Miksi ihminen haluaa päihtyä?

341 posts, 18 pages, 157,259 views

Funktion

Posts: 1,720

#221 • • Edited Funktion over 9000
No huhhuh... Vaikka itse täys spede olenkin, niin meneeköhän tää keskustelu täällä nyt silleen lievästi off topiciks, ja kenties vielä vähän överiks...? *ding*
Ihan uteliaisuudesta... *piis*

P.S. Mun koira ainakin tulee perjantai iltana sohvalle mun viereen ja ottaa sen kaks nuolaisua mun pullon suusta.. Sit me istuskellaan siinä ja katsellaan eläindokumentteja...

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#222 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

I-NA, 25.5.2005 13:25:
-kuva-



päivän repeeminen *muhaha**nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Mark

Posts: 7,311

#223 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
mitäs helvettii tääl vauhkotaan elukoista, tyttöystävän schäfer on helvetti joka kerta kärttämäs hatsii ku poltetaan, rupee nitkuilee ihan vitusti jossei saa, rähisee ja ulisee *igor* Juo myös kaljaa *piis*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

mrx

Posts: 260

#224 • • mrx Bassjunkie
Vittu teidän kissat on ihan kesyjä..meitsin kissa on oikee ratakissa ja piikittää, kannan sille sheebaa ja se haluu vaan kovempii..*pahis*

Ja miks ihmiset haluu päihtyy..IT IS FUN!
Epailija

Posts: 5,636

#225 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.
Eiköhän siinä ollut kaikki, ihmiset. =D

Edit: +omglol

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

koo

Posts: 379

#226 • • koo

I-NA, 26.5.2005 14:58:
Tulee tyypiltä joka istuskelee klubbarissa ottamassa tosissaan kaiken mitä lukee ja pitämässä moraalisaarnoja ihmisille joista ei tiedä yhtään mitään. Tais äiti kutoa vähän liian tiukan pipon tontsukalle*lohduttel*.



Vois tehdä vähän kireempi pipo ihan hyvää sullekin.

--
Backstagella on paratiisi.

Mark

Posts: 7,311

#228 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
kamoon, älkää nyt viitsikö. polttakaa hamppua, tekee rauhalliseks eikä jaksa jännittää *piis* Se vois sit samalla olla vastauksena itse topikkiin.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

z

Posts: 1,146

#229 • • z
ei me ainakaan pikkuskideinä kavereiden kanssa haluttu päihtyä yhtään mitenkään. ainaskaan mistään ns. päihdeaineista. mummokin sanoi viikonloppuna, ettei tykkäis. ja toissa kesänä ulkomaanreissulla katsoivat paikalliset kieroon, kun jotkut joi turhan monta lasia viiniä. pitivät kai alkoholisteina.

en itse usko, että päihtymisessä olisi kyseessä on mikään yleisinhimillinen 'tarve'. pikemminkin päihtyminen voisi olla kulttuurin/ympäristön luoma tapa ja vaatimus. eli skideinä 'isot pojat' haluaa näyttää, kuinka kovia ne on ja kuinka ne uskaltaa tehdä kiellettyjä juttuja, esim kiskoo keskaria. jos on vaarassa joutua kiusatuksi, voi auttaa jos ryhtyy 'kovaksi jätkäksi' ja siihen sitten liittyy suomessa nämä päihteet. edelleen opiskelupiireissä ympäristö kannustaa juomaan, kun se on yhteinen 'hauska' juttu.

sitten kun hommaa on kerran lähtenyt mukaan, tulee päihtymisestä helposti tapa ja sen tekemistä jatketaan tavan vuoksi. ennen pitkään ei tietyissä tilanteissa edes oikein osata olla esim. juomatta. huonolla tuurilla ja isommalla käytöllä voi sitten tulla vielä fyysisestikin riippuvaiseksi.

