Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 515,639 views

ninni

Posts: 489

#721 • • ninni sydän
miettikää asiaa 2 promillen humalassa.
en tarkoita nyt sitä et kaikki jotka polttaa on jotenki alkoholisteja
homma vaan ei tuu toimii
tai mä en vaa jaksa uskoo siihen *eiei*

--
äitini tietää etten ole normaali lapsi
*tirsk*

-P

Posts: 4,972

#722 • • Edited -P

ninni, 20.6.2005 16:42:
miettikää asiaa 2 promillen humalassa.



Olen nähnyt miten homma toimii tuhannen tuitereis ja kokeilut itsekin. kyllä sitä ihan hyvin on osanut röökihuoneeseen vaikka onkin ollut tuhannen tauluissa ja niin on osanut moni muukin.
Onhan aina olemassa välipitämättömyyden riski humalassa, mutta pikkuhiljaa tuokin riski saataisiin pienennettyä lainsäädännöllä. (Tuo lainsäädäntöjudanssi on vain esimerkki, sekä vaihtoehto miten homma voitaisiin lähteä ratkomaan)


homma vaan ei tuu toimii
tai mä en vaa jaksa uskoo siihen *eiei*



Miksi ei tulisi toimimaan, pari perustelua?

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Smoodie

Posts: 159

#724 • • Smoodie
Kyllä kannatan! Loppuisi munkin baari/biletys tupakointi. Ihme homma, että duunissa ja kotona ei rööki maistu ollenkaan, mutta kun jonnekin ulos lähden niin tulee tupakoitua.
malishousu

Posts: 182

#725 • • malishousu Dr. Philth

sleek, 20.6.2005 15:16:
seuraava askel on varmaankin tupakoinnin luokitteleminen laittomaksi huumausaineeksi.
vielä jos kiellettäisiin alkoholin nauttiminen ravintoloissa...
kansanedustajien ym. todellisuudentaju alkaa todellakin hämärtymään!

nimim. satunnaistupakoitsija *piis*



Samaa mieltä. Kauheeta kieltolakipaskaa ja tupakoitsijoiden ahdistelua. Joo, vähentyisi ehkä suomalaisten tupakointi ainakin talvisin pari prosenttia, mutta kas kansallammehan on tunnetusti alkoholiongelma. Tehdään niinkuin yllä ehdotetaan, viina pois rafloista, niin vähenee alkoholin aiheuttamat terveysongelmatkin pikkasen. "Eihän kukaan käy ulkona, kaikki dokaa kotona." Ei hätää, alkoholista laiton huumausaine, niin avot, taas on ihmiset terveempiä.

Minkä takia tupakkaa vainotaan ja alkoholi on edelleen kiva ja täysin turvallinen asia?

Vitun viinahuuruinen kulttuuri, sanon minä.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

sapeli

Posts: 11,768

#726 • • sapeli jokukukamikä?

Dzmal, 20.6.2005 19:42:
Minkä takia tupakkaa vainotaan ja alkoholi on edelleen kiva ja täysin turvallinen asia?



Mun mielestä vois tehdä silleen että ois tupakkabaareja missä ois viina kielletty ja viinabaareja missä ois tupakointi kielletty - kaikki voittaa! *jiihaa*

Jos mä olen vaikka tanssimassa niin känniläiset osaa yleensä pysyä kalliine juomineen kauempana tanssilattialta, mutta tupakansavu tarttuu vaikka ne ois koko ajan 10m päässä + kertaakaan ei ole vaatteita mennyt pilalle siitä kun joku on läikyttänyt olutta mutta pari paitaa on mennyt rei'ille tupakoiden takia *igor*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

malishousu

Posts: 182

#727 • • malishousu Dr. Philth

sapeli, 20.6.2005 19:50:
Mun mielestä vois tehdä silleen että ois tupakkabaareja missä ois viina kielletty ja viinabaareja missä ois tupakointi kielletty - kaikki voittaa! *jiihaa*



Tai miksei enemmän kokonaan savuttomia baareja, kahviloita ja klubeja.

