja sitten vielä takaisin saman illan aikana *nauru* Aina tarvii kuskit etsiä ja jos joku juo itsensä pois pelistä, kaikkien on lähdettävä kerralla.

Jos samat naamat dekkien takana alkaa puuduttamaan, niin käynti perus onnelassa tai jossain paikallisessa räkälässä jossa lauletaan karaokea voisi olla paikallaan.. Sitten muistaa taas mikä merkitys sillä musiikilla onkaan, eikä sillä kuka sitä on soittamassa. Tunnetuimmat dj:t vaan osaa valita yleensä parhaiten sitä mitä yleisö haluaa tai ihmiset olettavat tiettyä soundia sieltä. Eiköhän kuitenkin joka bileet suunnilleen samoilla linjoilla mene, niin miten sitä konseptia voisi muuttaa silleen, että se edelleen möisi maassa, jossa suurinosa ihmisistä haluaa kuulla oma jorinaa mikistä, metallia, suomipopin ikiklassikoita tai hetken lady gaga hittejä?



Oli muuten aika hyvin sanottu ja mä lisäisin vielä että ainakin mulle tulee vähän turhan kalliiks toi jatkuva helsingissä ramppaaminen..
remotion

Posts: 5,283

#356 • • remotion nostatus guru

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:


---
Samat naamat dekkien takana viikosta ja vuodesta toiseen. tuntuu et dj:den joukko on vaan supistunut viime vuosina. Ei tarjoa enää mitään uutta.
---

Niin no, Suomessa ollaan hiukkasen nykyään sikäli huonossa tilanteessa, että ellei line-up ole ns. "varman päälle", eli juurikin näillä tutuimmilla dj:llä täytetty, niin bileisiin ei vaan yksinkertaisesti tule jengiä. Tätä yritettiin esim choonissa monta kertaa viiden vuoden aikana, joka kerta tulos oli sama, mitä tuntemattomampi line-up, sitä vähemmän jengiä.



Näinhän tuo varmastikin on. Harmillinen homma todella.

Toivottavasti joskus tulevaisuudessa saadaan vielä hieman diversiteettiä, kuitenkin näitä jotka soittais suurella sydämellä ois konkareiden lisäksi paljon muitakin ja varmasti kuultaisiin paljon laajempialaista matskuakin. Ehkä se on sitten niin että uusien tulokkaiden on nostettava se kissanhäntä itse myös tapahtumine tuotannon puolella.
Yallu

Posts: 1,910

#357 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:




Tän lisäks mä kyllä hiukan syyllistän myös uusia dj:tä. Jokainen dj, joka tällä hetkellä soittaa enemmän, on rakentanut tätä skeneä tosi vahvasti ja pitkän aikaa. Kovalla työllä järkänneet bileitä vuosikaudet, usein vielä tappiollisilla katteilla. Nykyään tuntuu että jengi kelaa että kun opettelee soittamaan ja laittaa mixtapen klubbariin, niin voi alkaa odottelemaan keikkapyyntöjä..



Mä oon vähän ihmetellykkin, mihin ne miljoonat keikkapyynnöt on oikeen hävinny.. *pepsodent*
golem

Posts: 1,395

#358 • • golem Golem

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:


---
Samat naamat dekkien takana viikosta ja vuodesta toiseen. tuntuu et dj:den joukko on vaan supistunut viime vuosina. Ei tarjoa enää mitään uutta.
---

Niin no, Suomessa ollaan hiukkasen nykyään sikäli huonossa tilanteessa, että ellei line-up ole ns. "varman päälle", eli juurikin näillä tutuimmilla dj:llä täytetty, niin bileisiin ei vaan yksinkertaisesti tule jengiä. Tätä yritettiin esim choonissa monta kertaa viiden vuoden aikana, joka kerta tulos oli sama, mitä tuntemattomampi line-up, sitä vähemmän jengiä. .



Rohkenen olla eri mieltä.

