mä oon dokannu elämäni aikana jonku 5-6x ja mulle tulee sellanen ahdistus et haluunki pääni selväks äkkiä ja oon tosi herkkä laattaamaan.. eli viina ei sovi mulle nii millää... plus se o pahaa
341 posts, 18 pages, 167,501 views
mku, 27.11.2006 11:47:
Joo, jotkut ihmiset on sitä mieltä että kalsarikännäys on jotenkin säälittävää ja merkki alkoholismista tai jotain. Joskus miettii että miksi edes lähdetään ulos kun etkot ja jatkot on yleensä ne parhaat jutut
$, 19.10.2006 05:44:
Koska kolmivuorotyö syö miestä
Kolera, 27.11.2006 11:45:
Kuinkas moni ihminen täällä ei ikinä vedä kalsarikännejä tai ei ymmärrä yhtään kyseistä toimintaa? Tossa tuli just taas yhen kaverin kanssa keskusteltua et miks ees vedät kalsareita. Hän ei vaan pysty ymmärtämään että juodaan viina ellei olla lähtemässä baariin tai muuten vaan härvää ihmisten ilmoille.
katrihana, 4.1.2007 02:58:
Jopas, juurikin kokonaista kaksi-kolme päivää sitten lämpimässä suihkussa tätä mietiskelin. Mieleeni tuli semmoinen tekijä kuin minäkuvan, todellisen minän ja ympäristön muodostamien odotusten ristiriita ja tämän ristiriidan minimointi/eliminointi.
Tämä selittäisi ainakin sen miksi kukakin mieltyy eri päihteisiin.
Juhgu, 4.1.2007 08:22:
---
Jopas, juurikin kokonaista kaksi-kolme päivää sitten lämpimässä suihkussa tätä mietiskelin. Mieleeni tuli semmoinen tekijä kuin minäkuvan, todellisen minän ja ympäristön muodostamien odotusten ristiriita ja tämän ristiriidan minimointi/eliminointi.
---
Hmm. Eli jos mä nyt vaikka vetäisin muutaman lainin piriä, pari shottia lakkaa, pullon viinaa ja jokusen ekstaasipillerin, ja lähtisin tuonne kaupungille perseilemään kamalassa kuosissa, niin se olisi enemmän se todellinen minä, ja ympäristökin diggailisi siitä enemmän kuin selväpäisestä Juhgusta? :P
katrihana, 4.1.2007 11:06:
---
Juhgu, 4.1.2007 08:22:
---
---
Hmm. Eli jos mä nyt vaikka vetäisin muutaman lainin piriä, pari shottia lakkaa, pullon viinaa ja jokusen ekstaasipillerin, ja lähtisin tuonne kaupungille perseilemään kamalassa kuosissa, niin se olisi enemmän se todellinen minä, ja ympäristökin diggailisi siitä enemmän kuin selväpäisestä Juhgusta? :P
---
Pöh*justjoo*
Tarkoitin sitä että ainakin joidenkin päihteiden avulla ihmisessä voivat korostua puolet jotka hän muuten peittää tai joiden hän toivoisi olevan vahvempia. Jännä juttu että ymmärsit tuon holtittomana sekakäyttönä ja perseilynä!
Koera, 27.11.2006 11:45:
Kuinkas moni ihminen täällä ei ikinä vedä kalsarikännejä tai ei ymmärrä yhtään kyseistä toimintaa? Tossa tuli just taas yhen kaverin kanssa keskusteltua et miks ees vedät kalsareita. Hän ei vaan pysty ymmärtämään että juodaan viina ellei olla lähtemässä baariin tai muuten vaan härvää ihmisten ilmoille. Ihan kiinnostais vaan et onko tämä kyseinen ajattelumalli kuin suosittua. Kun nyt tunnen 2 tällaista yksilöä.
terraluna, 1.4.2008 21:12:
---
Koera, 27.11.2006 11:45:
Kuinkas moni ihminen täällä ei ikinä vedä kalsarikännejä tai ei ymmärrä yhtään kyseistä toimintaa? Tossa tuli just taas yhen kaverin kanssa keskusteltua et miks ees vedät kalsareita. Hän ei vaan pysty ymmärtämään että juodaan viina ellei olla lähtemässä baariin tai muuten vaan härvää ihmisten ilmoille. Ihan kiinnostais vaan et onko tämä kyseinen ajattelumalli kuin suosittua. Kun nyt tunnen 2 tällaista yksilöä.
---
Kolmas ilmoittautuu! Olen vuosien myötä tajunnut ettei alkoholi ole "mun" päihde. Aloin juoda 19-vuotiaana kun pojat opetti mut tavoille, mutta en tähän päivään mennessä ole kyennyt saamaan humalatilasta mitään mainittavaa hyvää oloa irti. Koskaan en ole juonut niin että muisti menisi, mutta sellainen tila tuskin on omiaan tuomaan esille alkoholin mahdollisia positiivisia vaikutuksia. Yleensä juodessani muutun heti (tai viim. 2 h sisällä juomisen aloittamisesta) vain väsyneeksi, sulkeutuneeksi, pahoinvoivaksi ja saan päänsärkyä.
Mulle alkoholin käyttö on lähinnä sosiaalisen hyväksynnän hakemista ja joukkoon sopeutumisen helpottamista. Usein on kuitenkin oman illan kannalta parempi juoda yksi tai pari ja välttyä kysymyksiltä ja pysyä edes sen verran samalla aaltopituudella hyvinkin humalaisten kavereiden kanssa, etteivät jutut kuulosta aivan idiooteilta. Jossain vaiheessa koitin juoda enemmän, josko dokaamisen ihanuus mulle avautuisi, mutta kun lähes viiden vuoden harjoittelu ei saanut aikaan mitään ahaa-elämyksiä, päätin luovuttaa.
Nykyisin juomiseni on muuttunut taas vähäisemmäksi. Ei tulisi mieleenkään juoda yksin vain juomisen ilosta. Hassua on mielestäni se, että suvussani kulkee alkoholismi sosiaalisena tai geneettisenä perintönä, mutta silti en koe viehtymystä viinaan. Olen miettinyt, johtuuko se siitä, että suhtautumiseni alkoholiin ja humalatilaan on lapsuuden kokemuksistani johtuen pohjimmiltaan hyvin kielteinen ja jopa pelokas. Yleensä en anna sen häiritä itseäni, mutta välillä en voi olla miettimättä, menetänkö jotain kokemisen arvoista kun katson muita, joilla näyttää olevan humalassa niin hauskaa.
Vasta viime syksynä eräs ihana ystäväni sai minut tajuamaan jotain, mikä lopetti moisen lapsellisen murehtimisen. Pohdin miten epäreilua on olla suorastaan yliempaattinen ihminen ja kärsiä läheistensä pahoinvoinnista paljon enemmän kuin on kohtuullista. Ystäväni käänsi asian toisinpäin: empaattisena ja intuitiiivisena ihmisenä minun on helppo imeä myös positiivista energiaa ympäristöstäni ja antautua sen vietäväksi sekä olla ns. oma itseni. Hetken mietittyäni totesin hänen olevan oikeassa: bileissä en tarvitse päihteitä rentoutumiseen, sillä niiden rentoutuneessa ja lämpimässä ilmapiirissä olen automaattisesti itsekin samanlainen. Musiikin, onnellisten hymyjem ja yhteisöllisen tunteen aistiminen ovat se, mitä tarvitsen.