Ei mulla savuttomia paikkoja vastaan mitään ole, mua vaan ahdistaa ajatus siitä että kaikissa baareissa, kahviloissa ja ravintoloissa kiellettäisi tupakointi täysin. Ja vituttaa savuavien ihmisten saastuttaviksi saatanoiksi leimaaminen ja vainoaminen kera koirien, soihtujen ja talikoiden. Sellainen tunne mulle vaan joskus tulee kun tupakointia ollaan joka helvetin paikassa niin kärkkäästi välillä kieltämässä.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

[Nuclear]

Posts: 5,855

#728 • • Edited [Nuclear] el aprendiz

Dzmal, 20.6.2005 19:59:
[...]Ja vituttaa savuavien ihmisten saastuttaviksi saatanoiksi leimaaminen ja vainoaminen kera koirien, soihtujen ja talikoiden. Sellainen tunne mulle vaan joskus tulee kun tupakointia ollaan joka helvetin paikassa niin kärkkäästi välillä kieltämässä.


No mut niitähän he ovat, 2000-luvun noitia stana.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Howdy

Posts: 7,955

#729 • • Howdy Oldie
Oikeestaan se ja sama kun ei polta ..

--
Käpy vailla vertaa

malishousu

Posts: 182

#730 • • malishousu Dr. Philth

Juhgu, 20.6.2005 20:24:
---
Dzmal, 20.6.2005 19:42:
---
Minkä takia tupakkaa vainotaan ja alkoholi on edelleen kiva ja täysin turvallinen asia?
---


Alkoholi kiva ja täysin turvallinen asia, missäpäin suomea noin sanotaan?



Ei missään, sanamuoto oli kärjistelty eikä tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi. Mutta kuinka paljon tehdään lakiehdotuksi alkoholinkäytön rajoittamiseksi? Tiedostan kyllä että kauppojen alkoholimyyntiajat ja kapakoiden aukioloajat ovat tällaisia rajoittimia, mutta edelleenkin tupakasta mouhotaan mielestäni enemmän. Muistaakseni joskus puhuttiin että omalla parvekkeella/ omassa asunnossa tupakointi pitäisi kieltää koska savu saattaa mennä naapurin piimään.. *igor*

...Siitä (tupakoinnista) ei ole oikeastaan mitään iloa...



Paitsi tupakoiville.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

sapeli

Posts: 11,768

#731 • • sapeli jokukukamikä?

Dzmal, 20.6.2005 19:59:
Tai miksei enemmän kokonaan savuttomia baareja, kahviloita ja klubeja.



Sehän se olis - ei mua haittais se että jos ois sekä että, mutta se mua tupakoimattomana ihmisenä huolettaa että kaikki porukka (ja siis myös bileet) päätyis aina niihin paikkoihin missä saa polttaa... *uuh*

Ja vituttaa savuavien ihmisten saastuttaviksi saatanoiksi leimaaminen ja vainoaminen kera koirien, soihtujen ja talikoiden.



Ei se kato tarvi kun yhden tärvellyn lempparipaidan niin äkkiä lähtee ihmiset sotapolulle *hih* Plus, suurin syy siihen että useita bilevaatteita pitää pestä niin usein (mistä seuraa haalistumista ja haurastumista) on se tupakansavu...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Riku

Posts: 3,187

#732 • • Riku The Little Prince
Saatanan natsit sanon minä taas viimeisen Satansen luettuani.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

malishousu

Posts: 182

#733 • • malishousu Dr. Philth

sapeli, 20.6.2005 20:56:
Sehän se olis - ei mua haittais se että jos ois sekä että, mutta se mua tupakoimattomana ihmisenä huolettaa että kaikki porukka (ja siis myös bileet) päätyis aina niihin paikkoihin missä saa polttaa... *uuh*



Juu, valitettavasti näin se todennäkösesti kävisikin. Aika kinkkinen issue.