em. ei tietenkään tarkoita, etteikö muitakin syitä ole.
Philly

Posts: 506

#230 • • Philly AIM HIGH!
Mielialaan vaikuttavien aineiden käyttö on tavallista kautta koko eläinkunnan hyönteisiä myöten. Se perustuu biologiseen mielihyvän viettiin, joka on yhtä voimakas kuin nälän, janon tai seksin kaltaiset perustarpeet. Oopiumiin addiktoituneet vesipuhvelit, kokapensaan lehtiä jauhavat laamat, kahvimarjoja syövät vuohet ja tupakanlehtiin koukkuun jääneet paviaanit etsivät kasveistaan ensisijaisesti niiden mielialaa muuttavia vaikutuksia. Jotkin eläimet käyttävät kasvien huumaavia aineita lääkinnällisiin tarkoituksiin. Esimerkiksi norsut, kissaeläimet ja apinat syövät käyneitä hedelmiä päästäkseen pieneen hiprakkaan, jolloin ne kestävät stressiä paremmin. Eläinten tarkoituksellisesta huumeiden käytöstä tunnetaan tuhansia tapauksia. Niistä voi lukea kirjasta Intoxication (Park Spring Press, 2004).


Ronald K. Siegel
psykofarmakologian tutkimusprofessori
UCLA, Yhdysvallat

miksi ihminen olisi tässä asiassa poikkeus...
noena

Posts: 3,138

#231 • • noena first breath after coma
En tiedä, mut on tää kyllä aika hauskaa ja kohta vielä hauskempaa *hihu*

--
TwistedLife™ Amusement Park

Avatar
#232 • • HRDance Guest
kun tekee mieli niin vitusti *joo*
Avatar
#234 • • aaaaaaaaaa Guest
Mut onhan se kivaakin :D
-juntti-

Posts: 25

#235 • • Edited -juntti- Dancer, Everteen, Neversleep
Empiirinen kokeilu olis kai paikallaan. Levylautaselle Janice Robinson, toiselle vaikka Californian Yellow ja pian tajunta taipuu tähänkin vastaamaan.

Oikeastihan on kysymys kemiasta. Dopamiinin tms. huuhdellessa synapseja, koetaan mielihyvää. Myös esim sosiaaliset estot voivat kadota -ja kuka täällä lasten teon hoitais, ilman alkoholia? Harjottelu usein aika kosteeta touhuu.

Ja sitten tietty ne korkeemmat tasot. Kun Rainbow-scan lähettää sateenkaarivalonsa sormiesi lomasta ja tajuut että oot kuin kultanen rahapata, niin kai se on eri homma kun katella siellä kontulassa lähitalon seinää. Tai sitäkin kattoo mielummin humalassa.

--
'Sometimes all thoughts are misleading'

Xenia

Posts: 45

#236 • • Xenia
Jaa-a... Ikuisuus kysymyksiä :)

--
Ajaton

toma

Posts: 2,009

#237 • • toma Tototoototo

-juntti-, 11.7.2005 09:41:
Ja sitten tietty ne korkeemmat tasot. Kun Rainbow-scan lähettää sateenkaarivalonsa sormiesi lomasta ja tajuut että oot kuin kultanen rahapata, niin kai se on eri homma kun katella siellä kontulassa lähitalon seinää. Tai sitäkin kattoo mielummin humalassa.



Ai vittu miten kappale!

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Tanjiz

Posts: 370

#238 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
*nuotti* *nuotti**nuotti*
"..elämästä paeta, olla ihan sekasin.."
*nuotti**nuotti*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

micqo

Posts: 1,094

#239 • • micqo
Välillä on vaan niin kiva irrottautua "vapaalle" ja ottaa pari tai kolme ja olla ajattelematta työasioita + käydä "tuulettumassa" tms.
FAIRI

Posts: 558

#240 • • FAIRI
mä en ainakaan kestäis kauaa olla selvinpäin *hymy* hullukshan täällä tulee. ite oon kauheen tunteellinen toveri ja mietin maailman asioita aikalailla, tuo tieto ja tuska tuo mukanaan omat ongelmansa, ja siihen on lääke. tiedätte mikä.

--
banaani on ihmiskunnan vihollinen.