Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 515,407 views

Raver

Posts: 91

#661 • • Raver xD
todellaki bisse ja rööki on kyl sellanen combo et jos ei röökii enää sais ravintoloissa polttaa ni huh huh *eiei*

--
äksdee

[Nuclear]

Posts: 5,855

#662 • • [Nuclear] el aprendiz

hallucinogen
Kuten sanoin niin tarkoitin ihan perusrafloja en bileitä.
Sen verran voin tulla vastaan, että yökerhot pidettäisiin savuttomina mut mun pubia ei kyllä perkele laiteta savuttomaksi, siinä menee taas yks ilo kun ei voi teerenpelissä juoda hyvää olutta, viskiä ja samalla valita hyvää sikaria sikarikaapista jonka sitten polttaa siinä juomia nauttiessa.


Jep, mä arvoin et miten tota sun juttuas tulkitsis ku oletin oletusarvoisesti et tääl puhuttais aika pitkälti bileihin liittyvistä "rafloista", en peruspoppirafloja.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Neophyte

Posts: 43

#663 • • Edited Neophyte


nuance, 31.3.2005 14:12:
---
Right on the buttcheeks. Ei tulis mieleenkään seurustella tupakoivan ihmisen kanssa (siis sikäli kun tarkoitit seurustelulla jotain muutakin kun sosiaalista kanssakäymistä noin yleensä). Ei oo kysymys vain pitkäaikaisten terveyshaittojen takia stressaamisesta, vaan myös ihan akuutista haitasta. Silmiä kirvelee, väsyttää, päätä särkee ja klubi-illat loppuvat usein lyhyeen juurikin sen saakelin savun takia. Tupakoijat ovat itse tehneet päätöksen ryhtyä tupakoimaan ja se on silloin heidän asiansa katsoa, että se savu ei muita häiritse.


Tarkoitin myös yleistä sosiaalista kanssakäymistä. Ja jos pystyy niputtamaan kaverinsa helposti smoking ja non-smoking lahkoihin, all the power to 'ya. Free will ja muuta crap.

Ja tohon muuhun...Snore....Mäkin vihaan pakokaasujen hajuja ja mulle tulee myös niistä yllämainittuja oireita, niin kyllä autoilijat voisi pitää kans huolen ettei niiden autojen päästöt häiritse muita. Ja varsinkaan mua, koska minä olen tärkeämpi kuin muut ja minun terveyteni merkitsee enemmän. Ja en missään nimessä voi miettiä itse vaihtoehtoja miten pääsen noista hajuhaitoista eroon. *kärjistelmuchos*


Onko sun mielestä jotenkin oikeutettua vaatia tupakoimattomilta jotain yöelämän täysmittaista boikotointia vaan sen takia, että röökaajien mielestä on demokraattisempaa tukehduttaa kanssaihmiset itsensä ohella?


Ja demokratiaa on sitten miellyttää ei-tupakoivia 100%?


Demokratia vaatii kompromisseja. Nykyisellä mallilla homma ei voi jatkua, että röökaajat vie ja loput vikisee, vaan tupakoijille pitää joko pistää omat selkeästi eristetyt tupakointialueet tai sit painukoot pihalle savuamaan. Ei siinä tupakoijilta pidätetä oikeutta tupakoida, vaan oikeus savustaa toisten ihmisten keuhkot.


Tiedätkö mitä. Taidan muuttaa mieleni ja haluta täysin eristettyjä tiloja röökaajille joihin ei- tupakoivilla ei ole mitään asiaa tai sitten että meidät laitetaan ulos. Ei jaksa kuunnella tuollaista ininää tupakoinnin vaaroista ja "Myyyhhh..mun vaatteet haiseeeee....ja mä saaairastun kun poltat siinä vieressä" ja bla bla bla..


Toi ulkoilmatupakointiin rinnastaminen tais olla vitsi.


Eikun tosissani olin.


edit: typooo

--
And did they get you to trade? Your heros for ghosts?
Hot ashes for trees? Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?And did you exchange,
Walk on part in the war,for lead role in a cage?

Neophyte

Posts: 43

#665 • • Neophyte

jUSSi, 14.4.2005 11:38:
---
Neophyte, 14.4.2005 11:03:
Ja demokratiaa on sitten miellyttää ei-tupakoivia 100%?
---


Tervettä järkeä on, että kenenkään ei tarvitse vaarantaa omaa terveyttään jonkun toisen tavan takia.


Pyh. Mäkeen tollaset terveet järjet. Lista olisi loputon jos "tervettä järkeä" käytettäisiin kaikissa yhteiskunnan probleemoissa. Und minä lopetan keskustelun here. Kiits.