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

[Nuclear]

Posts: 5,855

#734 • • [Nuclear] el aprendiz

Dzmal, 20.6.2005 20:52:
Muistaakseni joskus puhuttiin että omalla parvekkeella/ omassa asunnossa tupakointi pitäisi kieltää koska savu saattaa mennä naapurin piimään.. *igor*


Itsekin ihmettelin aikoinaan tätä asiaa, että onpas typerää mutten enään kun alakerrasta tulee kaikki röökin savut suoraan ikkunasta sisään, jatkuvasti. Näin kesällä kun ei oo kovin kiva pitää ikkunaa kiinni 24/7 kun aurinko porottaa suoraan huoneeseen.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

malishousu

Posts: 182

#735 • • malishousu Dr. Philth

[Nuclear], 20.6.2005 21:38:
---
Dzmal, 20.6.2005 20:52:
Muistaakseni joskus puhuttiin että omalla parvekkeella/ omassa asunnossa tupakointi pitäisi kieltää koska savu saattaa mennä naapurin piimään.. *igor*
---

Itsekin ihmettelin aikoinaan tätä asiaa, että onpas typerää mutten enään kun alakerrasta tulee kaikki röökin savut suoraan ikkunasta sisään, jatkuvasti. Näin kesällä kun ei oo kovin kiva pitää ikkunaa kiinni 24/7 kun aurinko porottaa suoraan huoneeseen.



Voihan avoimesta ikkunasta kiivetä känniääliökin sisään.. Tarkoitukseni ei nyt ole kieltää tupakan haittoja, haitallisuutta tai häiritsevyttä savuttomia kohtaan, ihmettelen vain miksi siitä kuhistaan niin paljon enemmän kuin alkoholista.

Juhgu, 20.6.2005 21:29:
---
Dzmal,
---
Juhgu,
---
...Siitä (tupakoinnista) ei ole oikeastaan mitään iloa...
---
Paitsi tupakoiville.
---


Mitä muuta iloa tupakoinnista on, kuin se että pääsee vieroitusoireista eroon?



Hei haloo! Väitätkö nyt että kaikki tupakoivat tekevät niin vain vasten tahtoaan jottei tulisi vierotusoireita, vähän niinkuin heroinistien suhde heroiiniin yleensä on (ainakin pitemmän käytön jälkeen)?

Samaa mystistä mielihyvää siitä tulee kuin muistakin nautintoaineista. Selitäppä minulle miksi sikareita poltetaan? Enkä nyt puhu askista pikkusikareita päivässä, vaan ihmisistä jotka polttavat sikarin kerran pari viikossa konjakin ja kahvin kera sikariklubillaan.

En jaksa uskoa etteivät he saisi siitä mitään irti ja tekisivät niin vain välttyäkseen niksa-nitkuilta..

--
___ (“(*-*)/”) ___
-----
worship
-----

[Nuclear]

Posts: 5,855

#736 • • [Nuclear] el aprendiz

Dzmal, 20.6.2005 22:05:
Voihan avoimesta ikkunasta kiivetä känniääliökin sisään.. Tarkoitukseni ei nyt ole kieltää tupakan haittoja, haitallisuutta tai häiritsevyttä savuttomia kohtaan, ihmettelen vain miksi siitä kuhistaan niin paljon enemmän kuin alkoholista.


Aika näppärä känniääliö jos kerrostaloon korkealle kiipeää, sillon sallittakoonkin tulla sisälle. Kenties sen takia tupakasta vouhotetaan, koska se häiritsee savullaan sivullisia järjettömästi. Jos joku polttaa röökiä partsilla ja savut tulee mun ikkunasta sisälle, ei asialle voi oikein mitään tehdä kun ei ikkunat kiinnikään voi olla jollei tykkää 40+ asteisesta huoneesta. Sen sijaan jos joku kännissä örisee ja meluaa partsilla siitä voi soittaa poliisit paikalle häiriköinnistä. Onko sun mielestä oikein, että yläkertalainen joutuu kärsimään joko tupakansavusta omassa huoneessaan tai vaihtoehtoisesti +40 asteen lämpötilasta?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

iam

Posts: 3,085

#737 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space
1. Luulen että kieltäminen generoisi rauhattomuutta ravintoloiden edustoille. Suomalaisen pinna ei ehkä kestäisi yhtä hyvin kuin irkkujen.

