kuilu:
Oot kyl kans. Aina isket toista epätodennäköisyydellä. Muista, epätodennäköinen ei ole mahdoton. Jos epätodennäköisen sulkee pois loogisesta järjestelmästä, päätelmät eivät silloin voi olla tosia, ovat utopioita. ;)
Ja sit ite käytät seuraavas lausees todennäköisyyttä perusteena! :DDD
Niin, mä väitin ensin, että kapitalismi sisältää välttämättä riistoa ja nyt yritin pehmentää kantaani, jonka voisin muotoilla vaikka näin: Lidl:ssä paljastuneiden epäkohtien kaltaiset ongelmat eivät johdu niinkään operatiivisestä johdosta vaan enemmänkin yhteiskuntajärjestelmästä. Kapitalististen aatteiden hyväksyminen tarkoittaa myös riiston hyväksymistä jossain määrin. Raja hyväksytyn ja hyväksymättömän riiston välillä on melko häilyvä meidän yhteiskunnassamme.
kuilu:
Eiks se ollukaa hyvä, et on kilpailua?
Paha kysymys. Sellainen yhteiskunta, jossa kukaan ei koskaan kärsisi on mielestäni mahdoton. Kärsimys siis jossain määrin on hyväksyttyä. Kilpailu käsittääkseni nopeuttaa tieteen ja teknologian kehitystä. Kehityksen hyväksyminen päämääräksi oikeuttaisi silloin kilpailun.
kuilu:
Minä laittaisin hanskat naulaan. Mikä helvetti siinä on niin ihmeellistä ja vaikeeta?
Minä en. Ahkeruuden ihannointiin ja kapitalismiin kasvaneena ei muututa yhdessä yössä.
kuilu:
Mitäs jeesustelua toi on? Normaalia käsitteistöä executiveboardeille.
Ei ehkä sun kirjoittamana, mut mä koin sitä kirjoittaessan, että nämä on vain sanoja ilman tekoja. Mä en voi kuin ihailla sua, kun pystyt myös käytännössä noudattamaan ideologiaasi tai edes yrität. Minä en, ainakaan vielä.