Mitä enemmän brändipääomaa (clubibrändi + artistibrändit + venuebrändi + jne...), sitä vähemmän markkinointia ja päinvastoin. Jos järkkää bileet tuntemattomilla nimillä, niin sit vaan ajoitus täytyy olla täydellinen (mäihä) (ei muuta samantyyppistä samalla päivällä), ja laittaa todella paljon efforttia markkinointiin, nii kyl se voi toimia.

Erityisen kannattavaahan se ei ole, ainakaan lyhyellä aikavälillä. Siksi onkin helppo bookata aina ne samat varmat nimet joilla on jo maine.
ezzy

Posts: 8,060

#359 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:


---
Samat naamat dekkien takana viikosta ja vuodesta toiseen. tuntuu et dj:den joukko on vaan supistunut viime vuosina. Ei tarjoa enää mitään uutta.
---

Niin no, Suomessa ollaan hiukkasen nykyään sikäli huonossa tilanteessa, että ellei line-up ole ns. "varman päälle", eli juurikin näillä tutuimmilla dj:llä täytetty, niin bileisiin ei vaan yksinkertaisesti tule jengiä. Tätä yritettiin esim choonissa monta kertaa viiden vuoden aikana, joka kerta tulos oli sama, mitä tuntemattomampi line-up, sitä vähemmän jengiä. .



Rohkenen olla eri mieltä.

Mitä enemmän brändipääomaa (clubibrändi + artistibrändit + venuebrändi + jne...), sitä vähemmän markkinointia ja päinvastoin. Jos järkkää bileet tuntemattomilla nimillä, niin sit vaan ajoitus täytyy olla täydellinen (mäihä) (ei muuta samantyyppistä samalla päivällä), ja laittaa todella paljon efforttia markkinointiin, nii kyl se voi toimia.

Erityisen kannattavaahan se ei ole, ainakaan lyhyellä aikavälillä. Siksi onkin helppo bookata aina ne samat varmat nimet joilla on jo maine.



Jossittelu ei vaan tu kyseeseen, kun on omat rahat pelissä...ja näillä pikkupiireillä aika monilla järjestäjillä taitaa edelleen olla.

Ja toi uusien DJ-nimien tuominenkin on siitä hassua, että kun sellanen laitetaan soittamaan alkuillasta, niin ketään ei ole stadissa mestoilla ennen kahtatoista...yritä siinä sitten tuoda diversiteettiä klubeille. Remotion on varmaan itse toki poikkeus ja on aina ysiltä mestoilla kuuntelemassa diversiteettiä?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#360 • • Jussi Soro choon!

Replying to Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?:

Erityisen kannattavaahan se ei ole, ainakaan lyhyellä aikavälillä. Siksi onkin helppo bookata aina ne samat varmat nimet joilla on jo maine.


Päinvastoin, lyhyellä aikavälillä tuo saattaa vielä toimia, yhdet bileet tuntemattomattomammalla lineupilla menee kyllä välissä, kunhan klubin brändi on ehdottoman kova. Mutta jos tarkoitus on pyörittää isompaa klubia, jonka tarkoitus olisi vetää satoja maksavia ihmisiä joka kerta, niin se ei konseptina yksinkertaisesti kestä montaa heikompaa iltaa putkeen.

Mainostuksen lisääminen tuntemattomalla lineupilla ei ole tarkoituksenmukaista. Se lineup ei siitä tutummaksi muutu vaikka ne nimet kirjoittaisi kuinka isoon julisteeseen tai spammaisi facebookissa ryhmäviesteillä satoja kertoja. Mainonnassa pitääkin ennemmin panostaa laatuun, selkeyteen ja jatkuvuuteen. Klubin brändi ja mielikuvat luodaan parin ekan bileen aikana ja jo ensimmäisestä flabasta / julisteesta / nettimainoksesta lähtien ihmiset muodostavat ensivaikutelmansa tai ennakkoluulonsa bileistä.