--
And did they get you to trade? Your heros for ghosts?
Hot ashes for trees? Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?And did you exchange,
Walk on part in the war,for lead role in a cage?

nuance

Posts: 1,963

#666 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Neophyte, 14.4.2005 11:03:
-niks naks poks käläkälä-



Mun kaverien tupakointi nyt ei mitään ylimääräistä haittaa mulle aiheuta, koska niiden röökinsavuja mä joudun haistelemaan lähinnä siellä, missä muidenkin, eli baareissa jne. Pakokaasurinnastus nyt taas meni metsään ja lujaa, koska autot palvelee tällä pallolla aikalailla tärkeämpää tarkoitusta kun rööki, joka on lähinnä uhka kansanterveydelle ja ilmastolle tarjoamatta mitään merkittävää hyötyä sitä vastaan. Sitäpaitsi autojenkin päästöjä alennetaan jatkuvasti kehittämällä katalysaattoreita, suodattimia ja taloudellisempia moottoreja.

Kysytääs tätä asiaa nyt näin päin: minkä sä katsot antavan sulle oikeuden savustaa muiden keuhkoja? Minkä takia tupakoimattomien pitää taipua?
ratsastuskoulu

Posts: 604

#667 • • ratsastuskoulu
Vaikka itse tupakoin, mun mielestä on sinänsä sama vaikka baareista tulisikin savuttomia. Voisi ehkä olla joku koppi tms missä voisi käydä tupakalla.

Mutta näyttää vahvasti siltä että tupakoinnissa mennään koko ajan siihen suuntaan, että pian missään ei saa polttaa.
Kimbou

Posts: 608

#668 • • Edited Kimbou
menin ihan sanattomaks...huoh....jos joku on sinne baariin menossa terveyttään haalimaan ni kumma juttu.....lisää RÖÖKIÄ, hieno tuoksu...ja mun mielestä tupakka kuuluu ravintola ja baari kulttuuriin. Ei ilta olisi samanlainen ilman ilman pientä tupakansavua ja tupruttelua - luo fiililstä-

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

MissJ

Posts: 17

#669 • • MissJ Missy
Silloin kun vielä poltin olin sitä mieltä, että tupakointi voitais kieltää baareissa kokonaan. Nyt olisi ihan riittävää jos ne alueet millä ei saa polttaa pysyisivät sellaisina. Inhottavinta on istua savuttomien puolella, missä kaikki ympärillä vetää röökiä ja henkilökunta ei puutu asiaan millään tavalla. Eikä se ole siitä kiinni, että haalisin epätoivoisesti omaa terveyttäni vaan siitä, että en tykkää kun vaatteet haisee niin tunkkaselle. Eli en ole syvällinen vaan pinnallinen.. *hymy*
Darkness

Posts: 518

#670 • • Darkness Spank~monkey
Tupakoinnin kieltäminen baareissa on täysin älytön juttu.
Ne onnettomat jotka ei halua polttaa menköön vittuun pystyy valittamaan tupakoivista ihmisistä.
Tuollainen valittaminen on sama kuin alentaisi tupakoivat ihmiset b luokan kansaan.
Myöskään tupakoimattomat ihmiset ei ajattele että baareissa käy myös tupakoivia ihmisiä.
Ei ei tietenkään minkätakia nyt joku saisi tupakkaa polttaa.
Valittajat menkää itteenne jos häiritsee ei sinne baariin tarvitse mennä.
Kieletään samantien sitten viinakin niin loppuuu kaikki hupi.

--
There aint no party like an alcoholic party!

serotonot

Posts: 3,137

#671 • • Edited serotonot Paul Easy

dj darkness, 15.4.2005 15:07:
Tupakoinnin kieltäminen baareissa on täysin älytön juttu.
Ne onnettomat jotka ei halua polttaa menköön vittuun pystyy valittamaan tupakoivista ihmisistä.
Tuollainen valittaminen on sama kuin alentaisi tupakoivat ihmiset b luokan kansaan.
Myöskään tupakoimattomat ihmiset ei ajattele että baareissa käy myös tupakoivia ihmisiä.
Ei ei tietenkään minkätakia nyt joku saisi tupakkaa polttaa.
Valittajat menkää itteenne jos häiritsee ei sinne baariin tarvitse mennä.
Kieletään samantien sitten viinakin niin loppuuu kaikki hupi.



Jäbäl o rento asenne. Tupakoimattomuus ei kuitenkaa oo haitallist terveydelle,
mut passiivinen tupakansavu on...

Itsekin siis tupakoin, enkä pitäis siitä jos baareis ei sais polttaa, mut toi sun
suhtautuminen tupakoimattomiin ja niihin jotka ei siedä savua on melkoisen kummallinen.
Jos sä et ajattele tupakoimattomia ihmisiä ni miks niiden pitäis ajatella sun tarpeita?
Sähän oot samanlainen valittaja täs, ku ne jotka ei tupakoi.. Valitat vaa toisesta suunnasta

:)
sapeli

Posts: 11,768

#672 • • sapeli jokukukamikä?

dj darkness, 15.4.2005 15:07:
Tuollainen valittaminen on sama kuin alentaisi tupakoivat ihmiset b luokan kansaan.