2. Eikös yhtälailla voisi vaatia alkoholin täyskieltoa missä tahansa julkisessa paikassa (sisällä tai ulkona), koska joku känniääliö aina häiritsee jotakuta, tähän liittyy myös terveysvaikutukset *possu*

3. Omasta mielestäni tupakointi on joissain tilanteissa ihan must juttu. Jos vaikka syysiltana makoilee ulkona ja katselee tähtiä, niin siihen tilanteeseen rööki vaan kuuluu yhtälailla kuin jollekin se bissen juonti urheilua katsoessa.

4. Onhan se kessu myrkkyä, mutta valtion ei tarvi aina olla holhoamassa.. Ravintolatyöntekijät ottavat itse tietoisen riskin kun ammattinsa valitsevat, yhtälailla savuttomat ihmiset voivat mennä dokaamaan paikkoihin joissa ei polteta (niitäkin on ja niitä voi perustaa lisää). Lait vaan karsivat valinnanvaraa entisestään, kaikki ihmiset pitää jostain kumman syystä saada mahtumaan samaan muottiin..

5. Tietääkseni EU:lla on tavoitteena täyskielto koko unionissa seuraavan vuosikymmenen kuluessa, eli sauhutellaan nyt kaikki vaan niin kauan kuin voidaan!

PS. Tupakointi voi pelastaa henkesi. Arvatkaa kuinka monta kertaa joku ihminen on hakattu muusiksi siitä hyvästä ettei sillä ollut tarjota tupakkaa? Poltti tai ei niin se ei potkijoita kiinnosta ;)

edit: kerrostaloissa saisi polttaa vain sisällä, ikkunat kiinni. siellä se varmasti eniten ihmisiä häiritseekin
[Nuclear]

Posts: 5,855

#738 • • [Nuclear] el aprendiz

mkuisma, 20.6.2005 22:29:
2. Eikös yhtälailla voisi vaatia alkoholin täyskieltoa missä tahansa julkisessa paikassa (sisällä tai ulkona), koska joku känniääliö aina häiritsee jotakuta, tähän liittyy myös terveysvaikutukset *possu*


Eihän tupakanpolttoakaan kielletä missä tahansa julkisessa paikassa. Se kielletään vain sellaisissa paikoissa joissa siitä on merkittävää haittaa sivullisille. Ite en suosis täydellistä tupakointikieltoa vaan tupakkakopit ois ihan hyvä kompromissiratkaisu.

edit: kerrostaloissa saisi polttaa vain sisällä, ikkunat kiinni. siellä se varmasti eniten ihmisiä häiritseekin


Eli sun mielestä ei ole väärin, että yläkertalainen joutuu hengittämään huoneessa tupakansavua (kts. ylempi postaus)?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

sapeli

Posts: 11,768

#739 • • sapeli jokukukamikä?

mkuisma, 20.6.2005 22:29:
PS. Tupakointi voi pelastaa henkesi. Arvatkaa kuinka monta kertaa joku ihminen on hakattu muusiksi siitä hyvästä ettei sillä ollut tarjota tupakkaa? Poltti tai ei niin se ei potkijoita kiinnosta ;)



Ei tuossa se tupakointi pelasta, vaan tupakoiden omistaminen. Maailma olis ehkä paremp paikka jos kaikki ostais yhden paketin tupakkaa tuollaisten tilanteiden varalle muttei polttais yhtään... *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

iam

Posts: 3,085

#740 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space

[Nuclear], 20.6.2005 22:52:
Eli sun mielestä ei ole väärin, että yläkertalainen joutuu hengittämään huoneessa tupakansavua (kts. ylempi postaus)?



just päinvastoin, eli se joka polttaa ei sais tehdä sitä kämpän ikkuna auki jolloin savu ei menisi ulos ja edelleen naapurin ikkunasta sisään. savustakoon siis itse itseään.