Eiks ne o? *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Darkness

Posts: 518

#673 • • Darkness Spank~monkey
Tuo on sama asia kuin rasismi.
Tupakoimattomia on huomattavasti enemmän kuin tupakoitsevia.
Tupakoivia haukutaan vain jos itse ei polta jos et ole huomannut(tämä ei ollut vittuilua vaan toteamus)
Miksi siis tupakoivien pitäisi suvaita tupakoitsemattomia jos tupakoivia ei huomioida sen enempää.
Äääh en osaa selittää sitä juuri nyt mitenkään järkevästi varsiinkaan kun on hieman alkoholia veressä.
Pisti vaan kiehuttamaan tuo turha valittaminen.
Miksi ruotsissa mutta ei suomessa kitiseminen on maailman lapsellisinta touhua mitä vaan voi olla ja se nimenomaan pistää veren kiehumaan.
Toivottavasti saat tästä vastauksen kysymykseesi.

--
There aint no party like an alcoholic party!

serotonot

Posts: 3,137

#675 • • serotonot Paul Easy

dj darkness, 15.4.2005 15:15:
Tuo on sama asia kuin rasismi.
Tupakoimattomia on huomattavasti enemmän kuin tupakoitsevia.
Tupakoivia haukutaan vain jos itse ei polta jos et ole huomannut(tämä ei ollut vittuilua vaan toteamus)


Toki! Ethän säkään haluis et joku toinen dokais mut sullakin ois darra ja/tai sisäelimet kovilla? *täh*


Miksi siis tupakoivien pitäisi suvaita tupakoitsemattomia jos tupakoivia ei huomioida sen enempää.


Siks et tupakointi on epäterveellistä, hyödytöntä ja typerää, tupakoimattomuus ei


Äääh en osaa selittää sitä juuri nyt mitenkään järkevästi varsiinkaan kun on hieman alkoholia veressä.
Pisti vaan kiehuttamaan tuo turha valittaminen.
Miksi ruotsissa mutta ei suomessa kitiseminen on maailman lapsellisinta touhua mitä vaan voi olla ja se nimenomaan pistää veren kiehumaan.
Toivottavasti saat tästä vastauksen kysymykseesi.


No ei toi ainakaa yhtää järkevöittäny sun pointtia, mut selvensi sitä kyllä.

Sitä paitsi baareissa tupakoimattomat ovat kyl vähemmistö = sä syrjit niitä *vink*
Darkness

Posts: 518

#676 • • Darkness Spank~monkey
Eipäs ole!
Todista tuokin väite jollain se on täysin baari kohtaista.
Todista toisin jos voit.

--
There aint no party like an alcoholic party!

serotonot

Posts: 3,137

#677 • • serotonot Paul Easy

dj darkness, 15.4.2005 15:22:
Eipäs ole!
Todista tuokin väite jollain se on täysin baari kohtaista.
Todista toisin jos voit.


todista itse oma väittees :D

ja toi nyt on epäolennaista kuitenkin et onks se suhdeluku minkälainen. jos sä käyt mestois mis vaan pari polttaa, ni pitäiskö sun vaihtaa baaria?

Sitä paitsi siel baaris on ihmisiä töissä mitkä on pakotettuja olemaans siel savus vaik ei ite polttais...
Avatar
#678 • • astaroth Guest

dj darkness, 15.4.2005 15:15:
Tuo on sama asia kuin rasismi.


Kuis? Rotusyrjintää ei mielestäni voi verrata tähän, koska toinen ihminen ei oletusarvoisesti yksilöllisellä olemassaolollaan aiheuta minulle suorannaisia terveyshaittoja .

Tupakoivia haukutaan vain jos itse ei polta jos et ole huomannut(tämä ei ollut vittuilua vaan toteamus)


Paska tsägä. Itsepähän valitsin yhteiskunnan sylkykupin aseman :)

Miksi siis tupakoivien pitäisi suvaita tupakoitsemattomia jos tupakoivia ei huomioida sen enempää.


Edelleen, koska tapani aiheuttaa muille ihmisille terveydellisiä ja kosmeettisia haittoja. Heidän tupakoimattomuutensa ei aiheuta minulle mitään. Siinä varmaankin se suurin syy.
innae

Posts: 1,377

#679 • • innae PaskaJätkä

serotonot, 15.4.2005 15:25:


Sitä paitsi siel baaris on ihmisiä töissä mitkä on pakotettuja olemaans siel savus vaik ei ite polttais...



Ei niitä siellä ole pakotettu työskentelemään*vink*

--
PaskaJätkä

serotonot

Posts: 3,137

#680 • • serotonot Paul Easy

innae, 15.4.2005 15:33:
---
serotonot, 15.4.2005 15:25:


Sitä paitsi siel baaris on ihmisiä töissä mitkä on pakotettuja olemaans siel savus vaik ei ite polttais...

---


Ei niitä siellä ole pakotettu työskentelemään*vink*


ei olekaan. mut jos ne on töissä siel ne on pakotettu olee siel savus, niinku kirjoitinkin. *vink*